Μιλούν δυο επιζήσαντες του ναυαγίου της Πύλου

Οι επιζήσαντες του ναυαγίου της Πύλου Facebook Twitter
Οι δύο άντρες από το Πακιστάν γνωρίστηκαν κατά τη διάρκεια του μοιραίου αυτού ταξιδιού και επιβεβαιώνουν πως και οι δύο είχαν επιβιβαστεί στο Τομπρούκ της Λιβύης, αφού πρώτα ταξίδεψαν από το Πακιστάν μέχρι τη Λιβύη. Φωτ.: Δάφνη Τόλη
0

ΤΟ ΒΡΟΧΕΡΟ ΠΡΩΙΝΟ της Κυριακής ο Μοχάμεντ πλησίασε την περιστρεφόμενη πύλη της δομής της Μαλακάσας μαζί με τον επιζήσαντα συνταξιδιώτη από το πολύνεκρο ναυάγιο της 14ης Ιουνίου, 47 ναυτικά μίλια ανοιχτά της Πύλου.

Οι δύο άντρες από το Πακιστάν γνωρίστηκαν κατά τη διάρκεια του μοιραίου αυτού ταξιδιού και επιβεβαιώνουν πως και οι δύο είχαν επιβιβαστεί στο Τομπρούκ της Λιβύης, αφού πρώτα ταξίδεψαν από το Πακιστάν μέχρι τη Λιβύη.

Το συνολικό χρηματικό ποσό που είχε ζητηθεί από τον Μοχάμεντ να πληρώσει γι' αυτό το πέρασμα μεταξύ τριών ηπείρων ήταν 8.000 δολάρια, εκ των οποίων τα 6.000 δολάρια αφορούσαν το ταξίδι με αφετηρία τη Λιβύη και προορισμό την Ιταλία.

«Όταν επιβιβαστήκαμε στο πλοίο ακούσαμε ότι είμαστε σύνολο 750 άτομα. Μας έβαλαν στο κάτω μέρος (κατάστρωμα) του πλοίου όπου δεν βλέπαμε τίποτα. Εκεί κάτω ήμασταν 300 έως 350 άντρες από το Πακιστάν. Μετά από τρεις μέρες κάποιοι από εμάς αρχίσαμε να φωνάζουμε ότι θέλουμε να βγούμε λίγο έξω για να πάρουμε αέρα».

Στις έξι συνολικά μέρες που ήταν εν πλω, θυμάται πέντε γυναίκες που βρίσκονταν και αυτές στο υπόγειο ανήλιαγο κατάστρωμα και είχαν μαζί τους μικρά παιδιά. Καμία από τις γυναίκες που ήταν καθισμένες στο κάτω κατάστρωμα δεν ήταν από το Πακιστάν, αλλά «έμοιαζαν να είναι από τη Συρία» και μιλούσαν αραβικά, είπε.

Ο Μοχάμεντ έμεινε τρεις μέρες κάτω και μετά, όπως λέει, τον ανέβασαν επάνω μαζί με άλλους που ζήτησαν να ανέβουν για να πάρουν αέρα. Εκεί έμεινε για άλλες τρεις μέρες μέχρι τη στιγμή που ανατράπηκε το αλιευτικό και βρέθηκε μέσα στη θάλασσα.

Στις έξι συνολικά μέρες που ήταν εν πλω, θυμάται πέντε γυναίκες που βρίσκονταν και αυτές στο υπόγειο ανήλιαγο κατάστρωμα και είχαν μαζί τους μικρά παιδιά. Καμία από τις γυναίκες που ήταν καθισμένες στο κάτω κατάστρωμα δεν ήταν από το Πακιστάν, αλλά «έμοιαζαν να είναι από τη Συρία» και μιλούσαν αραβικά, είπε.

Οι επιζήσαντες του ναυαγίου της Πύλου Facebook Twitter
Το ίδιο πρωινό, έξω από τη δομή της Μαλακάσας, συνάντησα τον Α. από τη Λατάκια της Συρίας ο οποίος μιλάει αραβικά και ελληνικά. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, ένας Αιγύπτιος επιζών με τον οποίο συνομίλησε ο Α. στη Μαλακάσα τού μεταφέρει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας. Φωτ.: Δάφνη Τόλη

Όταν πια βρέθηκε στο πάνω κατάστρωμα, τον έβαλαν να καθίσει στο πίσω μέρος του αλιευτικού όπου και παρέμεινε μέχρι το ναυάγιο. «Δεν κατάλαβα πως έπεσα στη θάλασσα, ήμουν στο πίσω μέρος και δεν έβλεπα τι γίνεται μπροστά. Αυτό που ακούγαμε ότι είχε συμβεί είναι ότι χάλασε η μηχανή του καραβιού και σταματήσαμε. Δεν ξέρω τι έγινε, αλλά κάποιοι λένε ότι προσπάθησαν είτε να μας σώσουν είτε να μας πνίξουν. Άκουγα για ένα σκοινί στην μπροστινή πλευρά, αλλά εγώ ήμουν στο πίσω μέρος και δεν μπορούσα να δω». Μερικές φορές υπήρχαν φωνές, δεν καταλάβαινε τη γλώσσα, αλλά δεν υπήρχαν τσακωμοί στο πίσω μέρος του καταστρώματος, είπε ο Μοχάμεντ.

Ο γιος του αδερφού του πατέρα του Μοχάμεντ και ο γιος της αδερφής του πατέρα του, που ταξίδευαν μαζί του, δεν είναι ανάμεσα στους διασωθέντες, λέει ο Μοχάμεντ.

Το ίδιο πρωινό, έξω από τη δομή της Μαλακάσας, συνάντησα τον Α. από τη Λατάκια της Συρίας ο οποίος μιλάει αραβικά και ελληνικά. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, ένας Αιγύπτιος επιζών με τον οποίο συνομίλησε ο Α. στη Μαλακάσα τού μεταφέρει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας.

Η εκδοχή αυτή λέει ότι όταν το αλιευτικό έφτασε στη Λιβύη, είχε ήδη 100 Πακιστανούς επιβαίνοντες στο κάτω κατάστρωμα, δίπλα στο μηχανοστάσιο, οι οποίοι βρισκόντουσαν εκεί για μια εβδομάδα. Στη Λιβύη επιβιβάστηκαν 720 άτομα επιπλέον και αυτός ήταν ο λόγος που χάλασε η μηχανή του πλοίου.

Αναφέρει ότι στις πρώτες δύο ημέρες του ταξιδιού, μετά την αναχώρηση από τη Λιβύη, οι συλληφθέντες Αιγύπτιοι σκότωσαν τον καπετάνιο και τον πέταξαν στη θάλασσα γιατί «έκανε πολλές βόλτες έξω από τη Λιβύη» και καθυστερούσε η διάρκεια του ταξιδιού. Μετά το περιστατικό της αναφερθείσας δολοφονίας, τη διακυβέρνηση ανέλαβε κάποιος από τους εννιά συλληφθέντες Αιγύπτιους. Αναφέρει ότι το Λιμενικό έφτασε στο σημείο στις 2 π.μ. και ότι ένας άνθρωπος κατέβηκε από ελικόπτερο με ένα σκοινί και έδεσε το αλιευτικό στο σκάφος του Λιμενικού για να το τραβήξει.

Έως και σήμερα, έξι μέρες μετά το ναυάγιο, δεν υπάρχει καμία διασωθείσα γυναίκα ενώ υπάρχουν φόβοι πως εκατοντάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους καθώς ο αριθμός των συνολικών επιβαινόντων παραμένει αδιευκρίνιστος. 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Gen Z και σεξουαλικότητα: Ρευστή, ελεύθερη και χωρίς ταμπέλες

Οπτική Γωνία / Gen Z και σεξουαλικότητα: Ρευστή και χωρίς ταμπέλες

Γιατί οι νέοι αμφισβητούν τα πρότυπα των millennials, τι είναι το «slowmance» και τι σημαίνει η αποδοχή της ταυτότητας φύλου για την ψυχική τους υγεία; Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος Αντιγόνη Γινοπούλου εξηγεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Adrian Zduńczyk: «Χάρη στις νέες τεχνολογίες, η εξουσία μπορεί να επιστρέψει στον λαό»

Τεχνολογία / Adrian Zduńczyk: «Χάρη στις νέες τεχνολογίες, η εξουσία μπορεί να επιστρέψει στον λαό»

Ένας από τους κορυφαίους παγκοσμίως ειδικούς της νέας ψηφιακής επανάστασης που φέρνουν το Web 3.0, τα κρυπτονομίσματα, τα NTF και η τεχνολογία blockchain, μιλά στη LiFO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
CHECK Άδειασε ο Αλ Σίσι την ελληνική κυβέρνηση για τη Μονή Σινά ή μήπως όχι; 

Ρεπορτάζ / Άδειασε ο Αλ Σίσι την ελληνική κυβέρνηση για τη Μονή Σινά ή μήπως όχι; 

Η κυβέρνηση, υποστηρίζει ο Αλ Σίσι, είχε αποδεχθεί την κυριότητα της Μονής του Σινά επί των 71 ακινήτων της, αλλά η αιγυπτιακή προεδρία στις ανακοινώσεις της αναγνωρίζει μόνο το θρησκευτικό και όχι το ιδιοκτησιακό καθεστώς της.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Οι Φρουροί του Κηφισού: Mια γειτονιά υπερασπίζεται έναν φυσικό παράδεισο

Περιβάλλον / Οι Φρουροί του Κηφισού: Mια γειτονιά υπερασπίζεται ένα φυσικό παράδεισο

Το τελευταίο φυσικό τμήμα του Κηφισού ρέει ακόμη ελεύθερο, δημιουργώντας μέσα στον αστικό ιστό έναν κρυφό παράδεισο, τον οποίο κάποιοι άνθρωποι αγωνίζονται να κρατήσουν ζωντανό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βραβεία Ιδρύματος Μπότση: Πώς βραβεύεις κάποιον που έβγαλε fake news;

Οπτική Γωνία / Βραβεία Ιδρύματος Μπότση: Πώς βραβεύεις κάποιον που έβγαλε fake news;

Παρότι δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιες βραβεύσεις του ιδρύματος Μπότση αμφισβητούνται, μετά τις φετινές απονομές, ακούστηκε από αρκετά χείλη ότι «το κακό παράγινε». Δίκαιες ή «προϊόν φθόνου» οι ενστάσεις; 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
CHECK ΜΑΡΙΑ ΕΠΕΞ Ιμπραϊμ Τραορέ: Είναι άραγε ο φιλόδοξος πρόεδρος της Μπουρκίνα Φάσο ο «Αφρικανός Τσε Γκεβάρα του 21ου αιώνα» ή ένας ακόμα δικτατορίσκος με πολύ προσεγμένη δημόσια εικόνα;

Οπτική Γωνία / Ιμπραΐμ Τραορέ: O «Τσε Γκεβάρα της Αφρικής» ή ένας ακόμα δικτατορίσκος;

Για κάποιους είναι η «φωνή των κολασμένων» της Μαύρης Ηπείρου και η ενσάρκωση του αντιαποικιοκρατικού ιδεώδους. Για άλλους, πάλι, ένας ακόμα τυχοδιώκτης στρατιωτικός που έγινε «λαϊκός ήρωας» με τη συνδρομή της AI.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Κουράστηκα να τη φροντίζω, λυτρώθηκε»: Ποιος δικαιούται να δολοφονεί από οίκτο; 

Οπτική Γωνία / «Κουράστηκα να τη φροντίζω, λυτρώθηκε από τα βάσανά της»: Ποιος δικαιούται να δολοφονεί από οίκτο; 

Το πότε και υπό ποιες συνθήκες κατανοούμε και συμπάσχουμε με έναν δολοφόνο αποκαλύπτει πολλά για τις αξίες και τις προτεραιότητές μας. 
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ΔΟΥΝΕΙΚΑ

Ρεπορτάζ / Σκάνδαλο παιδεραστίας στα Δουνέικα: Το αποκρουστικό πρόσωπο της «αγίας» ελληνικής κοινωνίας

Η υπόθεση παιδεραστίας στα Δουνέικα, ένα χωριό 900 κατοίκων κοντά στην Αμαλιάδα, τη δεκαετία του ’80, φέρνει στο φως όχι μόνο τα φρικιαστικά εγκλήματα «ευυπόληπτων πολιτών», αλλά και τη συνωμοσία της σιωπής και την υποκρισία που επικρατεί σε κλειστές κοινωνίες.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ