Ο Tom Yosi ονόμασε το πρώτο του EP «Bondyè» από την ανώτατη ύπαρξη στη θρησκεία των Voodoo

Ο Tom Yosi ονόμασε το πρώτο του EP «Bondyè» από την ανώτατη ύπαρξη στη θρησκεία των Voodoo Facebook Twitter
O Tom Yosi.
0

Αυτοαποκαλείται «guitar nerd» και παρόλο που είναι 22 χρονών πείθει όταν παίζει μπλουζ. Ο κιθαρίστας και τραγουδοποιός Τom Yosi έχει διασκευάσει συγκινητικά το «Γράμμα» του Τσιτσάνη και παίζει συχνά στις μουσικές σκηνές της Αθήνας. Λίγο πριν κυκλοφορήσει το πρώτο του EP με τίτλο «Bondyè» κάθισε και μας έγραψε μερικές ιστορίες.

— Πού μένεις; Πώς είναι η γειτονιά σου;

Μένω στα Εξάρχεια, πολύ κεντρικά. Εδώ ισχύει κυριολεκτικά το «όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά». Περάστε μια βόλτα εάν θέλετε. Μην μπερδευτείτε όμως... Εδώ έχουμε κατοχή.

«Bondyè» είναι το όνομα της ανώτατης ύπαρξης-θεού στη θρησκεία των Voodoo. Προέρχεται από τις γαλλικές λέξεις «bon dieu» (καλός θεός). Υποστηρίζουν πως ο άνθρωπος έχει μια σχέση παρατηρητή - παρατηρούμενου με τον Θεό και κατ' επέκταση με το «Όλον».

— Περίγραψέ μου μια σκηνή που είδες πρόσφατα στην Αθήνα και δεν μπορείς να ξεχάσεις.

Ένα πρωί πριν από λίγες εβδομάδες σηκώνομαι να πάρω καφέ. Περπατώ νυσταγμένος και μέσα στο καφέ με κοιτάζουν όλοι με ύφος «καλά, αναίσθητος είσαι;». Κοιτάω έξω και βλέπω έναν νευρικό αστυνομικό στρατό, οπλισμένο με πολυβόλα και μίσος, να έχει κλείσει τους δρόμους, να τραβάει μάνες και μωρά έξω από ένα κτίριο και να τους στοιβάζει σε δύο κλούβες. Παραδίπλα, ατάραχοι, κάμερες και δημοσιογράφοι έκαναν λόγο για «σκούπα». Τριγύρω οι υπόλοιποι, ανήμποροι για το οτιδήποτε. Σοκαρισμένοι. Οι άνθρωποι αυτοί, λοιπόν, προσπαθούσαν να κοιτάξουν στο πρόσωπο τους αστυνόμους και τους παρακαλούσαν να τους αφήσουν να πάρουν κάποια πράγματα προσωπικά τους από το κτίριο, αλλά αυτοί φορούσαν κουκούλες και κράνη. Τις σπαρακτικές κραυγές των μωρών στις αγκαλιές των μαμάδων τους τις ακούω ακόμα.

− Ποια ήταν η τελευταία φορά που έκλαψες; Αν θες, πες μου γιατί.

Θα σου πω. Είχα να κλάψω από τα 12. Πέρσι ο αδελφός μου έφυγε για ένα διάστημα οικονομικός μετανάστης, μαζί με τη μητέρα μου, στην Αυστρία. Αποφάσισε να μου ανακοινώσει πως φεύγει τη νύχτα πριν πετάξει. Μου είπε, λοιπόν, πως θα έρθει το πρωί να με χαιρετήσει και μετά θα πάει καρφί αεροδρόμιο. Με ξυπνάει στις έξι το πρωί πιο όμορφος και χαμογελαστός από ποτέ, με έναν καφέ και μια μπουγάτσα στο χέρι. Μου λέει «αυτά τα έφερα για σένα, μη μένεις νηστικός και ξενυχτάς, βρε βλάκα». Πρόλαβα να του πω ελάχιστα πριν αγκαλιαστούμε και πούμε au revoir (για ποτέ δεν λέμε αντίο, μόνο au revoir). Έφυγε. Έκλεισα την πόρτα. Επί 4 ώρες σερί έκλαιγα με λυγμούς. Ακόμα δεν ξέρω γιατί. Σήμερα μένουμε μαζί Αθήνα. Τον λατρεύω.

Ο Tom Yosi ονόμασε το πρώτο του EP «Bondyè» από την ανώτατη ύπαρξη στη θρησκεία των Voodoo Facebook Twitter
Ως παρατηρητής αλλά και ως παρατηρούμενο έγραψα αυτό το EP, με γνώμονα την επιρροή που δεχόμουν, και δέχομαι, από τον κόσμο εκεί έξω.

— Ποια ήταν η πιο ωραία στιγμή του φετινού καλοκαιριού για σένα;

Επέστρεψα από τις διακοπές μου στις 20 Αυγούστου. Κενή Αθήνα. Δουλεύαμε για αυτούς που δουλεύουν για να δουλεύουν για αυτούς. Είμαι με τους κολλητούς μου σε ένα σπίτι στο Παγκράτι και αράζουμε. Σε κάποια φάση και σε μια στιγμή γενναιότητας, νομίζω, είπα «... είμαι χαλασμένος φίλε. Τα έχω κάνει σκατά. Έχω έπαρση. Προσποιούμαι διαρκώς. Αυτή η έπαρση, αυτή η επιτήδευση είναι που συντηρεί την μοναξιά μου. Θέλω να βρω τις ρίζες, τους σπόρους μου, και να τους θάψω στο τσιμέντο». Επικρατεί μια σιωπή. Και ξαφνικά μου λέει ένας φίλος «Δεν είσαι αυτό. Άντε.... το πολύ πολύ να πετύχεις κανένα σπόρο μπας και κοιμηθείς λίγο». Αυτή η στιγμή.

— Γιατί έδωσες τον τίτλο «Bondyè» στο νέο σου EP;

«Bondyè» είναι το όνομα της ανώτατης ύπαρξης-θεού στη θρησκεία των Voodoo. Προέρχεται από τις γαλλικές λέξεις «bon dieu» (καλός θεός). Υποστηρίζουν πως ο άνθρωπος έχει μια σχέση παρατηρητή - παρατηρούμενου με τον Θεό και κατ' επέκταση με το «Όλον». Ο παρατηρητής επηρεάζει ενεργειακά το παρατηρούμενο και ταυτόχρονα αυτό επηρεάζει τον παρατηρητή. Εάν υπάρξει διαίρεση μεταξύ τους, τότε η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Ως παρατηρητής αλλά και ως παρατηρούμενο έγραψα αυτό το EP, με γνώμονα την επιρροή που δεχόμουν, και δέχομαι, από τον κόσμο εκεί έξω.

— Σε ποια ταινία θα μπορούσε να είναι soundtrack;

Η αλήθεια είναι πως ακούγοντας πλέον τα κομμάτια στο mixing desk μου έρχονται στο μυαλό διάφορες εικόνες. Εξάλλου, συνθέτω πολύ περισσότερο σαν σκηνοθέτης παρά σαν μουσικός. Είμαι μεγάλος φαν του κινηματογράφου και μάλιστα πολλές φορές πράγματα τα οποία έψαχνα στην μουσική, τα βρήκα μέσα σε ταινίες. Για παράδειγμα, κάποιες ιδέες και τρόπους αυτοσχεδιασμού επάνω στο όργανο τους εμπνεύστηκα από τον τρόπο που σκηνοθέτησε ο Νίκος Παπατάκης τη «Φωτογραφία». Ίσως όλα να βρίσκονται παντού.

 

 

 


Info

To EP «Bondyè» θα κυκλοφορήσει τον ερχόμενο Δεκέμβριο.

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ