Οι Ευρωπαίοι το "τσούζουν"-Πόσα ποτά πίνουν και από τι κινδυνεύουν

Οι Ευρωπαίοι το "τσούζουν"-Πόσα ποτά πίνουν και από τι κινδυνεύουν Facebook Twitter
0

Οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταναλώνουν κατά μέσο όρο δύο αλκοουλούχα ποτά τη μέρα, πράγμα που αυξάνει κατά 21% τον κίνδυνο για εμφάνιση καρκίνου του παχέος εντέρου, πέρα από άλλους καρκίνους του πεπτικού συστήματος, προειδοποιεί νέα έκθεση της ευρωπαϊκής οργάνωσης γαστρεντερολόγων United European Gastroenterology.

 

Καμία χώρα στην ΕΕ δεν έχει «ελαφριά» κατανάλωση αλκοόλ (λιγότερο από ένα ποτό τη μέρα ανά κεφαλή). Η έκθεση αναφέρει ότι η μέση κατανάλωση αλκοολούχων ποτών και στις 28 χώρες της ΕΕ είναι «μέτρια» (ένα έως τέσσερα ποτά τη μέτρα), ποσότητα που θεωρείται αρκετή για να αυξήσει τον κίνδυνο τόσο του καρκίνου του εντέρου όσο και του οισοφάγου.

 

Οι «βαρείς» πότες, που πίνουν περισσότερα από τέσσερα ποτά τη μέρα, αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο επίσης για άλλα τρία είδη καρκίνου (του παγκρέατος, του ήπατος και του στομάχου).

 

Αυτοί οι πέντε καρκίνοι είναι οι πιο συχνοί πεπτικοί καρκίνοι στον κόσμο, προκαλώντας σχεδόν τρία εκατομμύρια θανάτους ετησίως και αποτελώντας πάνω από το ένα τρίτο των συνολικών θανάτων από καρκίνο παγκοσμίως.

 

Σύμφωνα με την έκθεση, η κατανάλωση αλκοόλ στην Ευρώπη είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη περιοχή του κόσμου. Πάνω από το ένα πέμπτο του ευρωπαϊκού πληθυσμού άνω των 15 ετών πίνει πολύ αλκοόλ τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Το αποτέλεσμα είναι ότι η Ευρώπη εμφανίζει το μεγαλύτερο διεθνώς ποσοστό ασθενειών και πρόωρων θανάτων που σχετίζονται με το αλκοόλ.

 

Παρά την έκταση του προβλήματος, η έκθεση αποκαλύπτει ότι δυστυχώς η συντριπτική πλειονότητα των Ευρωπαίων (περίπου το 90%), ενώ έχουν κατανοήσει τη σχέση τσιγάρου-καρκίνου, αγνοούν τη σχέση του αλκοόλ με τον καρκίνο.

 

Γι αυτό, οι Ευρωπαίοι γαστρεντερολόγοι ζητούν να ενταθούν οι προσπάθειες ενημέρωσης της κοινής γνώμης στην Ευρώπη και να αναληφθεί πολιτική δράση σε διάφορα «μέτωπα» (αύξηση τιμών προϊόντων αλκοόλ, μειωμένη πρόσβαση σε αυτά, πιέσεις στη βιομηχανία αλκοόλ για σαφή και υπεύθυνη σήμανση των προϊόντων της, αυστηρότεροι κανονισμοί για τη διαφήμισή τους κ.α.). Στόχος είναι να μειωθεί η κατανάλωση αλκοόλ και, μαζί της, τα περιστατικά καρκίνου του πεπτικού συστήματος.

 

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η κυρία Μαρία, ο κύριος Νίκος και μια ιστορία αγάπης με μια μηχανή ποπκόρν

Living / Πενήντα καλοκαίρια χωρίς ρεπό, με μαλλί της γριάς και ψημένο καλαμπόκι

Ο κύριος Νίκος έχει προλάβει την εποχή που το γλειφιτζούρι κοκοράκι ήταν συνώνυμο του πρώτου ραντεβού. Μετά από δεκαετίες στους δρόμους, δεν μπορεί να φανταστεί καλοκαίρι χωρίς πανηγύρι και χωρίς το μηχάνημα του ποπκόρν.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
CHECK Ένα πρωί αναζητήσαμε πουλιά στον Εθνικό Κήπο

Living / Birdwatching στην Αθήνα: Παρατηρώντας πρωί-πρωί πουλιά στον Εθνικό Κήπο

Το birdwatching στην πόλη μας είναι πολύ πιο δημοφιλές από ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς. Οι ξένοι το λατρεύουν, και παίρνουν τα πάρκα και τα βουνά για να ανακαλύψουν τσαλαπετεινούς και κουκουβάγιες, σε ένα «κυνήγι» με τα κιάλια που κάνει το συγκεκριμένο τουρ από τα πιο διαδεδομένα στην Ελλάδα.
M. HULOT
Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Ψυχή & Σώμα / Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Τι ακριβώς αναζητούν όσοι συμμετέχουν σε retreats ευεξίας; Πρόκειται για απόδραση ή επιστροφή σε κάτι πιο αυθεντικό; Είναι μόνο για ευκατάστατους ξένους τουρίστες ή υπάρχουν προτάσεις και για τους «κανονικούς» ανθρώπους; Απαντά η δημιουργός των Fykiada Retreats, Άννα Μαρτίνου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ