Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Η κομψή Σενεγάλη

Ακούγεται οξύμωρο; Κι όμως, η έκθεση Elegant Senegal στη Μαδρίτη με τη δουλειά δύο Αφρικανών φωτογράφων του περασμένου αιώνα παρουσιάζει μια απρόσμενα καλαίσθητη όψη της αφρικανικής χώρας.

Η ιστορία της φωτογραφίας της Σενεγάλης ξεκινάει στο Σεντ Λούις, πρωτεύουσα του τότε γαλλικού Σουδάν, με τους πρώτους Αφρικανούς φωτογράφους που ξεκίνησαν να δουλεύουν στα στούντιο που δημιούργησαν εκεί οι Ευρωπαίοι της περιοχής. Υπήρξαν πρωτοπόροι καθώς έδωσαν μια λιγότερο εξωτική, πιο σύγχρονη και ευημερούσα εικόνα των συμπολιτών τους σε αντίθεση με τις τυπικές και λίγο- πολύ φολκλόρ δυτικές απεικονίσεις τους.

 

Στην έκθεση Elegant Senegal που παρουσιάζεται στο Círculo de Bellas Artes της Μαδρίτης μέχρι τις 26 Αυγούστου, εκτίθενται φωτογραφίες που τραβήχτηκαν στο Saint Louis στη δεκαετία του '30 και του '50 από έναν ντόπιο άγνωστο Αφρικανό φωτογράφο και από τον Mama Casset, τον φωτογράφο με τη μεγαλύτερη επιρροή σε όλη τη δυτική Αφρική.

 

Υπήρξαν πρωτοπόροι καθώς έδωσαν μια λιγότερο εξωτική, πιο σύγχρονη και ευημερούσα εικόνα των συμπολιτών τους σε αντίθεση με τις τυπικές και λίγο πολύ φολκλόρ δυτικές απεικονίσεις τους.

Ο Mama Casset είναι λιγότερο γνωστός στο δυτικό κοινό από τον γνωστό Αφρικανό φωτογράφο Seydou Keita. Ο λόγος είναι απλός: το στούντιο του Casset κάηκε το 1982, δέκα χρόνια πριν το θάνατό του, και από το έργο του σώθηκε ένα μικρό μόνο μέρος του αρχείου του. Παρουσιάζουμε μερικές φωτογραφίες από την έκθεση.

 

 

 

Ανώνυμος φωτογράφος, Saint-Louis, Σενεγάλη, περ.1930. Courtesy of Revue Noire
Ανώνυμος φωτογράφος, Saint-Louis, Σενεγάλη, περ.1930. Courtesy of Revue Noire

 

Mama Casset, Studio African Photo, Ντακάρ, Σενεγάλη, περ. 1950-60. Courtesy of Revue Noire
Mama Casset, Studio African Photo, Ντακάρ, Σενεγάλη, περ. 1950-60. Courtesy of Revue Noire

 

Ανώνυμος φωτογράφος, Saint-Louis, Σενεγάλη, περ.1930. Courtesy of Revue Noire
Ανώνυμος φωτογράφος, Saint-Louis, Σενεγάλη, περ.1930. Courtesy of Revue Noire

 

Mama Casset, Studio African Photo, Ντακάρ, Σενεγάλη, περ. 1950-60. Courtesy of Revue Noire
Mama Casset, Studio African Photo, Ντακάρ, Σενεγάλη, περ. 1950-60. Courtesy of Revue Noire

 

Ανώνυμος φωτογράφος, Saint-Louis, Σενεγάλη, περ.1930. Courtesy of Revue Noire
Ανώνυμος φωτογράφος, Saint-Louis, Σενεγάλη, περ.1930. Courtesy of Revue Noire

 

Ανώνυμος φωτογράφος, Saint-Louis, Σενεγάλη, περ.1930. Courtesy of Revue Noire
Ανώνυμος φωτογράφος, Saint-Louis, Σενεγάλη, περ.1930. Courtesy of Revue Noire

 

Mama Casset, Studio African Photo, Ντακάρ, Σενεγάλη, περ. 1950-60. Courtesy of Revue Noire
Mama Casset, Studio African Photo, Ντακάρ, Σενεγάλη, περ. 1950-60. Courtesy of Revue Noire

 

Ανώνυμος φωτογράφος, Saint-Louis, Σενεγάλη, περ.1930. Courtesy of Revue Noire
Ανώνυμος φωτογράφος, Saint-Louis, Σενεγάλη, περ.1930. Courtesy of Revue Noire

 

Ανώνυμος φωτογράφος, Saint-Louis, Σενεγάλη, περ.1930. Courtesy of Revue Noire
Ανώνυμος φωτογράφος, Saint-Louis, Σενεγάλη, περ.1930. Courtesy of Revue Noire

 

Ανώνυμος φωτογράφος, Saint-Louis, Σενεγάλη, περ.1930. Courtesy of Revue Noire
Ανώνυμος φωτογράφος, Saint-Louis, Σενεγάλη, περ.1930. Courtesy of Revue Noire

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ένας κουλ φωτογράφος από το Μάλι που δεν έχει όμοιο
Η έκθεση Malick Sidibé Mali Twist αποδεικνύει το μοναδικό φωτογραφικό ύφος του καλλιτέχνη
Χαρτογραφώντας τη σύγχρονη Αφρική μέσα από τα μάτια 33 καλλιτεχνών της
Μια έκθεση στο PAC του Μιλάνου επιχειρεί να αποκαλύψει την ομορφιά της υποσαχάριας Αφρικής
Τα όμορφα πορτρέτα Μαροκινών της Leila Alaoui
Η σειρά The Moroccans είναι η τελευταία δουλειά της Γαλλο-Μαροκινής φωτογράφου που έπεσε θύμα τρομοκρατικής επίθεσης πριν από έναν χρόνο στη Μπουργκίνα Φάσο

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς θα γινόταν ο κόσμος αν δεν τελείωνε ποτέ η καραντίνα - σε εικόνες
Ο σχεδιαστής Giovanni Garrone απαντά, μέσα από το έργο του, στην ερώτηση που όλοι έχουμε σκεφτεί το τελευταίο διάστημα
Φωτογραφίζοντας τη μουσική: Η εμπειρία του διάσημου Ελληνοαμερικανού φωτογράφου Κωνσταντίνου Μάνου
Πριν αποτυπώσει με τον φακό του την αγροτική Ελλάδα του '60 στο πολυβραβευμένο «Greek portfolio», ο Κωνσταντίνος Μάνος απαθανάτισε μοναδικά, επί μια διετία, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βοστώνης.
Η εξέλιξη των οικιακών υπολογιστών μέσα από φωτογραφίες
«Home Computers»: Ένα βιβλίο που μας πηγαίνει στις πρώτες μέρες των οικιακών υπολογιστών, από τη δεκαετία του ’70 έως τα 90s.
Ο Τσαρούχης στην εποχή του Instagram: Το #MuseumChallenge της φωτογράφου Δανάης Ίσαρη
Μιλήσαμε με τη φωτογράφο Δανάη Ίσαρη, με αφορμή το εξαιρετικό museum challenge που δημιούργησε αποκλειστικά για τη LiFO, συμμετέχοντας στο μεγαλύτερο διαδραστικό viral της καραντίνας.
Μαζεύοντας ήλιο στο Λονδίνο του lockdown
Το Λονδίνο έχει εξαιρετική ηλιοφάνεια εν μέσω lockdown και οι κάτοικοί του το εκμεταλλεύονται όπως μπορούν. Mια φωτογράφος το εκμεταλλεύτηκε επίσης.
Σπάνιες φωτογραφίες της Λένι Ρίφενσταλ στην Αρχαία Ολυμπία
Όταν κατασκεύαζε το ναζιστικό της έπος Olympia, το οποίο δεκαετίες μετά εξακολουθεί να προκαλεί συζητήσεις.
Τουρίστες στην Ακρόπολη τα καλοκαίρια των '80s
Καλοκαιρινές φωτογραφίες από τις αρχές της δεκαετίας του '80 του Tod Papageorge.
 Οι Beastie Boys στα ένδοξα ‘90s με τον φακό του κολλητού τους Spike Jonze
The chain. Διαδικτυακή έκθεση φωτογραφίας (11 – 18 Μαΐου)
Κανένας Μόνος / Καμία Μόνη: 32 φωτογράφοι "για να νικήσει η ζωή"
Νικ Μπραντ. «Αυτός ο άδειος κόσμος»
Και η όλο και πιο μόνη ανθρωπότητα
Αντώνης Λαγκαδάς. 'Ενας Σαντορινιός κοσμοπολίτης φωτογράφος.
Tοπία, μορφές και δρώμενα 1890-1916
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ '20
Ένα φωτογραφικό δοκίμιο για την παράξενη προσδοκία του καλοκαιριού που έρχεται. Κείμενα: Δημήτρης Πολιτάκης, Στάθης Τσαγκαρουσιάνος
Απόκοσμη Πρωτομαγιά στην Καλαμαριά
"καὶ ἔκραξεν ἐν ἰσχυρᾷ φωνῇ λέγων· ἔπεσεν ἔπεσεν Βαβυλὼν ἡ μεγάλη"
Οι αντάρτες της αισθητικής στη Βέροια
H φωτογράφος Κωνσταντία Μαζαράκη φωτογραφίζει τις πιο αυθεντικές μορφές της Βέροιας με ευαισθησία και θαυμασμό.
Ένας φωτογράφος καταγράφει τη ζωή των Αθηναίων στην καραντίνα
Ο Γιώργος Μακρής κάνει μία φωτογραφική και κινηματογραφική καταγραφή των ανθρώπων σε κατ' οίκον απομόνωση κατά την διάρκεια της καραντίνας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού στην Αθήνα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή