«Lapis Lazuli»: Ακατέργαστο πέτρωμα

Lapis Lazuli: Ακατέργαστο πέτρωμα Facebook Twitter
Ούτε η διαρκής παρουσία του κεντρικού «ήρωα», ούτε η συνθήκη του «όλα έναι πρόβα», ούτε το άλλοθι της αλλόκοτης ονειροφαντασίας εξασφαλίζουν οργανικότητα στο εγχείρημα. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
0



ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ το «τέρας» που μας κατοικεί. Ο Γιατρός, ένας από τους πέντε βασικούς ήρωες του «Lapis Lazuli», προσπαθεί επισταμένα να θεραπεύσει τον Λυκάνθρωπο-Λασκαρίδη από την τριχωτή ασθένειά του. Στην αρχή δοκιμάζει μεθόδους ψυχαναλυτικές: «What about your father?» τον ρωτά. Η «ομιλούσα θεραπεία», όμως, δεν έχει αποτελέσματα επάνω στο μεταλλαγμένο ον. Ο Γιατρός τον γρονθοκοπεί, τον στουμπώνει με καραμέλες, του χώνει ένα λάστιχο στη στοματική κοιλότητα και τον ρωτά «Ready for the big test?». Αφού τον υποβάλλει σε ηλεκτροσόκ, ξεκινά τη διαδικασία του υπνωτισμού. Όλα όσα ακολουθούν, άναρχα στιγμιότυπα πολυπολιτισμικής παράνοιας, δεν ακολουθούν καμία λογική συνέπεια: ούτως ή άλλως, η έννοια της «φυσιολογικής» εξέλιξης δεν υφίσταται ποτέ ως ζητούμενο –ευτυχώς – σε μια παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη.  

Ο Νοσφεράτου του Μουρνάου συναντά τους δράκους της κινεζικής μυθολογίας, ένας γιγάντιος λαμπερός ιππόκαμπος κατεβαίνει από τον ουρανό, μια μακρυμαλλούσα με σατέν νυχτικό λιμάρει τα νύχια του Μεγάλου Κακού Λύκου, ο Άνθρωπος-Δέντρο ακολουθεί τον Άνθρωπο-με-τα-Λευκά-Πουλιά, οι Σάτυροι του Μάθιου Μπάρνι οργανώνουν τσιμπούσι και σφάζουν γουρουνάκια-πινιάτες, η τούρτα γενεθλίων προκαλεί ακατάσχετη έμεση σε όσους δεν έχουν συνηθίσει την ανθρώπινη τροφή, «είναι τόσο δύσκολη η ζωή» τραγουδά γλυκερά ο κεντρικός ήρωας, ζητώντας περιπαικτικά τη βοήθειά μας και αναγνωρίζοντας ενδεχομένως ότι η μεγαλύτερη ασθένεια, το σύνδρομο της αχαλίνωτης φαντασίας, δεν έχει, ούτε θέλει να έχει γιατρειά: το μόνο που ζητά είναι μια «σκηνή», έναν χώρο απεριόριστης ελευθερίας, όπου ανεμπόδιστη θα εκπέμψει τον οργιώδη στρόβιλο εικόνων, αισθήσεων, χειρονομιών και ηχητικοτήτων που την κατακλύζουν.

Ούτε η διαρκής παρουσία του κεντρικού «ήρωα», ούτε η συνθήκη του «όλα είναι πρόβα», ούτε το άλλοθι της αλλόκοτης ονειροφαντασίας εξασφαλίζει οργανικότητα στο εγχείρημα.

Το σύμπαν του Ευριπίδη Λασκαρίδη απεχθάνεται τον ρεαλισμό. Προτάσσει την έννοια του «τεχνητού», της κατασκευής, της μεταμόρφωσης ως αέναο παιχνίδι της τέχνης με την τέχνη. Οι ήρωές του δεν είναι βγαλμένοι από την «πραγματική» ζωή αλλά από τον κόσμο της μυθοπλασίας, του σινεμά, του θεάτρου, από κάθε γωνιά της αισθητικής σφαίρας που επινόησαν και σφυρηλάτησαν οι άνθρωποι για να εκφράσουν τις πιο φωτεινές και τις πιο τρομακτικές πτυχές του είναι τους. Γερμανικός εξπρεσιονισμός, θέατρο Νο, κουκλοθέατρο, καλτ ταινίες τρόμου, αποτελούν τη δεξαμενή από την οποία αντλεί εν προκειμένω ο δημιουργός τα ερεθίσματά του. Βουτώντας βουλιμικά στους καλλιτεχνικούς κώδικες της Ανατολής και της Δύσης, ο σκηνοθέτης αναδύεται στην επιφάνεια με τις χούφτες του γεμάτες μικρούς αστραφτερούς θησαυρούς, όπως εκείνο το χρυσό ορυκτό που αιωρείται μαγικά στο σκοτάδι, μετεωρίτης στο Διάστημα ή λεπτεπίλεπτο κουκούλι μιας ευαίσθητης ιδιοσυγκρασίας που το ενδύθηκε για να προστατευθεί.

Lapis Lazuli: Ακατέργαστο πέτρωμα Facebook Twitter
Το στυλ πάντα επικρατεί επί της ουσίας, η αισθητική επί της ηθικής, η ειρωνεία επί της κυριολεξίας. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Το σύμπαν του Λασκαρίδη απεχθάνεται τη σοβαρότητα. Προϋποθέτει μια κωμική θεώρηση του κόσμου, αν η κωμωδία ειδωθεί ως δύναμη αποδέσμευσης από τους νόμους της αιτιότητας, των πιθανοτήτων, κάθε νόμου που ορίζει ότι το «α» ακολουθεί το «β» και ότι η σχέση μεταξύ τους οφείλει να διέπεται από την αρχή της εντελέχειας. Καμία κανονικότητα, καμία δυνατότητα πρόβλεψης, καμία αληθοφανής πλοκή, κανένα ψυχολογικό βάθος χαρακτήρων: μονάχα παλαβή ερωτοτροπία ενός είδους με ένα άλλο, μιας εποχής με μια άλλη, ενός στυλ με το αντίθετό του (γιατί τι σχέση μπορεί να έχει ένας μισογελοίος λυκάνθρωπος από τα b-movies με την τελετουργία του γιαπωνέζικου No), ακατάπαυστη και τρυφερή παρωδία των σημείων, των συμβάσεων, των μύθων της υψηλής και της ποπ κουλτούρας που συνυπάρχουν ισότιμα, χωρίς διαχωρισμούς, χωρίς αξιολογικές κρίσεις, χωρίς «ανθρώπινες» ιδιότητες, αλλά μονάχα ως εργαλεία μιας ξέφρενης πολυπρισματικής ανασύνθεσης του κόσμου.

Το στυλ πάντα επικρατεί επί της ουσίας, η αισθητική επί της ηθικής, η ειρωνεία επί της κυριολεξίας. Η οντολογία του δεν είναι μεταφυσική, είναι «μετά» ατόφιο: μια ατέρμονη οικειοποίηση κλασικών μοτίβων, μορφών, πρακτικών του παρελθόντος που πραγματώνονται εκ νέου μέσα από μια διάθεση επανεξερεύνησης και αναζωπύρωσης της γοητείας τους στο σήμερα. Η θεατρικότητα ανάγεται σε στάση ζωής, σε υπέρτατη αξία: η ικανότητα να πλάθεις τον εαυτό σου μέσα από διαρκώς εναλλασσόμενα προσωπεία, να πειραματίζεσαι με ξένες «γλώσσες», με ανοίκεια σύμβολα, με ασυνείδητες ταυτίσεις, με γόνιμες αντιμεταθέσεις που αποκαλύπτουν τις άπειρες δυνατότητες ύπαρξης μέσα από ένα ακαταπόνητο γίγνεσθαι-άλλο. Είναι η κατάφαση της «εσώτερης λαχτάρας για έναν ρόλο και μία μάσκα» (Νίτσε), η επινόηση του εαυτού αλλά και η χαρά της υπερβολής, της πολλαπλότητας, της ανασύνταξης, της παραμόρφωσης, της ζωτικής επανάληψης και της μανιώδους πρόσθεσης. Είναι η ζωή-ως-θέατρο και το θέατρο ως επιθυμητική μηχανή που παράγει ένα σαρωτικό συνεχές ροών και εντάσεων.

Lapis Lazuli: Ακατέργαστο πέτρωμα Facebook Twitter
Έχοντας αναλύσει συνοπτικά τη φιλοσοφία που διέπει το έργο του Λασκαρίδη γενικότερα, οφείλω να ομολογήσω τώρα ότι το «Lapis Lazuli» δεν συνιστά μια ευτυχή ενσάρκωση της φιλοσοφίας αυτής. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Έχοντας αναλύσει συνοπτικά τη φιλοσοφία που διέπει το έργο του Λασκαρίδη γενικότερα, οφείλω να ομολογήσω τώρα ότι το «Lapis Lazuli» δεν συνιστά μια ευτυχή ενσάρκωση της φιλοσοφίας αυτής. Παρόλο που διέπεται από την ίδια ορμή και διάθεση, η εν λόγω παράσταση αδυνατεί να μας μεταδώσει τον οίστρο της: όχι επειδή τα «κομμάτια» φαντάζουν αταίριαστα μεταξύ τους –ο Λασκαρίδης βρίσκει συνήθως τρόπους να συναρμόζει τα υλικά του, διαφυλάσσοντας συγχρόνως την ετερογένειά τους– αλλά επειδή, ως σύνολο, στερούνται στόχευσης. Μπορεί τα χαριτωμένα στιγμιότυπα να διαδέχονται το ένα το άλλο, είναι όμως σαν να μην ξέρουν τι θέλουν να «πουν». Ακόμη και μέσα σε ένα κλίμα εκκεντρικότητας, ντανταϊστικής αισθητικής, άναρχης δόμησης ή παιχνιδιού, δεν παύουν να υπάρχουν ζητούμενα: η τρέλα χρειάζεται κι αυτή τη μέθοδό της.

Εδώ έχουμε «εκλάμψεις», προκλητικές ιδέες, γαργαλιστικά σπαράγματα, μια συρραφή από κωμικά σκετς που παραμένουν ορφανά, περιπλανιούνται χωρίς νόημα, χωρίς συνεκτική γραμμή, αφηγηματική, εννοιολογική ή άλλου είδους. Ούτε η διαρκής παρουσία του κεντρικού «ήρωα», ούτε η συνθήκη του «όλα έναι πρόβα», ούτε το άλλοθι της αλλόκοτης ονειροφαντασίας εξασφαλίζει οργανικότητα στο εγχείρημα. Έχοντας ξορκίσει την παντοδυναμία των αιτιακών σχέσεων, οφείλει κανείς, εν προκειμένω ο σκηνοθέτης, να προτάξει μια άλλη «λογική», ένα άλλο είδος σχέσεων, μέσω των οποίων να συγκροτήσει τον πυρήνα του έργου του.

Lapis Lazuli: Ακατέργαστο πέτρωμα Facebook Twitter
Το «Lapis Lazuli» πάσχει όχι από έλλειψη φαντασίας αλλά από κατάφωρη έλλειψη δραματουργίας. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Το «Lapis Lazuli» πάσχει όχι από έλλειψη φαντασίας αλλά από κατάφωρη έλλειψη δραματουργίας. Εμφανίζεται πασιχαρές επί σκηνής για να μας αφηγηθεί μια ιστορία, αλλά δεν έχει αποφασίσει ακριβώς ποια είναι αυτή – μονάχα τις πρώτες ύλες έχει επιλέξει. Η παρέα των καλόκαρδων «τεράτων» συγκεντρώνεται, ξεκινάει το ταξίδι της, δοκιμάζει ποικίλες γραμμές πλεύσης, αλλά δεν ερωτεύεται κανέναν προορισμό αρκετά ώστε να τον ακολουθήσει περαιτέρω με όποιο τίμημα – κι ας πέσει σε ύφαλο. Μένει να τσαλαβουτά στα ρηχά, να πιτσιλίζεται και να περνά καλά με τον εαυτό της, αφήνοντάς μας, απορημένους και αμήχανους, να βυθιζόμαστε στην πλήξη του ατελέσφορου.

Ένα προσχέδιο που χρειάζεται ανάπτυξη, ένα πέτρωμα που χρειάζεται επεξεργασία, μια δουλειά που ενδεχομένως να εξορύξει χρυσό σε κάποιο μεταγενέστερο στάδιο...

Δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ευριπίδης Λασκαρίδης: «Τα έργα μου είναι φτιαγμένα ώστε να έχουν ανοιχτό νόημα»

Οι Αθηναίοι / Ευριπίδης Λασκαρίδης: «Τα έργα μου είναι φτιαγμένα ώστε να έχουν ανοιχτό νόημα»

Ο σκηνοθέτης και ερμηνευτής Ευριπίδης Λασκαρίδης μιλά για τη ζωή του, την πορεία του στο θέατρο και τη μοναδική αίσθηση του χιούμορ του, που πλέον χαίρει διεθνούς αναγνώρισης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT
Μιχαήλ Μαρμαρινός

PORTRAITS 2022 / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Δεν με ενδιαφέρει το θέατρο ακριβώς, με συναρπάζει η θεατρικότητα των πραγμάτων»

H θέση του ανάμεσα στους πλέον σημαντικούς σκηνοθέτες της προηγούμενης 30ετίας είναι διακριτή. Ο Μιχαήλ Μαρμάρινος από τη δεκαετία του ’90 έχει χαράξει τον δικό του δρόμο. Έχει πετύχει να προκαλεί σταθερά περιέργεια, να εκπλήσσει, να σ’ ενδιαφέρουν ακόμα και οι παραστάσεις του που δεν σου αρέσουν. Το τελευταίο μεγάλο στοίχημα αφορά την καλλιτεχνική διεύθυνση του προτζεκτ «Ελευσίνα-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2023».
ΜΑΤΙΝΑ ΚΑΛΤΑΚΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ