Εσύ δεν είσαι ούτε με τον Μπόμπολα ούτε με τους άλλους. Είναι κατανοητό και σαφές.Μπήκες εσύ σε πούλμαν από Αθήνα να πας Χαλκιδική για να πετάς μολότοφ; Όχι. Αυτός που το κάνει μάλλον σκέφτεται διαφορετικά από εσένα.Μπαίνουμε στην καρδιά του άρθρου του κου Σεβαστάκη (ελληνικές πιάτσες και ανεξαρτησία γνώμης) που τρέχει αυτές τις μέρες:Ας αφήσουμε τις ιδέες μας και τα προσωπικά μας. Ας αφήσουμε λίγο τους εαυτούς μας (όσο μπορούμε).Ας μιλήσουμε για ιδέες και αρχές.Υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις που λένε ότι δεν υπάρχει περιβαλλοντολογική παρανομία (όποιος έχει άλλη πληροφόρηση είναι ευπρόσδεκτος να συνεισφέρει).Υπάρχουν και κάποιοι επώνυμοι, όπως η κα Ιγγλέση, νυν βουλευτής Σύριζα, αλλά (βασικά) κάμποσοι ανώνυμοι που λένε ότι κινδυνεύει το περιβάλλον. Αυτοί εκπροσωπούν τις απόψεις τους.Τα δικαστήρια εκπροσωπούν όλους τους Έλληνες καθώς εφαρμόζουν τους νόμους που έχει θεσπίσει η Βουλή των Ελλήνων.Ποιου η γνώμη πρέπει να υπερισχύσει; Της πλειοψηφίας, όπως αυτή εκφράζεται διά της πολιτείας, ή της μειοψηφίας διότι αυτή ξέρει καλύτερα από νόμους, δικαστήρια και δημοκρατικούς θεσμούς;Το ερώτημα είναι σαφές. Έχουμε αναγάγει τα πάντα σε ένα εσωτερικό άγραφο δίκαιο, που ορίζεται υποκειμενικά από τον καθένα, με αναφορά στην Αντιγόνη.Αλλά αυτό είναι παράλογο:η αναγωγή ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ (από τα γκράφιτι στην επετειακή εξέγερση του Πολυτεχνείου και από τις δικαστικές αποφάσεις για την Ηριάννα στο κίνημα δεν πληρώνω) σε άγραφους κώδικες που αντιβαίνουν στον γραπτό νόμο καταργεί την έννοια της συνταγμένης πολιτείας καθώς και της ίδιας της δημοκρατίας, καταλύουν κάθε έννοια αρχής. Γι' αυτό και η πλειοψηφία αυτών που έχουν αυτές τις απόψεις αυτοπροσδιορίζονται ως Αναρχικοί. Αν συμφωνούμε σε ένα-δυο θέματα μαζί τους είναι λογικό, είναι στατιστική. Αν συμφωνούμε σε όλα πρέπει να κάνουμε come out και να μιλήσουμε ειλικρινά.Οι σύγχρονες κοινωνίες βασίζονται στη σύμβαση ότι ακολουθούμε, όλοι μας, τον γραπτό νόμο. Αυτό είναι ένα πεδίο συνεννόησης. Φαντάζεσαι έντεκα εκατομμύρια Έλληνες να ορίζει ο καθένας το δίκαιο ξεχωριστά και να ακολουθεί αυτό που ο ίδιος θεωρεί σωστό; Από τον ΧΑίτη στον Μπόμπολα και από τον Τσάκαλο στον Άκη.Προφανώς οι Σκουριές είναι παράδειγμα και όχι η ουσία της συζήτησης. Προφανώς στην Ελλάδα υπάρχουν μειοψηφίες που θεωρούν ότι σε όλα τα θέματα είναι υπεράνω νόμων, θεσμών και αρχών. Το ερώτημα είναι τους λέμε "μπράβο, προχώρα" ή "μάστορα παίξε με τους κανόνες όπως αυτοί έχουν συναποφασιστεί";
Σχολιάζει ο/η