Υπέρ Κεραμέως, αναγκαστικά

Υπέρ Κεραμέως, αναγκαστικά Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

EXEI ΔΕΧΤΕΙ τόσες άγριες και κάτω από τη ζώνη επιθέσεις από θεσμικούς και εξωθεσμικούς παράγοντες η Νίκη Κεραμέως που, ασχέτως του τι άποψη μπορεί να έχει κάποιος/α για την αμφιλεγόμενη και διχαστική πολιτεία της στο υπουργείο Παιδείας, καταλήγει να παίρνει το μέρος της – ακόμα κι αν δεν συμμερίζεται καθόλου τις αντιλήψεις της περί «εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης» σε όλα τα επίπεδα. Αρκεί και μόνο να θυμηθεί κανείς, ως ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα μιας αντανακλαστικής και συμβολικού τύπου δυσανεξίας προς το πρόσωπό της, τις φοβερές και εκτός κάθε πολιτικού πλαισίου αναφορές στη «δυστοπική» εμφάνισή της (και στο ότι φορούσε μαύρα ενώ βρισκόταν σε κηδεία!) που είχε εκτοξεύσει εναντίον της το προφίλ της κ. Ακρίτα στο πρόσφατο παρελθόν.

Κακώς ασχολούμαστε, θα μου πεις, με τα viral σπαράγματα του τοξικού βασιλείου των social media. Σε ένα τέτοιο μέσο όμως εμφανίστηκε και η απίστευτη αναλογία που χρησιμοποίησε χθες ο κ. Βερναρδάκης για να την εμφανίσει περίπου ως παιδοκτόνο τέρας, υπερβαίνοντας κάθε ηθικό όριο και κάθε κακό γούστο (αν αυτό που είπε μείνει ατιμώρητο κι αν δεν τον στοιχειώσει εφ’ όρου ζωής, τότε… anything goes, που λένε κι οι Αμερικάνοι). Και βρήκε μάλιστα να το κάνει σε μια «νεανική» και υβριδική πλατφόρμα, τα βασικά εργαλεία της οποίας έμοιαζε να αγνοεί, με κωμικοτραγικά αποτελέσματα. Το TikTok τον μάρανε.

Υπέρ Κεραμέως, αναγκαστικά Facebook Twitter
Αν αυτό που είπε μείνει ατιμώρητο κι αν δεν τον στοιχειώσει εφ’ όρου ζωής, τότε… anything goes, που λένε κι οι Αμερικάνοι.

Όταν μια (αριστερή) αξιωματική αντιπολίτευση ξεπέφτει τόσο  χαμηλά, κάτι σάπιο τρώει τον οργανισμό της, χλευάζοντας κάθε ιδέα περί ηθικού πλεονεκτήματος.

Δεν στερείται βάσης η εντύπωση μιας βαθιά συντηρητικής περίπτωσης (ταγμένης με τον τρόπο της στα απαράμιλλα ελληνοχριστιανικά ιδεώδη) που έχει δημιουργηθεί για την ίδια. Από την άλλη, δικαιούται να ισχυριστεί (και το έχει κάνει) ότι ήταν ανάμεσα στους 14 βουλευτές της ΝΔ που ψήφισαν το 2015 υπέρ του συμφώνου συμβίωσης και μία από τις 4 μόλις εκπροσώπους (γυναίκες όλες) του νυν κυβερνώντος κόμματος που ψήφισαν τρία χρόνια αργότερα υπέρ της υιοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια, ενώ ως υπουργός Παιδείας πέρασε την τροποποίηση για τη μη αναγραφή θρησκεύματος και ιθαγένειας στους τίτλους σπουδών.

Είναι σαν ν’ ακούω ήδη την αντίρρηση: «Τοκενισμός και τακτικές αποπροσανατολισμού… Στηρίζουμε κάποια "δικαιωματικά" για τα μάτια του κόσμου, ενώ συγχρόνως προωθούμε επίσης, φανερά ή υπογείως, τις πιο αντιδραστικές μεθοδεύσεις». Ίσως. Αν γκουγκλάρεις το ονοματεπώνυμό της πάντως, θα δεις να εμφανίζεται ανάμεσα στις πρώτες αναζητήσεις το «Νίκη Κεραμέως Εβραία», αποτέλεσμα των δεκάδων άρθρων ακροδεξιάς (και όχι μόνο) ρητορικής που τη συγκαταλέγουν στους γνωστούς σκοτεινούς κύκλους που συχνάζουν σε παντοδύναμες Στοές και Λέσχες. Όταν μια (αριστερή) αξιωματική αντιπολίτευση ξεπέφτει τόσο πιο χαμηλά ακόμα κι από τέτοια επίπεδα, κάτι σάπιο τρώει τον οργανισμό της, χλευάζοντας κάθε ιδέα περί ηθικού πλεονεκτήματος.

Οπτική Γωνία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Οπτική Γωνία / Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Kαθορίζει την εικόνα μας τη διάθεσή μας, τα οικονομικά μας, καθορίζει τον τρόπο που ζούμε. Ο Χαράλαμπος Τσέκερης, κύριος ερευνητής ΕΚΚΕ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής & Τεχνοηθικής, αναλύει το φαινόμενο Instagram.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Οπτική Γωνία / Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Το κόστος ζωής, η ανισότητα, η διαφθορά, ο νεποτισμός, η βιαιότητα των δυνάμεων καταστολής: αυτά είναι τα ζητήματα που απασχολούν τα κινήματα της Γενιάς Ζ και όχι τόσο τα memes ή τα καρτούν.
THE LIFO TEAM
Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Οπτική Γωνία / Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Δεν μιλάμε πια για ειδικούς αναλυτές θεμάτων ασφάλειας, αλλά για έναν νέο τύπο τηλεοπτικού ιεροκήρυκα: ο αστυνομικός που εξηγεί, καθοδηγεί και κρίνει τα πάντα «με τάξη και ασφάλεια».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει από πουθενά, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

Αθλητισμός / Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

H ανερχόμενη αθλήτρια του ελληνικού στίβου έχει μάθει να μην αφήνει το παρελθόν να την κρατά πίσω, τροφοδοτείται από το συναίσθημα, έχει στόχο τους Ολυμπιακούς και ζωγραφίζει παντού, ακόμα και στο δέρμα της.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Ρεπορτάζ / Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Δύο χρόνια μετά τον θάνατο της αγαπητής ηθοποιού, η υπόθεση βρίσκεται στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών και ερευνάται εκ νέου. Κοντινοί της άνθρωποι ισχυρίζονται ότι «δεν ήταν ατύχημα, αλλά εγκληματική ενέργεια».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Η γενιά αυτή τολμά όσα δεν τολμήσαμε εμείς και της αξίζει κάθε στήριξη!»

Οπτική Γωνία / Αμπντελά Ταϊά: «Η γενιά αυτή τολμά όσα δεν τολμήσαμε εμείς και της αξίζει κάθε στήριξη!»

Ο Μαροκινός συγγραφέας και σκηνοθέτης, κάτοικος Γαλλίας πλέον και γνωστός στην Ελλάδα από το υπέροχο μυθιστόρημα «Η ζωή με το δικό σου φως», μιλά με θαυμασμό για την εξέγερση της νεολαίας που συνταράσσει την πατρίδα του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νίκος Χασαπόπουλος: «Παραλίγο να πεθάνω από τη σκευωρία της Novartis»

Συνέντευξη / Νίκος Χασαπόπουλος: «Παραλίγο να πεθάνω από τη σκευωρία της Novartis»

Μετά από μισό αιώνα στο «Βήμα», ο Νίκος Χασαπόπουλος μιλά για πρώτη φορά για την πιο δύσκολη απόφαση της ζωής του, τις στιγμές που έζησε δίπλα σε Λαμπράκη, Ψυχάρη και πρωθυπουργούς, αλλά και για το μεγάλο λάθος του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένας άλλος «Μεσοπόλεμος»: Το μένος για τα θύματα (που γίνονται φωνή)

Οπτική Γωνία / Ένας άλλος «Μεσοπόλεμος»: Το μένος για τα θύματα (που γίνονται φωνή)

Έχουμε ένα καινούργιο συναίσθημα, όχι το κλασικό της εποχής των φασισμών, δηλαδή τον φόβο μη βρεθεί κανείς στη θέση των κατώτερων, όσων έμειναν πίσω ή «από κάτω». Πλέον βλέπει κανείς μένος για τα θύματα που μιλάνε.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ