Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
 

Ένας φωτογράφος καταγράφει τη ζωή των Αθηναίων στην καραντίνα

Ο Γιώργος Μακρής κάνει μία φωτογραφική και κινηματογραφική καταγραφή των ανθρώπων σε κατ' οίκον απομόνωση κατά την διάρκεια της καραντίνας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού στην Αθήνα

O φωτογράφος και video artist Γιώργος Μακρής- οι περισσότεροι τον γνωρίζουν με το ψευδώνυμο «bmin0r»- ξεκίνησε το Precautionary Project στις 15 Μαρτίου 2020 με σκοπό να κάνει μία φωτογραφική και κινηματογραφική καταγραφή των ανθρώπων σε κατ' οίκον απομόνωση κατά την διάρκεια της καραντίνας λόγω της πανδημίας COVID-19 στην Αθήνα.


«Ξεκίνησα το Precautionary Project, γιατί θέλησα να καταγράψω πώς βιώνουν τις συνθήκες εγκλεισμού οι γύρω μου στους χώρους που περνούν την αναγκαστική απομόνωση τους. Πέρα από την ιστορικοκοινωνική σημασία αυτής της συνθήκης με προεκτάσεις σε επίπεδα που ακόμα είναι δύσκολο να συλλάβουμε, θεώρησα ότι μία τέτοιου είδους καταγραφή έχει και καλλιτεχνική σημασία.


Οι άνθρωποι που λαμβάνουν μέρος στο πρότζεκτ μένουν κυρίως στο κέντρο της Αθήνας. Στην αρχή ήταν φίλοι, συνεργάτες, μετά γείτονες, γνωστοί αλλά και άγνωστοι που δέχτηκαν να φωτογραφηθούν. Τους επισκέπτομαι κατόπιν συνεννόησης και μου απαντούν στο πώς διαχειρίζονται όλη αυτή την περίεργη κατάσταση ποζάροντας για την φωτογραφία, δημιουργώντας το δικό τους σκηνικό, δείχνοντας κάτι που αφορά τον εγκλεισμό τους, τις συνήθειες τους και ούτω καθ' εξής.

 

Είναι ελεύθεροι να χρησιμοποιήσουν ό, τι θέλουν και δεν τους καθοδηγώ στο αποτέλεσμα. Οι περισσότεροι διαχειρίζονται τη διαδικασία δημιουργικά και η συνάντηση αν και διαρκεί λίγα λεπτά μόνο, είναι πολύ ευχάριστη. Πολλές φορές μοιραζόμαστε και ανησυχίες ή προσωπικές σκέψεις.


Είναι ελεύθεροι να χρησιμοποιήσουν ό, τι θέλουν και δεν τους καθοδηγώ στο αποτέλεσμα. Οι περισσότεροι διαχειρίζονται τη διαδικασία δημιουργικά και η συνάντηση αν και διαρκεί λίγα λεπτά μόνο, είναι πολύ ευχάριστη. Πολλές φορές μοιραζόμαστε και ανησυχίες ή προσωπικές σκέψεις.


Εννοείται ότι κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης τηρούνται όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Είναι και ο λόγος που οι φωτογραφίες είναι ως επί το πλείστον στις εξώπορτες των διαμερισμάτων αλλά και στα μπαλκόνια και τα παράθυρα των συμμετεχόντων. Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να διακινδυνεύσω να διασπείρω αυτό που τόσο καιρό προσπαθούμε όλοι μαζί να περιορίσουμε».


Ο τρόπος με τον οποίο φωτογράφιζε και βιντεοσκοπούσε ο Μακρής, μέχρι και πριν την κρίση του κορωνοϊού, του επέβαλλε να είναι σε κίνηση και διαρκώς σε επαφή με κόσμο. Όταν αυτό δεν μπορούσε πλέον να συμβαίνει με τους ίδιους όρους δημιούργησε μία άλλη συνθήκη ικανοποιώντας ταυτόχρονα και την ανάγκη του να παραμείνει ενεργός δημιουργικά.


«Η πρωτοφανής αυτή κατάσταση μου παρουσιάστηκε ως αφορμή. Θεώρησα σημαντικό να ξεκινήσει το πρότζεκτ την συγκεκριμένη περίοδο όχι μόνο λόγω της προσωπικής μου ανάγκης να παραμείνω καλλιτεχνικά ενεργός, άλλα κυρίως λόγω της συνειδητοποίησης ότι οι συγκεκριμένες συνθήκες είναι άγνωστες σε όλους. Επιπλέον, στις λίγες στιγμές επικοινωνίας με τους συμμετέχοντες υπάρχει διάθεση ανακούφισης και πολλές φορές μοιραζόμαστε προσωπικές σκέψεις και ανησυχίες. Το πρότζεκτ θα συνεχιστεί μέχρι η κατάσταση να επανέλθει σε οτιδήποτε θα θεωρείται "φυσιολογικό" από τώρα και στο εξής» λέει ο ίδιος.


Ο Μακρής αφού φωτογραφίσει τους ανθρώπους που συμμετέχουν στο πρότζεκτ του τους παραδίδει μέσα σε ένα κουτί μια αδιάβροχη κάμερα που έχει απολυμανθεί, για να την κρατήσουν για 48 ώρες και να καταγράψουν τις καθημερινές τους δραστηριότητες κατά την διάρκεια της καραντίνας. Το υλικό αυτό αποτελεί το δεύτερο σκέλος του πρότζεκτ και καθώς συλλέγεται αρχίζει να σχηματίζει ένα σύντομο ντοκιμαντέρ πάνω στο θέμα.

 

 

Φωτο: Γιώργος Μακρής
Φωτο: Γιώργος Μακρής

 

Φωτο: Γιώργος Μακρής
Φωτο: Γιώργος Μακρής

 

Φωτο: Γιώργος Μακρής
Φωτο: Γιώργος Μακρής

 

Φωτο: Γιώργος Μακρής
Φωτο: Γιώργος Μακρής

 

Φωτο: Γιώργος Μακρής
Φωτο: Γιώργος Μακρής

 

Φωτο: Γιώργος Μακρής
Φωτο: Γιώργος Μακρής

 

Φωτο: Γιώργος Μακρής
Φωτο: Γιώργος Μακρής

 

Φωτο: Γιώργος Μακρής
Φωτο: Γιώργος Μακρής

 

Φωτο: Γιώργος Μακρής
Φωτο: Γιώργος Μακρής

 

 

 

 

 

Δείτε περισσότερα από το πρότζεκτ του Γιώργου Μακρή εδώ.

 

 

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: meropik@gmail.com

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς είναι να ζεις σε καραντίνα στο πιο απομονωμένο μέρος του κόσμου, στον Αρκτικό κύκλο;
Ο φωτογράφος Pat Kane, αποτυπώνει τα πορτρέτα των φίλων του έξω από τα παράθυρα των σπιτιών τους
Η απόλυτη ελευθερία της νιότης
Γνωρίστε τη δουλειά του φωτογράφου Marko Klahold.
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού
Η φωτογράφος Hannah La Follette Ryan φωτογραφίζει τα χέρια των επιβατών του μετρό της πόλης και καταγράφει τις νέες συνήθειες.
Συγγραφείς ένωσαν τις δυνάμεις τους σε μυθιστόρημα- σίριαλ: Γράφουν ο ένας μετά τον άλλο τα κεφάλαια
Συγγραφείς στην Πορτογαλία συνεργάζονται στη συγγραφή μυθιστορήματος εν μέσω της καραντίνας

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Una lagrimetta*: Ένα τόσο δα μικρούλι δάκρυ για τις αξέχαστες βραδιές στον «Ένοικο»
«Για μένα ο Ένοικος είναι το λίβινγκ-ρουμ που δεν διαθέτει το σπίτι μου».
Η επιστροφή των μωσαϊκών στις πολυκατοικίες της Αθήνας
Πώς το μωσαϊκό, ένα στοιχείο που χαρακτήριζε την αθηναϊκή πολυκατοικία για δεκαετίες, πέρασε από την περίοδο της παρακμής και του ευτελισμού στην αναγέννηση.
Συντμήσεις και ιερογλυφικά σε moleskines
Οι αναμνήσεις μου είναι λίγο-πολύ σαν τις φωτογραφίες τους, ανύπαρκτες για τα πετυχημένα βράδια, θολές και κακές για τα βράδια που κάποιος ήταν αρκετά νηφάλιος για να πατήσει το κλικ.
Φωτιά στα Σαββατόβραδα
(Looking For) The Heart Of Saturday Night. Δημήτρης Πολιτάκης, στίχοι. Πάρις Ταβιτιάν & Σπύρος Στάβερης, μουσική. Στάθης Τσαγκαρουσιάνος, γαρύφαλλα.
Μια βραδιά στο Κey Βar, το στέκι του δικού μας μικρόκοσμου
Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια, αλλά το κέντρο της Αθήνας ήταν ένα άλλο μέρος. Όχι απαραίτητα καλύτερο, απλώς διαφορετικό.
Το τελευταίο μεγάλο πάρτι
Athens DJs for Athens Pride στο Ρομάντσο, ακριβώς μία εβδομάδα πριν ξεκινήσει το lockdown.
Russian Disco Meteorit: Tα πάρτι που αλλάξαν την Αθήνα
Στα θρυλικά πάρτι των Amateurbouyz χορεύαμε ασταμάτητα μέχρι το πρωί.
Aπόκριες του '88 στο Graffiti
Ένα από τα πρώτα γκέι κλαμπ της νέας εποχής βρισκόταν στην Ομόνοια, στο στενάκι της Ξούθου, σκαρφαλωμένο στους δύο τελευταίους ορόφους μιας παλιάς πολυκατοικίας.
Όταν ο Flying Lotus «γκρέμισε» το Bios
Λες και κατέβηκε ένα διαστημόπλοιο και μας πήρε όλους και μας σήκωσε.
Kolokotroni 9: Συναντήσεις στο καταφύγιο
Όταν ξαναβγούμε από τις φούσκες μας υπάρχει το ενδεχόμενο να έχει εξαφανιστεί αυτό που θεωρούμε κοινωνική ζωή, μαζί με πολλά άλλα.
Νύχτα, στάσου!
Είναι ειρωνικό το ότι αν κάτι περιγράφει καλύτερα τη σχέση μου με το clubbing είναι ο τίτλος ενός λαϊκού άσματος.
Rock’n’Roll: Κίτρινη τεκίλα με φέτα πορτοκάλι
Μια αξέχαστη παραμονή Πρωτοχρονιάς στο Rock'n'Roll.
Όταν η Καίτη Γαρμπή τραγούδησε στο Shamone
Τότε που τα χνότα και ο ιδρώτας ανταλλάσσονταν χωρίς ενοχή.
Επιστροφή στην ανυπέρβλητη φάση του Bee
Η Ελένη Ψυχούλη θυμάται το εμβληματικό μαγαζί στου Ψυρρή, όπου για μερικά χρόνια διασκέδαζαν ανέμελα οι πάντες.
Είδα όνειρο ότι είχε ανοίξει το Γκάλαξι και ήμασταν όλοι εκεί
Να βρεθούμε ξανά στο αγαπημένο μας στέκι θέλουμε, που το ξέρουμε και μας ξέρει όσο κανείς, συντροφιά με αγαπημένα πρόσωπα, στο ασφαλές πλαίσιο μιας γνώριμης τελετουργίας.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή