Τα μυστικά των μενού των εστιατορίων

Facebook Twitter
0


Κανόνας #1

Τοποθετήστε το πιάτα και τα ποτά στο μενού σας στη σωστή θέση, υπάρχουν συγκεκριμένες περιοχές του μενού που δίνουν περισσότερες παραγγελίες από άλλες, χρησιμοποιήστε το προς όφελός σας. Η πιο δελεαστική περιοχή βρίσκεται στο μεσαίο τρίτο της δεξιάς σελίδας – εκεί πρέπει να τοποθετήσετε τα πιάτα με το μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους. Το δεύτερο καλύτερο σημείο είναι το ένα τρίτο που βρίσκεται στην πάνω πλευρά και το τελευταίο αυτό που βρίσκεται στο ένα τρίτο της κάτω πλευράς.

Κανόνας #4

Πολλά εστιατόρια δεν δίνουν την απαραίτητη προσοχή στον τρόπο που ορίζουν τις τιμές των προϊόντων. Οι τιμές σας πρέπει να βρίσκονται κάτω από συγκεκριμένα όρια όπως το 10, 20 και 5. Για παράδειγμα οι τιμές πρέπει να είναι 9.99, 19.95, 4.95. Αυτά τα όρια είναι ψυχολογικά και έτσι δίνετε την εντύπωση ότι αυτά τα πιάτα είναι πιο φτηνά. Μην το κάνετε όμως με όλα τα πιάτα, οι πελάτες σας θα το καταλάβουν.


Δεν ξέρω αν τα ελληνικά εστιατόρια ακολουθούν αυτούς τους κανόνες, αυτές είναι αμερικάνικες συμβουλές, αλλά επειδή η Αμερική έχει εισχωρήσει παντού, υποθέτω ότι κάποιοι θα τα ξέρουν και θα τα ακολουθούν. Δεν το θεωρώ απάτη ή πρόβλημα – όταν πουλάς κάτι, πρέπει να έχεις στρατηγική, ακόμα και αν ο πελάτης έχει ήδη μπει στο μαγαζί σου. Φαίνεται ότι  ειδικά ο πρώτος κανόνας είναι αδιαμφισβήτητος, και όλα τα μενού είναι έτσι σχεδιασμένα. Μάλιστα, υπάρχει και σχετικό διάγραμμα:

Όμως πρόσφατα, μία ερευνήτρια του τομέα τουριστικών επαγγελμάτων του πανεπιστημίου του Σαν Φραντσίσκο αναρωτήθηκε αν αυτός ο κανόνας πραγματικά ισχύει, ή αν είναι μία φήμη που κυκλοφορεί χωρίς να την αμφισβητεί κανείς. Σκέφτηκε ότι η ίδια δεν διαβάζει έτσι τα μενού, οπότε γιατί να το κάνουν οι άλλοι;

Έτσι, χρησιμοποιώντας κάμερες που παρακολουθούν την κίνηση του ματιού, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο πρώτος κανόνας του μενού είναι κανόνας επειδή κανείς δεν τον έχει αμφισβητήσει ακόμα:

Οι άνθρωποι λοιπόν δεν είναι τόσο επιπόλαιοι όταν διαβάζουν το μενού, αλλά το διαβάζουν όπως διαβάζουν ένα βιβλίο, από την αρχή μέχρι το τέλος.

Μενού, βίντατζ

Νέα Υόρκη, 1843


Πριν εμφανιστούν οι κανόνες του μάρκετινγκ ο κόσμος διάβαζε μενού επίσης, χωρίς να υποψιάζεται μυστικές πωλήσεις και χειρισμούς. Τα παλιά μενού έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, γιατί δε δείχνουν μόνο τις τιμές αλλά τις μόδες και τα γούστα των ανθρώπων.

Glendale, 1920


Η ψυχεδέλεια του '70


Μενού, φοιτητική μανία

Οι στοίβες από take-out στα φοιτητικά σπίτια είναι σαν τις βρύσες και τις πρίζες, απαραίτητες. Ένας φοιτητής του Χάρβαρντ βασιζόταν πάνω στη συλλογή του τόσο πολύ, που όταν την έχασε ξεκίνησε να σκανάρει τους καταλόγους για να είναι σίγουρος ότι δεν θα τους ξαναχάσει ποτέ. Ο κόπος του και η επιμονή του, όλα σε ένα site.

Εσείς, πώς διαβάζετε τα μενού;

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Όταν παραγγέλνεις delivery μαναβική, θα σου φέρουν ό,τι πιο άγουρο υπάρχει»

Οι γαστρονομικές απογνώσεις του Κυρίου Ρεμί / «Όταν παραγγέλνεις delivery μαναβική, θα σου φέρουν ό,τι πιο άγουρο υπάρχει»

Ο κύριος Ρεμί τρώει σπίτι του πιο συχνά απ' ότι νομίζεις, προτείνει να παίρνεις καλύτερες φακές και λέει αυτό που ξέρουμε όλοι και δεν λέμε για το delivery.
ΡΕΜΙ
Από τη Νεμέα στην Καλιφόρνια: Ο Άρης Τσέλεπος ταξιδεύει στην καρδιά του αμερικανικού κρασιού

Το κρασί με απλά λόγια / Από τη Νεμέα στην Καλιφόρνια: Ο Άρης Τσέλεπος ταξιδεύει στην καρδιά του αμερικανικού κρασιού

Ο χαρισματικός οινοποιός Άρης Τσέλεπος μεταφέρει την Υρώ Κολιακουδάκη-Dip WSET και τον Παναγιώτη Ορφανίδη στη Napa Valley και στα αμπέλια της Καλιφόρνιας μέσα από μια συναρπαστική συζήτηση για το κρασί και τα μαθήματα που μπορεί να αντλήσει η Ελλάδα από μια από τις πιο εμβληματικές οινοπαραγωγικές περιοχές του κόσμου.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ & ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Θύμηση, μια νέα κρεμερία στο Παγκράτι

Γεύση / Θύμηση: Ο Νίκος και ο πατέρας του έφεραν ξανά το γαλακτοπωλείο στο Παγκράτι

Παίρνει στοιχεία από τα παλιά γαλακτοπωλεία αλλά δεν στέκεται εκεί. Προσθέτει γλυκά –λευκά, όπως αυτά που του αρέσουν– και πίτες. Αυτή η κρεμερία είναι μία από τις καλύτερες ιδέες που έχουμε δει στο χώρο της ζαχαροπλαστικής φέτος.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Τα σαλιγκάρια και ένα λάθος αιώνων που οφείλει να διορθωθεί

Nothing Days / Τα σαλιγκάρια και ένα λάθος αιώνων που οφείλει να διορθωθεί

Από την πιο αρχαία καλλιέργεια στην ιστορία μέχρι τις γκουρμέ, ακριβές εκδοχές τους, τα σαλιγκάρια κατέληξαν από βασική τροφή να γίνουν υποτιμημένη και σπάνια, και η αφορμή για τοξικά σχόλια στα social media.
M. HULOT
Οι γεύσεις του καλοκαιριού που φυλάξαμε για το χειμώνα

Γεύση / Φρυγανισμένα, λιόκαφτα, παστά, ξιδάτα: Έτσι μένει η γεύση του καλοκαιριού

Η τέχνη της συντήρησης των τροφών πάει χιλιάδες χρόνια πίσω και έχει ακόμα λόγο ύπαρξης γιατί μεταμορφώνει τα υλικά σε κάτι άλλο. Και αυτό το «άλλο» έχει γαστρονομική και συναισθηματική αξία.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Το πρώτο ελληνικό ουίσκι: Όταν μια παρέα φίλων εμφιάλωσε το όνειρό της

Radio Lifo / Aυτό είναι το πρώτο ελληνικό ουίσκι

Μια ομάδα εννέα φίλων, χωρίς καμία επαγγελματική σχέση με την ποτοποιία, κατάφερε με πείσμα και πολλή αγάπη για το ουίσκι να δημιουργήσει το πρώτο ελληνικό single malt whisky. Δύο από αυτούς, ο Γιάννης Χριστοφορίδης και ο Ντίνος Οικονομόπουλος, μιλούν στη Μερόπη Κοκκίνη γι' αυτό το «ταξίδι» από το κριθάρι και το νερό του Ταΰγετου μέχρι τα βαρέλια vinsanto και τις αμέτρητες δυσκολίες.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
«Το 2025 είναι εξαιρετική χρονιά για τον οινολόγο, ο καλλιεργητής όμως κλαίει»

Το κρασί με απλά λόγια / «Το 2025 είναι εξαιρετική χρονιά για τον οινολόγο, ο καλλιεργητής όμως κλαίει»

Πώς κύλησε ο φετινός τρύγος σε διαφορετικές γωνιές του κόσμου; Από τον βορρά ως τον νότο της Ελλάδας, αλλά και σε εμβληματικές περιοχές όπως το Μπορντώ, η Βουργουνδία και η Μεντόζα, οι Έλληνες οινολόγοι καταθέτουν την εμπειρία τους και μιλούν για τις προκλήσεις που φέρνει η κλιματική αλλαγή.
THE LIFO TEAM
Το Χάνι της Ρέρεσης είναι ένα από τα τελευταία της Ελλάδας

Γεύση / Παγόνια, αντίκες και μαγειρευτά σε ένα χάνι που αντέχει στον χρόνο

Το Χάνι της Ρέρεσης, ένα από τα τελευταία της Ελλάδας, παραμένει ανοιχτό για ταξιδιώτες και ντόπιους, με την κυρία Νίτσα να κρατά ζωντανή την παράδοση της φιλοξενίας σε ένα μαγειρείο που θυμίζει λαογραφικό μουσείο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
47’ στο Hygge με την Anne Meurling

Γεύση / Hygge: Ένας φούρνος που μυρίζει θαλπωρή στην Ιπποκράτους

Με νοσταλγία για τις συνταγές της πατρίδας της, μια Σουηδέζα φτιάχνει ψωμί, γλυκά, αέρινο βούτυρο και άψογη μηλόπιτα, δημιουργώντας ατμόσφαιρα βόρειας Ευρώπης - μόλις δυο βήματα από τη λεωφόρο Αλεξάνδρας.
M. HULOT
«Μα πώς γεμίζει αυτή η τρύπα;»: Πριν από 40 χρόνια, τα «Δυο Λουξ» ξάφνιασαν τα Χανιά

Θρυλικά Μπαρ / «Μα πώς γεμίζει αυτή η τρύπα;»: Πριν από 40 χρόνια, τα «Δυο Λουξ» ξάφνιασαν τα Χανιά

Ξέρετε πολλές τσαγερί που να έχουν εξελιχθεί σε ολοήμερα στέκια, να έχουν μισθώσει λεωφορεία για να δουν οι θαμώνες τους μια έκθεση σε άλλον νομό ή να βγάζουν μια βάρκα γεμάτη με μελομακάρονα για κέρασμα στον δρόμο; Και όμως, αυτό το μέρος υπάρχει και έχει ξενυχτήσει γενιές στο λιμάνι των Χανίων.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ