Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Δείτε ψηφιακά το making of της έκθεσης για τον Christian Dior
Μόδα&Στυλ

Δείτε ψηφιακά το making of της έκθεσης για τον Christian Dior

Ατελείωτα μέτρα τούλι, περίτεχνα κεντήματα, θηλυκότητα, μαγικά σχέδια, πρωτοποριακές γραμμές που καθόρισαν την ιστορία της μόδας: Ο ψηφιακός κόσμος παραδίδεται στη μαγεία του Dior

Το σκηνικό είναι παραμυθένιο. Τα φορέματα θεία. Η έρευνα ενδελεχής. Τα ντοκουμέντα ανατριχιαστικά. Το στήσιμο αριστοτεχνικό. Οι λεπτομέρειες συγκινητικές. Τα πορτρέτα του επιβλητικά. Ο στολισμός, αυτός που θα διάλεγε κι εκείνος: λουλούδια. Και τα λόγια του σκόρπια παντού, σαν χρησμοί.

 

«Η μόδα είναι μια έκφραση πίστης. Σε αυτό τον κόσμο που ζούμε, που τα μυστικά μας αποκαλύπτονται το ένα μετά το άλλο, που η εμπιστοσύνη μας προδίδεται και οι αποκαλύψεις είναι στημένες, η μόδα είναι η ενσάρκωση του μυστηρίου. Η καλύτερη απόδειξη της μαγείας».

 

 Ατελείωτα μέτρα τούλι, περίτεχνα κεντήματα, θηλυκότητα, μαγικά σχέδια, πρωτοποριακές γραμμές που καθόρισαν την ιστορία της μόδας, πλημμύρισαν το Musée des Arts Décoratifs στο Παρίσι και έπειτα το Victoria & Albert στο Λονδίνο, με τη μεγαλειώδη έκθεση «Christian Dior: Designer of Dreams» . Ο οίκος μόδας ανέβασε χθες ένα πολύ χορταστικό βίντεο από το making of της έκθεσης. Η ρετροσπεκτίβα «Christian Dior: Couturier du Rêve» που παρουσιάστηκε το 2017 στο Musée des Arts Decoratifs του Παρισιού συνέπεσε με τον εορτασμό των 70ών γενεθλίων του οίκου. Πάνω σε αυτήν την έκθεση στηρίχτηκε και η αγγλική εκδοχή. Ωστόσο, στις 230 δημιουργίες υψηλής ραπτικής που φιλοξενήθηκαν στη γαλλική πρωτεύουσα είχαν προστεθεί 100 ακόμα, ενώ είχε στηθεί μια ολοκαίνουρια ενότητα με το χαρακτηριστικό βρετανικό twist, που διερευνά τη γοητεία που ασκούσε στον σχεδιαστή η λονδρέζικη κουλτούρα.

 

Οι δεσμοί του Κριστιάν Ντιόρ με τους Βρετανούς ήταν πανίσχυροι και δεν περιορίζονται στις... υποκλίσεις που έκανε στη βασιλική οικογένεια (είναι γνωστή η στενή σχέση του με την πριγκίπισσα Μαργαρίτα, όπως και οι πριβέ επιδείξεις που έδινε για τους γαλαζοαίματους).

 

Οι δεσμοί του Κριστιάν Ντιόρ με τους Βρετανούς ήταν πανίσχυροι και δεν περιορίζονται στις... υποκλίσεις που έκανε στη βασιλική οικογένεια (είναι γνωστή η στενή σχέση του με την πριγκίπισσα Μαργαρίτα, όπως και οι πριβέ επιδείξεις που έδινε για τους γαλαζοαίματους).

 

«Σε καμία άλλη χώρα στον κόσμο, εκτός από τη δική μου, δεν μου αρέσει τόσο ο τρόπος ζωής. Αγαπώ την αγγλική ευγένεια, την αρχιτεκτονική, αγαπώ ακόμη και την αγγλική κουζίνα» είχε παραδεχτεί ο ίδιος επανειλημμένα.

 

Με τον τρόπο, λοιπόν, που οι Βρετανοί τηρούν το πρωτόκολλο και τιμούν τις δοκιμασμένες στον χρόνο σχέσεις ετοίμασαν μια συναρπαστική έκθεση στον δικό τους ναό της μόδας για τον άνθρωπο που αποθέωσε την αρχετυπική ομορφιά (μην ξεχνάμε με πόση φροντίδα και λατρεία έστησαν το 2015 την αντίστοιχη έκθεση προς τιμήν του Αλεξάντερ ΜακΚουίν αλλά και αυτή για τον Κριστόμπαλ Μπαλενσιάγκα πρόπερσι).

 

 

 

Η περιήγηση στο σύμπαν του Ντιόρ περιλαμβάνει όλους εκείνους τους σταθμούς που τον έκαναν συνώνυμο της γαλλικής μόδας και φινέτσας: την εμβληματική τουαλέτα που φόρεσε η καλή του φίλη πριγκίπισσα Μαργαρίτα για τα 21α γενέθλιά της (ένα πανέμορφο λευκό τούλινο φόρεμα με έναν ώμο και μοναδικά κεντήματα, με το οποίο πόζαρε στον φακό του Σεσίλ Μπίτον), τα παραμυθένια βραδινά φορέματα που καθόρισαν τον τρόπο που οι γυναίκες συνδιαλέγονταν με τη σεξουαλικότητά τους (τι ωραία που τα έστησαν στην ενότητα «Ballroom»), τα φουστάνια-γλυπτά που σχεδίαζε με πάθος, ένα τμήμα αφιερωμένο στη μεταφυσική σχέση του με τα αρώματα, στιγμές από τα ατελείωτα ταξίδια που έκανε, αμέτρητα προσωπικά αντικείμενα και γούρια, το περίφημο ασπρόμαυρο ταγέρ (Τhe «Bar» Suit) από την πρώτη του συλλογή του 1947 που άλλαξε για πάντα τις ισορροπίες μεταξύ ραπτικής και θηλυκότητας.

 

«Ήθελα να δημιουργώ ρούχα που ακολουθούν τις καμπύλες του γυναικείου σώματος, που διαμορφώνονται από το περίγραμμα του κορμιού που τα φορά. Γι' αυτό τονίζω τη μέση, τον όγκο των γοφών και δίνω έμφαση στο μπούστο» έλεγε, λανσάροντας τέλη της δεκαετίας του '40 το περίφημο new look.

 

Ο Christian Dior με το μοντέλο του Sylvie, το 1948. Courtesy of Christian Dior.
Ο Christian Dior με το μοντέλο του Sylvie, το 1948. Courtesy of Christian Dior.

 

Εκεί, εκτός από το φόρεμα της πριγκίπισσας Μαργαρίτας, θαυμάζει κανείς μια σειρά από δημιουργίες που φόρεσαν πρόσωπα της υψηλής κοινωνίας της χώρας, όπως η Νάνσι Μίτφορντ και η χορεύτρια Μαργκότ Φοντέιν.

 

Πάντως, αν κάτι αξίζει να κρατήσει κανείς από τη λαμπερή δοργάνωση (η επιμελήτρια μόδας του V&A, Οριόλ Κάλεν, είχε το γενικό πρόσταγμα στην Αγγλική έκθεση), είναι ο υποδειγματικός τρόπος που μελετούν, διαχειρίζονται και χτίζουν το αφήγημά τους. Κάτι που στην περίπτωση του Κριστιάν Ντιόρ δεν αφορά μόνο τα δικά του επιτεύγματα αλλά και τη σφραγίδα που άφησαν στην ιστορία του οίκου οι έξι καλλιτεχνικοί διευθυντές που τον διαδέχτηκαν (στην έκθεση το τμήμα αυτό το ονόμασαν «Designers for Dior»).


Ο one and only Ιβ Σεν Λοράν, ο Μαρκ Μποάν, που υπήρξε η ήρεμη δύναμη της επιχείρησης επί τρεις δεκαετίες, ο ευγενής Ιταλός Τζιανφράνκο Φερέ, ο ευφυής επαναστάτης Τζον Γκαλιάνο, ο ντροπαλός Ραφ Σίμονς και από το 2016 η πρώτη γυναίκα στο τιμόνι του, η πανάξια Μαρία Γκράτσια Κιουρί.

 

Ναι, είναι η ίδια γυναίκα που πριν από λίγες μέρες παρουσίασε στο Παρίσι τη νέα κολεξιόν του οίκου κάτω από μια πελώρια τέντα τσίρκου, με μοντέλα που παρέλασαν φορώντας τουαλέτες εμπνευσμένες από τους καλλιτέχνες τσίρκου, χορευτές που έκαναν ακροβατικά και μεγέθυναν τη μαγεία και το μυστήριο, περίεργα πλάσματα που στροβιλίζονταν ανάμεσα στους υψηλούς καλεσμένους των πρώτων σειρών (βλέπε Κριστίν Σκοτ Τόμας, Μόνικα Μπελούτσι, Μπιάνκα Τζάγκερ, Φελίσιτι Τζόουνς).


Οι θεωρητικοί της υψηλής ραπτικής διέκριναν τις σαφείς αναφορές στη θρυλική φωτογράφιση του Ρίτσαρντ Αβεντον «Dovima with Elephants» (1955), όπου τα μοντέλα πόζαραν με τουαλέτες Ντιόρ ανάμεσα σε αληθινούς ελέφαντες. Κάπως πρέπει να δαμάσει και η Κιούρι το θηρίο που κρατά στα χέρια της...

 

Η έκθεση στο Μουσείο Victoria & Albert είναι χωρισμένη σε έντεκα ενότητες και βασίζεται στη ρετροσπεκτίβα «Christian Dior: Couturier du Rêve» που παρουσιάστηκε το 2017 στο Musée des Arts Decoratifs του Παρισιού Φωτο: EPA
Η έκθεση στο Μουσείο Victoria & Albert είναι χωρισμένη σε έντεκα ενότητες και βασίζεται στη ρετροσπεκτίβα «Christian Dior: Couturier du Rêve» που παρουσιάστηκε το 2017 στο Musée des Arts Decoratifs του Παρισιού Φωτο: EPA

 

Η εμβληματική τουαλέτα που φόρεσε η πριγκίπισσα Μαργαρίτα για τα 21α γενέθλιά της. Φωτο: Getty Images/ Ideal Image
Η εμβληματική τουαλέτα που φόρεσε η πριγκίπισσα Μαργαρίτα για τα 21α γενέθλιά της. Φωτο: Getty Images/ Ideal Image

 

Φωτο: EPA
Φωτο: EPA

 

«Ήθελα να δημιουργώ ρούχα που ακολουθούν τις καμπύλες του γυναικείου σώματος, που διαμορφώνονται από το περίγραμμα του κορμιού που τα φορά. Γι' αυτό τονίζω τη μέση, τον όγκο των γοφών και δίνω έμφαση στο μπούστο» έλεγε ο Κριστιάν Ντιόρ, λανσάροντας τέλη της δεκαετίας του '40 το περίφημο new look. Φωτο: EPA
«Ήθελα να δημιουργώ ρούχα που ακολουθούν τις καμπύλες του γυναικείου σώματος, που διαμορφώνονται από το περίγραμμα του κορμιού που τα φορά. Γι' αυτό τονίζω τη μέση, τον όγκο των γοφών και δίνω έμφαση στο μπούστο» έλεγε ο Κριστιάν Ντιόρ, λανσάροντας τέλη της δεκαετίας του '40 το περίφημο new look. Φωτο: EPA

 

Φωτο: Getty Images/ Ideal Image
Φωτο: Getty Images/ Ideal Image

 

Φωτο: EPA
Φωτο: EPA

 

Φωτο: EPA
Φωτο: EPA

 

Φωτο: Getty Images/ Ideal Image
Φωτο: Getty Images/ Ideal Image

 

Φωτο: Getty Images/ Ideal Image
Φωτο: Getty Images/ Ideal Image

 

Getty Images/ Ideal Image
Getty Images/ Ideal Image

 

Φωτο: EPA
Φωτο: EPA

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Dior έστησε ένα γυναικείο τσίρκο με ακροβάτες και διασημότητες στο Παρίσι
Ο διάσημος γαλλικός οίκος σκηνοθέτησε ένα εντυπωσιακό σόου
Κριστιάν Ντιόρ: Ο άνθρωπος που τρόμαξε την Σανέλ και τον Μπαλεντσιάγκα ήταν φτιαγμένος από χρυσό
Γεννήθηκε σαν σήμερα ο σχεδιαστής που μέσα σε λιγότερο από δέκα χρόνια έκανε το όνομα του αιώνιο συνώνυμο της υψηλής ραπτικής
Η αλάνθαστη φινέτσα του Κριστομπάλ Μπαλενσιάγκα στο V&A Museum
Η μόδα του Balenciaga εισβάλλει πιο επίκαιρη από ποτέ στο Victoria & Albert Museum με ένα αφιέρωμα - μεγαλειωδώς απλή, καθαρή, αγέρωχη
Η μαγεία και η κομψότητα του Dior σε μια μοναδική έκθεση στο Victoria and Albert
Το βρετανικό μουσείο τιμά τον θρυλικό γαλλικό οίκο
Όσο ζούσε ο Azzedine Alaïa, δεν μάθαμε ποτέ την ηλικία του
Ο Τυνήσιος σχεδιαστής τον οποίο η Ναόμι Κάμπελ αποκαλούσε «papa» δεν υπάκουσε ποτέ στα trends και σε όσα κάνουν τη μόδα εφήμερη
Coco Chanel: η γυναίκα που άλλαξε την ιστορία του ενδύματος τον 20ό αιώνα
Σαν σήμερα πεθαίνει ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα στην ιστορία της μόδας

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα μαγιό που θα φορεθούν φέτος
Οι διάσημες δείχνουν τις τάσεις του φετινού καλοκαιριού μέσα από τους λογαριασμούς τους στο Instagram.
Underboob μπικίνι: Η νέα αποκαλυπτική τάση στα μαγιό για φέτος το καλοκαίρι
Μπέλα Χαντίντ, Ρίτα Όρα, Έμιλι Ραταϊκόφσκι και Κένταλ Τζένερ δείχνουν τον δρόμο.
Quarantine Pink: H νέα μόδα στα μαλλιά είναι το ροζ της καραντίνας
Oι διάσημες πειραματίζονται με το χρώμα των μαλλιών τους κατά τη διάρκεια του lockdown.
H Rosalia είναι η νέα μούσα του Jacquemus
Μετά την Bella Hadid, η Ισπανίδα σταρ φωτογραφίζεται για την καμπάνια του οίκου μέσω FaceTime.
Ντονατελισμός: Πώς να επιβιώσεις σαν τη Ντονατέλα Βερσάτσε
Αν η Donatella άντεξε μετά το 1997 και σήμερα κλείνει τα 65, ε, τότε, υπάρχει θεός.
 Η επάνοδος των κομμωτηρίων: Δύο επαγγελματίες του χώρου μιλούν για τη νέα εποχή στη δουλειά τους
Ο Γιάννης Σακελλαράκης του DON Barber & Groom και ο Πάνος Τζάκος των In Berlin Haistyling και Osaka Hair Design εξηγούν πώς ακριβώς θα δουλέψουν το επόμενο διάστημα.
Η παράξενη ζακέτα της Jeanette Kastenberg στο Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα
Η ενδυματολόγος, ιστορικός του ενδύματος και πρόεδρος του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος κ. Ιωάννα Παπαντωνίου γράφει στη LifO για ένα εντυπωσιακό απόκτημα της συλλογής του μουσείου.
«Η βιομηχανία της μόδας είχε ξεφύγει»: Η Άννα Γουίντουρ στην εκπομπή της Ναόμι Κάμπελ στο YouTube
«Halston»: Είδαμε το ντοκιμαντέρ για τον πρώτο πραγματικά επιτυχημένο Αμερικανό σχεδιαστή μόδας
Τριάντα χρόνια μετά τον θάνατό του, ο Halston παραμένει η επιτομή της αβίαστης αμερικανικής κομψότητας, το υπόδειγμα του σταρ σχεδιαστή που καταστράφηκε από τον υπέρμετρο εγωισμό του.
Το πιο χρήσιμο αξεσουάρ για το 2020 είναι μια υφασμάτινη μάσκα
Η μόδα κατασκευάζει, για άλλη μια φορά, το έμβλημα της εποχής μας.
Elsa Schiaparelli: Η μεγάλη αντίπαλος της Coco Chanel στα '30s έκανε πρώτη, μόδα με τέχνη και με χιούμορ
Για τη γιαγιά του «hard chic» το όμορφο έδειχνε έλλειψη γούστου.
Ξυρισμένο κεφάλι: Η νέα τάση στα μαλλιά την εποχή της καραντίνας
Ήδη στο Instagram πολλοί έχουν ξεκινήσει να ανεβάζουν φωτογραφίες με το νέο τους λουκ, τύπου Sinéad O' Connor.
10 ντοκιμαντέρ για τη μόδα, τώρα που έχεις άπλετο χρόνο
Τα ντοκιμαντέρ που διαλέξαμε σήμερα, σού δίνουν πρόσβαση στα άδυτα μερικών από τους μεγαλύτερους δημιουργούς της μόδας.
Όταν τα μόνα ρούχα που φοράς είναι φόρμες, πιτζάμες και παντόφλες
Ντυνόμαστε με έναν τρόπο με τον οποίο διηγούμαστε κάτι από την ταυτότητά μας και αν δεν υπάρχει κανείς δίπλα μας για να ακούσει την αφήγησή μας, είναι σαν να έχουμε μπει σε σίγαση και να έχουμε γίνει «αόρατα φαντάσματα με πιτζάμες».
H Ζόε Κράβιτζ φορά απείρως καλύτερα τα ρούχα του «High Fidelity»
Είναι σαν μια εναλλακτική Όντρεϊ Χέπμπορν όταν έπαιζε τη χαριτωμένα άμπαλη στο «Funny Face».
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Στην δεύτερη κατά σειρά φωτογραφία βλέπετε ένα μικρό μέρος απο τις ονειρικές αριστοτεχνικές εγκαταστάσεις οροφής από χαρτί της εταιρίας wandabarcelona γιά την έκθεση στο Μουσείο Διακοσμητικών Τεχνών του Παρισιού το 2017.
(Γιά περισσότερα http://wandabarcelona.com).
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή