Ο Μπουνιουέλ γράφει για τα μπαρ, στην αρχή της Αυτοβιογραφίας τους «Η τελευταία πνοή», εκδ. Οδυσσέας

 

ΠΕΡΑΣΑ ΣΤΑ ΜΠΑΡ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ. Το μπαρ είναι για μένα ένας χώρος στοχασμού και περισυλλογής, χωρίς την οποία η ζωή θα 'ταν αδιανόητη. Παλιά συνήθεια που δυνάμωνε καθώς περνούσαν τα χρόνια. Όπως ο Άγιος Συμεών ο Στυλίτης, ανεβασμένος στην κολόνα του διαλογιζόταν με τον αόρατο θεό του, έτσι κι εγώ πέρασα στα μπαρ στιγμές μακρόσυρτου ρεμβασμού, μιλώντας σπάνια με τα παιδιά και πιο συχνά με τον εαυτό μου, πλημμυρισμένος από χορό εικόνων που δεν έπαυαν να με εκπλήσσουν. Σήμερα, γέρος σαν τον αιώνα, βγαίνω πολύ λίγο από το σπίτι μου. Μόνος, τις στιγμές του απεριτίφ, στη μικρή γωνιά που είναι αραδιασμένα τα μπουκάλια μου, μ' αρέσει ν' αναπολώ τα μπαρ που αγάπησα.

 

ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΜΠΑΡ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΑΦΕ. Στο Παρίσι, για παράδειγμα, ποτέ δε μπόρεσα να βρω ένα μπαρ κατάλληλο. Αντίθετα, είναι μια πόλη πλούσια σε θαυμαστά καφέ. Όπου κι αν πάτε, από τη Μπελβίλ μέχρι την Οτέιλ, ποτέ δε θα σας πιάσει αγωνία μήπως και δε βρείτε μια θέση να καθήσετε και ένα γκαρσόν να σας πάρει παραγγελία. Μπορούμε να φανταστούμε το Παρίσι χωρίς τα καφέ, χωρίς τις υπέροχες ταράτσες, χωρίς τα Tabac; Θα 'ταν σαν να αντικρίζαμε μια πόλη αφανισμένη από την ατομική έκρηξη.

 

Όπως ο Άγιος Συμεών ο Στυλίτης, ανεβασμένος στην κολόνα του διαλογιζόταν με τον αόρατο θεό του, έτσι κι εγώ πέρασα στα μπαρ στιγμές μακρόσυρτου ρεμβασμού, μιλώντας σπάνια με τα παιδιά και πιο συχνά με τον εαυτό μου, πλημμυρισμένος από χορό εικόνων που δεν έπαυαν να με εκπλήσσουν.

 

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΟΥΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΞΕΤΥΛΙΧΤΗΚΕ ΣΤΟ ΚΑΦΕ ΣΥΡΑΝΟ, ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΜΠΛΑΝΣ. Μ' άρεσε επίσης το Σελέκτ στα Ιλίσια Πεδία, κι ήμουν καλεσμένος στα εγκαίνια του Κουπόλ στη Μονμάρτη. Ο Μαν Ρέι και ο Αραγκόν μού είχαν δώσει εκεί ραντεβού, για να οργανώσουμε την πρώτη προβολή της ταινίας «Ένας ανδαλουσιανός σκύλος». Δεν αναφέρω τα υπόλοιπα. Λέω μόνο πως τα καφέ είναι χώρος για συζήτηση, χώρος του πήγαινε-έλα και της ηχηρής, καμιά φορά, φιλίας των γυναικών. Το μπαρ αντίθετα είναι μια άσκηση μοναξιάς. Πρέπει πρωτ' απ' όλα να 'ναι ήσυχο, σκιερό και πολύ άνετο. Η μουσική, ακόμα και σιγανή -σε αντίθεση με την αισχρή χρήση που γίνεται σήμερα-, πρέπει να 'ναι αυστηρά διαλεγμένη. Το πολύ δώδεκα τραπέζια με θαμώνες, αν είναι δυνατόν, στο ελάχιστο φλύαρους.

 

ΑΓΑΠΩ, ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΤΟ ΜΠΑΡ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΠΛΑΖΑ ΣΤΗ ΜΑΔΡΙΤΗ. Ο μετρ του ξενοδοχείου με γνωρίζει και με οδηγεί κατευθείαν στο αγαπημένο μου τραπέζι, με τη ράχη στον τοίχο. Μετά το απεριτίφ, αν θέλεις μπορείς να δειπνήσεις. Ο φωτισμός είναι πάρα πολύ διακριτικός, αλλά τα τραπέζια φωτίζονται αρκετά. Στη Μαδρίτη αγαπούσα πολύ και το Σκοτ, που ήταν γεμάτο από πολύτιμες αναμνήσεις. Σ' αυτό πήγαινα ευχαρίστως με φίλους, παρά για μοναχικούς στοχασμούς. Στο ξενοδοχείο του Παουλάρ, βόρεια της Μαδρίτης, χτισμένο μέσα σε μια από τις αυλές ενός υπέροχου γοτθικού μοναστηριού, συνήθιζα να παίρνω το απεριτίφ μου το βράδυ, σε μια μεγάλη σάλα με γρανιτένιες κολόνες. Εκτός από το Σάββατο και την Κυριακή, μέρες πάντα ολέθριες, με τους τουρίστες και τα φωνακλάδικα παιδιά να συνωστίζονται, ήμουν ουσιαστικά μόνος, περικυκλωμένος από ρεπροντιξιόν των πινάκων του Ζουρμπαράν, ενός από τους αγαπημένους μου ζωγράφους. Η σιωπηλή σκιά ενός γκαρσονιού περνούσε πότε-πότε από μακριά, σεβόμενος την αλκοολική μου περισυλλογή.

 

ΜΠΟΡΩ ΜΑ ΠΩ ΟΤΙ ΛΑΤΡΕΨΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΣΑΝ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΦΙΛΟ ΜΟΥ. Στο τέλος μια μέρας δουλειάς και περιπάτου, ο Ζαν-Κλοντ Καριέρ, που συνεργαζόταν μαζί μου στα σενάρια, μ' άφησε για σαράντα πέντε λεπτά. Όταν ήρθε να με βρει άκουσα τα συνεπή βήματά του στο πλακόστρωτο. Κάθησε απέναντί μου και ήμουν αναγκασμένος -ήταν μια συμφωνία που είχαμε κάνει, γιατί πιστεύω ότι η φαντασία είναι μια ποιότητα του πνεύματος, που μπορεί κανείς να την εξασκήσει και να την αναπτύξει όπως τη μνήμη- να του διηγηθώ μια ιστορία, μικρή ή μεγάλη, που μόλις είχα φανταστεί αυτά τα τρία τέταρτα ονειροπόλησης. Αυτή η ιστορία μπορεί να είχε ή να μην είχε σχέση με το σενάριο που δουλεύαμε. Μπορεί να ήταν ευτράπελη ή μελοδραματική, τρομακτική ή ουράνια. Σημασία είχε να τη διηγηθώ.

 

ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ, ΕΧΩ ΦΥΛΑΞΕΙ ΜΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΑΡ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΠΛΑΖΑ, αν και ήταν ένας τόπος συχνών ραντεβού και απαγορευμένος στις γυναίκες. Συνήθιζα να λέω στους φίλους μου, που το επαλήθευσαν αρκετές φορές: «Αν περάσετε από τη Νέα Υόρκη και αναρωτιέστε αν είμαι εκεί, πηγαίνετε στο μπαρ του Πλάζα, μεσημέρι. Αν βρίσκομαι στη Νέα Υόρκη, θα είμαι εκεί». Αυτό το εξαίσιο μπαρ, με θέα στο Σέντραλ Παρκ, δυστυχώς σήμερα είναι πιο πολύ εστιατόριο. Για το μπαρ έχουν απομείνει δυο τραπέζια (...)

 

Luis Buñuel. Φωτογραφία του Man Ray (1928). Βλ. morbidofest. "Δεν προσπαθώ να ομορφύνω τις εικόνες. Αν η εικόνα είναι όμορφη, αυτό είναι δική της υπόθεση" (Luis Buñuel).
Luis Buñuel. Φωτογραφία του Man Ray (1928). Βλ. morbidofest. "Δεν προσπαθώ να ομορφύνω τις εικόνες. Αν η εικόνα είναι όμορφη, αυτό είναι δική της υπόθεση" (Luis Buñuel).

 

O Luis Buñuel μαθητής το 1907 στο Colegio del Salvador των Ιησουϊτών στη Zaragoza. Βλ. peroenquepaisvivimo. Δεξ., βλ. Noticias Jesuitas.
O Luis Buñuel μαθητής το 1907 στο Colegio del Salvador των Ιησουϊτών στη Zaragoza. Βλ. peroenquepaisvivimo. Δεξ., βλ. Noticias Jesuitas.

 

Buñuel, Lorca, Dali, το αίνιγμα δίχως τέλος, μία συγκριτική βιογραφία των τριών επιστήθιων φίλων από τον ισπανό συγγραφέα Agustín Sánchez Vidal (κυκλοφόρησε σε ελληνική μετάφραση από τις εκδόσεις Εξάντας). Βλ. casadellibro. Στη φιλία αυτή ανάμεσα σε τρεις καθοριστικούς δημιουργούς του 20αι. αναφέρεται και η ταινία Little Ashes (2009) του βρετανού σκηνοθέτη Paul Morrison. Βλ. Robert Pattinson.
Buñuel, Lorca, Dali, το αίνιγμα δίχως τέλος, μία συγκριτική βιογραφία των τριών επιστήθιων φίλων από τον ισπανό συγγραφέα Agustín Sánchez Vidal (κυκλοφόρησε σε ελληνική μετάφραση από τις εκδόσεις Εξάντας). Βλ. casadellibro. Στη φιλία αυτή ανάμεσα σε τρεις καθοριστικούς δημιουργούς του 20αι. αναφέρεται και η ταινία Little Ashes (2009) του βρετανού σκηνοθέτη Paul Morrison. Βλ. Robert Pattinson.

 

Buñuel και Dali στο περιοδικό Variétés. Revue mensuelle illustrée de l'esprit contemporain (1930). Βλ. livrenblog.
Buñuel και Dali στο περιοδικό Variétés. Revue mensuelle illustrée de l'esprit contemporain (1930). Βλ. livrenblog.

 

Μία συνάντηση του "Τάγματος του Τολέδου", που ίδρυσαν οι Buñuel και Dali (στην κορυφή του τραπεζιού) με μερικούς ακόμη φίλους. Βλ. heraldo.
Μία συνάντηση του "Τάγματος του Τολέδου", που ίδρυσαν οι Buñuel και Dali (στην κορυφή του τραπεζιού) με μερικούς ακόμη φίλους. Βλ. heraldo.

 

Ο Dali με τον Lorca. Βλ. Barbarous Nights.
Ο Dali με τον Lorca. Βλ. Barbarous Nights.

 

O Luis Buñuel ως καλόγρια στο Παρίσι το 1925 και ως μοναχός. Βλ. matthewkomar και ბურუსი – Burusi.
O Luis Buñuel ως καλόγρια στο Παρίσι το 1925 και ως μοναχός. Βλ. matthewkomar και ბურუსი – Burusi.

 

Με τα γάντια του μποξ. Βλ. lapalpebrabiancadelloschermo και ბურუსი – Burusi.
Με τα γάντια του μποξ. Βλ. lapalpebrabiancadelloschermo και ბურუსი – Burusi.

 

O Buñuel "ποτίζει" κρασί τον Dali (1929). Βλ. ACN.
O Buñuel "ποτίζει" κρασί τον Dali (1929). Βλ. ACN.

 

Πάνω αριστ., ο Dali με τον Lorca. Βλ. reflexiok. Πάνω δεξ., o Salvador Dali με τους Jose-Moreno Villa,  Luis Bunuel, Federico Garcia Lorca, Jose-Antonio Rubio, Μαδρίτη, Μάης του 1926. Βλ. ბურუსი – Burusi. Κάτω αριστ., ο Federico Garcia Lorca με τον Eduardo Ugarte και τον Luis Buñuel. Κάτω δεξ., ο Luis Buñuel με τον Dali. Βλ. ბურუსი – Burusi.
Πάνω αριστ., ο Dali με τον Lorca. Βλ. reflexiok. Πάνω δεξ., o Salvador Dali με τους Jose-Moreno Villa, Luis Bunuel, Federico Garcia Lorca, Jose-Antonio Rubio, Μαδρίτη, Μάης του 1926. Βλ. ბურუსი – Burusi. Κάτω αριστ., ο Federico Garcia Lorca με τον Eduardo Ugarte και τον Luis Buñuel. Κάτω δεξ., ο Luis Buñuel με τον Dali. Βλ. ბურუსი – Burusi.

 

Με τον Lorca και τη γυναίκα του Jeanne Rucar σε ένα πανηγύρι. Βλ. servetbiblio και ბურუსი – Burusi.
Με τον Lorca και τη γυναίκα του Jeanne Rucar σε ένα πανηγύρι. Βλ. servetbiblio και ბურუსი – Burusi.

 

Πορτραίτο του Buñuel από τον Dali με τα χαρακτηριστικά "σύννεφα του Mantegna". Βλ. paintingdb.
Πορτραίτο του Buñuel από τον Dali με τα χαρακτηριστικά "σύννεφα του Mantegna". Βλ. paintingdb.

 

Τα "σύννεφα του Mantegna"  στη μικρού μήκους ταινία Un perro andaluz ('Ενας ανδαλουσιανός σκύλος, 1929) που σκηνοθέτησε ο Buñuel σε συνεργασία με τον Dali. Βλ. La escuela de los domingos.
Τα "σύννεφα του Mantegna" στη μικρού μήκους ταινία Un perro andaluz ('Ενας ανδαλουσιανός σκύλος, 1929) που σκηνοθέτησε ο Buñuel σε συνεργασία με τον Dali. Βλ. La escuela de los domingos.

 

Γράφοντας για τη "διεστραμένη κόρη του οφθαλμού του σύννεφου", ο Lorca είχε εμφανώς κατά νου τον σκηνοθέτη φίλο του Luis Buñuel. Βλ. La escuela de los domingos.
Γράφοντας για τη "διεστραμένη κόρη του οφθαλμού του σύννεφου", ο Lorca είχε εμφανώς κατά νου τον σκηνοθέτη φίλο του Luis Buñuel. Βλ. La escuela de los domingos.

 

'Ενας ανδαλουσιανός σκύλος. Βλ. ericreber και toutlecine.
'Ενας ανδαλουσιανός σκύλος. Βλ. ericreber και toutlecine.

 

'Ενας ανδαλουσιανός σκύλος. Βλ. thefunambulist.
'Ενας ανδαλουσιανός σκύλος. Βλ. thefunambulist.

 

Ο  Luis Buñuel μπροστά στο πορτρέτο του Dali και πιο κάτω με τη μητέρα του στο βιβλίο του Ado Kyrou, Luis Buñuel. Paris- Éditions Seghers. 1962. Βλ. courseweb.lis.illinois.edu.
Ο Luis Buñuel μπροστά στο πορτρέτο του Dali και πιο κάτω με τη μητέρα του στο βιβλίο του Ado Kyrou, Luis Buñuel. Paris- Éditions Seghers. 1962. Βλ. courseweb.lis.illinois.edu.

 

Στους φωτογραφικούς θαλάμους, οι υπερρεαλιστές ονειρεύονται "τη γυναίκα κρυμμένη μέσα στο δάσος" (έργο του René Magritte). Ο Luis Buñuel ονειρεύεται δίπλα στον André Breton. Βλ.reddit και cinelists (για το still).
Στους φωτογραφικούς θαλάμους, οι υπερρεαλιστές ονειρεύονται "τη γυναίκα κρυμμένη μέσα στο δάσος" (έργο του René Magritte). Ο Luis Buñuel ονειρεύεται δίπλα στον André Breton. Βλ.reddit και cinelists (για το still).

 

Η ιστορική συνάντηση σκηνοθετών στο σπίτι του George Cukor (Los Angeles, 1972). Ο Luis Buñuel κάθεται δίπλα στον Alfred Hitchcock. Βλ. Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad.
Η ιστορική συνάντηση σκηνοθετών στο σπίτι του George Cukor (Los Angeles, 1972). Ο Luis Buñuel κάθεται δίπλα στον Alfred Hitchcock. Βλ. Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad.

 

Ο  Luis Buñuel μέσα από τα βιβλία : Aub, Max. Conversaciones con Buñuel (45 συνομιλίες με συγγενείς, φίλους και συνεργάτες του), Madrid - Aguilar, 1985. Aranda, J. Francisco. Luis Buñuel; biografía crítica. Barcelona- Editorial Lumen, 1969. Sánchez Vidal, Agustín. Luis Buñuel - obra cinematográfica. Madrid - Ediciones J.C., 1984. Sandro, Paul. Diversions of pleasure - Luis Buñuel and the crises of desire. Columbus - Ohio State University Press, 1987.
Ο Luis Buñuel μέσα από τα βιβλία : Aub, Max. Conversaciones con Buñuel (45 συνομιλίες με συγγενείς, φίλους και συνεργάτες του), Madrid - Aguilar, 1985. Aranda, J. Francisco. Luis Buñuel; biografía crítica. Barcelona- Editorial Lumen, 1969. Sánchez Vidal, Agustín. Luis Buñuel - obra cinematográfica. Madrid - Ediciones J.C., 1984. Sandro, Paul. Diversions of pleasure - Luis Buñuel and the crises of desire. Columbus - Ohio State University Press, 1987.

 

Buñuel, Luis, Colina, José de la, and Pérez Turent, Tomás. Luis Buñuel, prohibido asomarse al interior. México - J. Mortiz, Planeta, 1986. Sánchez, Francisco. Todo Buñuel. Mexico, D.F. - Cineteca Nacional, 1978.
Buñuel, Luis, Colina, José de la, and Pérez Turent, Tomás. Luis Buñuel, prohibido asomarse al interior. México - J. Mortiz, Planeta, 1986. Sánchez, Francisco. Todo Buñuel. Mexico, D.F. - Cineteca Nacional, 1978.

 

Η μεξικανική περίοδος : Él (Αυτός, 1953), El bruto (Το κτήνος, 1953). Βλ. mercadolibre και transgresioncontinua.
Η μεξικανική περίοδος : Él (Αυτός, 1953), El bruto (Το κτήνος, 1953). Βλ. mercadolibre και transgresioncontinua.

 

Μεξικανική περίοδος : Abismos de pasión (Η άβυσσος του πάθους, 1954), El río y la muerte (Το Ποτάμι και ο Θάνατος, 1955). Βλ. mcu.es και flickhead.
Μεξικανική περίοδος : Abismos de pasión (Η άβυσσος του πάθους, 1954), El río y la muerte (Το Ποτάμι και ο Θάνατος, 1955). Βλ. mcu.es και flickhead.

 

Ensayo de un crimen ή La vida criminal de Archibaldo de la Cruz (Η εγκληματική ζωή του Αρτσιμπάλντο Ντέ Λα Κρουθ). Ταινία του 1955 με τους Ernesto Alonso, Miroslava, Rita Macedo. Βλ. esculpiendoeltiempo.
Ensayo de un crimen ή La vida criminal de Archibaldo de la Cruz (Η εγκληματική ζωή του Αρτσιμπάλντο Ντέ Λα Κρουθ). Ταινία του 1955 με τους Ernesto Alonso, Miroslava, Rita Macedo. Βλ. esculpiendoeltiempo.

 

La vida criminal de Archibaldo de la Cruz. Βλ. Esculpiendo el tiempo.
La vida criminal de Archibaldo de la Cruz. Βλ. Esculpiendo el tiempo.

 

La vida criminal de Archibaldo de la Cruz. Βλ. petravonkan.
La vida criminal de Archibaldo de la Cruz. Βλ. petravonkan.

 

La vida criminal de Archibaldo de la Cruz. Βλ. petravonkan.
La vida criminal de Archibaldo de la Cruz. Βλ. petravonkan.

 

Cela s'appelle l'aurore (Αυτό το λένε αυγή). Ταινία του 1956 με τους Lucia Bosé, Georges Marchal, Julien Bertheau. Βλ. cartelesmix και photoscrap.
Cela s'appelle l'aurore (Αυτό το λένε αυγή). Ταινία του 1956 με τους Lucia Bosé, Georges Marchal, Julien Bertheau. Βλ. cartelesmix και photoscrap.

 

Αριστ., ο Luis Buñuel με την ιταλίδα ηθοποιό Lucia Bosé στα γυρίσματα της ταινίς του Cela s'appelle l'aurore. Δεξ., ο Buñuel με το συνεργείο της ίδιας ταινίας. Βλ. toutlecine.
Αριστ., ο Luis Buñuel με την ιταλίδα ηθοποιό Lucia Bosé στα γυρίσματα της ταινίς του Cela s'appelle l'aurore. Δεξ., ο Buñuel με το συνεργείο της ίδιας ταινίας. Βλ. toutlecine.

 

Cela s'appelle l'aurore. Βλ. toutlecine.
Cela s'appelle l'aurore. Βλ. toutlecine.

 

Cela s'appelle l'aurore. Βλ. toutlecine.
Cela s'appelle l'aurore. Βλ. toutlecine.

 

Viridiana. Ταινία του 1961, με τους Silvia Pinal, Fernando Rey, Francisco Rabal. Βλ. elladrondebicicletas και festival-cannes.
Viridiana. Ταινία του 1961, με τους Silvia Pinal, Fernando Rey, Francisco Rabal. Βλ. elladrondebicicletas και festival-cannes.

 

Viridiana. Βλ. A Potpourri of Vestiges.
Viridiana. Βλ. A Potpourri of Vestiges.

 

Viridiana. Βλ. A Potpourri of Vestiges.
Viridiana. Βλ. A Potpourri of Vestiges.

 

Simón del desierto (Ο Σίμων της Ερήμου). Ταινία του 1965, με τους Silvia Pinal, Claudio Brook, Enrique Álvarez Félix. Βλ. fan de cinema και salesonfilm.
Simón del desierto (Ο Σίμων της Ερήμου). Ταινία του 1965, με τους Silvia Pinal, Claudio Brook, Enrique Álvarez Félix. Βλ. fan de cinema και salesonfilm.

 

Simón del desierto. Βλ. allocine, classicchoteras, και facets.
Simón del desierto. Βλ. allocine, classicchoteras, και facets.

 

Belle de Jour (Η Ωραία της Ημέρας). Ταινία του 1967 με τους Catherine Deneuve, Jean Sorel, Michel Piccoli, Geneviève Page, Pierre Clément, Françoise Fabian. Βλ. dinca.
Belle de Jour (Η Ωραία της Ημέρας). Ταινία του 1967 με τους Catherine Deneuve, Jean Sorel, Michel Piccoli, Geneviève Page, Pierre Clément, Françoise Fabian. Βλ. dinca.

 

Belle de Jour. Βλ. frenchcinemalondon.
Belle de Jour. Βλ. frenchcinemalondon.

 

Belle de Jour. Βλ. whysoblu.
Belle de Jour. Βλ. whysoblu.

 

Belle de Jour. Βλ. imtheitgirl.
Belle de Jour. Βλ. imtheitgirl.

 

Belle de Jour. Οδηγίες του Buñuel στη σκηνή της φαντασίωσης της Séverine (Catherine Deneuve) στο δάσος. Βλ. Buñuel por Buñuel.
Belle de Jour. Οδηγίες του Buñuel στη σκηνή της φαντασίωσης της Séverine (Catherine Deneuve) στο δάσος. Βλ. Buñuel por Buñuel.

 

Cet obscur objet du désir (Το Σκοτεινό Αντικείμενο του Πόθου). Ταινία του 1977 με τους Fernando Rey, Carole Bouquet, Ángela Molina. Βλ. lostinthemultiplex και theartsshelf.
Cet obscur objet du désir (Το Σκοτεινό Αντικείμενο του Πόθου). Ταινία του 1977 με τους Fernando Rey, Carole Bouquet, Ángela Molina. Βλ. lostinthemultiplex και theartsshelf.

 

Cet obscur objet du dés. Βλ. toutlecine.
Cet obscur objet du dés. Βλ. toutlecine.

 

Cet obscur objet du désir. Βλ.toutlecine.
Cet obscur objet du désir. Βλ.toutlecine.

 

Cet obscur objet du désir. Βλ. kebekmac.
Cet obscur objet du désir. Βλ. kebekmac.

 

Cet obscur objet du désir. Βλ. bitvn.org.
Cet obscur objet du désir. Βλ. bitvn.org.