ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Γιατί υπάρχουν τόσα πολλά περιοδικά μόδας;

Γιατί υπάρχουν τόσα πολλά περιοδικά μόδας; Facebook Twitter
4

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

Γιατί υπάρχουν τόσα πολλά περιοδικά μόδας; Facebook Twitter
Tα ράφια των περιπτέρων αγκομαχούν υπό το βάρος τόσων πολλών περιοδικών μόδας.Αλλά, ποιός ακριβώς διαβάζει όλα αυτά έντυπα;

Τα περιοδικά μόδας είναι τα μοναδικά έντυπα που δεν δείχνουν να πτοούνται και τόσο από την επέλαση της σημερινής ψηφιακής εποχής..


Μάλιστα, όπως παρατηρεί και η βρετανίδα δημοσιογράφος Maya Singer σε πρόσφατο άρθρο της στο διαδικτυακό BBC,  τα περιοδικά μόδας δείχνουν να αυξάνονται κάθε φορά που επισκέπτεται κανείς το newsstand της γειτονιάς του.

Ένα σωρό καινούριες fashion εκδόσεις ξεπετάγονται η μία μετά την άλλη, και τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι εύλογα:

Μπορεί η σημερινή οικονομία να υποστηρίξει όλα αυτά καινούρια glossy περιοδικά;

Ποιός τα διαβάζει όλα αυτά;

Και, τελοσπάντων, δεν υποτίθεται ότι όλα έχουν γίνει πλέον ψηφιακά..;

Γιατί υπάρχουν τόσα πολλά περιοδικά μόδας; Facebook Twitter
Το Dossier είναι ένα ανεξάρτητο Νεοϋορκέζικο περιοδικό μόδας . Άρχισε να εκδίδεται το 2008, κι εκτός από τη μόδα καταπιάνεται και με την λογοτεχνία.
Γιατί υπάρχουν τόσα πολλά περιοδικά μόδας; Facebook Twitter
Ακόμα και πρωτοκλασάτοι φωτογράφοι, όπως η Γερμανίδα Ellen Von Unwerth συνεργάζονται σήμερα με μικρότερα, ανεξάρτητα περιοδικά, όπου τους επιτρέπεται και περισσότερη δημιουργική και καλλιτεχνική ελευθερία..
Γιατί υπάρχουν τόσα πολλά περιοδικά μόδας; Facebook Twitter
Η socialite Dasha Zhukova (πίσω σειρά, τρίτη από τα δεξιά) σύντροφος του μεγιστάνα Roman Abramovich, έκανε αίσθηση με το λανσάρισμα του περιοδικού Garage, το οποίο άρχισε να εκδίδει το 2007
Γιατί υπάρχουν τόσα πολλά περιοδικά μόδας; Facebook Twitter
Σε έναν κλάδο όπου τα έντυπα έρχονται και παρέρχονται, το βρετανικό περιοδικό iD συνεχίζει να επιβιώνει. Ιδρύθηκε το 1980 σαν fanzine από τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή της Vogue, Terry Jones.
Γιατί υπάρχουν τόσα πολλά περιοδικά μόδας; Facebook Twitter
Το τριμηνιαίο περιοδικό τέχνης και μόδας Bullett θα πάψει να κυκλοφορεί έντυπα, για να επικεντρωθεί πλέον στην ψηφιακή του εκδοχή.
Γιατί υπάρχουν τόσα πολλά περιοδικά μόδας; Facebook Twitter
Το Dazed & Confused ιδρύθηκε το 1992 από τον Jefferson Hack και τον φωτογράφο Rankin, τον οποίο βλέπουμε εδώ στα γραφεία του περιοδικού, το 2004.
Γιατί υπάρχουν τόσα πολλά περιοδικά μόδας; Facebook Twitter
Το περιοδικό TANK μοιράζεται την ιδιαίτερη του ματιά στις τέχνες, την μόδα, και τον πολιτισμό, από το 1998.

[ via ]

Design
4

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι διαθέσιμο για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

σχόλια

4 σχόλια
Είμαι ένας από αυτούς τους ανθρώπους (those people, u kno?) που αγοράζουν αυτά τα περιοδικά μόδας, από τα πιο δημοφιλή και καταξιωμένα π.χ. ιταλική Vogue μέχρι και τα πιο εναλλακτικά, π.χ. Metal. Δεν εργάζομαι στο χώρο της μόδας αλλά την παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον - προφανώς. Ασφαλώς το κάθε έντυπο έχει τη δική του αισθητική και βρίσκω πολύ ενδιαφέρον το πώς τα ίδια πράγματα παρουσιάζονται με διαφορετικούς τρόπους (δηλ. όχι απαραίτητα "εμπορικούς" που να αναδεικνύουν το προϊόν σύμφωνα με τις επιθυμίες της όποιας εταιρίας) και "φορτίζονται" με διαφορετικές ερμηνείες (ως προς το καλλιτεχνικό κομμάτι). Ως προς την online μορφή ενός περιοδικού, για μένα δεν συγκρίνεται με τη στιγμή που κρατάς το τεύχος στα χέρια σου και μελετάς ωραίες φωτογραφίες και μετά το βάζεις στη βιβλιοθήκη σου και όταν νιώσεις την ανάγκη το πιάνεις ξανά. Και πιστεύω ότι τουλάχιστον κάποια (λίγα) από αυτά τα έντυπα αξίζουν να θεωρούνται λευκώματα και όχι περιοδικά με ημερομηνία λήξης. Αυτά από μια φανατική...
Και για να συμπληρώσω το προηγούμενο σχόλιό μου, δεν είναι απαραίτητο τα προϊόντα που βλέπεις να πας να τα αγοράσεις. Απλά βλέπεις τις τάσεις και μετά πας στο διπλανό mall και αγοράζεις τις φτηνότερες αντιγραφές που εναρμονίζονται με την παγκόσμια μόδα.
Αυτά τα περιοδικά τα διαβάζουν άνθρωποι που εφαρμόζουν στην πράξη την έκφραση "φάτε μάτια ψάρια". Κάποιες (και κάποιοι) από αυτούς τους ανθρώπους έχουν και τα χρήματα να αγοράσουν κιόλας αυτά που βλέπουν.