Πράγματα που μου έκαναν εντύπωση στο Μουσείο της Γενιάς του ΄30

Πράγματα που μου έκαναν εντύπωση στο Μουσείο της Γενιάς του ΄30 Facebook Twitter
0

Το όπλο με το οποίο αυτοκτόνησε ο Καρυωτάκης

 

 

 

 

 

 

Ένα εξαώροφο κτήριο, μια χαρακτηριστική μεσοπολεμική πολυκατοικία στο κέντρο της Αθήνας, προστέθηκε και επίσημα στο δυναμικό του Μουσείου Μπενάκη. Πρόκειται για το κτήριο της οδού Κριεζώτου 3, όπου έζησε και εργάστηκε ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας από τα μέσα της δεκαετίας του '50 μέχρι τον θάνατό του, το 1994, το οποίο χτίστηκε από τον αρχιτέκτονα και καθηγητή στο Πολυτεχνείο Κωνσταντίνο Κιτσίκη το 1932.

Το 1989 κληροδοτήθηκε στο μουσείο από τον ίδιο τον καλλιτέχνη, μαζί με το περιεχόμενο του εργαστηρίου και της κατοικίας του, ενώ από το 1991 στέγαζε την Πινακοθήκη Γκίκα σε ένα μικρό μέρος του. Σήμερα, μετά την ολοκλήρωση της ανάπλασης του οικοδομήματος, ανοίγει τις πόρτες του προκειμένου να υποδεχθεί το κοινό στους εκθεσιακούς του χώρους, που απλώνονται και στους έξι ορόφους του, φιλοξενώντας μια πλούσια παρακαταθήκη από έργα ελληνικής τέχνης, με επίκεντρο τους δημιουργούς της Γενιάς του '30, έργα τα οποία χρονικά εκτείνονται από το τέλος του Α' Παγκοσμίου πολέμου και τη Μικρασιατική καταστροφή μέχρι τις παραμονές της δικτατορίας του 1967. Όπως τόνισε κατά τη χθεσινή παρουσίαση ο διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη Άγγελος Δεληβοριάς, αφού ευχαρίστησε όλους όσοι βοήθησαν στο άνοιγμα του νέου αυτού μουσειακού παραρτήματος, στην Πινακοθήκη Γκίκα παρουσιάζεται «όλη η πνευματική και καλλιτεχνική παραγωγή της γενιάς του '30 ως ενιαία και αδιαίρετη ενότητα».

Πράγματι, από το ισόγειο (όπου, παράλληλα, εκτίθεται η δωρεά της Λίτσας Παπασπύρου, ένα αστικό σαλόνι με έργα γαλλικής ζωγραφικής των πρώτων δεκαετιών του 20ού και έπιπλα 16ου-18ου αιώνα) μέχρι τον τρίτο όροφο εκτίθεται, σε προσπάθεια να αποτυπωθεί συνθετικά, υπερβαίνοντας τις ειδολογικές διαφορές, η συνολική ελληνική πνευματική δημιουργία της πεντηκονταπενταετίας 1922-1967, που αποτελεί το κλίμα μέσα στο οποίο ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας έζησε και διαμόρφωσε τις καλλιτεχνικές του αντιλήψεις. Η έκθεση αποτελεί «καθρέφτη μιας ολόκληρης εποχής, με ανθρώπους γεμάτους από καλλιέργεια και ευαισθησία», όπως τόνισε μιλώντας χθες η Εβίτα Αράπογλου, συγγραφέας της έκδοσης του Μουσείου Μπενάκη Κριεζώτου 3.

Τέλος, στον τρίτο όροφο του κτηρίου, ο οποίος είναι αφιερωμένος στον Γκίκα, εκτίθενται πίνακες, σχέδια, γλυπτά, σκηνικά, χειρόγραφα, εικονογραφημένες εκδόσεις, φωτογραφίες, καθώς και έπιπλα από το σπίτι του στην Ύδρα, ενώ οι δύο επόμενοι όροφοι, η κατοικία και το ατελιέ του, διατηρήθηκαν στην αρχική τους μορφή, προκειμένου να επιτρέψουν στον επισκέπτη να γνωρίσει τον προσωπικό κόσμο του καλλιτέχνη.

 

Ωρες λειτουργίας: Τετάρτη έως Κυριακή 10πμ - 6μμ. Κλειστό Δευτέρα, Τρίτη και επίσημες αργίες. Εισιτήριο 7 και 5 ευρώ. Είσοδος ελεύθερη σε ανέργους με κάρτα, ΑμΕΑ, εικαστικούς, κ.ά. 

Φωτογραφία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα για τις ελληνικές επινοήσεις που λύνουν καθημερινά προβλήματα

Φωτογραφία / Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα αφιερωμένο στις λαϊκές ευρεσιτεχνίες

Μια πρωτότυπη συλλογή DIY κατασκευών από «ανώνυμους» designers, από διάφορα σημεία της Ελλάδας, που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες, «πατέντες» με τις οποίες συνυπάρχουμε εδώ και χρόνια χωρίς απαραίτητα να το συνειδητοποιούμε.
M. HULOT
Ο κόσμος μας μέσα απο τα βραβεία του World Press Photo 2024

Φωτογραφία / Ο κόσμος μας μέσα από 28 βραβευμένες φωτογραφίες του World Press Photo 2024

Αντιπροσωπεύοντας τις πιο προβεβλημένες αλλά και παραγνωρισμένες ιστορίες, τα βραβευμένα έργα στρέφουν το βλέμμα σε μερικά από τα πιο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα.
THE LIFO TEAM
Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ