Η κουλτούρα της Ινδίας εμπνέει τη νέα συλλογή του οίκου Dior

Με έμπνευση από την Ινδία: Χειροποίητες ταπετσαρίες και περίτεχνα κεντήματα στο Μουσείο Ροντέν για τον οίκο Ντιορ Facebook Twitter
Από την κολεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2022 | courtesy Dior. Φωτο: ©-Laura-Sciacovelli
0

Η καρδιά του οίκου Dior χτύπησε στην Ινδία για την κολεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2022 και τεράστιες ταπετσαρίες αποτέλεσαν το σκηνικό του σόου στο Μουσείο Ροντέν στο Παρίσι.

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Dior έστρεψε, μετά την Ελλάδα και την ελληνική χειροτεχνία, το βλέμμα της στην Ινδία, στην ινδική παράδοση του χειροποίητου κεντήματος, και εμπνεύστηκε τη συλλογή της από την απλότητα του ινδικού ρούχου.

Δυο χρώματα, το μαύρο και το λευκό, και οι αποχρώσεις τους κυριάρχησαν στην πασαρέλα, τα υλικά ήταν από φυσικές κυρίως ύλες, αλεύκαστο μαλλί και μαροκινό μεταξωτό κρεπ, που έπεφταν στα σώματα με καθαρή γραμμή και ρευστότητα. Η επίδειξη στήθηκε μέσα στο Μουσείο Ροντέν του οποίου οι τοίχοι γέμισαν έργα τέχνης από μια διάσημη σχολή χειροτεχνίας της Ινδίας, γιορτάζοντας τη σύνδεση της τέχνης και της χειροτεχνίας.

Η Kιούρι έστρεψε τα μάτια όλων στο πολύχρωμο σκηνικό προς τις τεράστιες ταπετσαρίες που διακοσμούσαν τον χώρο, οι οποίες αποτελούν αναδρομική έκθεση του έργου δύο Ινδών καλλιτεχνών, των Madhvi και Manu Parekh, που αποδίδονται σε κεντήματα από την Chanakya School of Craft στη Βομβάη.

Το έργο της Madhvi Parekh βασίζεται στη λαϊκή τέχνη, τη χειροτεχνία του χωριού και τα σύμβολα της γυναικείας ενέργειας, ενώ αυτό του συζύγου της, Manu, κλίνει προς τον μοντερνισμό και την αφαίρεση. Το σόου σηματοδοτεί την πρώτη συνεργασία με άνδρα καλλιτέχνη για την Κιούρι, η οποία έχει συνεργαστεί με γυναίκες καλλιτέχνες σε διάφορα μέσα για πολλές προηγούμενες συλλογές του Dior.

Το έργο της Madhvi Parekh βασίζεται στη λαϊκή τέχνη, τη χειροτεχνία του χωριού και τα σύμβολα της γυναικείας ενέργειας, ενώ αυτό του συζύγου της, Manu, κλίνει προς τον μοντερνισμό και την αφαίρεση. Το σόου σηματοδοτεί την πρώτη συνεργασία με άνδρα καλλιτέχνη για την Κιούρι, η οποία έχει συνεργαστεί με γυναίκες καλλιτέχνες σε διάφορα μέσα για πολλές προηγούμενες συλλογές του Dior.

Η Kιούρι συνεργάζεται με τα ατελιέ Chanakya και τη σχολή χειροτεχνίας Chanakya που διευθύνεται από την Karishma Swali από το 1995, όταν ακόμα σχεδίαζε για τον οίκο Fendi.

Μιλώντας για την παράδοση της κεντητικής τέχνης η Kιούρι σημείωσε ότι «υπάρχει η αντίληψη ότι το ινδικό κέντημα είναι κάτι φθηνό. Στη Γαλλία έχουμε απίστευτα ατελιέ στην Avenue Montaigne. Αλλά και οι Ινδοί τεχνίτες κάνουν κεντήματα με την ίδια γνώση και εξειδίκευση και βάθος παράδοσης όπως στη Γαλλία και την Ιταλία. Αυτή η αριστεία δεν είναι μόνο δική μας».

Η Kιούρι πιστεύει ότι ως καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Dior έχει χρέος να στηρίζει την παγκόσμια κοινότητα της μόδας που έχει πληγεί από την κρίση του κορωνοϊού.

«Στην Ινδία αλλά και στην Ιταλία, από όπου κατάγομαι, υπάρχει πρόβλημα με την εξαφάνιση της τεχνογνωσίας» λέει η Kιούρι. «Οι οικογένειες σπρώχνουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν ή να γίνουν γιατροί και αυτό συμβαίνει γιατί στη μόδα μιλάμε πάρα πολύ για τον σχεδιαστή και όχι αρκετά για όλες τις άλλες σημαντικές δουλειές».

Με έμπνευση από την Ινδία: Χειροποίητες ταπετσαρίες και περίτεχνα κεντήματα στο Μουσείο Ροντέν για τον οίκο Ντιορ Facebook Twitter
Από την κολεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2022 | courtesy Dior
Με έμπνευση από την Ινδία: Χειροποίητες ταπετσαρίες και περίτεχνα κεντήματα στο Μουσείο Ροντέν για τον οίκο Ντιορ Facebook Twitter
Από την κολεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2022 | courtesy Dior

Οι τεχνίτες της Βομβάης ξόδεψαν 200.000 ώρες δημιουργώντας τις γιγάντιες ταπετσαρίες με βιολογικές κλωστές φυτικής προέλευσης που μεταφέρουν στο ύφασμα τη δουλειά των δυο σημαντικών Ινδών καλλιτεχνών σε έναν δημιουργικό διάλογο.  

Οι Madhvi και Manu Parekh, γεννημένοι το 1942 και το 1939 αντίστοιχα, είναι το ζευγάρι των καλλιτεχνών που με το έργο τους η διχοτόμηση άνδρας/γυναίκα γίνεται αντιληπτή όχι ως αντίθεση αλλά ως συμπληρωματικότητα, ως αέναος πλουτισμός. Δημιουργούν έναν φανταστικό κόσμο όπου το παράξενο και το οικείο είναι σε διαρκή επαφή με το πραγματικό και το σουρεαλιστικό. Με τα έργα της η MadhviParekh τονίζει ότι ο άνθρωπος και η φύση είναι ένα, εκεί που οι θηλυκές δυνάμεις κινούνται, συνδυάζουν ενέργεια και δράση, δύναμη και δυναμισμό. Κάθε ον που προσωποποιείται στους πίνακές της είναι μια γιορτή των πολλαπλών μορφών της ινδικής τέχνης.

Τα έργα των Ινδών καλλιτεχνών Madhvi και Manu Parekh μεταφέρονται σε κεντητές ταπετσαρίες | Από την κολεξιόν Άνοιξη - Καλοκαίρι 2022 | courtesy Dior
Τα έργα των Ινδών καλλιτεχνών Madhvi και Manu Parekh μεταφέρονται σε κεντητές ταπετσαρίες | Από την κολεξιόν Άνοιξη - Καλοκαίρι 2022 | courtesy Dior

Η τέχνη του Manu Parekh προσκαλεί συνεχώς τον θεατή να ταξιδέψει μέσα από νοητικά τοπία και πνευματικές αφαιρέσεις, γεγονός που τον καθιστά μια από τις πιο ιδιαίτερες φωνές στη σύγχρονη ινδική τέχνη.

Οι αναπαραγωγές που προκύπτουν από τα έργα τους όταν μεταμορφώνονται σε κεντήματα είναι νέα έργα από μόνες τους, τα οποία ενεργοποιούνται εκ νέου από τη χειρονομία της χειροτεχνίας που χρησιμοποιεί τη γλώσσα του κεντήματος. Αυτή η γλώσσα μετατρέπεται σε μια αληθινή εννοιολογική πράξη, μια συνομιλία μεταξύ τέχνης και χειροτεχνίας που ανακαλύπτει εκ νέου τον ρόλο του ατελιέ, του καλλιτέχνη και του τεχνίτη.

Αυτή η συνεργασία με τους καλλιτέχνες στοχεύει να υπερβεί τον διαχωρισμό μεταξύ τέχνης και χειροτεχνίας. Αφηγείται την ιστορία του έρωτά τους και μιλά για το πώς η μία επηρεάζει την άλλη.

Με έμπνευση από την Ινδία: Χειροποίητες ταπετσαρίες και περίτεχνα κεντήματα στο Μουσείο Ροντέν για τον οίκο Ντιορ Facebook Twitter
Από την κολεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2022 | courtesy Dior
Με έμπνευση από την Ινδία: Χειροποίητες ταπετσαρίες και περίτεχνα κεντήματα στο Μουσείο Ροντέν για τον οίκο Ντιορ Facebook Twitter
Από την κολεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2022 | courtesy Dior
Με έμπνευση από την Ινδία: Χειροποίητες ταπετσαρίες και περίτεχνα κεντήματα στο Μουσείο Ροντέν για τον οίκο Ντιορ Facebook Twitter
Από την κολεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2022 | courtesy Dior
Με έμπνευση από την Ινδία: Χειροποίητες ταπετσαρίες και περίτεχνα κεντήματα στο Μουσείο Ροντέν για τον οίκο Ντιορ Facebook Twitter
O χώρος του Μουσείου Ροντέν | Από την κολεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2022 | courtesy Dior
Με έμπνευση από την Ινδία: Χειροποίητες ταπετσαρίες και περίτεχνα κεντήματα στο Μουσείο Ροντέν για τον οίκο Ντιορ Facebook Twitter
O χώρος του Μουσείου Ροντέν | Από την κολεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2022 | courtesy Dior
Με έμπνευση από την Ινδία: Χειροποίητες ταπετσαρίες και περίτεχνα κεντήματα στο Μουσείο Ροντέν για τον οίκο Ντιορ Facebook Twitter
O χώρος του Μουσείου Ροντέν | Από την κολεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2022 | courtesy Dior
Με έμπνευση από την Ινδία: Χειροποίητες ταπετσαρίες και περίτεχνα κεντήματα στο Μουσείο Ροντέν για τον οίκο Ντιορ Facebook Twitter
O χώρος του Μουσείου Ροντέν | Από την κολεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2022 | courtesy Dior
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Το ήθος της χειρονομίας

Μόδα & Στυλ / Η νέα καμπάνια της Bottega Veneta και το ήθος της χειρονομίας

Καλλιτέχνες και τεχνίτες μπλέκουν τα χέρια τους για χάρη του οίκου, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο χειρονομιών γεμάτο εσωτερικότητα, χορογραφημένο από τη Λενιώ Κακλέα, που μιλά στη LiFO από το Παρίσι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT
Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

Μόδα & Στυλ / Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

H πιο ισχυρή παρέλαση διασημοτήτων και brands στον κόσμο ή, για άλλους, η άποψη της «Vogue» για τον κόσμο, τιμά σήμερα τους Μαύρους Δανδήδες της ιστορίας με ένα show που υπόσχεται άψογο tailoring, διαμάντια και φρου φρου. Λίγο πριν συντονιστείτε στο livestreaming της βραδιάς, δείτε μαζί μας τι σημαίνει το φετινό θέμα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ