Ο Στέφανος «δεν έχει βλάψει κανέναν»

kasselakis Facebook Twitter
Του αρκεί να απευθύνεται απευθείας στον κόσμο και να χαϊδεύει τα αυτιά των απογοητευμένων φίλων του κόμματός. Φωτ.: Γιώργος Κονταρίνης/Eurokinissi
0

Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ πήρε ένα πολιτικό ρίσκο, να πάει στην παρουσίαση ενός βιβλίου με θέμα το «φαινόμενο Κασσελάκη» και περιέχει μια –δικαιολογημένα– κριτική προσέγγιση γι' αυτόν.

Αργά το βράδυ, πριν αποχωρήσει αμήχανος, αιφνιδιαστικά και ένα τέταρτο πριν από την προγραμματισμένη ώρα, ο Κασσελάκης και οι συνεργάτες του θα σκέφτηκαν σίγουρα πως στο μέλλον πρέπει να αποφεύγει ανάλογα ρίσκα δημόσιας μη ελεγχόμενης έκθεσης. 

Ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε να έχει την ίδια άνεση με την οποία εισέβαλε στην πολιτική ζωή, με καλογυρισμένα βιντεάκια, επικοινωνιακός, προσπαθώντας να κάνει –μάλλον ανεπιτυχώς– χιούμορ, να πετάξει μια ατάκα που θα αρέσει στους οπαδούς και θα κερδίσει χειροκροτήματα από όσους βρέθηκαν στην αίθουσα της παρουσίασης, να απαντήσει στον δομημένο και με επιχειρήματα λόγο του συγγραφέα.

Αυτήν τη φορά δεν τα κατάφερε και σε αρκετές στιγμές θύμισε τον Κασσελάκη της κεντρικής επιτροπής για τον οποίο είπε δυο αντιφατικά πράγματα. Έπρεπε τότε να είναι σκληρός, όπως ήταν και στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις που διοικούσε γι' αυτό πέτυχε. Και παράλληλα, στην κεντρική επιτροπή δεν ήταν ακριβώς ο εαυτός του. Δεν κατάλαβα ποια εκδοχή ισχύει.

Ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε να έχει την ίδια άνεση με την οποία εισέβαλε στην πολιτική ζωή, με καλογυρισμένα βιντεάκια, επικοινωνιακός, προσπαθώντας να κάνει –μάλλον ανεπιτυχώς– χιούμορ, να απαντήσει στον δομημένο και με επιχειρήματα λόγο του συγγραφέα.

Και μόνο γι' αυτή την αντίφαση άξιζε η χθεσινή βραδιά. Υπάρχει και μια άλλη όμως πτυχή που είχε ενδιαφέρον: το παράπονό του ότι «δεν έχει βλάψει κανέναν» και γι’ αυτό απόρησε γιατί δέχεται τόση κριτική. Και εκεί θύμισε ένα μεγάλο παιδί με παιδικές σκέψεις, το οποίο πιστεύει ότι η πολιτική δεν είναι μια ουσιαστική διαδικασία στην οποία διακινούνται ιδέες, σκέψεις, προτάσεις, αφορά τις ζωές μας και υπάρχουν συχνά σκληρές αντιπαραθέσεις, αλλά ένα παιχνίδι το οποίο μπορεί να κερδίσει κάποιος, αρκεί να έχει το χάρισμα να μιλάει άνετα σε βιντεάκια που θα προβάλει μετά σε κόσμο, έστω και αν σε αυτά δεν λέει σχεδόν τίποτα ουσιαστικό παρά πετάει συνθήματα που κάποιοι άλλοι του ετοιμάζουν. Χθες, παρότι βρέθηκε γενικά σε φιλικό περιβάλλον, εκνευρίστηκε και έμοιαζε σαν να ήθελαν να του πάρουν το παιχνίδι του.

Τον τελευταίο καιρό αρκετοί επιχείρησαν να δώσουν διαφορετικό νόημα στην έννοια της μεταπολιτικής από αυτό που πράγματι έχει. Ορισμένοι φίλοι του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ προσπαθούν μάλιστα να εξωραΐσουν το νόημα του όρου μήπως και τον βγάλουν από τη δύσκολη θέση σύγκρισης με έναν Τράμπ ή έναν Μπέπε Γκρίλο. Μάταιη η προσπάθειά τους, άλλωστε χθες βράδυ ο ίδιος έδειξε ότι δεν τον απασχολεί αυτό ιδιαίτερα – μάλιστα δεν φάνηκε καν από την πλευρά του μια ορατή επίγνωση του όρου. Του αρκεί να απευθύνεται απευθείας στον κόσμο (η λεγόμενη αδιαμεσολάβητη σχέση που κρύβει τόσους κινδύνους) και να χαϊδεύει τα αυτιά των απογοητευμένων φίλων του κόμματός.

Δεν θα τους προδώσει ποτέ, ξαναείπε τρεις φορές (λες και ούτε ο ίδιος το πιστεύει), «το IQ των Ελλήνων είναι παντού γεωγραφικά» (ο περιούσιος και μοναδικός λαός), «θα αντιδρώ κάθε φορά που κάποιος προσβάλλει καλούς ανθρώπους» (η αποθέωση της πολιτικής αφέλειας και του λαϊκισμού), κοιτάξτε το μεγάλο αίσχος, το 40% της βουλευτικής αποζημίωσης δεν φορολογείται (κάθε λαϊκιστής έχει ανάγκη από ένα μικρό ή μεγάλο σύνθημα συνήθως ήσσονος σημασίας), όλοι οι πολιτικοί κυκλοφορούν με φρουρά (η δική του τον περίμενε λίγα μέτρα πιο πέρα), «οι απόψεις μου είναι 100% αντίθετες από αυτές του Τράμπ» (αλλά σε καμία περίπτωση δεν έδειξε κάτι τέτοιο, το αντίθετο).

Αν είπε κάτι βάσιμο είναι ότι «το σύστημα έχει ρωγμές». Πράγματι το πολιτικό σύστημα έχει πολλές και μεγάλες ρωγμές, γι' αυτό άλλωστε σημειώνονται μεγάλα ποσοστά αποχής και ανάλογα απουσίας εμπιστοσύνης για το πολιτικό προσωπικό. Όμως, οι ρωγμές αυτές δεν κλείνουν με απολιτικά ισοπεδωτικά λαϊκίστικα αφηγήματα… 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μετά τα ερείπια της Γάζας: ποιος μπορεί να χτίσει ξανά την ελπίδα;;

Οπτική Γωνία / Η Γάζα μετά τον πόλεμο: Υπάρχει ελπίδα;

Η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος του Κέντρου Ερευνών για το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Μαρία Γαβουνέλη, αναλύει τις προκλήσεις της ανοικοδόμησης, τον ρόλο της Ευρώπης και της Ελλάδας και το αβέβαιο μέλλον μιας λύσης δύο κρατών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Ακροβατώντας / Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Οι μοναχικοί θάνατοι ηλικιωμένων ανθρώπων είναι ένα φαινόμενο που ολοένα εντείνεται και στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ας μπει στον δημόσιο διάλογο, μήπως πειστούν οι αρμόδιοι ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Ρεπορτάζ / Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Η προκήρυξη διαγωνισμών για την εκπόνηση μελετών που αφορούν τη χρήση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου ως ποδηλατοδρόμου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Διατυπώνονται σοβαρές επιφυλάξεις για την οριστική απώλεια μιας εμβληματικής υποδομής με υψηλή ιστορική, τουριστική και συγκοινωνιακή αξία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οπτική Γωνία / Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν ξανά τη φθορά εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα, με κυβέρνηση και αντιπολίτευση να δείχνουν ανήμπορες να ανατρέψουν το κλίμα απαξίωσης, όπως και οι νέοι παίκτες – που είναι παλιοί. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Υγεία / «Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ο διακεκριμένος ελληνικής καταγωγής λοιμωξιολόγος, που παραιτήθηκε πρόσφατα από επιτελική θέση  καταγγέλλοντας το υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ για εξωθεσμικές πιέσεις και αντιεπιστημονικές πρακτικές, μιλά για την απόφασή του, τη δημόσια υγεία στην Αμερική, τον Covid, τον HIV αλλά και την αφύπνιση του επικίνδυνου «ιού» του φασισμού.   
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Ρεπορτάζ / Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Πάνω από 312.000 θανατώσεις ζώων, φόβοι για lockdown και απειλή για μείωση των εξαγωγών του εθνικού προϊόντος μας εξαιτίας της ευλογιάς των προβάτων. Εμβολιασμός ή εκρίζωση του ιού; Ειδικοί μιλούν στη LiFO για το τι διακυβεύεται πραγματικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Social Media / Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Kαθορίζει την εικόνα μας, τη διάθεσή μας, τα οικονομικά μας, καθορίζει τον τρόπο που ζούμε. Θα έλεγε κανείς πως, μετά την έλευσή του, μια πετυχημένη selfie, σαν την περίφημη selfie των Oscar του 2014, αλλάζει τον μικρόκοσμο που ζούμε. Ο Χαράλαμπος Τσέκερης, κύριος ερευνητής ΕΚΚΕ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής & Τεχνοηθικής, αναλύει το φαινόμενο Instagram.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Οπτική Γωνία / Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Το κόστος ζωής, η ανισότητα, η διαφθορά, ο νεποτισμός, η βιαιότητα των δυνάμεων καταστολής: αυτά είναι τα ζητήματα που απασχολούν τα κινήματα της Γενιάς Ζ και όχι τόσο τα memes ή τα καρτούν.
THE LIFO TEAM
Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Οπτική Γωνία / Όταν οι αστυνομικοί γίνονται τηλεσχολιαστές, κάτι πάει στραβά στη χώρα

Δεν μιλάμε πια για ειδικούς αναλυτές θεμάτων ασφάλειας, αλλά για έναν νέο τύπο τηλεοπτικού ιεροκήρυκα: ο αστυνομικός που εξηγεί, καθοδηγεί και κρίνει τα πάντα «με τάξη και ασφάλεια».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει από πουθενά, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

Αθλητισμός / Αναστασία Ντραγκομίροβα: «Στήριξη δεν υπάρχει, αλλά έχω μάθει να μην γκρινιάζω»

H ανερχόμενη αθλήτρια του ελληνικού στίβου έχει μάθει να μην αφήνει το παρελθόν να την κρατά πίσω, τροφοδοτείται από το συναίσθημα, έχει στόχο τους Ολυμπιακούς και ζωγραφίζει παντού, ακόμα και στο δέρμα της.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Ρεπορτάζ / Γιατί ανοίγει ξανά η υπόθεση θανάτου της Μαίρης Χρονοπούλου

Δύο χρόνια μετά τον θάνατο της αγαπητής ηθοποιού, η υπόθεση βρίσκεται στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών και ερευνάται εκ νέου. Κοντινοί της άνθρωποι ισχυρίζονται ότι «δεν ήταν ατύχημα, αλλά εγκληματική ενέργεια».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ