Βλέποντας το «Greyhound», τη νέα ταινία του Τομ Χανκς

Βλέποντας το «Greyhound», τη νέα ταινία του Τομ Χανκς Facebook Twitter
Έχει όντως αγωνία για το αν θα φτάσει η νιοπομπή, της οποίας ηγείται το αντιτορπιλικό του Τομ Χανκς, από τη μια άκρη του Ατλαντικού στην άλλη, με τα υποβρύχια των ναζί να καραδοκούν.
0



ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΟΤΙ ο Τομ Χανκς δυσαρεστήθηκε που το «Greyhound» (2020) αγοράστηκε από την Apple TV για αποκλειστική προβολή μέσω της πλατφόρμας της και καταλαβαίνεις γιατί. Πρόκειται για οπτικοακουστική εμπειρία που θέλει να λειτουργήσει ως προσομοίωση ναυμαχίας –σκέψου τη «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν– και για να επιτευχθεί το προσδοκώμενο αποτέλεσμα απαιτείται το κατάλληλο ηχοσύστημα, καθώς και πλήρης αφοσίωση στην οθόνη, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι εκείνη του λάπτοπ ή, ακόμα χειρότερα, του κινητού.

Θυμίζει αρκετά Νόλαν στο σκέλος του τρόπου που χρησιμοποιεί τη μουσική –περισσότερο ρυθμός, παρά μελωδία– ώστε να χειραγωγήσει το συναίσθημα, να επιβάλει την αγωνία στη σκηνή, καλύπτοντας, ενίοτε, και την αδυναμία της εικόνας να το πράξει.

Είναι κρίμα που δεν τη βλέπουμε στις κινηματογραφικές αίθουσες, θα έφερνε τον κόσμο πίσω σ' αυτές.


Και έχει όντως αγωνία για το αν θα φτάσει η νιοπομπή, της οποίας ηγείται το αντιτορπιλικό του Τομ Χανκς, από τη μια άκρη του Ατλαντικού στην άλλη, με τα υποβρύχια των ναζί να καραδοκούν. Έχει, επίσης, ως εξομοιωτής ναυμαχίας, ιδιαίτερη λεπτομέρεια πάνω στο τεχνικό σκέλος –προσόν για μια ταινία η σπουδή πάνω στο αντικείμενο της– έχει και την κατάλληλη διάρκεια, λίγο παραπάνω από ογδόντα λεπτά, αν αφαιρέσεις τους τίτλους τέλους.

Μελανό σημείο η θρησκοληψία της, που παρουσιάζει τον κεντρικό ήρωα ως οσιομάρτυρα χριστιανικών καταβολών και πιστώνει στην πίστη του ένα μεγάλο μέρος του επιτεύγματος. Υπάρχει κι ένα φλασμπάκ με την Ελίζαμπεθ Σου που μοιάζει με μισοδουλεμένη ύστερη προσθήκη, για να ενταχθεί λίγο ανθρώπινο δράμα, όπως το εννοεί το ευρύ κοινό, ώστε να πιάσουμε κι εκείνους τους οποίους δεν αγγίζει το δράμα της αποστολής. Αμφότερα χρεώνονται στο σενάριο του Τομ Χανκς.


Με δεδομένο, πάντως, ότι έχουμε δει εκατοντάδες παραγωγές για τις μάχες στη στεριά κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά σημαντικά λιγότερες για τη μάχη στη θάλασσα, η ταινία και λόγο ύπαρξης έχει, και ενδιαφέρον παρουσιάζει, και δικαιώνει την απογοήτευση του Τομ Χανκς για την κατάληξή της. Είναι κρίμα που δεν τη βλέπουμε στις κινηματογραφικές αίθουσες, θα έφερνε τον κόσμο πίσω σ' αυτές.

Σε μια θερινή σεζόν που, λόγω και των ιδιαίτερων συνθηκών, οι αίθουσες καλούνται να καλύψουν το πρόγραμμά τους με υπολείμματα της περσινής (και της προπέρσινης) παραγωγής, υπάρχει μεγάλη ανάγκη (και) από ποιοτικό και μαγνητικό νέο υλικό. Ευτυχώς που υπάρχουν και οι επανεκδόσεις.

 

Δείτε το τρέιλερ 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ