«Έχω γεράσει και με συγκινούν τα πάντα»: Ο Άντονι Χόπκινς δίνει συνέντευξη στον Μπραντ Πιτ

«Έχω γεράσει και με συγκινούν τα πάντα»: Ο Άντονι Χόπκινς δίνει συνέντευξη στον Μπραντ Πιτ Facebook Twitter
Οδηγούσα τις προάλλες στην παραλιακή και σκεφτόμουν, "Όλα είναι ένα όνειρο. Τι αγώνα τραβάμε για μια ψευδαίσθηση, το μεγαλείο της ζωής όμως, η αναζήτηση αυτού του μεγαλείου, είναι το παν"
2

Παλιοί γνώριμοι από την δεκαετία του '90 όταν είχαν συμπρωταγωνιστήσει σε δύο ταινίες – στο "Legends of the Fall" (Θρύλοι του πάθους) του 1994 και στο "Meet Joe Black' του 1998 – οι δύο διάσημοι ηθοποιοί συναντήθηκαν ξανά στο πλαίσιο μιας εκ βαθέων συνέντευξης που παραχώρησε ο μεγάλος Ουαλός ηθοποιός στο νεότερο αλλά μεσήλικα πλέον συνάδελφό του (Ο Χόπκινς είναι 81 ετών και ο Πιτ 56) για λογαριασμό του περιοδικού Interview. Επιλέξαμε κάποιες από τις απαντήσεις του που λειτουργούν ως στοχαστικά αποστάγματα ζωής και περιστρέφονται γύρω από το πώς να καταφέρει κανείς να γίνει άξιος παίκτης στο «παιχνίδι της ανθρωπιάς», όπως λέει χαρακτηριστικά ο Άντονι Χόπκινς...


«Ζούμε σε καιρούς όπου είμαστε εξαιρετικά επικριτικοί και μεταχειριζόμαστε τους ανθρώπους ως αναλώσιμους. Δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στο σφάλμα ενώ είναι η επόμενη κίνηση, αυτή που ακολουθεί το σφάλμα, εκείνη που καθορίζει ένα άτομο. Όλοι κάνουμε και θα κάνουμε λάθη, αλλά ποιο είναι το επόμενο βήμα; Ως κουλτούρα, δεν έχουμε την υπομονή και την διάθεση να δούμε το επόμενο βήμα του ατόμου που υπέπεσε στο σφάλμα. Εκεί όμως βρίσκεται όλο το ενδιαφέρον».

«Με συγκινούν τα πάντα επειδή έχω γεράσει. Όσο γερνάμε, ξεθωριάζει σιγά-σιγά η ταπετσαρία με τις άμυνές μας και αφηνόμαστε στο κλάμα. Και δεν έχει να κάνει με την θλίψη, αλλά με το μεγαλείο της ζωής»

«Γιατί κάνουμε αυτά που κάνουμε; Ιδέα δεν έχουμε, συνήθως. Δεν ξέρω γιατί πέρασα τόσα χρόνια από τη ζωή μου πίνοντας. Το έκανα επειδή ήταν το μόνο που ήξερα να κάνω. Κοιτάζοντας πίσω, σκέφτομαι τώρα πια, 'εντάξει, ίσως δεν ήταν και τόσο φριχτό τελικά, αλλά δεν θα ήθελα με τίποτα να το ξανακάνω'. Έκανα μεγάλη ζημιά, αλλά απολογήθηκα μετά στους ανθρώπους που έβλαψα με την συμπεριφορά μου. Όλα μέσα στη ζωή είναι. Και η όποια δύναμη έχουμε μέσα μας, καταλήγει στη συγχώρεση. Πάει, τέλειωσε. Ξέχνα το. Προχώρα».

«Υπάρχει σε ένα υπέροχο ντοκιμαντέρ για τον Μάρλον Μπράντο μια σκηνή του ίδιου με τον πατέρα του σε μια τηλεοπτική εκπομπή. Ήταν ο μεγαλύτερος ηθοποιός όλων των εποχών, αλλά ο πατέρας του δεν του πρόσφερε καμία αναγνώριση. Κάποια στιγμή λοιπόν, τον ρωτάει ο παρουσιαστής τι σκέφτεται για την επιτυχία του γιου του κι αυτός αποκρίνεται, 'Ναι, είναι ΟΚ φαντάζομαι'. Και εκείνη τη στιγμή βλέπεις στο βλέμμα του Μάρλον Μπράντο που κάθεται δίπλα, πόσο πληγωμένος νοιώθει. Έβαλα τα κλάματα, όπως κάνω συχνά εδώ και χρόνια, με το παραμικρό σχεδόν».

«Έχω γεράσει και με συγκινούν τα πάντα»: Ο Άντονι Χόπκινς δίνει συνέντευξη στον Μπραντ Πιτ Facebook Twitter
«Γιατί κάνουμε αυτά που κάνουμε; Ιδέα δεν έχουμε, συνήθως».

«Με συγκινούν τα πάντα επειδή έχω γεράσει. Όσο γερνάμε, ξεθωριάζει σιγά-σιγά η ταπετσαρία με τις άμυνές μας και αφηνόμαστε στο κλάμα. Και δεν έχει να κάνει με την θλίψη, αλλά με το μεγαλείο της ζωής».

«Ένα από τα μεγάλα μυστήρια της ζωής είναι το πότε και το πώς σχηματίζονται οι πρώτες αναμνήσεις μας. Εγώ θυμάμαι μια μέρα στην παραλία με τον πατέρα μου. Έκλαιγα επειδή είχα χάσει στην άμμο κάτι καραμέλες που μου είχε δώσει. Και είναι σα να βλέπω τώρα εκείνο το φοβισμένο αγοράκι – που ήταν προορισμένο να μεγαλώσει και να είναι χάλια στο σχολείο, μόνος, θυμωμένος, όλα αυτά τα πράγματα – και να του λέω, 'εντάξει τα πήγαμε τελικά'».

«Το γεγονός είναι ότι μια μέρα όλοι θα φύγουμε. Οι γονείς μας έχουν φύγει. Οι περισσότεροι από τους φίλους μου, έχουν φύγει. Οδηγούσα τις προάλλες στην παραλιακή και σκεφτόμουν, "Όλα είναι ένα όνειρο. Τι αγώνα τραβάμε για μια ψευδαίσθηση, το μεγαλείο της ζωής όμως, η αναζήτηση αυτού του μεγαλείου, είναι το παν". Και το συνειδητοποιώ τώρα, πιο έντονα από ποτέ, ότι βρίσκεται παντού. Στη γάτα μου, στον σκύλο μου, σε σένα και σε μένα».

Οθόνες
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Και πιο σοφός από ποτέ μπορώ να πω!Καλά είναι να ακούμε απο μεγάλους για το "παιχνίδι της ζωής", αυτοί τα έχουν περάσει άλλωστε. Ευτυχώς κατάλαβα απο νωρίς το νόημα της ζωής, ότι δεν υπάρχει νόημα! Είναι μάταιο το να περάσεις μια ζωή μέσα στο μίσος, μόνο αγάπη και καλοσύνη είναι τα μεγαλεία του ανθρώπου, όλα τ'αλλα είναι περιττά!