Ιλχάν Αχμέτ: Ο μόνος βουλευτής της μειονότητας που ψήφισε υπέρ της ισότητας στον γάμο

Ιλχάν Αχμέτ, ένας φιλελεύθερος που σπάει ταμπού  Facebook Twitter
«Τα μέλη της μειονότητας μπορεί να είναι μουσουλμάνοι, αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει να σκέφτονται ευρωπαϊκά και να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα με τους Ευρωπαίους πολίτες». Φωτ.: Γιώργος Κονταρίνης/Eurokinissi
0

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ της περασμένης Παρασκευής στα τζαμιά της Ροδόπης διαβάστηκε ένα κείμενο κατά του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Ιλχάν Αχμέτ επειδή ψήφισε τον νόμο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που στοχοποιείται. Αποτελεί ωστόσο μία επικίνδυνη κλιμάκωση εναντίον του πιο φιλελεύθερου και χειραφετημένου μειονοτικού πολιτικού στη Θράκη.

Στη μουσουλμανική μειονότητα τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα εξακολουθούν να καταπιέζονται και μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού όσα από αυτά ζουν ελεύθερα, αλλά το θέμα είναι ταμπού και ούτε καν συζητιέται. Η ενέργεια του Ιλχάν Αχμέτ να ψηφίσει τον νόμο για τα ομόφυλα ζευγάρια ήταν πολύ πιο τολμηρή από των συναδέλφων του της πλειονότητας, καθώς γνώριζε ότι αυτό θα σήμαινε αυτομάτως νέες και εντονότερες επιθέσεις από το συντηρητικό κατεστημένο, το οποίο συνεργάζεται με το τουρκικό προξενείο, που θέλει να ελέγχει τη μειονότητα και συχνά παρεμβαίνει πέρα από τα όρια που προσδιορίζουν οι συμβάσεις της Βιέννης περί διπλωματικών σχέσεων. 

«Το Ισλάμ δεν μπορεί να είναι μόνο ριζοσπαστικό και ακραίο. Μέσα στο Ισλάμ υπάρχει και η αγάπη και η ανοχή και η μετάνοια. Με την ψήφο μου ήθελα να στείλω ένα μήνυμα για τη χειραφέτηση και την κοινωνική απελευθέρωση της μειονότητας» λέει στην LiFO ο Ιλχάν Αχμέτ. «Το γεγονός ότι ο παράνομος μουφτής, με εντολή από το τουρκικό προξενείο, έβγαλε έναν φετφά που χαρακτηρίζει τον νόμο αμαρτία και με στοχοποιεί ονομαστικά επειδή τον ψήφισα δείχνει ότι το πολιτικό Ισλάμ έχει εισχωρήσει στα τζαμιά». 

«Στους νέους, στους ΛΟΑΤΚΙ+, στις γυναίκες, σε όλους αυτούς που καταπιέζονται, δεν πρέπει να δώσουμε μια ανάσα; Δεν πρέπει να τους προστατεύσουμε; Θα είμαστε από πάνω τους με το σπαθί;».

Την ίδια ώρα, στην Τουρκία, δύο εφημερίδες, η Μιλιέτ και η Ακσάμ, έγραφαν άρθρα εναντίον του, αναφέροντας ότι ο Ιλχάν Αχμέτ ψήφισε «ναι» στον νόμο για τον γάμο μεταξύ ομοφύλων, «παρά την αντίθεση των εκλεγμένων μουφτήδων της Δυτικής Θράκης», επισημαίνοντας ότι οι άλλοι τρεις βουλευτές δεν τον ψήφισαν. Σε ένα τουρκικό άρθρο υπάρχει η παραδοχή ότι το προξενείο δεν τον βοήθησε στις εκλογές, αλλά παρόλα αυτά εκείνος εξελέγη, απλώς με λιγότερες ψήφους και μόνο με τις δυνάμεις του. Σε άλλο δημοσίευμα ο Ιλχάν Αχμέτ αναφέρεται μαζί με τον Νίκο Δένδια και υποστηρίζεται ότι οι δυο τους επιχειρούν να καταστρέψουν την ελληνοτουρκική φιλία. 

Όσοι γνωρίζουν την κατάσταση στη μειονότητα λένε ότι η στάση του Ιλχάν Αχμέτ είναι πολύ πιο «επαναστατική» από των υπολοίπων συναδέλφων του της πλειονότητας που ψήφισαν υπέρ του γάμου, καθώς το ρίσκο που πήρε εκείνος ήταν πολύ μεγαλύτερο. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι τον νόμο δεν τόλμησαν να ψηφίσουν ούτε οι δύο μειονοτικοί βουλευτές της Νέας Αριστεράς, παρότι οι εκπρόσωποι του κόμματος δήλωναν ότι στη δική τους κοινοβουλευτική ομάδα θα το ψήφιζαν όλοι γιατί είναι θέμα πολιτικών αρχών. «Οι δύο μουσουλμάνοι βουλευτές μας ήρθαν στη Νέα Αριστερά γιατί πιστεύουν στις αξίες της» ήταν η απάντηση του εκπροσώπου τύπου όταν είχε ρωτηθεί αν θα ψηφίσουν υπέρ, θεωρώντας το δεδομένο. Τελικά δεν ήταν, αφού οι δύο βουλευτές της Νέας Αριστεράς δεν το ψήφισαν. 

«Κάποιοι δεν τόλμησαν να δυσαρεστήσουν το συντηρητικό κατεστημένο και το τουρκικό προξενείο στη Θράκη, κι εδώ που τα λέμε, δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα, θέλει κότσια» λέει στη LiFO στέλεχος της τοπικής αυτοδιοίκησης. 

Οι δύο βουλευτές της Νέας Αριστεράς είχαν ξαφνιάσει και κατά την τελευταία επίσκεψη του Ερντογάν, όταν έσπευσαν να τον συναντήσουν, παρότι ο Τούρκος Πρόεδρος είναι ένας συντηρητικός πολιτικός που κυβερνά αυταρχικά και κρατά στις φυλακές της χώρας του εκατοντάδες πολιτικούς αντιπάλους, ακτιβιστές και δημοσιογράφους, ενώ το κόμμα τους αναφέρει ως προτεραιότητα τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 

Ιλχάν Αχμέτ, ένας φιλελεύθερος που σπάει ταμπού  Facebook Twitter
«Προσπαθώ να περάσω το μήνυμα στη μειονότητα και ειδικά στους νέους, τις γυναίκες και κάθε κοινωνικά καταπιεσμένο ότι είναι κομμάτι της Ευρώπης». Φωτ.: Χρήστος Μπόνης/Eurokinissi

«Το να εκπροσωπείς τη μουσουλμανική μειονότητα δεν σημαίνει ότι πρέπει να ταυτίζεσαι με την πολιτική που προωθεί το προξενείο. Η μειονότητα πρέπει να χειραφετηθεί πολιτικά και να απελευθερωθεί κοινωνικά. Τα μέλη της μειονότητας μπορεί να είναι μουσουλμάνοι, αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει να σκέφτονται ευρωπαϊκά και να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα με τους Ευρωπαίους πολίτες. Τα δικαιώματα αυτά πρέπει να τα απολαμβάνουν όλοι. Δεν είμαστε εμείς που θα καταδικάζουμε και θα στέλνουμε στην κόλαση άλλους ανθρώπους» λέει από την πλευρά του ο Αχμέτ. 

Πιστεύει ότι το Ισλάμ δεν μπορεί να διαβάζεται μόνο με τον συντηρητικό τρόπο. «Στους νέους, στους ΛΟΑΤΚΙ+, στις γυναίκες, σε όλους αυτούς που καταπιέζονται, δεν πρέπει να δώσουμε μια ανάσα; Δεν πρέπει να τους προστατεύσουμε; Θα είμαστε από πάνω τους με το σπαθί;» αναρωτιέται. 

ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα στη μειονότητα φυσικά και υπάρχουν, αλλά δεν είναι ορατά. Σύμφωνο συμβίωσης δεν συνάπτει κανείς. Όχι επειδή δεν θέλει, αλλά επειδή δεν τολμά ούτε να το σκεφτεί για την ώρα. 

«Το κοράνι θεωρεί την ομοφυλοφιλία αμαρτία και τους ομοφυλόφιλους “αναθεματισμένους”. Ποινές δεν προβλέπει όμως. Οι ουλεμάδες και διάφοροι ερμηνευτές του ισλαμικού δικαίου τα έχουν επιβάλει αυτά» εξηγεί ο Ιλχάν Αχμέτ.

«Προσπαθώ να περάσω το μήνυμα στη μειονότητα και ειδικά στους νέους, τις γυναίκες και κάθε κοινωνικά καταπιεσμένο ότι είναι κομμάτι της Ευρώπης. Είναι μουσουλμάνοι, Έλληνες πολίτες αλλά και Ευρωπαίοι. Δεν πρέπει να νιώθουν περιθωριοποιημένοι». 

Στην ερώτηση τι σκέφτηκε όταν ψήφισε υπέρ του νόμου απαντά: «Σκέφτηκα ότι δεν μπορεί κανένας βουλευτής της μειονότητας να μην τους υπερασπιστεί και να τους αφήσουμε να ζουν στο φόβο. "Ε, αυτό θα το κάνει ο Ιλχάν", είπα. Δεν θα τους αφήσουμε απροστάτευτους».

Αναφέρει ότι οι βουλευτές δεν μπορεί να ασχολούνται μόνο με την επανεκλογή τους γιατί έτσι η χώρα δεν θα προχωρήσει. «Μερικές φορές ο πολιτικός οφείλει να είναι ένα βήμα μπροστά από τον λαό, να είναι μπροστάρης που λέμε, ιδίως για αυτές τις κοινωνικές ομάδες που το έχουν ανάγκη. Αισθάνομαι ως αποστολή μου να εξαλείψω την καταπίεση στη μειονότητα. Δεν μπορεί να υπάρχουν ομάδες χωρίς δικαιώματα. Αυτό είναι επικίνδυνο, ειδικά στο Ισλάμ όπου αν τα πράγματα ξεφύγουν, μπορεί εύκολα να πάνε στα άκρα».

Ο Ιλχάν Αχμέτ δεν πήγε σε κάποιο από τα πάρτι που ακολούθησαν την ψήφιση του νόμου, αλλά είναι ένας φιλελεύθερος πολιτικός της μειονότητας που γράφει ιστορία, και αυτό που κάνει θέλει κότσια. 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΛΑΘΟΣ ΣΤΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ !!! ΔΕΥΤΕΡΑ 22/11 - ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ- Ιλχάν Αχμέτ: «Η μειονότητα της Θράκης θέλει ειρήνη»

LiFO politics / Ιλχάν Αχμέτ: «Η μειονότητα της Θράκης θέλει ειρήνη»

Πώς αντιμετωπίζει η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης την πανδημία; Τι γίνεται με τα τζαμιά; Εφαρμόζεται η Σαρία; Ποια είναι η θέση των γυναικών και της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας; Ο δικηγόρος και βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Ιλχάν Αχμέτ μιλά στη Βασιλική Σιούτη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ακροδεξιά και γάμοι ομοφύλων: στο όνομα του Θεού, της Φύσης και του Συντάγματος

Guest Editors / Ακροδεξιά και γάμοι ομοφύλων: Στο όνομα του Θεού, της Φύσης και του Συντάγματος

Στο δεύτερο σημείωμα του Παρατηρητηρίου της Ακροδεξιάς καταγράφουμε τη δυναμική που ανέπτυξε η ελληνική Ακροδεξιά εντός και εκτός ΝΔ στην πολυήμερη αντιπαράθεση για το νομοσχέδιο περί ισότητας στο γάμο. Ποιοι ήταν οι βασικοί «παίκτες» μέσα και έξω από τη Βουλή και ποιες οι κύριες πτυχές της επιχειρηματολογίας τους;
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο «Φραπές» και το πολιτικό πρόβλημα

Βασιλική Σιούτη / Ο «Φραπές» και το πολιτικό πρόβλημα

Η εμφάνιση του «Φραπέ» στη Βουλή, η αλαζονεία και η έλλειψη φόβου απέναντι σε θεσμούς που θα έπρεπε να τον ελέγχουν αναδεικνύουν την ύπαρξη ενός άτυπου συστήματος ισχύος που θεωρεί ότι μπορεί να μη λογοδοτεί πουθενά.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Κανένας στην Τουρκία δεν ονειρεύεται ελληνικό έδαφος»

Οπτική Γωνία / «Κανένας στην Τουρκία δεν ονειρεύεται ελληνικό έδαφος»

Ο έγκριτος διευθυντής της «Milliyet», Οζάι Σεντίρ, αποδομεί τα στερεότυπα που συντηρούν την ένταση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, μιλά για την ευθύνη των ΜΜΕ και των πολιτικών και εξηγεί γιατί πιστεύει ότι οι δύο λαοί είναι έτοιμοι για ένα νέο μοντέλο κοινών συμφερόντων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμος Αθηναίων: Παραδίδει το Αναπαυτήριο Πικιώνη σε ιδιώτες

Ρεπορτάζ / Δήμος Αθηναίων: Παραδίδει το Αναπαυτήριο Πικιώνη σε ιδιώτες

Σε πλειοδοτική δημοπρασία αποφάσισε να βγάλει ο δήμος Αθηναίων το Αναπαυτήριο Πικιώνη, εγκρίνοντας μέσω του δημοτικού συμβουλίου την εκμίσθωσή του σε ιδιώτη. Μάλιστα, στο έγγραφο της ημερήσιας διάταξης με το οποίο εισήχθη το θέμα προς συζήτηση το Αναπαυτήριο εμφανίζεται με τον χαρακτηρισμό «τουριστικό περίπτερο».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Στέφανος Τσιτσιπάς: H ταχύτητα ήταν η αφορμή. Η πτώση είχε αρχίσει καιρό

Οπτική Γωνία / Στέφανος Τσιτσιπάς: H ταχύτητα ήταν η αφορμή, η πτώση είχε αρχίσει καιρό

Οι ατυχείς δηλώσεις, οι δημόσιες εκρήξεις και οι άστοχες τοποθετήσεις. Την ώρα που Αντετοκούνμπο, Μανόλο και Τεντόγλου δείχνουν το πρότυπο, ο κορυφαίος Έλληνας τενίστας μοιάζει να παλεύει όχι με τους αντιπάλους του αλλά με το βάρος της ίδιας του της λάμψης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι ξημερώνει για την Ουκρανία; Η μάχη για ειρήνη χωρίς παραχωρήσεις

Οπτική Γωνία / Τι ξημερώνει για την Ουκρανία; Η μάχη για ειρήνη χωρίς παραχωρήσεις

Η εύθραυστη ισορροπία ανάμεσα στις αμερικανικές προτάσεις, την ασφάλεια της Ευρώπης και το μέλλον της Ουκρανίας. Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ενοποίησης και πρόεδρος του Τμήματος Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Σωτήρης Ντάλης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Αχιλλέας Μπέος «ανάγκη της κοινωνίας»;

Οπτική Γωνία / Ο Αχιλλέας Μπέος «ανάγκη της κοινωνίας»;

Ο Μπέος έχει τον λαό του. Όχι μόνο στον Βόλο. Είναι ο ίδιος κόσμος που γελάει με emoticon κάτω από τις «λουλούδες» και τα «πουστρόνια». Ο ίδιος λαός που βλέπει τον Μπέο ως μια λιγάκι άξεστη πλην ίσως αναγκαία απάντηση στον woke κίνδυνο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Οι λομπίστες του Κατάρ: Πώς το εμιράτο επεκτείνει διαρκώς την επιρροή του στη Δύση

Οπτική Γωνία / Οι λομπίστες του Κατάρ: Πώς το εμιράτο επεκτείνει διαρκώς την επιρροή του στη Δύση

Από το Qatargate και τους δεσμούς με το περιβάλλον Τραμπ μέχρι τις δωρεές σε αμερικανικά πανεπιστήμια, το sporstwashing και τις υποθέσεις στην Ελλάδα, το Κατάρ χτίζει ένα αόρατο δίκτυο επιρροής που εκτείνεται από την Ουάσιγκτον έως τις Βρυξέλλες.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Τεστ για ναρκωτικά στους οδηγούς: Πώς θα γίνονται; Ποιες ποινές προβλέπονται;

Οδήγηση / Τεστ για ναρκωτικά στους οδηγούς: Πώς θα γίνονται; Ποιες ποινές προβλέπονται;

Η αντιμετώπιση της επικίνδυνης οδήγησης στους ελληνικούς δρόμους θα ενισχυθεί με ελέγχους μέσω drugwipe test. Ποιες ναρκωτικές ουσίες θα ανιχνεύουν και πότε θα αρχίσουν να εφαρμόζονται οι έλεγχοι.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΕΠΕΞ Κρίση αξιοπιστίας στις Βρυξέλλες, μάχη συμφερόντων στην Αθήνα

Βασιλική Σιούτη / Κρίση αξιοπιστίας στις Βρυξέλλες, μάχη συμφερόντων στην Αθήνα

Σύννεφα πάνω από τις Βρυξέλλες: H σύλληψη της Φεντερίκα Μογκερίνι, το σκάνδαλο του Qatargate, οι γεωπολιτικές αναταράξεις σε Ε.Ε. και Ελλάδα αλλά και πώς ο Κάθετος Διάδρομος μπορεί να επηρεάσει το πολιτικό παιχνίδι.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μήπως γέρνουμε πολύ ακροδεξιά;

Ακροβατώντας / Μήπως γέρνουμε πολύ ακροδεξιά;

Μια μεγάλη έρευνα αποτυπώνει αυτή την αρνητική πραγματικότητα. Tο 17,5% των ερωτηθέντων δείχνει προτίμηση «σε ορισμένες περιπτώσεις» στη δικτατορία, ενώ το 28,4% του γενικού πληθυσμού αναγνωρίζει «καλές πλευρές στη δικτατορία της 21ης Απριλίου του 1967»!
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πόσο κοντά βρίσκεται η Ευρώπη στο ενδεχόμενο σύγκρουσης με τη Ρωσία;

Οπτική Γωνία / Πόσο κοντά βρίσκεται η Ευρώπη στο ενδεχόμενο σύγκρουσης με τη Ρωσία;

Η καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, Μαρία Γαβουνέλη, μιλά στη LiFO για την πιθανότητα ευρύτερης σύρραξης μεταξύ της Ευρώπης και της Ρωσίας, την κλιμάκωση υβριδικών επιθέσεων και τη χρήση drones που παραβιάζουν κατάφωρα το διεθνές δίκαιο, ενώ εκφράζει σοβαρές αμφιβολίες για την επιτυχία των συνομιλιών σχετικά με την «επόμενη μέρα» της Ουκρανίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι διανοούμενοι που «κανονικοποίησαν» τον Έπσταϊν και οι διάλογοι με τον Τσόμσκι για την Ελλάδα και το ευρώ.

Έρευνα / Οι διανοούμενοι που «κανονικοποίησαν» τον Έπσταϊν και οι διάλογοι με τον Τσόμσκι

Το ηθικo-πολιτικό ζήτημα γύρω από την υπόθεση Έπσταϊν, το ενδιαφέρον για το οικονομικό δράμα που ζούσε η Ελλάδα το 2015 και ο «αριστερός φίλος» για τον οποίο έλεγε ότι έστειλε το ιδιωτικό του αεροπλάνο στην Αθήνα για να τον μεταφέρει στη Νέα Υόρκη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Παραδείγματα αλήθειας και θάρρους

Οπτική Γωνία / Παραδείγματα αλήθειας και θάρρους. H δολοφονία του Μεχντί Κεσασί

Ο μόνος τρόπος να τιμήσει κανείς τα θύματα δολοφονιών είναι αποφεύγοντας τη συμβατική μιντιακή και πολιτική ρητορική, τον ευπώλητο εξωτισμό του κακού ή την υπερ-αστυνομική δημαγωγία.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ