Το Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα στο Μπέρμιγχαμ έκανε μια έρευνα, η οποία δημοσιεύτηκε αυτό τη μήνα στο περιοδικό Exercise & Science in Sports & Medicine και αναδημοσιεύτηκε στους NYT: η ερευνητική ομάδα συγκέντρωσε 72 γυναίκες ηλικίας μεταξύ 60-74 ετών που έκαναν καθιστική ζωή, και τις κατέταξαν τυχαία σε τρεις ομάδες άσκησης.


Η πρώτη ομάδα ξεκίνησε να κάνει βάρη, μια φορά την εβδομάδα, και ασκήσεις αντοχής, όπως το τρέξιμο ή το ποδήλατο, σε άλλη μέρα.


Η δεύτερη ομάδα ξεκίνησε τα βάρη δύο φορές την εβδομάδα και τρέξιμο ή ποδήλατο άλλες δύο φορές την εβδομάδα.


Η τρίτη ομάδα έκανε γυμναστική έξι φορές την εβδομάδα, με τρεις μέρες βάρη και τρεις μέρες άσκησης αντοχής.


Οι ερευνητές ήλπιζαν να ανακαλύψουν ποιός είναι ο ιδανική συχνότητα άσκησης μέσα σε μια εβδομάδα, έτσι ώστε να αυξηθεί η ευεξία των γυναικών και να βελτιωθεί η φυσική τους κατάσταση.


Μετά από το τέλος του πειράματος, το οποίο κράτησε τέσσερις μήνες, όλες οι γυναίκες είχαν αυξήσει την αντοχή τους, τη δύναμή τους, και είχαν λιγότερο λίπος στο σώμα, αν και η απώλεια βάρους δεν ήταν αντικείμενο της μελέτης. Οι ερευνητές είχαν ζητήσει από τις γυναίκες να μην αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες.


Παραδόξως, δεν υπήρχε σχεδόν καμία διαφορά στην φυσική κατάσταση των γυναικών μεταξύ των ομάδων. Οι γυναίκες που γυμνάζονταν δύο φορές την εβδομάδα είχαν αυξήσει τη δύναμή τους όσο αυτές που γυμνάζονταν έξι φορές την εβδομάδα. Επίσης, δεν υπήρχαν ευδιάκριτες διαφορές στα επίπεδα κυτοκινών μεταξύ των ομάδων.


Ωστόσο, οι γυναίκες που γυμνάζονταν τέσσερις φορές την εβδομάδα είχαν πολύ περισσότερη ενέργεια από τις γυναίκες των άλλων ομάδων και έκαιγαν περίπου 225 επιπλέον θερμίδες κάθε μέρα σε σχέση με τις αναμενόμενες κατά την άσκηση.


Οι γυναίκες της πιο εντατικής ομάδας αντέδρασαν πολύ διαφορετικά. «Παραπονέθηκαν ότι η άσκηση έξι φορές την εβδομάδα είναι πολύ χρονοβόρα», λέει ο Δρ. Χάντερ. Δεν ανέφεραν σωματική κούραση ή πεσμένη διάθεση. Τα σώματά τους δεν παρήγαγαν υπερβολική ποσότητα κυτοκινών, στέλνοντας στο σώμα αόρατα μηνύματα να επιβραδύνει.


Το βασικό συμπέρασμα της μελέτης, λέει ο Δρ. Χάντερ, είναι «το λιγότερο μπορεί να αποδειχθεί το περισσότερο». Οι γυναίκες που γυμνάζονταν τέσσερις φορές την εβδομάδα «συνολικά βελτίωσαν την φυσική τους κατάσταση περισσότερο από όλες» αλλά και αυτές που περιορίστηκαν στις δύο φορές την εβδομάδα «δεν είχαν μείνει πολύ πίσω».