Ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς αναστατώνει το Λονδίνο

 Ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς αναστατώνει το Λονδίνο Facebook Twitter
2
 Ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς αναστατώνει το Λονδίνο Facebook Twitter
Ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, παίζει κάθε βράδυ υπό την πίεση της δημοσιότητας και της κριτικής από την πρώτη κιόλας μέρα παραστάσεων. Εαν η μόνιμη επευφημία στο τέλος κάθε παράστασης είναι δείκτης, η παράσταση είναι προφανώς μια επιτυχία. Φωτο: Catherine Ashmore

Όσο διάσημος και αν έχει γίνει στο Χόλυγουντ, ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς  ακολουθεί την παράδοση που λέει ότι ο καλός Βρετανός ηθοποιός πρέπει να διακριθεί στο θέατρο.  Έτσι δεν μπόρεσε να αντισταθεί στην πρόσκληση του Μπάρμπικαν και στο ρόλο -σειρήνα κάθε άντρα ηθοποιού σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Το προσωπικό στιλ του Κάμπερμπατς τους συναρπάζει όλους, θυμίζει το μεγαλείο των εκπροσώπων του Ηνωμένου Βασιλείου στο σταρ-σίστεμ. Έφτασε και η ώρα να μονομαχήσει με τον Άμλετ.

Από τον Σέρλοκ μέχρι τον Αλαν Τιούρινγκ, από τα δυο εξώφυλλα στο TIME μέσα σε ένα χρόνο, από τις δηλώσεις του «δείξτε κάτι καλύτερο στον κόσμο από το να κυνηγάτε εμένα», διαφαίνεται ότι ο Κάμπερμπατς είναι από την στόφα των ηθοποιών που όχι μόνο δέχονται αλλά και αντέχουν τις προκλήσεις.

Οι παραστάσεις είναι sold –out, και για τις άλλες εννέα εβδομάδες μέχρι το τέλος των παραστάσεων. Πριν λίγη ώρα μόνο ένα εισιτήριο από επιστροφή υπήρχε στο site του Μπάρμπικαν.

Όταν δέχτηκε να αντιμετωπίσει τον Άμλετ, έναν από τους πιο εντυπωσιακούς ρόλους του θεάτρου όλες οι εφημερίδες ασχολήθηκαν μαζί του. Οι Βρετανοί τον γνωρίζουν καλά από τους ρόλους του στο θέατρο, από την σκηνή του Royal Court και του National και τις κορυφαίες ερμηνείες του σε έργα. Ο ίδιος γνωρίζει ότι ακόμα και αν τον κυνηγάνε οι παπαράτσι σε όλο τον κόσμο σε αυτές τις βρετανικές σκηνές θα δοκιμάζεται σκληρά και ότι η κριτική δε του χαρίζεται καθόλου και δε τον χαϊδεύει.

 Ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς αναστατώνει το Λονδίνο Facebook Twitter
Οι θαυμαστές του Κάμπερμπρατς εκδηλώνουν τον ενθουσιασμό τους σε κάθε παράσταση με τρόπο που έχει μάλλον ενοχλήσει τους κριτικούς. Ο ίδιος ο πρωταγωνιστής τους παρακάλεσε να μην τον φιλμάρουν την ώρα της παράστασης.

Οι παραστάσεις είναι sold –out, εδώ και ένα χρόνο και για τις άλλες εννέα εβδομάδες μέχρι το τέλος των παραστάσεων. Πριν λίγη ώρα μόνο ένα εισιτήριο από επιστροφή υπήρχε στο site του Μπάρμπικαν.

Πριν καλά-καλά αρχίσουν οι παραστάσεις τέθηκε πολύ καθαρά το ερώτημα: Θα είναι ένας Άμλετ ισάξιος του Ντάνιελ Ντέι Λούις και της αλησμόνητης παράστασης του 1989, όπου όταν μιλούσε στο φάντασμα του πατέρα του το θέατρο παραληρούσε; Θα είναι ισάξιος του Ντέιβιντ Τένναντ και του Τζουντ Λο; Στην περίπτωση του Τένναντ οι ουρές του κόσμου έκαναν μαιάνδρους γύρω από τα τετράγωνα για εισιτήρια.

Οι θαυμαστές του Κάμπερμπατς εκδηλώνουν τον ενθουσιασμό τους σε κάθε παράσταση με τρόπο που έχει μάλλον ενοχλήσει τους κριτικούς. Τις περιγράφουν με μια λέξη: Υστερία. Ο ίδιος ο πρωταγωνιστής τους παρακάλεσε να μην τον φιλμάρουν την ώρα της παράστασης.

Ο Γκάρντιαν και ο Μάικλ Μπίλιγκτον πολύ σκληρά δίνει δυο αστεράκια στην παράσταση και ξεσηκώνει επανάσταση στο τουίτερ. «Ας κάνει και κάποιος άλλος κριτική, δυο αστεράκια για τον Άμλετ είναι τρελό».

Ο Γκάρντιαν χαρακτηρίζει την παράσταση μια απότομη πτώση μετά από όλη διαφημιστική εκστρατεία και υστερία. Την εξουθενωτική μάλλον για τους κριτικούς καμπάνια προώθησης της παράστασης που έγινε χωρίς το θέατρο να κάνει πολλά πολλά. Το όνομα-σταρ έφτανε και περίσσευε. Ο Κάμπερμπατς μονοπώλησε τη δημοσιότητα από κάθε άλλη παράσταση. 

Ο Μπίλιγκτον θεωρεί τον Άμλετ του Κάμπερμπατς καλό και ευπαρουσίαστο παρόλο που τον έχουν βάλει να κάνει ένα σωρό ανόητα πράγματα "σαν τους πανελίστες του I’m Sorry I Haven’t a Clue". Την σκηνοθεσία και την παραγωγή κυρίως τις πετάει στον Καιάδα. Ο Κάμπερμπατς εν ολίγοις, καταλήγει η κριτική, προτείνει με την υποκριτική του την ουσιαστική αξιοπρέπεια του Άμλετ. Θα μπορούσε να δώσει απείρως περισσότερα αν δεν ήταν εγκλωβισμένος σε μια μελαγχολική παραγωγή, με άχρηστα οπτικά εφέ.

 Ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς αναστατώνει το Λονδίνο Facebook Twitter
Όσοι περίμεναν να δουν έναν νέο Άμλετ παρανοϊκό ίσως σαν αυτόν του Michael Sheen ή χαμένο στον κόσμο του όπως στην ερμηνεία του Rory Kinnear μάλλον έχουν απογοητευθεί.

Είναι ώρα να κρυώσει η υστερία γράφει σε άλλο σημείο ο Μπίλιγκτον. Μάλλον δε θα κρυώσει. Παρά την κριτική -που στη σούμα της δεν είναι τόσο κακή, περισσότερο άσχημα είναι τα δυο αστέρια- το κοινό συνεχίζει να αντιδρά πολύ θετικά.

Πολύ λίγες βρετανικές θεατρικές παραγωγές έχουν υποβληθεί σε τέτοιου επιπέδου έλεγχο και κριτική, γράφει ο Γκάρντιαν σε άλλο κομμάτι του. Ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, παίζει κάθε βράδυ υπό την πίεση της δημοσιότητας και της κριτικής. Από την πρώτη κιόλας μέρα των παραστάσεων. Εαν η μόνιμη επευφημία στο τέλος κάθε παράστασης είναι δείκτης, η παράσταση είναι προφανώς μια επιτυχία.

Λένε, ότι ένας καλός ηθοποιός που παίζει τον Αμλετ «πηγαίνει στο κοινό», λέει ο Will Gompertz του BBC. «Ένας μεγάλος ηθοποιός, φέρνει στο κοινό τον χαρακτήρα του ρόλου. Αυτό σίγουρα το έκανε ο Ντέιβιντ Τένναντ και υπήρχαν στιγμές που ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς το έκανε.

O Ben Brantley, των New York Times κάνει μια «αθλητική» κριτική. Ο Κάμπερμπατς, γράφει, δεν είναι ξένος με την άρση βαρών. Φέρνει με ακρίβεια και ενέργεια τις λέξεις στη σκηνή. Αλλά στις σκηνές διαλόγου εξοικονομεί ενέργεια σαν να καλπάζει πάνω στις λέξεις του Σαίξπηρ για να εξοικονομήσει την εσωτερική του ενέργεια για τους μονολόγους του.

H Dominic Cavendish, της  Telegraph γράφει: Αγαπητέ (ενδεχομένως εξαντλημένε) αναγνώστη δε θα παίξω άλλο μαζί σου. Μπορεί ο Κάμπερμπατς να στερείται της κατήφειας του Ντάνιελ Ντέι-Λιούις, της εκκεντρικότητας του David Tennant ή της ακρότητας του Jude Law, αλλά με τον τρόπο του στέκεται ισάξια των καλύτερων σύγχρονων του συναδέλφων και ναι, δικαιολογεί την υστερία του κοινού.

Όσοι περίμεναν να δουν έναν νέο Άμλετ παρανοϊκό ίσως σαν αυτόν του Michael Sheen ή χαμένο στον κόσμο του όπως στην ερμηνεία του Rory Kinnear μάλλον έχουν απογοητευθεί.

Ίσως η πιο ισορροπημένη κριτική είναι αυτή του Michael Coveney, στο WhatsOnStage: Αυτός δεν είναι ένας "νέος" Άμλετ, αλλά είναι συναρπαστικός και χαρισματικός καθώς προσποιείται την τρέλα του στην φυλακή της Ελσινόρης.

Στη δίκη της ερμηνείας του ο Κάμπερμπατς μάλλον βγαίνει νικητής. Μπορεί η επίσημη  κριτική τελικά να μη γοητεύτηκε από την πολυαναμενόμενη σαιξπηρική παραγωγή, αλλά ο Μπένεντικτ  κέρδισε την δημόσια υποστήριξη της μητέρας του με τη δήλωσή της  ότι ήταν διαβολεμένα καλός!

Όταν κατακαθίσει η σκόνη από τους καλπασμούς της κριτικής και μέχρι τον επόμενο σταρ Άμλετ, πολλά θα έχουν αλλάξει. Μπορεί και το ρεκόρ που σίγουρα έσπασε με την παρουσία του στη Βρετανική σκηνή. Αυτή ήταν η πιο γρήγορα προπωλημένη παράσταση στην ιστορία του Λονδρέζικου θεάτρου. Δε το λες και λίγο!

 Ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς αναστατώνει το Λονδίνο Facebook Twitter
Με τη συμπρωταγωνίστρια του Anastasia Hille. Φωτο: Johan Persson
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια
Ανυπομονώ. Πέρσι τον Αύγουστο, την ημέρα που βγήκαν στη κυκλοφορία τα εισιτήρια, στάθηκα στην online ουρά του Barbican αλλά επειδή ήμουν κοντά στη θέση 30.000 τελικά τα πήρα από το atg.