Βλέποντας το «Greyhound», τη νέα ταινία του Τομ Χανκς

Βλέποντας το «Greyhound», τη νέα ταινία του Τομ Χανκς Facebook Twitter
Έχει όντως αγωνία για το αν θα φτάσει η νιοπομπή, της οποίας ηγείται το αντιτορπιλικό του Τομ Χανκς, από τη μια άκρη του Ατλαντικού στην άλλη, με τα υποβρύχια των ναζί να καραδοκούν.
0



ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΟΤΙ ο Τομ Χανκς δυσαρεστήθηκε που το «Greyhound» (2020) αγοράστηκε από την Apple TV για αποκλειστική προβολή μέσω της πλατφόρμας της και καταλαβαίνεις γιατί. Πρόκειται για οπτικοακουστική εμπειρία που θέλει να λειτουργήσει ως προσομοίωση ναυμαχίας –σκέψου τη «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν– και για να επιτευχθεί το προσδοκώμενο αποτέλεσμα απαιτείται το κατάλληλο ηχοσύστημα, καθώς και πλήρης αφοσίωση στην οθόνη, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι εκείνη του λάπτοπ ή, ακόμα χειρότερα, του κινητού.

Θυμίζει αρκετά Νόλαν στο σκέλος του τρόπου που χρησιμοποιεί τη μουσική –περισσότερο ρυθμός, παρά μελωδία– ώστε να χειραγωγήσει το συναίσθημα, να επιβάλει την αγωνία στη σκηνή, καλύπτοντας, ενίοτε, και την αδυναμία της εικόνας να το πράξει.

Είναι κρίμα που δεν τη βλέπουμε στις κινηματογραφικές αίθουσες, θα έφερνε τον κόσμο πίσω σ' αυτές.


Και έχει όντως αγωνία για το αν θα φτάσει η νιοπομπή, της οποίας ηγείται το αντιτορπιλικό του Τομ Χανκς, από τη μια άκρη του Ατλαντικού στην άλλη, με τα υποβρύχια των ναζί να καραδοκούν. Έχει, επίσης, ως εξομοιωτής ναυμαχίας, ιδιαίτερη λεπτομέρεια πάνω στο τεχνικό σκέλος –προσόν για μια ταινία η σπουδή πάνω στο αντικείμενο της– έχει και την κατάλληλη διάρκεια, λίγο παραπάνω από ογδόντα λεπτά, αν αφαιρέσεις τους τίτλους τέλους.

Μελανό σημείο η θρησκοληψία της, που παρουσιάζει τον κεντρικό ήρωα ως οσιομάρτυρα χριστιανικών καταβολών και πιστώνει στην πίστη του ένα μεγάλο μέρος του επιτεύγματος. Υπάρχει κι ένα φλασμπάκ με την Ελίζαμπεθ Σου που μοιάζει με μισοδουλεμένη ύστερη προσθήκη, για να ενταχθεί λίγο ανθρώπινο δράμα, όπως το εννοεί το ευρύ κοινό, ώστε να πιάσουμε κι εκείνους τους οποίους δεν αγγίζει το δράμα της αποστολής. Αμφότερα χρεώνονται στο σενάριο του Τομ Χανκς.


Με δεδομένο, πάντως, ότι έχουμε δει εκατοντάδες παραγωγές για τις μάχες στη στεριά κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά σημαντικά λιγότερες για τη μάχη στη θάλασσα, η ταινία και λόγο ύπαρξης έχει, και ενδιαφέρον παρουσιάζει, και δικαιώνει την απογοήτευση του Τομ Χανκς για την κατάληξή της. Είναι κρίμα που δεν τη βλέπουμε στις κινηματογραφικές αίθουσες, θα έφερνε τον κόσμο πίσω σ' αυτές.

Σε μια θερινή σεζόν που, λόγω και των ιδιαίτερων συνθηκών, οι αίθουσες καλούνται να καλύψουν το πρόγραμμά τους με υπολείμματα της περσινής (και της προπέρσινης) παραγωγής, υπάρχει μεγάλη ανάγκη (και) από ποιοτικό και μαγνητικό νέο υλικό. Ευτυχώς που υπάρχουν και οι επανεκδόσεις.

 

Δείτε το τρέιλερ 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ