«Lesvos», «Έξαλλες» και αρχαιοελληνικό κιτς: Το queer brand της Μαρκέλλας Μπγιάλα

«Lesvos», «Έξαλλες» και αρχαιοελληνικό κιτς: Το queer brand της Μαρκέλλας Μπγιάλα Facebook Twitter
Η σειρά «έξαλλες» προέκυψε από μια λέξη γραμμένη στους τοίχους της Κυψέλης με αφορμή το ελληνικό κίνημα #metoo.
0

Spätkauf στα γερμανικά είναι ένα είδος convenience store, από τις λέξεις spät (αργά) και kauf (αγορά). Έχοντας μείνει για οκτώ χρόνια στο Βερολίνο, η Μαρκέλλα Μπγιάλα συναντούσε συνέχεια spätkauf (ή späti) που έβγαζαν τραπέζια στο πεζοδρόμιο, στα οποία συγκεντρώνονταν άνθρωποι όλων των ηλικιών και των εθνικοτήτων της πόλης προκειμένου να περάσουν το βράδυ τους πίνοντας οικονομικές μπίρες. Ήταν ένα σημείο συνάντησης που της έκανε ιδιαίτερη εντύπωση και την ενέπνευσε.  

H Μαρκέλλα Μπγιάλα είναι graphic designer και μέλος της ομάδας του Εsto Association, ενός νέου και ανεξάρτητου χώρου τέχνης της Αθήνας που άνοιξε πρόσφατα τις πόρτες του στα Εξάρχεια, στον δρόμο της Ζαΐμη. Ως graphic designer, κατά τη διάρκεια της πρώτης καραντίνας βρήκε τον χρόνο να σχεδιάσει και να οργανώσει το δικό της μικρό brand που θέλει να πει κάτι παραπάνω με την αισθητική του. 

Θέλω να καταργηθεί ο διαχωρισμός στα φύλα, να φοράμε ελεύθερα ό,τι μας εκφράζει χωρίς τον φόβο του στιγματισμού, χωρίς να γινόμαστε αποδέκτες κανενός είδους bullying. Ελπίζω τα σχέδιά μου να βάλουν ένα λιθαράκι σε αυτό.

Η ονομασία Fashion Spaetkauf κάνει λογοπαίγνιο, συνδυάζοντας λέξεις που συνήθως δεν μπαίνουν στην ίδια πρόταση, τη μόδα και αυτό που εμείς λέμε ψιλικατζίδικο. Αυτοχαρακτηρίζεται ως queer, έχει έδρα το Βερολίνο, αλλά τα σχέδιά του έχουν αρχίσει να εξαπλώνονται και στους δρόμους της Αθήνας. «Στη φιλοσοφία του brand είναι να αναδεικνύει με τον τρόπο του LGBTQAI+ θέματα, θέματα που αφορούν τις θηλυκότητες, να βοηθά στην ορατότητα και στην ενδυνάμωση της queer κοινότητας. Tα ρούχα είναι genderless, οι συνεργάτες που επιλέγονται, όπως και τα μοντέλα και οι φωτογράφοι, είναι μέλη της κοινότητας. Η queer μόδα για μένα έχει μια ευρύτερη έννοια, σημαίνει ότι σπάμε τα κοινωνικά στερεότυπα και φοράμε ό,τι μας εκφράζει».

«Lesvos», «Έξαλλες» και αρχαιοελληνικό κιτς: H Μαρκέλλα Μπγιάλα έχει δημιουργήσει ένα queer brand Facebook Twitter

Η σειρά «έξαλλες» προέκυψε από μια λέξη γραμμένη στους τοίχους της Κυψέλης με αφορμή το ελληνικό κίνημα #metoo. «Για την αισθητική των ρούχων, και κυρίως για τα σχέδια, πηγή έμπνευσης αποτελούν οι εμπειρίες του αστικού τοπίου. Κάποια άλλα σχέδια έχουν τις αναφορές τους στο αρχαιοελληνικό κιτς και sex positive προσέγγιση, όπως τα μπλουζάκια Lesbos, οι κάλτσες clit και best bottom life».  

Σε συνεργασία με το Pitch Athens, που συγκεντρώνει ανεξάρτητα ελληνικά brands στην οδό Μελανθίου, στην περιοχή του Ψυρρή, έχουν δημιουργήσει τη σειρά φούτερ ΑΓΑΒ. Τα περισσότερα ρούχα της Μαρκέλλας Μπγιάλα φτιάχνονται στην Ελλάδα. «Προτιμώ να δουλεύω με μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις που βρίσκονται στην Αθήνα ή στην επαρχία. Πολλά πράγματα, όπως τα ταμπελάκια που συνοδεύουν τα ρούχα, τα φτιάχνω μόνη μου».

Πώς φαντάζεται μελλοντικά τη μόδα μια νέα Ελληνίδα designer, πώς θέλει να συμβάλει με το brand της στην εξέλιξή της; «Θέλω να καταργηθεί ο διαχωρισμός στα φύλα, να φοράμε ελεύθερα ό,τι μας εκφράζει χωρίς τον φόβο του στιγματισμού, χωρίς να γινόμαστε αποδέκτες κανενός είδους bullying. Ελπίζω τα σχέδιά μου να βάλουν ένα λιθαράκι σε αυτό. Θα ήθελα να δω περισσότερα genderless ρούχα και πρότζεκτ αλλά και να αγκαλιαστούν σχέδια σαν τα δικά μου από ανθρώπους της κοινότητας και μη». 

www.fashionspaetkauf.shop

«Lesvos», «Έξαλλες» και αρχαιοελληνικό κιτς: H Μαρκέλλα Μπγιάλα έχει δημιουργήσει ένα queer brand Facebook Twitter
«Lesvos», «Έξαλλες» και αρχαιοελληνικό κιτς: H Μαρκέλλα Μπγιάλα έχει δημιουργήσει ένα queer brand Facebook Twitter
«Lesvos», «Έξαλλες» και αρχαιοελληνικό κιτς: H Μαρκέλλα Μπγιάλα έχει δημιουργήσει ένα queer brand Facebook Twitter
«Lesvos», «Έξαλλες» και αρχαιοελληνικό κιτς: H Μαρκέλλα Μπγιάλα έχει δημιουργήσει ένα queer brand Facebook Twitter
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Chappell Roan γίνεται το κεντρικό πρόσωπο της MAC και το glam απογειώνεται

Μόδα & Στυλ / Η Chappell Roan γίνεται το κεντρικό πρόσωπο της MAC και το glam απογειώνεται

Η ποπ σταρ που αλλάζει τους κανόνες της ομορφιάς γίνεται το κεντρικό πρόσωπο της νέας παγκόσμιας καμπάνιας της MAC, ανοίγοντας ένα νέο, εκρηκτικό κεφάλαιο ως το πιο απρόβλεπτο και τολμηρό beauty icon της γενιάς της.
LIFO NEWSROOM
Farida Khelfa: Η μούσα του Gaultier και του Alaïa βγάζει στο σφυρί το παρελθόν της

Μόδα & Στυλ / Farida Khelfa: Η μούσα του Gaultier και του Alaïa βγάζει στο σφυρί το παρελθόν της

Διακόσια αρχειακά κομμάτια από τα ’80s και ’90s εκποιεί η Farida Khelfa, η εμβληματική φιγούρα της γαλλικής μόδας, που από τις φτωχογειτονιές της Λιόν έφτασε στην κορυφή του κόσμου της μόδας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η μόδα συνεχίζει την ανακύκλωση ιδεών: Σειρά τώρα έχουν τα it-bags

Μόδα & Στυλ / Η μόδα συνεχίζει την ανακύκλωση ιδεών: Σειρά τώρα έχουν τα it-bags

Πώς γίνεται μια τσάντα «τρόπαιο»; Ποια τσάντα διεκδικείται, μπαίνει σε λίστες αναμονής, αναγνωρίζεται ως σύμβολο της μεγάλης ζωής; Από τις φετινές επανεκδόσεις μυθικών μοντέλων βγάζουμε κάποια συμπεράσματα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ο Jacob Elordi φωτογραφίζεται από τη Sofia Coppola ως πρεσβευτής της Cartier

Μόδα & Στυλ / Ο Τζέικομπ Eλόρντι φωτογραφίζεται από τη Σοφία Κόπολα ως πρεσβευτής της Cartier

Η σκηνοθέτιδα της «Priscilla» ξανασυναντά τον ηθοποιό στη Νέα Υόρκη, για να αποτυπώσει μέσα από τον φακό της την τρυφερότητα των βραχιολιών της νέας συλλογής «Love Unlimited» της Cartier.
THE LIFO TEAM
Η Grace Wales Bonner στην Hermès, o Kim Jones στον Bosideng. Αρχίζει μήπως να το ξαναβρίκει η μόδα;

Μόδα & Στυλ / Η Grace Wales Bonner στην Hermès, o Kim Jones στον Bosideng. Αρχίζει μήπως να το ξαναβρίσκει η μόδα;

Μια Αφρο-ευρωπαία στον ιστορικό γαλλικό οίκο και ένας παλαίμαχος σχεδιαστής της πολυτέλειας σε κινεζικό κολοσσό του retail. Η πολυτέλεια αλλάζει περιεχόμενο και ταξιδεύει. Επιτέλους! 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Στις φωτογραφίες του Γιούργκεν Τέλερ όλοι μεταμορφώνονται σε καθημερινά πρόσωπα

Φωτογραφία / Στις φωτογραφίες του Γιούργκεν Τέλερ όλοι μεταμορφώνονται σε καθημερινά πρόσωπα

Διεθνώς αναγνωρισμένος φωτογράφος, είδωλο των ’90s, πρότυπο των ’00s, ένας τύπος που φορά γυαλιστερά σορτσάκια σε φλούο χρώματα, σύζυγος και πατέρας, ντροπαλός ονειροπόλος ή Γερμανός παραμυθάς της εικόνας; Με αφορμή την έκθεσή του που ξεκινά σήμερα στο Onassis Ready ανατρέχουμε στο έργο ενός από τους σημαντικότερους φωτογράφους της εποχής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ