Hashtags: Μερικά πράγματα που θα 'πρεπε να ξέρετε ή κάνετε τελείως λάθος μ' αυτά

Hashtags: Μερικά πράγματα που θα 'πρεπε να ξέρετε ή κάνετε τελείως λάθος μ' αυτά Facebook Twitter
Όλοι ξέρουμε την ορμή, τη δύναμη και τη διείσδυση που μπορεί να αποκτήσει ένα hashtag στα social media, ακόμη και την διαφημιστική ισχύ του, όταν μιλάμε για τα hashtags επιδραστικών brands, celebrities ή κινημάτων.
0

Το hashtag ή ελληνιστί τρίλιζα είναι το ευρέως διαδεδομένο σύμβολο ταξινόμησης ενός tweet ή μιας φωτογραφίας στο Twitter ή στο Instagram. Ωστόσο, η ιστορία του ως συμβόλου πάει λίγο πιο πίσω στον χρόνο απ' ό,τι νομίζουμε. Και φυσικά δεν λεγόταν πάντα hashtag (ή έστω... τρίλιζα).

Το σύμβολο, στη μορφή που όλοι το γνωρίζουμε, προέκυψε γύρω στον 14ο αιώνα. Πριν χρησιμοποιηθεί στα τηλέφωνα και στο Twitter, το hashtag προήλθε από τα γράμματα "lb", τη λατινική σύντμηση της λέξης "pound". Γι' αυτό και για αρκετό καιρό κάποιοι αναφέρονταν σ' αυτό με αυτή την ονομασία. Μετά, οι τεχνικοί των πρώτων τηλεπικοινωνιών το ονόμασαν "octothorpe" και γι' αυτούς ήταν το σύμβολο που έπρεπε να προσθέσουν στα πληκτρολόγια των τηλεφωνικών συσκευών. 

Το όνομα hashtag προέκυψε τη μέρα που η χρήση του έγινε δημοφιλής στα social media και λογικά ήταν αυτή που εμφανίζεται παρακάτω. Σε ένα tweet του 2007 κάποιος χρησιμοποίησε αυτό το σύμβολο για να υποδηλώσει τη δημιουργία ομάδων και ταξινόμησης θεμάτων στο Twitter.

Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Όλοι ξέρουμε την ορμή, τη δύναμη και τη διείσδυση που μπορεί να αποκτήσει ένα hashtag στα social media, ακόμη και την διαφημιστική ισχύ του, όταν μιλάμε για τα hashtags επιδραστικών brands, celebrities ή κινημάτων. 

Όμως, πόσα πραγματικά γνωρίζουμε για τη χρήση του hashtag σε κάθε ένα από τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Είναι μύθος, για παράδειγμα, ότι το Facebook δεν συμπαθεί τις πολλές τρίλιζες και κάνει ζημιά στα posts μας; Ας τα δούμε ένα - ένα ξεχωριστά: 

Πώς χρησιμοποιούμε τα hashtags στο Facebook; 

1. Κατ' αρχάς, ας μην το παρακάνουμε. Τα πολλά hashtags θεωρούνται ενοχλητικά, κάτι σαν σπαμ για το συγκεκριμένο μέσο. Ένα ή δύο ανά ποστ είναι αρκετά, παραπάνω από δύο σύμφωνα με τους ειδικούς σημαίνει σοβαρό πρόβλημα στο engagement χρηστών που θέλετε να προσεγγίσετε. 

2. Το hashtag στο Facebook έχει νόημα αν το προφίλ σας είναι ανοιχτό και δημόσιο. Σε διαφορετική περίπτωση είναι ορατό μόνο στους φίλους σας, οπότε τι νόημα έχει;

Πώς χρησιμοποιούμε τα hashtags στο Twitter

Και εδώ ισχύει ο κανόνας των δύο hashtags ανά tweet για μεγαλύτερη διάχυση των tweets και επίσης καλό είναι να μην πρόκειται για διαφημιστικά hashtags. Αν πάλι αναζητάτε λίγα hashtags, αλλά με τεράστια επίδραση και trend, το Twitonomy είναι μία καλή πηγή για να ξέρετε ποιο hashtag θα κεντρίσει κατευθείαν το ενδιαφέρον του χρήστη, οπότε δεν θα χρειαστεί να πολυλογήσετε. 

Πώς χρησιμοποιούμε το hashtags στο Instagram

Εδώ δεν ισχύει ο κανόνας του "λίγα hashtags και επιδραστικά". Εδώ, κάτω από κάθε φωτογραφία μπορείτε να βάλετε όσα θέλετε και που φυσικά να είναι σχετικά με το θέμα σας, για τον απλούστατο λόγο ότι θα εξασφαλίσετε 12.6% περισσότερο engagement. Πόσα όμως;, Σύμφωνα με στατιστικές ένα ισχυρό ποστ στο Instagram για να αποδώσει τα μέγιστα χρειάζεται περίπου 11 hashtags. 

Και πάλι, όμως, αντέχει λίγα ακόμη. Μέχρι 30 για παράδειγμα, αλλά από εκεί και μετά καταντά λίγο αστείο και το θέαμα και η προσπάθειά σας... 

Επίσης, να γνωρίζετε ότι χρησιμοποιώντας τα σωστά με το αντικείμενο σας hashtags στο Google+ και στο LinkedIn κάνετε πιο ορατά τα posts, την επαγγελματική σας ιδιότητα και τις όποιες περγαμηνές σας. Όσο για το ποια είναι τα διαδικτυακά εργαλεία για να εντοπίσει κανείς τα σωστά hashtags για τη δουλειά και το Μέσο που τα θέλει; Το RiteTag, Twitonomy  και το Ηashtagify.me είναι μερικά από αυτά που θα κάνουν τη ζωή σας εύκολη (και δωρεάν) όταν αναζητάτε το σωστό hashtag είτε για να απευθυνθείτε σε φίλους είτε σε πιο ευρύ ή εξειδικευμένο κοινό. 

Με στοιχεία από το SocialMediaToday.com

TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεράσιμος Μιχελής: «Πόση αγάπη έχω ακόμη να προσφέρω;» - Οι αναρτήσεις του για το πρόβλημα υγείας του

TV & Media / Γεράσιμος Μιχελής: «Πόση αγάπη έχω ακόμη να προσφέρω;» - Οι αναρτήσεις του για το πρόβλημα υγείας του

Η ανακοίνωση για την εξόδιο ακολουθία του Γεράσιμου Μιχελή που πέθανε σε ηλικία 60 ετών - Όσα είχε μοιραστεί στα social media ο αγαπημένος «κακός» της ελληνικής τηλεόρασης
LIFO NEWSROOM
YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

TV & Media / YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

Το YouTube διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να προτείνει προσωποποιημένα βίντεο στους χρήστες και να παρέχει στους δημιουργούς εργαλεία που τους βοηθούν να κατανοούν τι είναι δημοφιλές στο κοινό τους
LIFO NEWSROOM
Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

TV & Media / Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

Ζωντανά από την Αθήνα μεταδίδει αυτή την ώρα ο διάσημος Αμερικανός YouTuber IShowSpeed, παρέα με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, σε ένα νέο IRL stream που έχει ήδη προκαλέσει φρενίτιδα στο διαδίκτυο
LIFO NEWSROOM
Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix – Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

TV & Media / Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix - Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

Πάνω από 150 εκατομμύρια νοικοκυριά παρακολουθούν anime στην πλατφόρμα – Τριπλασιασμός θεάσεων τα τελευταία πέντε χρόνια, με κορυφαίους τίτλους όπως τα «Sakamoto Days», «Cyberpunk: Edgerunners 2» και «My Melody & Kuromi» να επανέρχονται
LIFO NEWSROOM
James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

TV & Media / James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

«Ναι, είναι πολιτική», τονίζει ο σκηνοθέτης αναλύοντας το όραμά του για τη νέα ταινία Σούπερμαν και συμπληρώνει: «Η βασική ανθρώπινη καλοσύνη είναι μια αξία και είναι κάτι που έχουμε χάσει»
LIFO NEWSROOM