«When you play the Game of Thrones you win or you die»

 



Ο θάνατος ενός αμφιλεγόμενου βασιλιά σηματοδοτεί το τέλος ενός καλοκαιριού που κράτησε μια δεκαετία και βρίσκει τα μέλη πολλών αριστοκρατικών οικογενειών σε επικίνδυνες ζυμώσεις για την απόκτηση του θρόνου των Επτά Βασιλείων. Το Game of Thrones του HBO, βασισμένο στη σειρά βιβλίων best seller του George RR Martin με τίτλο A Song of Ice and Fire, έφερε τις μυθιστορηματικές σειρές φαντασίας στην πρώτη γραμμή της μάχης για τηλεθέαση - και όχι άδικα.

Το τελευταίο επεισόδιο του τρίτου κύκλου άφησε 14,2 εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο να περιμένουν τη συνέχεια του παιχνιδιού στο οποίο «είτε νικάς, είτε πεθαίνεις». Μέσω των ηθικά αμφιλεγόμενων χαρακτήρων της, η σειρά διερευνά ζητήματα κοινωνικής ιεραρχίας, τη θρησκεία, την πίστη, τη διαφθορά, τη σεξουαλικότητα, τον εμφύλιο, το έγκλημα και την τιμωρία. Πέρα από την εθιστική πλοκή, τεράστιο μέρος της επιτυχίας του Game of Thrones στηρίζεται αναμφίβολα στις τοποθεσίες, που μεταφέρουν τον θεατή στο Westeros και το Εssos, πηδώντας από τη Βόρειο Ιρλανδία στη Μάλτα, την Κροατία, την Ισλανδία και το Μαρόκο.

Εμπνευσμένη από διαφορετικές ιστορικές περιόδους, η σειρά διαθέτει έντονη παρουσία μεταφυσικών στοιχείων, που έρχονται όμως να συναντήσουν ένα σκληρό ρεαλισμό στην ψυχοσύνθεση των ηρώων. Ο σύγχρονος τηλεθεατής όμως είναι εξαιρετικά απαιτητικός, με εκπαιδευμένο το αισθητικό κριτήριο και δεν παρασύρεται εύκολα σε έναν φανταστικό κόσμο. Ακόμα και με τη βοήθεια της τεχνολογίας στο κομμάτι των ειδικών εφέ, αν τα κοστούμια των χαρακτήρων δεν έμοιαζαν τόσο αληθινά, η σειρά θα είχε αποτύχει σε μεγάλο βαθμό να κερδίσει την αποδοχή μιας τόσο μεγάλης μερίδας του τηλεοπτικού κοινού σε όλο τον κόσμο.

 

Η Michele Clapton ηγείται της σχεδιαστικής ομάδας του Game of Thrones, η οποία βραβεύτηκε με ΕΜΜΥ για τη δουλειά της στη δεύτερη σεζόν. Tα σχολαστικά λεπτομερή κοστούμια, πλούσια σε γούνες, δέρμα, μέταλλο και την ακριβώς κατάλληλη δοσολογία γυμνής σάρκας που δημιούργησε για τους ήρωες που αγωνίζονται για να κερδίσουν τον Σιδερένιο Θρόνο, πείθουν ακόμα και τον πιο απαιτητικό τηλεθεατή για την πραγματικότητα του αγαπημένου του χαρακτήρα.

 

 
[Αποσπάσματα από συνεντεύξεις της Michele Clapton]


Ποια είναι η διαδικασία της έρευνάς σας για το «Game of Thrones»;

Είχα διαβάσει τα πρώτα βιβλία, αλλά μερικές φορές μια γραπτή περιγραφή ενός κοστουμιού δεν μεταφράζεται απαραιτήτως καλά στην οθόνη. Δεδομένου ότι η ιστορία είναι τόσο περίπλοκη, η οπτική έπρεπε να είναι τέτοια ώστε ο θεατής να ξέρει που βρίσκεται, ποιοι είναι οι άνθρωποι που βλέπει και τι εκπροσωπούν… Για παράδειγμα οι Greyjoys ζουν κοντά στο νερό, έτσι έχουν κοστούμια κατασκευασμένα από βαρύ ύφασμα με πυκνή ύφανση, κερωμένο και περασμένο με λάδι ψαριού για να κρατάει έξω τον άνεμο. Όλα έχουν ένα λόγο που βρίσκονται εκεί.

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια


Το «Game of Thrones» διηγείται μια περίπλοκη ιστορία με πολλούς χαρακτήρες. Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα κοστούμια ώστε να καθοδηγήσετε τον θεατή;

Η καταγωγή ενός χαρακτήρα υποδεικνύεται από το χρώμα και το κόψιμο του κοστουμιού. Όταν είδαμε για πρώτη φορά για τη Sansa (Sophie Turner), την είδαμε να  ντύνεται  με έναν τρόπο πολύ Stark - πολύ σωστά, αλλά λίγο αδέξια και τα ύφασμα που χρησιμοποιήσαμε  είναι μάλλον καθημερινά. Όταν βρέθηκε στο Kings Landing την εξέλιξη της επηρεάζει η Cersei (Lena Headey).

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια

Ποιες είναι μερικές από τις προκλήσεις που έχετε αντιμετωπίσει;

Ένα μεγάλο θέμα είναι το εξής: Τα παιδιά μεγαλώνουν ασταμάτητα! Θέλω να πω, με όλους τους τρόπους:  Και οριζόντια και κάθετα!

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια


Αλλά πέρα από αυτό, μερικές φορές δεν μπορούμε να δούμε τον ηθοποιό μέχρι να βρισκόμαστε χρονικά αρκετά κοντά στα γυρίσματα. Με την Brienne (Gwendoline Christie) για παράδειγμα, που είναι γυναίκα, αλλά θέλουμε να την μπερδεύουν με άνδρα - δεν έχει σημασία τι θα κάνεις - οι γυναίκες έχουν πιο ανοιχτή λεκάνη. Οπότε για να το πετύχουμε αυτό έπρεπε οι γραμμές της πανοπλίας της να απομακρύνονται αρκετά από τη μέση της ώστε να μοιάζει πιο ανδροπρεπής! Και την ίδια στιγμή, η πανοπλία έπρεπε να είναι λειτουργική.

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια


Πώς επηρέασαν τα ποικίλα τοπία τον τρόπο που ντύνεται το cast;

Αν είναι κανείς στον Βορρά, δεν έχει πρόσβαση σε πολλά υφάσματα - το αντίθετο συμβαίνει στο Kings Landing, την πρωτεύουσα (του Νότου), ώστε βλέπουμε υλικά που είναι πολύ εντός της ακτίνας του τι υπάρχει εκεί - γούνες και βαριά υφάσματα- όπως και πολύ πιο απλά χτενίσματα. Αλλά όταν κάποιος ήρωας βρίσκεται σε ένα λιμάνι ή κάπου ζεστά, τότε μπορεί να έχει πρόσβαση στο εμπόριο και έτσι έχουμε ζωηρά χρώματα και κοσμήματα. Έχω επίσης προσπαθήσει να ενσωματώσω τους θυρεούς των Οίκων στο ντύσιμό τους.

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια
 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια

Σας έχει προκαλέσει εντύπωση το γεγονός ότι τα κοστούμια της σειράς έχουν επηρεάσει τις τάσεις της μόδας;

Και ναι και όχι. Νομίζω ότι είναι τόσο διαδραστικά. Έχω παρελθόν στον κόσμο της μόδας και θεωρώ ότι η μόδα πολλές φορές επηρεάζεται από κάτι που είναι πάρα πολύ δημοφιλές. Βάζουμε πολλή προσπάθεια και κάνουμε μεγάλη έρευνα για τα κοστούμια, γι 'αυτό είναι μια τεράστια φιλοφρόνηση.

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια
Σκίτσα της Michele Clapton
 
Πόσο σημαντική είναι για εσάς η λειτουργικότητα των κοστουμιών;

Ο καθένας φοράει τη στολή του για κάποιο λόγο και νομίζω ότι αυτό που τελικά προσπαθούμε να πετύχουμε, είναι να περάσουμε την αίσθηση ότι αυτοί οι χαρακτήρες φοράνε αυτά τα ρούχα επειδή ταιριάζουν με τον τρόπο ζωής τους, είτε πρόκειται για το παλάτι - είτε είναι οι φτωχότεροι άνθρωποι, κάνουμε ό, τι μπορούμε  για να τα ταιριάξουμε στον τρόπο ζωής τους.

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια

Τι κάνετε ώστε τα ρούχα να μοιάζουν φορεμένα;

Έχουμε ένα «τμήμα καταστροφής». Ειδικά με τις κάμερες που χρησιμοποιούμε, αν κάτι είναι απλά πολύ καινούριο, αυτό φαίνεται αμέσως. Δεν μου αρέσει αυτό, νομίζω ότι τα πάντα πρέπει να φαίνονται λίγο χρησιμοποιημένα. Συχνά καταστρέφουμε ένα ρούχο και στη συνέχεια το επισκευάζουμε - αυτό γίνεται ξανά και ξανά. Οι περούκες επίσης επεξεργάζονται ώστε τα μαλλιά να μην φαίνονται φρεσκολουσμένα και τα ρούχα των ανθρώπων της Night's Watch και των Wildlings βάφονται με κερί για να μοιάζουν καταπονημένα από το χιόνι.

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια


Μερικές φορές τα ρούχα φαίνεται να προοιωνίζουν ορισμένα πράγματα, είναι αυτή η πρόθεση σας;

Ναι. Μου αρέσει να προσπαθούμε να δίνουμε στοιχεία για τη συναισθηματική κατάσταση των χαρακτήρων μέσα από τα κοστούμια τους, αλλά και να δείχνουμε την επιρροή που έχουν στους άλλους χαρακτήρες και την Αυλή. Μερικές φορές τα κοστούμια λένε πολύ περισσότερα από τις λέξεις.

______________________

 

Για τον γάμο της Sansa η Michele Clapton ήθελε να έχει ένα κεντημένο ύφασμα που να τυλίγεται γύρω από το φόρεμα, στο οποίο θα φαινόταν συμβολικά η ζωή της: Το ψάρι των Tully και ο λύκος των Stark σχηματίζονται στην πλάτη της, ανεβαίνοντας, ο λύκος μπλέκεται με το λιοντάρι των Lannister και στο τέλος το λιοντάρι υπερισχύει, κεντημένο στο πίσω μέρος του λαιμού της.

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια

 

Το Game of Thrones παίζεται στα κοστούμια


Με τέτοια εμμονή στη λεπτομέρεια, τελικά στον Σιδερένιο Θρόνο ίσως πρέπει να καθίσει η σχεδιάστρια.