Ο Τομ Κρουζ στα 60

Ο Τομ Κρουζ στα 60   Facebook Twitter
Δεν πρέπει να υπάρχει άλλος σταρ τέτοιου μεγέθους και τόσο μαζικής δημοτικότητας που να εμφανίζεται τόσο ακραία μυστικοπαθής και παθολογικά κρυψίνους σε ό,τι έχει να κάνει με την ιδιωτική του ζωή.
0

ΤΑ ΕΞΗΝΤΑ ΕΚΛΕΙΣΕ, ΛΟΙΠΟΝ, προχθές ο στοιχειωμένα αειθαλής Τομ Κρουζ και μπορεί να θεωρείται πλέον βαμπίρ, ρομπότ, Übermensch των σαϊεντολόγων, μοναδικό σχεδόν τοτέμ ενός περασμένου Χόλιγουντ, κατά καιρούς όμως, ειδικά εκεί γύρω στην αλλαγή του αιώνα, είχε κάνει τον κόπο να αποδείξει ότι διαθέτει και μια ερμηνευτική γκάμα που δεν μπορεί να φτάσει κανένας Τζόνι Ντεπ και κανένας Μπραντ Πιτ.

Ειδικά σε ταινίες σπουδαίων δημιουργών όπως το Magnolia του Πολ Τόμας Άντερσον, το Collateral του Μάικλ Μαν ή το Minority Report του Στίβεν Σπίλμπεργκ, μεταξύ άλλων, για να μην κάνουμε λόγο για τη μνημειωδώς σπαρταριστή «σπέσιαλ γκεστ σταρ» εμφάνισή του στην κωμωδία Tropic Thunder.

Εδώ και αρκετά χρόνια έχει περιοριστεί στη ζώνη ασφαλείας που φαίνεται να αποτελούν γι’ αυτόν οι μεγάλες ταινίες δράσης οι οποίες δεν χωράνε στις μικρές οθόνες, το βέβαιο όμως είναι ότι εδώ και καιρό αποτελεί, όπως πανηγυρικά απέδειξε πρόσφατα ο θρίαμβος του Top Gun: Maverick στο παγκόσμιο box office, τον τελευταίο οικουμενικό κινηματογραφικό σταρ που υπερβαίνει γλώσσες, κουλτούρες και σύνορα.

Ακόμα και όταν επιχειρεί σε συνεντεύξεις να παρουσιαστεί ως ένα κανονικό άτομο με κανονικά προβλήματα, καταλήγει να μοιάζει με cyborg που απαγγέλλει προγραμματισμένη ομιλία.

«Πάμε να δούμε Τομ Κρουζ» λέει ο κόσμος το 2022, και για ποιον άλλον σταρ μπορεί να ειπωθεί κάτι αντίστοιχο σε μια εποχή που στις ακριβές υπερπαραγωγές δράσης μετράνε μόνο οι καρτούν χαρακτήρες και όχι οι ηθοποιοί που τους υποδύονται (το κοινό πάει να δει το καινούργιο Batman ή το καινούργιο Spider Man, ασχέτως του ποιος υποδύεται κάθε φορά τον μασκοφορεμένο ήρωα);.

Ήταν είκοσι τεσσάρων όταν βγήκε το πρώτο Top Gun και τώρα που βγήκε το δεύτερο (που ήταν η 45η ταινία του) είναι εξήντα χρονών πια, αλλά, πέρα από την αναλλοίωτη στον χρόνο φυσιογνωμία, είναι σαν να μην έχει μετακινηθεί καθόλου από το βάθρο/μαυσωλείο όπου αναρριχήθηκε τότε.

Είναι επίσης ο τελευταίος σταρ του Χόλιγουντ που θα καταδεχτεί να «ξεπέσει» στις τηλεοπτικές πλατφόρμες, στην πολτώδη μάζα του «περιεχομένου» και στη δίνη του streaming αλγόριθμου. «Κάνω ταινίες αποκλειστικά για τη μεγάλη οθόνη», ξεκαθάρισε πρόσφατα.

Όπως είχε πει πρόσφατα και ο Γουίκ Γκόντφρεϊ, πρώην πρόεδρος της Paramount, «ο Τομ Κρουζ τρώει, κοιμάται και ονειρεύεται μέσα στη δουλειά – τίποτε άλλο δεν μπορεί να του αποσπάσει την προσοχή». 

Από την άλλη, δεν πρέπει να υπάρχει άλλος σταρ τέτοιου μεγέθους και τόσο μαζικής δημοτικότητας που να εμφανίζεται τόσο ακραία μυστικοπαθής και παθολογικά κρυψίνους σε ό,τι έχει να κάνει με την ιδιωτική του ζωή. Ακόμα και όταν επιχειρεί σε συνεντεύξεις να παρουσιαστεί ως ένα κανονικό άτομο με κανονικά προβλήματα, καταλήγει να μοιάζει με cyborg που απαγγέλλει προγραμματισμένη ομιλία.

Φυσικά, δεν επιτρέπεται καν να τον ρωτήσει κανείς για τις επίσημες ρομαντικές συνδέσεις του που κατέρρευσαν τόσο θεαματικά – από τη Νικόλ Κίντμαν ως την Κέιτι Χολμς. Όμως είναι αυτή ακριβώς η ανεξιχνίαστη υπόθεση («ποιος είναι τελικά ο Τομ Κρουζ;») που τον κάνει να είναι ο τελευταίος αξιόπιστος σταρ ενός συστήματος και μιας εποχής που θα τελειώσει μαζί του.

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Τομ Κρουζ στα 60

Οθόνες / Ο Τομ Κρουζ έγινε 60: Δέκα αξιομνημόνευτες στιγμές από την πορεία του

Δέκα στιγμές, προσωπικές και κινηματογραφικές, που εκτόξευσαν, καταβαράθρωσαν και έφεραν τον μεγαλύτερο σταρ του Χόλιγουντ σε ένα στρατοσφαιρικό επίπεδο φήμης, αποδοχής και ελέγχου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 επιλογές για τα θερινά (και όχι μόνο) σινεμά

Οθόνες / 10 ταινίες, 10 λόγοι να βρεθείς σε ένα θερινό σινεμά αυτό το καλοκαίρι

Η ενισχυμένη δεκάδα των ταινιών που περιμένουμε στα μέσα του καλοκαιριού μέχρι και τις ζεστές πρώτες εβδομάδες του Σεπτεμβρίου περιλαμβάνει τα πάντα: παγκόσμιες πρεμιέρες, Μarvel και σταρ, οσκαρικά φιλμ που ποντάρουν στην επιθυμία του κοινού να τα απολαύσει κανονικά, στην αίθουσα δηλαδή, κωμωδίες και επανεκδόσεις, και μια πολυαναμενόμενη μεταφορά μαζικού μπεστ σέλερ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μήπως οι εχθροί της «σώζουν» την Ευρώπη (που προκαλεί πλήξη στους άλλους);

Οπτική Γωνία / Μήπως οι εχθροί της «σώζουν» την Ευρώπη (που προκαλεί πλήξη στους άλλους);

Όσο τα θέματα της Ευρώπης θεωρούνται συζητήσεις που δεν «πουλάνε» δημοσιογραφικά ή θέματα επίδειξης λαμπερών ονομάτων, τόσο η Ευρώπη θα συναρπάζει κυρίως τους εχθρούς της.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Γιατί πεθαίνουν τα πλατάνια;

Ρεπορτάζ / Γιατί πεθαίνουν τα πλατάνια στην Ελλάδα;

Μια μεγάλη οικολογική καταστροφή βρίσκεται σε εξέλιξη σε όλη τη χώρα. Πολύτιμα οικοσυστήματα πλατάνων νεκρώνονται από μια μολυσματική ασθένεια, η οποία μέχρι στιγμής αποδεικνύεται ανίκητη και έχει αποδεκατίσει χιλιάδες δέντρα. Υπάρχει λύση;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα δεν είναι πια εντελώς «ξεκρέμαστα»

Ρεπορτάζ / Τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα δεν είναι πια εντελώς «ξεκρέμαστα»

Χρειάστηκαν επίμονες προσπάθειες από πολλούς ανθρώπους και φορείς, όμως το ζήτημα της φροντίδας των ασυνόδευτων παιδιών-προσφύγων, που είχε επανειλημμένως εκθέσει τη χώρα, φαίνεται ότι διευθετείται πλέον αρκετά ικανοποιητικά. Εξίσου μεγάλη σημασία έχει όμως το «μετά», καθώς μέχρι πρόσφατα, όσα παιδιά ενηλικιώνονταν, βρίσκονταν κυριολεκτικά στον «αέρα», κάτι που πλέον αλλάζει χάρη σε προγράμματα όπως αυτό του Κέντρου Κυψέλη που τρέχουν η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ και η IRC Hellas. Ο Κασμίρ και ο Ουσμάν, που πλέον ενηλικιώθηκαν, θέλουν να ζήσουν μόνιμα στην Ελλάδα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Τραμπ και η μαύρη μειονότητα

Οπτική Γωνία / Ο Τραμπ και η μαύρη μειονότητα

Ο Τραμπ συνεχίζει απτόητος να επιμένει ότι συκοφαντείται με στόχο την περιθωριοποίησή του, όπως συμβαίνει με τους Μαύρους Αμερικανούς. Επιμένει ότι, αντίθετα με τις «συκοφαντίες», δεν ήταν και δεν είναι καθόλου ρατσιστής.
ΑΝΝΑ ΦΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ
Αριστείδης Χατζής: «Εκπαιδευτικοί μιλούν για το 1821 ως γυμνασιάρχες της δεκαετίας του 1950»

Οπτική Γωνία / «Εκπαιδευτικοί μιλούν για το 1821 σαν γυμνασιάρχες της δεκαετίας του 1950»

Το νόημα της εθνικής επετείου, τα κομβικά γεγονότα, οι πρωταγωνιστές και οι παρελάσεις. Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Φιλοσοφίας Δικαίου & Θεωρίας Θεσμών στο Τμήμα Ιστορίας & Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ, Αριστείδης Χατζής.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το φάντασμα του πολέμου πλανιέται πάνω από την Ευρώπη; 

Μ. Καραγιάννης / Το φάντασμα του πολέμου πλανιέται πάνω από την Ευρώπη; 

Πόσο πιθανή είναι η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού στρατού; Οδηγείται η Ευρώπη σε πολεμική αναμέτρηση με τη Ρωσία; Και πόσο θα επηρεάσει μια πιθανή εκλογή του Τραμπ; Απαντά ο καθηγητής Διεθνών Σχέσεων Μάνος Καραγιάννης. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η κοινωνική δυσαρέσκεια και οι ανατροπές που καταγράφονται για πρώτη φορά στις δημοσκοπήσεις

Οπτική Γωνία / Η κοινωνική δυσαρέσκεια και οι ανατροπές που καταγράφονται για πρώτη φορά στις δημοσκοπήσεις

Οι μισοί σχεδόν ψηφοφόροι απαντούν στις δημοσκοπήσεις ότι θα πάνε στην κάλπη των ευρωεκλογών για να στείλουν μήνυμα στο κόμμα που ψήφισαν στις εθνικές εκλογές.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Μας πολιορκούν, αλλά ούτε το Δίπορτο θα κλείσει, ούτε το κτίριο πουλήθηκε»

Αθήνα / «Μας πολιορκούν, αλλά ούτε το Δίπορτο θα κλείσει, ούτε το κτίριο πουλήθηκε»

Ο Χρήστος Μαργαρίτης, συνιδιοκτήτης του νεοκλασικού (γωνία Θεάτρου και Σωκράτους) στο υπόγειο του οποίου στεγάζεται η θρυλική ταβέρνα, διαψεύδει τα περί πώλησής του και ξετυλίγει την ιστορία του πατρικού του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
σπιρτζης καραμανλής

Οπτική Γωνία / Τα Τέμπη, η ευθύνη των υπουργών και η υποκρισία

Άλλη μία εξεταστική επιτροπή της Βουλής ολοκληρώθηκε χωρίς να καταλήξει πουθενά, με τα κόμματα να δίνουν τη μάχη των εντυπώσεων. Η Δικαιοσύνη, όμως, συνεχίζει την έρευνα και όλα παραμένουν ανοιχτά.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μετς: Μια τριπλή ζημιά στον αρχαιολογικό και αρχιτεκτονικό πλούτο από τον δήμο Αθηναίων

Ρεπορτάζ / Μετς: Μια τριπλή ζημιά στον αρχαιολογικό και αρχιτεκτονικό πλούτο από τον δήμο Αθηναίων

Ο Δήμος ετοιμάζεται να κατεδαφίσει μια από τις παλαιότερες κατοικίες της Αθήνας, υπονομεύοντας την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου της Αγροτέρας Αρτέμιδος.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ