«Έχω γεράσει και με συγκινούν τα πάντα»: Ο Άντονι Χόπκινς δίνει συνέντευξη στον Μπραντ Πιτ

«Έχω γεράσει και με συγκινούν τα πάντα»: Ο Άντονι Χόπκινς δίνει συνέντευξη στον Μπραντ Πιτ Facebook Twitter
Οδηγούσα τις προάλλες στην παραλιακή και σκεφτόμουν, "Όλα είναι ένα όνειρο. Τι αγώνα τραβάμε για μια ψευδαίσθηση, το μεγαλείο της ζωής όμως, η αναζήτηση αυτού του μεγαλείου, είναι το παν"
2

Παλιοί γνώριμοι από την δεκαετία του '90 όταν είχαν συμπρωταγωνιστήσει σε δύο ταινίες – στο "Legends of the Fall" (Θρύλοι του πάθους) του 1994 και στο "Meet Joe Black' του 1998 – οι δύο διάσημοι ηθοποιοί συναντήθηκαν ξανά στο πλαίσιο μιας εκ βαθέων συνέντευξης που παραχώρησε ο μεγάλος Ουαλός ηθοποιός στο νεότερο αλλά μεσήλικα πλέον συνάδελφό του (Ο Χόπκινς είναι 81 ετών και ο Πιτ 56) για λογαριασμό του περιοδικού Interview. Επιλέξαμε κάποιες από τις απαντήσεις του που λειτουργούν ως στοχαστικά αποστάγματα ζωής και περιστρέφονται γύρω από το πώς να καταφέρει κανείς να γίνει άξιος παίκτης στο «παιχνίδι της ανθρωπιάς», όπως λέει χαρακτηριστικά ο Άντονι Χόπκινς...


«Ζούμε σε καιρούς όπου είμαστε εξαιρετικά επικριτικοί και μεταχειριζόμαστε τους ανθρώπους ως αναλώσιμους. Δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στο σφάλμα ενώ είναι η επόμενη κίνηση, αυτή που ακολουθεί το σφάλμα, εκείνη που καθορίζει ένα άτομο. Όλοι κάνουμε και θα κάνουμε λάθη, αλλά ποιο είναι το επόμενο βήμα; Ως κουλτούρα, δεν έχουμε την υπομονή και την διάθεση να δούμε το επόμενο βήμα του ατόμου που υπέπεσε στο σφάλμα. Εκεί όμως βρίσκεται όλο το ενδιαφέρον».

«Με συγκινούν τα πάντα επειδή έχω γεράσει. Όσο γερνάμε, ξεθωριάζει σιγά-σιγά η ταπετσαρία με τις άμυνές μας και αφηνόμαστε στο κλάμα. Και δεν έχει να κάνει με την θλίψη, αλλά με το μεγαλείο της ζωής»

«Γιατί κάνουμε αυτά που κάνουμε; Ιδέα δεν έχουμε, συνήθως. Δεν ξέρω γιατί πέρασα τόσα χρόνια από τη ζωή μου πίνοντας. Το έκανα επειδή ήταν το μόνο που ήξερα να κάνω. Κοιτάζοντας πίσω, σκέφτομαι τώρα πια, 'εντάξει, ίσως δεν ήταν και τόσο φριχτό τελικά, αλλά δεν θα ήθελα με τίποτα να το ξανακάνω'. Έκανα μεγάλη ζημιά, αλλά απολογήθηκα μετά στους ανθρώπους που έβλαψα με την συμπεριφορά μου. Όλα μέσα στη ζωή είναι. Και η όποια δύναμη έχουμε μέσα μας, καταλήγει στη συγχώρεση. Πάει, τέλειωσε. Ξέχνα το. Προχώρα».

«Υπάρχει σε ένα υπέροχο ντοκιμαντέρ για τον Μάρλον Μπράντο μια σκηνή του ίδιου με τον πατέρα του σε μια τηλεοπτική εκπομπή. Ήταν ο μεγαλύτερος ηθοποιός όλων των εποχών, αλλά ο πατέρας του δεν του πρόσφερε καμία αναγνώριση. Κάποια στιγμή λοιπόν, τον ρωτάει ο παρουσιαστής τι σκέφτεται για την επιτυχία του γιου του κι αυτός αποκρίνεται, 'Ναι, είναι ΟΚ φαντάζομαι'. Και εκείνη τη στιγμή βλέπεις στο βλέμμα του Μάρλον Μπράντο που κάθεται δίπλα, πόσο πληγωμένος νοιώθει. Έβαλα τα κλάματα, όπως κάνω συχνά εδώ και χρόνια, με το παραμικρό σχεδόν».

«Έχω γεράσει και με συγκινούν τα πάντα»: Ο Άντονι Χόπκινς δίνει συνέντευξη στον Μπραντ Πιτ Facebook Twitter
«Γιατί κάνουμε αυτά που κάνουμε; Ιδέα δεν έχουμε, συνήθως».

«Με συγκινούν τα πάντα επειδή έχω γεράσει. Όσο γερνάμε, ξεθωριάζει σιγά-σιγά η ταπετσαρία με τις άμυνές μας και αφηνόμαστε στο κλάμα. Και δεν έχει να κάνει με την θλίψη, αλλά με το μεγαλείο της ζωής».

«Ένα από τα μεγάλα μυστήρια της ζωής είναι το πότε και το πώς σχηματίζονται οι πρώτες αναμνήσεις μας. Εγώ θυμάμαι μια μέρα στην παραλία με τον πατέρα μου. Έκλαιγα επειδή είχα χάσει στην άμμο κάτι καραμέλες που μου είχε δώσει. Και είναι σα να βλέπω τώρα εκείνο το φοβισμένο αγοράκι – που ήταν προορισμένο να μεγαλώσει και να είναι χάλια στο σχολείο, μόνος, θυμωμένος, όλα αυτά τα πράγματα – και να του λέω, 'εντάξει τα πήγαμε τελικά'».

«Το γεγονός είναι ότι μια μέρα όλοι θα φύγουμε. Οι γονείς μας έχουν φύγει. Οι περισσότεροι από τους φίλους μου, έχουν φύγει. Οδηγούσα τις προάλλες στην παραλιακή και σκεφτόμουν, "Όλα είναι ένα όνειρο. Τι αγώνα τραβάμε για μια ψευδαίσθηση, το μεγαλείο της ζωής όμως, η αναζήτηση αυτού του μεγαλείου, είναι το παν". Και το συνειδητοποιώ τώρα, πιο έντονα από ποτέ, ότι βρίσκεται παντού. Στη γάτα μου, στον σκύλο μου, σε σένα και σε μένα».

Οθόνες
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Και πιο σοφός από ποτέ μπορώ να πω!Καλά είναι να ακούμε απο μεγάλους για το "παιχνίδι της ζωής", αυτοί τα έχουν περάσει άλλωστε. Ευτυχώς κατάλαβα απο νωρίς το νόημα της ζωής, ότι δεν υπάρχει νόημα! Είναι μάταιο το να περάσεις μια ζωή μέσα στο μίσος, μόνο αγάπη και καλοσύνη είναι τα μεγαλεία του ανθρώπου, όλα τ'αλλα είναι περιττά!