8 καλλιτέχνες που έφτιαξαν αριστουργήματα στο κρεβάτι

8 καλλιτέχνες που έφτιαξαν αριστουργήματα στο κρεβάτι Facebook Twitter
Μετά το ατύχημα που καθήλωσε την Φρίντα Κάλο στο κρεβάτι με γύψους για τρεις μήνες, η μητέρα της κατασκεύασε ένα καβαλέτο που της επέτρεπε να ζωγραφίζει στο κρεβάτι.
0

Με την νέα κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και με τις συνθήκες απομόνωσης που έχουν επιβληθεί λόγω κορωνοϊού, το υπνοδωμάτιο έχει γίνει χώρος δημιουργίας περισσότερο από ποτέ. Πέρα από μία ολόκληρη γενιά μουσικών που έκανε την μουσική υπνοδωματίου (με ηχογραφήσεις σε μικρά home studio και τη μουσική από τα synth ή από τα λάπτοπ) ολόκληρη τάση, υπάρχουν και πολλοί καλλιτέχνες που έχουν χρησιμοποιήσει το κρεβάτι για πολύ περισσότερα από ύπνο και σεξ. Η δημιουργία σε συνθήκες απομόνωσης (ηθελημένης ή αναγκαστικής), με διαύγεια ή σε αδράνεια, με ασφάλεια ή αδυναμία, με υγεία ή με αρρώστια. Στην Ιταλία βγαίνουν ολόκληρες εφημερίδες πια από τις κρεβατοκάμαρες των δημοσιογράφων, παντού βιώνονται καταστάσεις πρωτόγνωρες, από ανθρώπους που είχαν μάθει να ταξιδεύουν και να μετακινούνται πολύ, και τώρα να πρέπει να ζήσουν τον κόσμο μέσα από την οθόνη ενός υπολογιστή ή του κινητού τους.

Αυτοί είναι οχτώ καλλιτέχνες που έφτιαξαν αριστουργήματα ξάπλα, στο κρεβάτι τους, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας.

Η ξαπλωτή διαμαρτυρία του Τζον Λένον και της Γιόκο Όνο που έγινε θέμα στα μέσα όλου του κόσμου (9 το πρωί με 9 το βράδυ πόζαραν στις κάμερες και συζητούσαν αντιπολεμικές ιδέες) έμεινε σαν καλλιτεχνική performance στην ιστορία, αλλά αν γινόταν σήμερα το πιο πιθανό είναι ότι θα ήταν μέγα φιάσκο και θα είχαν φάει κράξιμο στα social media. Έχουν αλλάξει πολύ οι εποχές.

Ο Σαλβαδόρ Νταλί πειραματίζεται με προβολές στη Νέα Υόρκη

8 καλλιτέχνες που έφτιαξαν αριστουργήματα στο κρεβάτι Facebook Twitter
Αυτή η εικόνα είναι πολύ πιθανό να τραβήχτηκε στο ξενοδοχείο St. Regis στη Νέα Υόρκη όπου έμενε πολύ συχνά ο Νταλί.

Αυτή η φωτογραφία του σουρεαλιστή ζωγράφου Σαλβαδόρ Νταλί που τραβήχτηκε από τον περίφημο φωτογράφο του περιοδικού LIFE Philippe Halsman, ήταν μέρος μιας πολύχρονης δημιουργικής διαδικασίας μεταξύ των δύο καλλιτεχνών που είχε σαν αποτέλεσμα φωτογραφίες όπως τη διάσημη Atomicus το 1948, στην οποία ο Νταλί και ο περιβάλλων χώρος (μαζί με τρεις γάτες) είναι «παγωμένοι» σε ένα στιγμιότυπο. Σε αυτή την εικόνα, που είναι πολύ πιθανό να τραβήχτηκε στο ξενοδοχείο St. Regis στη Νέα Υόρκη όπου έμενε πολύ συχνά ο Νταλί, μπορούμε να δούμε τον καλλιτέχνη να πειραματίζεται με μία προβολή σε βρόμικα χαρτιά «για να του δώσει έμπνευση».

Ο Ματίς σχεδιάζει το Chapelle du Rosaire στη Βανς

8 καλλιτέχνες που έφτιαξαν αριστουργήματα στο κρεβάτι Facebook Twitter
Το δωμάτιό του Ματίς έγινε «το εργοστάσιό του».

Το 1949 ο Γάλλος καλλιτέχνης Ματίς, ο οποίος ήταν σχεδόν ανάπηρος μετά από μια σειρά εγχειρήσεων λόγω τους έλκους του δωδεκαδακτύλου που τον ταλαιπωρούσε, ήταν στα μισά του σχεδιασμού του Chapelle du Rosaire στη Βανς, κάτι που ανέλαβε ως υποχρέωση, μετά τη φιλία του με μια καλόγρια. Κι επειδή δεν μπορούσε να μετακινηθεί, μόλις και μετά βίας μπορούσε να σηκωθεί από το κρεβάτι, μετέτρεψε το ψηλοτάβανο δωμάτιο στο ξενοδοχείο που έμενε, στο Hotel Regina στη Σιμιέζ (την περιοχή με τις πολυτελείς κατοικίες της Νίκαιας), σε παρεκκλήσι, επειδή οι διαστάσεις των δύο χώρων ήταν περίπου οι ίδιες. Έτσι, το δωμάτιό του έγινε «το εργοστάσιό του», όπου δούλεψε με τη βοήθεια μαθητευόμενων καλλιτεχνών, δημιουργώντας με τη μοναδική τεχνική του μορφές και σχέδια κόβοντας απλά με ψαλίδι κομμάτια χαρτιού.

Η Φρίντα Κάλο ζωγραφίζει αυτοπροσωπογραφίες στην Κογιακάν

8 καλλιτέχνες που έφτιαξαν αριστουργήματα στο κρεβάτι Facebook Twitter

Το 1926, και σε ηλικία μόλις 18 ετών, η Μεξικανή καλλιτέχνις Φρίντα Κάλο είχε ένα σοβαρό ατύχημα όταν το λεωφορείο που τη μετέφερε συγκρούστηκε με τραμ, αφήνοντάς της σοβαρά κατάγματα και πόνους που κράτησαν όλη της τη ζωή. Μετά το ατύχημα που την καθήλωσε στο κρεβάτι με γύψους για τρεις μήνες, η μητέρα της κατασκεύασε ένα καβαλέτο που της επέτρεπε να ζωγραφίζει στο κρεβάτι. Το ίδιο καβαλέτο χρησιμοποιούσε συχνά, κάθε φορά που οι πόνοι την έριχναν στο κρεβάτι, και με αυτό δημιούργησε μερικούς από τους πιο διάσημους πίνακές της, όπως το «Αυτοπορτρέτο με Βελούδινο Φόρεμα», πάντα εντελώς ξαπλωμένη.

Ο Άντι Γουόρχολ κινηματογραφεί τον Τζον Τζιόρνο να κοιμάται στη Νέα Υόρκη

 

Ο «Ύπνος», η ταινία πέντε ωρών και είκοσι λεπτών που ο Άντι Γουόρχολ έφτιαξε για τον ποιητή και τότε εραστή του Τζον Τζιόρνο, ήταν από τις πρώτες τους κινηματογραφικές απόπειρες. Ο «Ύπνος» που χαρακτηρίστηκε «αντι-φιλμ» από μεγάλο μέρος του κοινού που στο τέλος της προβολής ζήταγε πίσω τα λεφτά του, ήταν περισσότερο ένα πείραμα του Γουόρχολ που αρχικά θα διαρκούσε όσο και ο χρόνος του βραδινού ύπνου για τον μέσο άνθρωπο, 8 ώρες, απέκτησε το δικό της μύθο στην κουλτούρα του underground και έγινε με τα χρόνια μία από τις χαρακτηριστικές ταινίες του. Ο Άντι Γουόρχολ πειραματίστηκε με διαφορετικές γωνίες της κάμερας και τεχνικές μοντάζ πριν αποφασίσει πως ο πιο ιδανικός τρόπος για αυτό που ήθελε να κάνει - να αποτυπώσει σε όλο της το μεγαλείο μια ανθρώπινη συνήθεια - ήταν να αφήσει την κάμερα ακίνητη να γράφει.

Η Γιόκο Όνο και ο Τζον Λένον διαμαρτύρονται στο Άμστερνταμ

8 καλλιτέχνες που έφτιαξαν αριστουργήματα στο κρεβάτι Facebook Twitter
Φωτο: Eric Koch/National Archives of the Netherlands

Το 1969, και μέσα στην περίοδο που γινόταν ο Πόλεμος του Βιετνάμ, ο Τζον και η Γιόκο, χρησιμοποιώντας την δημοτικότητα που είχε προκαλέσει ο γάμος τους, επιχείρησαν να προωθήσουν την ειρήνη στον κόσμο. Έβαλαν τις πιτζάμες τους (και μετά ξεβρακώθηκαν), ξάπλωσαν σε ένα κρεβάτι στο Χίλτον του Άμστερνταμ, και πέρασαν το μήνα του μέλιτος διαμαρτυρόμενοι μέσα στην ασφάλεια και την χλιδή που τους παρείχε το ξενοδοχείο. Αυτή η ξαπλωτή διαμαρτυρία που έγινε θέμα στα μέσα όλου του κόσμου (9 το πρωί με 9 το βράδυ πόζαραν στις κάμερες και συζητούσαν αντιπολεμικές ιδέες) έμεινε σαν καλλιτεχνική performance στην ιστορία, αλλά αν γινόταν σήμερα το πιο πιθανό είναι ότι θα ήταν μέγα φιάσκο και θα είχαν φάει κράξιμο στα social media. Έχουν αλλάξει πολύ οι εποχές.

Οι ανιψιές του Ragnar Kjartansson τραγουδάνε φολκ κομμάτια στο Πίτσμπουργκ

 

Το 2011, για την έκθεσή του 'Ragnar Kjartansson: Τραγούδι', ο Ισλανδός καλλιτέχνης κάλεσε τις ανιψιές του, τις "αδελφές Leifsdóttir» να συμμετέχουν σε μια περφόρμανς που φαινόταν ατελείωτη. Για τρεις εβδομάδες τα τρία κορίτσια κάθονταν σε ένα κρεβάτι και τραγουδούσαν συνθέσεις του θείου του, για έξι ώρες κάθε μέρα. «Γρατσούναγα την κιθάρα σε μια αιώρα σε μια χίπικη κοινότητα στην Νικιασάλκα, στην Πολωνία» έγραφε ο ίδιος στην γκαλερί. «Ήταν ένα παλιό σπίτι, περιτριγυρισμένο από δάσος και ατελείωτα πολωνικά χωράφια. Τα παιδιά έτρεχαν τριγύρω γυμνά και καλλιτέχνες έφτιαχναν γλυπτά στα δέντρα και άφηναν μπαλόνια να ανυψωθούν στον αέρα. Καθώς ήμουν ξάπλα στην αιώρα, προσπάθησα να θυμηθώ το ποίημα "Τραγούδι" του Άλεν Γκίνσμπεργκ. Γρατσούναγα την κιθάρα, κοιμόμουν, γρατσούναγα, κοιμόμουν. Έτσι αυτό το τραγούδι αναδύθηκε από αυτό που είχε μείνει στη μνήμη μου ως απομεινάρι του ποιήματος. Κι όταν με κάλεσαν να κάνω μια περφόρμας στο Carnegie, είδα το μαρμάρινο βιομηχανικό χώρο με τα επίχρυσα γλυπτά, θυμήθηκα αυτό το τραγούδι και σκέφτηκα τις ανιψιές μου. Θα ήταν τέλεια να τραγουδούσαν στο κρεβάτι μέσα στην αίθουσα με τα γλυπτά».

Η Τρέισι Έμιν συνέρχεται από έναν χωρισμό στο Λονδίνο

8 καλλιτέχνες που έφτιαξαν αριστουργήματα στο κρεβάτι Facebook Twitter
«Το Κρεβάτι μου» της Τρέισι Έμιν

Το αμφιλεγόμενο έργο «Το Κρεβάτι μου» της Τρέισι Έμιν δημιουργήθηκε το 1998, σε μια περίοδο που καλλιτέχνις ήταν σε βαθιά κατάθλιψη λόγω του τέλους μιας σχέσης. Προφανώς καθηλωμένη στο κρεβάτι για αρκετές μέρες, η Έμιν πέρασε στιγμές μίσους για τον εαυτό της με τη συνοδεία λίτρων αλκοόλ και αμέτρητων τσιγάρων, κάτι που φαίνεται και στο έργο της. Το «κρεβάτι της» έγινε αντικείμενο έντονης κριτικής, κυρίως επειδή «όλοι μπορούσαν να εκθέσουν ένα ξέστρωτο κρεβάτι». Ωστόσο, σήμερα εκτίθεται στην Tate Britain μαζί με δύο πίνακες του Φράνσις Μπέικον.

Ο Μαρκ Τουέιν γράφει σημειώσεις για την αυτοβιογραφία του στη Νέα Υόρκη

8 καλλιτέχνες που έφτιαξαν αριστουργήματα στο κρεβάτι Facebook Twitter
Σε αυτή τη φωτογραφία που τραβήχτηκε το 1906 με δικιά του απαίτηση, δουλεύει μάλλον τα απομνημονεύματά του με τον συγγραφέα Άλμπερτ Πέιν.

Ο Μαρκ Τουέιν έγραφε συχνά στο κρεβάτι. Το 1903 είχε πει στη New York Times: «Μερικές φορές απλά δοκιμάζω να γράφω στο κρεβάτι. Κάθομαι με μία πίπα στο στόμα και μία πλάκα ξύλινη στα πόδια μου και γράφω πρόχειρα. Νομίζω ότι είναι εύκολη δουλειά επειδή δεν χρειάζεται να μοχθήσεις όταν μετακινείς τα δάχτυλά σου για να γράψεις τις λέξεις». Σε αυτή τη φωτογραφία που τραβήχτηκε το 1906 με δικιά του απαίτηση, δουλεύει μάλλον τα απομνημονεύματά του με τον συγγραφέα Άλμπερτ Πέιν με τον οποίο ζούσε τα τελευταία τέσσερα χρόνια της ζωής του. Ο Πέιν έγραψε λίγο αργότερα την μόνη επίσημη βιογραφία του.

Με στοιχεία από το hugkmag.com

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γκέρχαρντ Ρίχτερ: Η μεγάλη αποχαιρετιστήρια έκθεση του κορυφαίου εν ζωή ζωγράφου

Εικαστικά / Γκέρχαρντ Ρίχτερ: Η μεγάλη αποχαιρετιστήρια έκθεση του κορυφαίου εν ζωή ζωγράφου

Η έκθεση του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης με τίτλο “Gerhard Richter: Painting After All” που ξεκίνησε στις 5 Μαρτίου και θα διαρκέσει ως τις 5 Ιουλίου, είναι η τελευταία που θα κάνει ο 88χρονος καλλιτέχνης.
Κοσμάς Ξενάκης (1925-1984): Ένας ερμητικός, καινοτόμος και μάλλον άγνωστος Έλληνας καλλιτέχνης, στο φως

Εικαστικά / Κοσμάς Ξενάκης (1925-1984): Ένας ερμητικός, καινοτόμος και μάλλον άγνωστος Έλληνας καλλιτέχνης, στο φως

Με αφορμή μια έκθεσή του στο ΜΙΕΤ με τίτλο «Χασάπηδες και Κριοφόροι», ο ιστορικός τέχνης και συνεπιμελητής της έκθεσης, Σπύρος Μοσχονάς, μιλά στο LIFO.gr για τον πολυτάλαντο καλλιτέχνη.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ