Ο Στέλιος Σαλβαδόρ στο LIFO.gr, λίγο πριν τα Μωρά στη Φωτιά εμφανιστούν στη Θεσσαλονίκη

Ο Στέλιος Σαλβαδόρ στο LIFO.gr, λίγο πριν τα Μωρά στη Φωτιά εμφανιστούν στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
1

 Πριν από 30 ακριβώς χρόνια ο Στέλιος Σαλβαδόρ – Παπαϊωάννου ξεκινάει με τον 15χρονο αδερφό του και τον φίλο του "Μπάννυ" (Δημήτρη Βασιλειάδη) τους 'Τεμπέληδες της Εύφορης Κοιλάδας' προβάροντας στο σπίτι των παππούδων, στην γενέτειρα τους την Βέροια.

Το όνομα που ήταν βασισμένο στην βραβευμένη ταινία του Παναγιωτόπουλου αλλάζει πολύ γρήγορα σε "Μωρά στη Φωτιά" , αναφορά στον μεγάλο Brian Eno (Baby's on Fire), και στο σχήμα προστίθεται ο Παύλος Παυλίδης.

Το 1987 κυκλοφορούν το ομώνυμο "Μωρά στη Φωτιά", και γράφουν ιστορία στην πορεία του ελληνικού ροκ.


Με αφορμή το σημερινό τους live στην Θεσσαλονίκη βρήκαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με την ψυχή του γκρουπ, Στέλιο Σαλβαδόρ.

Ο Στέλιος Σαλβαδόρ στο LIFO.gr, λίγο πριν τα Μωρά στη Φωτιά εμφανιστούν στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


Καταρχήν, μπορώ να σε ρωτήσω από πού βγαίνει το ψευδώνυμο Σαλβαδόρ;
Μία κοπέλα μου το πρότεινε όταν έψαχνα ένα ψευδώνυμο, πίσω στο καλοκαίρι του '86. Κι εγώ δεν την ήξερα αρχικά καλά την ιστορία. Στην ουσία είναι μία αναφορά στον Salvador Puig Antich, έναν 25χρονο αναρχικό Καταλανό που κατηγορήθηκε άδικα από το καθεστώς του Φράνκο και ήταν και ο τελευταίος άνθρωπος που δολοφονήθηκε από τα εκτελεστικά αποσπάσματα του δικτάτορα.


Τι ακούσματα είχατε τότε; Από ποια μουσικά -και όχι μόνο- ερεθίσματα γεννήθηκαν τα Μωρά στη φωτιά;
Στην εφηβεία μου, και μικρότερος δηλαδή, άκουγα πολύ ροκ. Αρχικά τα κλασικά ας πούμε γκρουπ, Pink Floyd, Doors, πολύ Doors, Santana, και γενικότερα όλη τη σκηνή του Woodstock. Μεγαλώνοντας ήρθαν οι Ramones, οι Clash, οι Dead Kennedys που ήταν τότε σύγχρονες "συνομήλικες" με εμάς μουσικές – κι αυτό είναι πολύ σημαντικό. Έπειτα εγώ ανέπτυξα και μία κλίση προς το new wave. Όλο αυτό ξεκίνησε να έρχεται τότε από τους Talking Heads κτλ. Εκείνα τα χρόνια, και ειδικά στην επαρχία όπου μεγαλώναμε εμείς, ήταν ιεροτελεστία ολόκληρη να φέρει ας πούμε κάποιος δισκάκια εισαγωγής από την Θεσσαλονίκη. Ένα άλμπουμ των Dead Kennedys έστω και με δυο τρία μόνο τραγούδια ήτανε τότε γιορτή για εμάς.

Ο Στέλιος Σαλβαδόρ στο LIFO.gr, λίγο πριν τα Μωρά στη Φωτιά εμφανιστούν στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO

Δεν με βαραίνει η επιτυχία. Ποτέ δεν ένιωσα έτσι. Ίσα ίσα, μόνο να χαρείς μπορείς με κάτι τέτοιο. Ούτε εγώ νιώθω περίεργα να παίζω ξανά εκείνα τα τραγούδια. Ούτε τα έχω βαρεθεί όπως γίνεται συνήθως με τις μεγάλες επιτυχίες από πλευράς καλλιτεχνών.

Ο Στέλιος Σαλβαδόρ στο LIFO.gr, λίγο πριν τα Μωρά στη Φωτιά εμφανιστούν στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
"Η ευκολία που δίνει σήμερα το ίντερνετ σε μια μικρή ελληνική μπάντα να επικοινωνήσει τη μουσική της σε ολόκληρο τον κόσμο, να ψαχτεί να κανονίσει μόνη της συναυλίες στο εξωτερικό είναι πολύ θετικό και πολύ χαρμόσυνο πράγμα. Άσχετα να δεν βγάζει κέρδος έχει πολύ ενδιαφέρον όλο αυτό. Απ’ ότι βλέπω υπάρχουν πολλές αγγλόφωνες ελληνικές μπάντες που έχουν πάρει αυτό το δρόμο, κι αυτό είναι αισιόδοξο"φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


Την εκτιμούσαμε, λες, τη μουσική περισσότερο τότε που ήταν πιο δυσεύρετη σε σύγκριση με την ευκολία του σήμερα;
Ίσως μόνο σε ένα καθαρά τυπικό επίπεδο, και περισσότερο σε επίπεδο εμπορικό και απόκρισης κόσμου. Όποιος όμως εκτιμάει τη μουσική, είναι δηλαδή αυτό που λέμε γνήσιος μουσικόφιλος, την εκτιμάει σε κάθε εποχή. Θα σου πω ένα παράδειγμα που μου έκανε εντύπωση. Στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια υπάρχει 600% αύξηση στην αγορά βινυλίου. Ο λάτρης της μουσικής ακόμα και σήμερα θα αγοράσει τον δίσκο, το CD, θα κοιτάξει να έχει ένα καλό στερεοφωνικό. Βέβαια, όταν κάτι το έχεις τόσο εύκολα με το ίντερνετ μπορεί όντως να χάσει κάπως την "αξία" του για σένα, αλλά να μην ξεχνάμε πως με αυτό τον τρόπο διαδίδεται πολύ πιο εύκολα και η μουσική, κι αυτό είναι πάντα καλό.


Το 1987 κυκλοφορεί ο πρώτος σας ομώνυμος δίσκος που "μεγαλώνει" ακόμα και σήμερα γενιές και γενιές. Ένας δίσκος σταθμός στην ιστορία του ελληνικού ροκ, που δεν έμοιαζε σε τίποτα που είχε κυκλοφορήσει έως τότε.

Η επιτυχία που έκανε, και κάνει ακόμη – τριάντα χρόνια μετά- είναι τεράστια. Πώς γεννήθηκε το "Μωρά στη Φωτιά", λοιπόν;
Ήμουν 23 χρονών όταν κυκλοφόρησε. Καταρχήν είναι σημαντικό να πούμε ότι τα τραγούδια εκείνα ήταν 100% δικά μου σε στίχους και μουσική, άσχετα αν στην πρώτη κυκλοφορία του δίσκου δεν είχε αναφερθεί ποτέ αυτό χάριν ας πούμε της ομάδας. Το άλμπουμ γράφτηκε εδώ στην Θεσσαλονίκη, σε ένα στούντιο που δεν υπάρχει πια και είχε ξεκινήσει σαν δική μου παραγωγή εξ' ολοκλήρου. Το στούντιο δηλαδή το πληρώναμε εμείς. Η εταιρεία "μπήκε" στο τέλος, και το κυκλοφόρησε.
Ο δίσκος εκείνος ήταν ουσιαστικά το αποτέλεσμα της συνειδητής απόφασής μου να απομακρυνθώ μια για πάντα από την συμβατική ζωή. Να "κόψω τις γέφυρες" με την κανονικότητα. Με κάθε κόστος. Το ίδιο θα έκανα και τώρα. Ο δρόμος αυτός έχει χίλια καλά και χίλια κακά. Ας είναι. Δεν θέλω να φανεί σαν ύβρις. Την αγαπώ τη ζωή, όλοι μας την αγαπάμε, και εκεί ποντάρουν πάντα τα συστήματα. Ότι δεν θα ρισκάρουμε να την χάσουμε, κι έτσι συμβιβαζόμαστε. Εγώ ήθελα όμως – βοηθούμενος από την τόλμη που έχουν τα νιάτα- να μην ενδώσω σε αυτόν τον συμβιβασμό. Δεν ήθελα να προδώσω τον εαυτό μου. Το "Mωρά στη Φωτιά" ήταν το προϊόν εκείνης της απόφασης.


Την επιτυχία που ακολούθησε ομολογώ ότι δεν την περίμενα. Υπήρχε άμεση ανταπόκριση από τον κόσμο, αρχίσαμε να βλέπουμε τους στίχους γραμμένους σαν συνθήματα στον δρόμο... Την ίδια χρονιά ακόμα και ένα γνωστό ρεμπετάδικο, κοντά στο Ιπποκράτειο "Όνειρο" το λέγανε, έγινε ροκ: Μας φώναξε και παίζαμε εκεί τρεις φορές την εβδομάδα – πράγμα πρωτοφανές για ροκ συγκρότημα. Μαγαζί με τραπέζια και τέτοια, έτσι; Κέντρο που λέμε (γέλια). Εκεί είχε έρθει και ο Παύλος ο Σιδηρόπουλος με τον οποίο παίξαμε μαζί, και είχα την τύχη να τον γνωρίσω.

Ο Στέλιος Σαλβαδόρ στο LIFO.gr, λίγο πριν τα Μωρά στη Φωτιά εμφανιστούν στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO
Ο Στέλιος Σαλβαδόρ στο LIFO.gr, λίγο πριν τα Μωρά στη Φωτιά εμφανιστούν στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


Σε βαραίνει καθόλου εκείνη η μεγάλη επιτυχία;

Πώς νιώθεις σήμερα όταν ακούς ακόμα και εφήβους να γνωρίζουν απ' έξω τους στίχους;
Είναι πολύ συγκινητικό. Όχι μωρέ τι να με βαρύνει. Ποτέ δεν ένιωσα έτσι. Ίσα ίσα, μόνο να χαρείς μπορείς με κάτι τέτοιο. Ούτε εγώ νιώθω περίεργα να παίζω ξανά εκείνα τα τραγούδια. Ούτε τα έχω βαρεθεί όπως γίνεται συνήθως με τις μεγάλες επιτυχίες από πλευράς καλλιτεχνών, ούτε τίποτα. Δεν ζω υπό το βάρος εκείνης της επιτυχίας γιατί δεν σταμάτησα να κινούμαι και να γράφω μουσική. Μουσική με την οποία είμαι εγώ πρώτα απ' όλους ευχαριστημένος. Οπότε...


Έπειτα ακολούθησε μία παύση δέκα και παραπάνω χρόνων μέχρι τον επόμενο δίσκο ("Θεατρίνοι", 1999)

Τι συνέβη;
Ήταν δισκογραφική παύση, όχι μουσική. Εμείς παίζαμε κανονικά, γινόντουσαν συναυλίες με επιτυχία, κτλ. H απόφαση για αποχή από την δισκογραφία ήταν συνειδητή. Ήταν ένα παιχνίδι που φαινόταν ότι θα είναι στημένο. Από την άλλη, δεν μας δόθηκαν και ευκαιρίες από τις εταιρείες, παρά τη επιτυχία. Δεν το κυνηγήσαμε κι εμείς για τους λόγους που σου είπα, και τα χρόνια πέρασαν.


Τι θυμάσαι πιο έντονα από τη Θεσσαλονίκη των '80s;
Υπήρχε πολύ όνειρο και πίστη ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα. Και στη δημιουργική πλευρά της πόλης και στα πρόσωπα των ανθρώπων, υπήρχε η ελπίδα ότι θα επιτευχθούν κάποια πράγματα και η πεποίθηση ότι θα δουλέψουμε γι' αυτό. Απ' όταν έπεσε το τείχος και μετά και μπήκε η δεκαετία του '90 ήταν σαν να πλημμύρισε το ποτάμι. Πάρτι, χρήμα, επίδειξη. Τα χρήματα όλοι τα θέλουμε, αλλά μαζί μ' αυτά ήρθαν κι ένα σωρό άλλα πράγματα. Επικρατήσαν οι επιφανειακοί, η επιφάνεια. Αν δεν συμμετείχες σε όλο αυτό, όπως εμείς τότε, δεν ήταν δύσκολο να το καταλάβεις. Φαινόταν το πράγμα.

Ο Στέλιος Σαλβαδόρ στο LIFO.gr, λίγο πριν τα Μωρά στη Φωτιά εμφανιστούν στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


Την δεκαετία του '90, όμως, ειδικά στις αρχές της, αυτό που λέμε ελληνικό ροκ βρισκόταν στα καλύτερά του.
Τα γκρουπ της δεκαετίας του '80 όμως ήταν αυτά που εργάστηκαν για να γίνει αυτό την δεκαετία του '90.Δημιουργήθηκαν οι βάσεις και λίγο αργότερα κάποιες μεγάλες εταιρείες το κατάλαβαν και μπήκαν στο παιχνίδι. Τώρα όμως τι έχει απομείνει από όλα αυτά; Το ελληνόφωνο ροκ σχεδόν δεν υφίσταται. Άρα μήπως σημαίνει ότι όλο αυτό δεν ήταν και πολύ γνήσιο; Όχι από πλευράς του κόσμου που έφτιαχνε τις μουσικές, αλλά από πλευράς πιο πολύ εταιρειών. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι στο επίπεδο της πολύ μεγάλης επιτυχίας άρχισαν να εισχωρούν στο ελληνικό ροκ και άλλα πράγματα που μάλλον απογοητεύσανε τον κόσμο.


Δηλαδή;
Κάπως σαν να εκμεταλλεύτηκαν την δίψα που υπήρχε τότε για ένα σκληρό ήχο συνοδευόμενο όμως από ελληνικό στίχο. Όταν ξεκινήσαμε με τον ελληνικό στίχο αντιμετωπιζόμασταν σαν εξωγήινοι, γελούσαν από τις εταιρείες. Ο κόσμος όμως ήθελε να το δει αυτό. Μετά ήρθε υποστήριξη από όλους αυτούς του τεράστιους μηχανισμούς, τις εταιρείες, και μπήκε πολύ νερό στ' αυλάκι.

Στον δεύτερο δίσκο σου, στους "Θεατρίνους" μελοποίησες τρεις μεγάλους Έλληνες ποιητές (Σεφέρη, Ελύτη, και Καρυωτάκη). Ποια είναι η σχέση σου με την λογοτεχνία και την ποίηση;
Μπορώ να πω ότι τα τελευταία χρόνια έχω βρει καταφύγιο στην λογοτεχνία. Υπάρχουν ποιητές στους οποίους μπορείς να ακουμπήσεις την ψυχή σου. Ακούγεται λίγο τετριμμένο αλλά το λέω με όλη μου την ειλικρίνεια: Μέσα από την ποίηση μπορείς να βρεις λύσεις στα καθημερινά σου προβλήματα. Η ποίηση σου "αποκαλύπτει" μέσα σε δυο σειρές αυτό που μέχρι τότε δεν μπορούσες να καταλάβεις στο πρόβλημά σου. Ο λόγος είναι πολύ συγκλονιστικό πράγμα.
Στους Θεατρίνους είχα την τύχη να πάρω την άδεια από την κυρία Ιουλίτα Ηλιοπούλου για την μελοποίηση του "Χαμελαίωντα", και την άδεια από την κ. Άννα Λόντου για την μελοποίηση του Σεφέρη. Θέλω να τις ευχαριστήσω δημοσίως για ακόμα μία φορά. Ήταν μεγάλη τιμή.

Ο Στέλιος Σαλβαδόρ στο LIFO.gr, λίγο πριν τα Μωρά στη Φωτιά εμφανιστούν στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
φωτ.: Γιώργος Πλανάκης/LIFO


Η μουσική σου ήταν ανέκαθεν πολιτικοποιημένη και με κοινωνικούς προβληματισμούς. Πώς βλέπεις σήμερα την κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα; Όλο αυτό που ήρθε...
Η παγίδα είναι να φαγωθούμε μεταξύ μας. Αυτό ήταν το ζητούμενο πάντα σε αυτή τη χώρα, από αυτούς που αποφασίζουν για τις τύχες μας και ήταν και πάντα εύκολο να συμβεί αν λάβουμε υπόψη τη φύση του Έλληνα. Υπάρχουν πάντα συμφέροντα για ό,τι συμβαίνει. Δεν είναι συνωμοσιολογικό. Υπάρχουν άνθρωποι που κερδίζουν από όλο αυτό. Δεν φαίνεται; Αν θες να βρεις την αιτία για κάτι δες ποιος έχει συμφέρον. Δες τι έγινε και με την άνοδο της ακροδεξιάς. Είναι φοβερό πράγμα. Δεν περίμενα ότι θα το δω, ότι θα ζήσω κάτι τέτοιο. Πέσαμε όμως στην παγίδα, και ακόμα και τώρα αρνούμαστε πεισματικά να μάθουμε από την ιστορία. Είναι απίστευτο.


Μίλησε μου, τέλος, για την αποψινή συναυλία και τα επόμενά σας σχέδια.

Θα παρουσιάσετε ένα καινούριο maxi single ενόψει νέου δίσκου, έτσι;
Ναι. Πλέον παίζουμε σαν Μωρά στη Φωτιά με επταμελή σύνθεση, και θα ήθελα να αναφέρω τους φοβερούς μουσικούς. Είναι ο Χρήστος Κωνσταντινίδης και ο Φώτης Τσακιρίδης στα ντραμς, ο Φίλιππος Κωσταβέλλης στα πλήκτρα,ο Τάκης Ραγγαζάς κιθάρες, εγώ είμαι στο μπάσο και τη φωνή, έχουμε τρομπόνι τον Δημήτρη Ματζίρη και τρομπέτα το Χρήστο Μεξεζίδη. Θα παρουσιάσουμε τη δουλειά που ετοιμάζουμε τόσο καιρό στο στούντιο μαζί με ένα ολοκληρωμένο σετ που θα περιλαμβάνει φυσικά τραγούδια από όλους τους δίσκους. Το μάξι single θα περιλαμβάνει τέσσερα τραγούδια και στην ουσία είναι προσχέδιο του νέου μας επερχόμενου δίσκου.

___________________________

Info:

Στέλιος Σαλβαδόρ - Μωρά στη Φωτιά | Παρουσιάση Νέου Δίσκου

Απόψε, Σάββατο 1 Νοεμβρίου, στο Block33 -Θεσσαλονίκη, στις 21:00

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

1 σχόλια
"Καταρχήν είναι σημαντικό να πούμε ότι τα τραγούδια εκείνα ήταν 100% δικά μου σε στίχους και μουσική, άσχετα αν στην πρώτη κυκλοφορία του δίσκου δεν είχε αναφερθεί ποτέ αυτό χάριν ας πούμε της ομάδας".Τελικά, η "Αδρεναλίνη" ποιανού ήταν; Σαλβαδόρ ή Παυλίδη;