Βασιλίσσης Όλγας: Ένα σίριαλ που δεν λέει να τελειώσει

Βασιλίσσης Όλγας: Ένα σίριαλ που δεν λέει να τελειώσει Facebook Twitter
Η κατασκευή των έργων πεζοδρόμησης της Βασιλίσσης Όλγας ξεκινά το 2023, όταν υπογράφεται η σύμβαση με την κατασκευαστική εταιρεία που κέρδισε τον διαγωνισμό τον οποίο έτρεξε η Ανάπλαση Αθήνα Α.Ε.. Φωτ: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO
0

Τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου αναμένεται να παραδοθεί το πολυθρύλητο έργο της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, σύμφωνα με τη δέσμευση του Πολυχρόνη Ακριτίδη, επικεφαλής της Ανάπλασης Δημοσίων Χώρων Α.Ε., της εταιρείας που εποπτεύεται από το Δημόσιο και έχει υπό την ευθύνη της το έργο. 

Από τότε που ξεκίνησε η μελέτη πεζοδρόμησης της Βασιλίσσης Όλγας έχουν περάσει επτά δήμαρχοι Αθηναίων και δεκαεννιά υπουργοί Πολιτισμού. Ο Χάρης Δούκας είναι ο όγδοος δήμαρχος Αθηναίων που ενημερώθηκε από τον βασικό μελετητή του έργου, Γιώργο Προβελέγγιο, αρχιτέκτονα/πολεοδόμο, που περιέγραψε με γλαφυρότητα τις περιπέτειες της μελέτης πεζοδρόμησης, η οποία διήρκεσε, όπως είπε, «περισσότερο σχεδόν από όσο κράτησε η κατασκευή του Παρθενώνα, μαζί με τον γλυπτό διάκοσμο».

Η LiFO έχει αναφερθεί με εκτενές ρεπορτάζ στα χίλια κύματα από τα οποία πέρασε η ανάπλαση της λεωφόρου, η οποία αρχικά είχε ενταχθεί στον σχεδιασμό για την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων από το Στάδιο έως τον Κεραμεικό, το μακρινό 1998: «Σε κάποια φάση η μελέτη είχε ενσωματώσει και τον λόφο του Αρδηττού και της Άγρας, με καταβύθιση της Αρδηττού», είχε αναφέρει ο Γ. Προβελέγγιος σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τον περασμένο Νοέμβρη. 

Ο Χ. Δούκας ισχυρίζεται ότι «τελικά, μπορεί η Β. Όλγας να έχει έναν δρόμο ήπιας κυκλοφορίας και να μπορέσει να αποσυμφορήσει την κυκλοφορία, όταν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα». Αυτό μπορεί να γίνει, όπως ισχυρίζεται, γιατί «η Βασιλίσσης Όλγας δεν είναι δρόμος απόλυτης πεζοδρόμησης. Υπάρχει εδώ και χρόνια για το Ζάππειο ειδική εξαίρεση».   

Τα μεγαλεπήβολα σχέδια που ξεχάστηκαν

Τα μεγαλεπήβολα αυτά σχέδια ξεχάστηκαν και η Βασιλίσσης Όλγας μέχρι το 2020 παρέμεινε ο συνδετήριος οδικός άξονας της Βασιλέως Κωνσταντίνου με τη Βασιλίσσης Σοφίας. Τότε, επί δημαρχίας Κώστα Μπακογιάννη, η λεωφόρος κλείνει για τα αυτοκίνητα και εντάσσεται στα πιλοτικά μέτρα εφαρμογής του «Μεγάλου Περιπάτου». 

Η κατασκευή των έργων πεζοδρόμησης της Βασιλίσσης Όλγας ξεκινά το 2023, όταν υπογράφεται η σύμβαση με την κατασκευαστική εταιρεία που κέρδισε τον διαγωνισμό τον οποίο έτρεξε η Ανάπλαση Αθήνα Α.Ε., η οποία τότε είχε την ευθύνη να σχεδιάζει, να ωριμάζει και να αναθέτει έργα για λογαριασμό του δήμου Αθηναίων.

Βασιλίσσης Όλγας: Ένα σίριαλ που δεν λέει να τελειώσει Facebook Twitter
Από τότε που ξεκίνησε η μελέτη πεζοδρόμησης της Βασιλίσσης Όλγας έχουν περάσει επτά δήμαρχοι Αθηναίων και δεκαεννιά υπουργοί Πολιτισμού. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO

Είναι τελικά πεζόδρομος η Βασιλίσσης Όλγας;

Λίγο πριν αναλάβει τη διοίκηση του κεντρικού δήμου ο Χάρης Δούκας, με τροπολογία χάνει τον έλεγχο της ανώνυμης εταιρείας, η οποία μετασχηματίζεται σε φορέα που αναλαμβάνει έργα σε όλη τη χώρα. Με τη διάταξη παύει παράλληλα και το προνόμιο του εκάστοτε δημάρχου να διατηρεί τη θέση του προέδρου της εταιρείας. 

Ο Χ. Δούκας εμμένει στην αρχική του προεκλογική θέση να δώσει στην κυκλοφορία τη Βασιλίσσης Όλγας. Η αρχική του επιδίωξη να παγώσει το έργο και να γίνει συγκοινωνιακή μελέτη για τη σκοπιμότητα αλλά και διαβούλευση με τους κατοίκους του Παγκρατίου και της Πλάκας έμεινε χωρίς αντίκρισμα. Ήταν μια επιδίωξη που δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί, καθώς παύση του έργου θα σήμαινε ρήτρες αποζημιώσεων για τους εργολάβους που το ανέλαβαν. Και όχι μόνο. Θα απαιτούνταν, σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού, και έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, λόγω των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων.

Οι «κρυφές» εξαιρέσεις που ήταν γνωστές 

Βασιλίσσης Όλγας: Ένα σίριαλ που δεν λέει να τελειώσει Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO

Η επιχειρηματολογία του δημάρχου για τη Β. Όλγας επικεντρώνεται εδώ και αρκετούς μήνες αλλού. Ισχυρίζεται ότι «τελικά, μπορεί η Β. Όλγας να έχει έναν δρόμο ήπιας κυκλοφορίας και να μπορέσει να αποσυμφορήσει την κυκλοφορία, όταν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα». Αυτό μπορεί να γίνει, όπως ισχυρίζεται, γιατί «η Βασιλίσσης Όλγας δεν είναι δρόμος απόλυτης πεζοδρόμησης. Υπάρχει εδώ και χρόνια για το Ζάππειο ειδική εξαίρεση. Υπήρξε και δεύτερη εξαίρεση, χωρίς να το ξέρουμε, που αφορούσε τον Όμιλο Αντισφαίρισης. Και μπορεί να υπάρχουν μία-δύο εξαιρέσεις ακόμα. Γι’ αυτόν τον λόγο, εμείς λέμε ότι δεν γίνεται να υπάρχει εξαίρεση για κάποιους και απαγόρευση για κάποιους άλλους. Η λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας δεν είναι δρόμος απόλυτης πεζοδρόμησης, δεν υπάρχει και ΦΕΚ, άλλωστε, για απόλυτη πεζοδρόμηση», είχε αναφέρει στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, στην οποία ο Π. Ακριτίδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ανάπλαση Δημοσίων Χώρων Α.Ε., παρουσίασε το τελικό χρονοδιάγραμμα του έργου. 

Πράγματι, υπάρχουν αυτές οι εξαιρέσεις. Από το 2013, με απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου μετά από αίτηση του διοικητικού συμβουλίου του Ζαππείου, επιτρέπεται η είσοδος και η έξοδος των οχημάτων από τη λωρίδα του τρόλεϊ για να εξυπηρετείται η Αίγλη. Ανάλογο αίτημα για την είσοδο και την έξοδο οχημάτων από τη λωρίδα καθόδου του τραμ έγινε επίσης δεκτό για τον Όμιλο Αντισφαίρισης. Οι αλλαγές αυτές, όμως, δεν είναι καινούργιες. Όταν η διοίκηση Μπακογιάννη ανακοίνωσε τη συμβασιοποίηση του έργου και τις εργασίες ανάπλασης, είχε καταγράψει στην ανακοίνωση τις εξαιρέσεις αυτές, οπότε δεν ήταν κρυφές και ο δήμαρχος Αθηναίων όφειλε να τις γνωρίζει, ειδικά για ένα έργο για το οποίο προέβαλε και προβάλλει τόσο μεγάλη αντίδραση. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρόκειται για εξαιρέσεις οι οποίες δεν προκαλούν προβληματισμό, καθώς αναδεικνύουν το γεγονός ότι οι επισκέπτες των χώρων αυτών έχουν περισσότερα δικαιώματα από τους κατοίκους της πόλης. 

Ο αρχιτέκτονας Γιώργος Προβελέγγιος είχε αναπτύξει στο δημοτικό συμβούλιο όλο το χρονικό των αλλαγών στην ανάπλαση της λεωφόρου: «Όταν ξεκίνησε η μελέτη, ήταν πεζόδρομος. Δεν υπήρχε κανένα αυτοκίνητο. Κανένα μέσο μαζικής μεταφοράς». Ανέφερε ότι στη συνέχεια το έργο «δέχθηκε πιέσεις και σταδιακές παραχωρήσεις που εν μέρει αμβλύνουν τη λειτουργία του ως πεζοδρόμου. Αλλά, παρ’ όλα αυτά, επειδή είναι ευρύ, παραμένει αρκετά σημαντικός χώρος». Μετά τις λωρίδες καθόδου του τραμ από και προς το Σύνταγμα, προστέθηκε η λωρίδα ανόδου του τρόλεϊ από το Παγκράτι προς το Σύνταγμα. Για τον μελετητή, η προσθήκη αυτή «ήταν τελείως παράλογη. Δεν ήταν καθόλου αναγκαία. Η κάθοδος του τρόλεϊ προς Αρδηττού και Παγκράτι γίνεται από την οδό Αθανασίου Διάκου. Θα μπορούσε θαυμάσια και η άνοδος να γίνεται από τον ίδιο δρόμο και να τελειώσει η ιστορία». Στη συνέχεια προστέθηκαν οι εξαιρέσεις που ζητήθηκαν για την Αίγλη του Ζαππείου και τον Όμιλο Αντισφαίρισης. 

Βασιλίσσης Όλγας: Ένα σίριαλ που δεν λέει να τελειώσει Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO

Η εμπλοκή του Γιώργου Προβελέγγιου στο έργο, όπως ανέφερε ο ίδιος, «γίνεται βάσει των προβλέψεων του τελευταίου νόμου των δημοσίων έργων, όπου ο βασικός μελετητής συμμετέχει ως σύμβουλος του κυρίου του έργου, δηλαδή της Ανάπλασης». 

Τόσο ο Γ. Προβελέγγιος όσο και ο επικεφαλής της Ανάπλασης υποστηρίζουν πως οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου οφείλονται στα αρχαιολογικά ευρήματα και τις ανασκαφικές εργασίες που πραγματοποιούνται: «Έχουμε μία πόλη κάτω από την πόλη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επιβλέπων μελετητής, ενώ και ο Π. Ακριτίδης υποστήριξε ότι «οι καθυστερήσεις οφείλονται στα αρχαία και μόνο». Ο Π. Ακριτίδης έχει δεσμευτεί «τον Μάρτιο, το αργότερο τον Απρίλιο του 2025, να έχει παραδοθεί το έργο σε λειτουργία, με μία μικρή εξαίρεση, ενδεχομένως, την περιοχή των αρχαιολογικών ανασκαφικών έργων, ο οποίος θα είναι ένας περιορισμένος χώρος που δεν θα επηρεάζει τη χρήση όλου του άλλου χώρου». 

Η πρόταση ανάδειξης των αρχαιολογικών ευρημάτων, τα οποία ως επί το πλείστον ανάγονται στη ρωμαϊκή περίοδο και εκτείνονται σε μεγάλο εύρος, αλλά και η δημοσιοποίηση της ακριβούς καταγραφής των σημαντικών ρωμαϊκών μνημείων αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να συζητηθεί στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο το προσεχές διάστημα. 

Οι διαφορετικοί ορισμοί της Βασιλίσσης Όλγας

Βασιλίσσης Όλγας: Ένα σίριαλ που δεν λέει να τελειώσει Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO

Ακόμη και αν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου, το ερώτημα για το πώς θα εξελιχθεί η λειτουργία της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας παραμένει ανοιχτό. Για τον δήμαρχο Αθηναίων, «δεν υπάρχει Προεδρικό Διάταγμα, υπουργική απόφαση, οτιδήποτε που να δείχνει ότι είναι απόλυτος πεζόδρομος, άρα θα πρέπει να υπάρχει δρόμος ήπιας κυκλοφορίας». 

Ο επικεφαλής της Ανάπλασης Δημοσίων Χώρων Α.Ε., που έχει την ευθύνη διαχείρισης και ολοκλήρωσης του έργου, έχει δώσει άλλο ορισμό: «Είναι ένα έργο που αφορά στη χρήση του κοινού με ταυτόχρονη διέλευση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Αυτός είναι ο σκοπός του έργου αυτού».  

Ο Π. Ακριτίδης ισχυρίζεται ότι σε μια πόλη που «θέλουμε να ελαχιστοποιούμε τις κινήσεις των οχημάτων, αυτό που κάνουμε είναι να στρέφουμε τον κόσμο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ουσιαστικά, δηλαδή, δίνουμε προτεραιότητα, διευκολύνουμε τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Αυτός είναι ο σκοπός της Β. Όλγας. Δηλαδή, περνάει το τρόλεϊ, περνάει και το τραμ». Και ταυτόχρονα, όπως ανέφερε, θα μπορούν να περνούν και τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης και «βέβαια διευκολύνει τους χρήστες που υπήρχαν στην περιοχή».

Για τον Κώστα Μπακογιάννη, τέως δήμαρχο Αθηναίων, «ένα τόσο εμβληματικό έργο για την πόλη είναι λογικό να δημιουργεί συζητήσεις, ενδεχομένως και εντάσεις. Πάντοτε τέτοια μεγάλα έργα στην Αθήνα έχουν προκαλέσει συζητήσεις, όπως η πεζοδρόμηση της Ερμού και της Διονυσίου Αρεοπαγίτου». Πολύ σύντομα, όπως έχει πει, «θα μιλήσει το έργο και εκεί τα πράγματα θα είναι πολύ πιο ξεκάθαρα».

Οι συνθήκες οδικής αναρχίας 

Μέχρι να γίνουν όλα αυτά, και αν γίνουν στην ώρα τους, στην κλειστή λεωφόρο επικρατούν συνθήκες οδικής αναρχίας. Η συμμόρφωση με την απαγόρευση εισόδου στη Β. Όλγας εναπόκειται στην καλή διάθεση των εκάστοτε οδηγών, η οποία από αρκετούς φαίνεται ότι δεν υπάρχει. Πολλά Ι.Χ. μπαίνουν στην απαγορευμένη λεωφόρο από τη Β. Αμαλίας για να κόψουν δρόμο, χρησιμοποιώντας τις ράγες του τραμ. Σύμφωνα με πληροφορίες, τόσο η Τροχαία όσο και η Δημοτική Αστυνομία γνωρίζουν για την πληθώρα των παράνομων διελεύσεων και στις δύο εισόδους της Β. Όλγας, αλλά οι έλεγχοι είναι ανύπαρκτοι.

Βρισκόμαστε λίγο πριν λήξει ένα σίριαλ ετών, το οποίο, όπως φάνηκε, τελικά ολοκληρώνεται με πολλές αλλαγές, ενώ αναμένεται νέα μάχη για την οριστική ταυτότητα του δρόμου, για την οποία οι αρμόδιοι εμπλεκόμενοι δίνουν άλλη κατεύθυνση από αυτή που διεκδικεί και θέλει να εφαρμόσει στη συνέχεια ο δήμος Αθηναίων. 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πεζόδρομος Βασιλίσσης Όλγας: ένα «καταραμένο» έργο

Ρεπορτάζ / Πεζόδρομος Βασιλίσσης Όλγας: Ένα «καταραμένο» έργο

Η πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας έχει σχεδιαστεί εδώ και μία 20ετία. Τελικά το έργο της ανάπλασής της ξεκίνησε πριν από μερικούς μήνες και τώρα πάλι κρίνεται η τύχη του, η οποία μάλιστα πυροδότησε και την πρώτη μετεκλογική σύγκρουση μεταξύ του Χάρη Δούκα και του Κώστα Μπακογιάννη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Αθήνα χωρίς «Ανάπλαση»

Ρεπορτάζ / Αθήνα χωρίς «Ανάπλαση»: Πώς ο νέος δήμαρχος χάνει τον έλεγχο όλων των έργων που σχεδιάζονται

Πώς η νέα τροπολογία για τον οργανισμό της «Ανάπλασης» φέρνει τα πάνω κάτω για τον νέο δήμαρχο της Αθήνας και τι σημαίνει αυτό για την εξέλιξη των έργων.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ανάγκη μιας σκαλωσιάς: Μεταμορφώσεις και φεμινισμοί

Guest Editors / Η ανάγκη μιας σκαλωσιάς: Μεταμορφώσεις και φεμινισμοί

Η πατριαρχία είναι παντού: στην οικονομία, στην κοινωνία, στην ψυχολογία, στην αισθητική, στον πολιτισμό, σε ολόκληρη την ανθρώπινη κατάσταση. Όταν σκεφτόμαστε το πολιτικό, δεν γίνεται να μη σκεφτόμαστε το φεμινιστικό.
ΝΙΚΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
«Ζούμε στην εποχή της ισορροπίας του ισχυρού»

Οπτική Γωνία / «Ζούμε στην εποχή της ισορροπίας του ισχυρού»

Οι παγκόσμιες και περιφερειακές επιπτώσεις της σύγκρουσης στη Γάζα και τα αδιέξοδα του Παλαιστινιακού. Μιλά στη LiFO ο δρ. Ευρωπαϊκής Ασφάλειας και Νέων Απειλών και κύριος ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, Τριαντάφυλλος Καρατράντος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια ομάδα μαθητών κατασκεύασε ρομπότ που καθαρίζει τις θάλασσες

Περιβάλλον / Πώς μια ομάδα μαθητών από τον Άλιμο έφτιαξε ρομπότ που καθαρίζει τον βυθό;

Το Greek Seabot είναι το υποβρύχιο ρομπότ που δημιούργησε μια μαθητική ομάδα από το ΕΠΑΛ Αλίμου για να βοηθήσει στον καθαρισμό των βυθών από πλαστικά και απορρίμματα. Μιλούν στη LIFO οι μαθητές για τα κίνητρά τους και το όραμά τους για ένα πιο καθαρό περιβάλλον.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι αλλαγές που φέρνουν στο μεταναστευτικό η πρόσφατη απόφαση της Λειψίας και η νέα πολιτική του Μερτς/ Μεταναστευτικό: Από τη Μέρκελ στον Μερτς και η αλλαγή που φέρνει η απόφαση της Λειψίας

Βασιλική Σιούτη / Μεταναστευτικό: Πώς επηρεάζει την Ελλάδα η αλλαγή πολιτικής της Γερμανίας;

Μετά την εκλογή του Φρίντριχ Μερτς, η Γερμανία αυστηροποιεί τη μεταναστευτική πολιτική της και αναζητά τρόπους για να εξαιρεθεί από την υποχρέωση εφαρμογής της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, ώστε να μην κάνει δεκτά νέα αιτήματα ασύλου.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Becca Bloom: Γιατί θεοποιούμε τις ζάπλουτες; 

Οπτική Γωνία / Becca Bloom: Γιατί θεοποιούμε τις ζάπλουτες ενώ δεν έχουμε να φάμε;

Αν νομίζετε ότι η επίδειξη πλούτου προκαλεί σήμερα κοινωνική κατακραυγή, πλανάστε. Άνθρωποι που δυσκολεύονται οικονομικά, αντί να βιώσουν ταξική αφύπνιση, βλέποντας πώς ζει η δισεκατομμυριούχος σταρ του TikTok, θέλουν να μάθουν τα πάντα γι' αυτήν.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανήλικοι στην πρώτη γραμμή: Το νέο πρόσωπο της ακροδεξιάς στη Θεσσαλονίκη

Ελλάδα / 13χρονα παιδιά σε νεοναζιστικές συμμορίες: Πώς φτάσαμε εδώ;

Όλο και περισσότεροι έφηβοι και νέοι φαίνεται να γοητεύονται από ακροδεξιές ιδεολογίες. Τι σηματοδοτεί η έκρηξη αυτού του επικίνδυνου φαινομένου; Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, Άρης Στυλιανού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
« Βρίσκω πολύ πιθανό να δούμε κάποια στιγμή μη λευκό Πάπα»

Οπτική Γωνία / «Βρίσκω πολύ πιθανό να δούμε κάποια στιγμή μη λευκό Πάπα»

Ο επίκουρος καθηγητής Φιλοσοφίας της Θρησκείας της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ και διδάκτορας των πανεπιστημίων Βοστώνης και Λουβέν Χαράλαμπος Βέντης μιλά για την εκλογή του νέου Πάπα, την «επιστροφή» της θρησκείας και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα η Καθολική και η Ορθόδοξη Εκκλησία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η αντιπολίτευση που υποδύεται πως δεν καταλαβαίνει…

Οπτική Γωνία / Η αντιπολίτευση που υποδύεται πως δεν καταλαβαίνει

Την τελευταία δεκαετία, όλα σχεδόν έχουν αλλάξει στην ελληνική κοινωνία, ιδιαίτερα σε εκείνο το κομμάτι της που βρισκόταν παραδοσιακά και ιστορικά απέναντι στη συντηρητική παράταξη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Επίδομα ανεργίας: Όταν το κράτος αποφασίζει πως θα το ξοδέψεις

Ρεπορτάζ / Επίδομα ανεργίας: Όταν το κράτος αποφασίζει πώς θα το ξοδέψεις

Η απόφαση της κυβέρνησης να καταβάλλεται το επίδομα ανεργίας και άλλες κοινωνικές παροχές σε προπληρωμένη κάρτα, με πλαφόν 50% στην ανάληψη μετρητών, προκαλεί την αγανάκτηση των δικαιούχων. Σχολιάζουν στη LIFO άνεργοι πολίτες, ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ και εκπρόσωποι κλάδων που πλήττονται.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Empty the Tanks»: Σώστε τα δελφίνια!

Ρεπορτάζ / «Empty the Tanks»: Πότε θα σταματήσει η αιχμαλωσία των δελφινιών;

Η παγκόσμια καμπάνια «Empty the Tanks» εναντιώνεται στην αιχμαλωσία και την εκμετάλλευση των δελφινιών. Πώς εκφράζεται η κινητοποίηση στην Ελλάδα και ποια η τύχη των δελφινιών του Αττικού Ζωολογικού Πάρκου; Μιλούν στη LIFO εκπρόσωποι οργανώσεων, αλλά και ο ιδρυτής του Αττικού Πάρκου.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Υψηλοί τόνοι για τα Τέμπη, χαμηλοί για τα ελληνοτουρκικά 

Οπτική Γωνία / Υψηλοί τόνοι για τα Τέμπη, χαμηλοί για τα ελληνοτουρκικά 

Τα Τέμπη συνεχίζουν να πυροδοτούν εντάσεις μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, αντιθέτως στα ελληνοτουρκικά και στο θέμα της πώλησης των Eurofighter στην Τουρκία που απασχόλησε την επικαιρότητα, η κριτική για τη στάση της κυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΡΙΖΑ είναι σε χαμηλούς τόνους.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Οδός Βύρωνος: Ένας δρόμος-ντροπή για τον δημόσιο χώρο

Aθήνα / Οδός Βύρωνος: Ένας δρόμος-ντροπή για τον δημόσιο χώρο

Τα πεζοδρόμια στην καρδιά της πόλης έχουν παραδοθεί στα τουριστικά καταστήματα, αποκλείοντας τους πιο ευάλωτους πολίτες, ενώ η Αθήνα χάνει τον βασικό λόγο ύπαρξής της: να είναι μια πόλη για ανθρώπους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Έχετε «επιστροφή φόρου»: Οι συχνότερες περιπτώσεις phishing

Οπτική Γωνία / «Έχετε επιστροφή φόρου, πατήστε εδώ»: Πώς να γλιτώσεις από το phishing

Παραπλανητικά μηνύματα, αποκάλυψη προσωπικών δεδομένων, χακάρισμα τραπεζικών λογαριασμών. Το phishing είναι πιο συχνό και πολύ πιο επικίνδυνο πιο επικίνδυνο απ' ό,τι νομίζουμε. Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Κυβερνοασφάλειας στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς και επικεφαλής της Εθνικής Ομάδας Κυβερνοασφάλειας, Χρήστος Ξενάκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το χρονικό των χαμένων βίντεο των Τεμπών

Οπτική Γωνία / Το χρονικό των χαμένων βίντεο των Τεμπών

Η υπόθεση των χαμένων βίντεο των Τεμπών αναδεικνύει, για ακόμη μία φορά, λανθασμένους χειρισμούς που έγιναν σε κρίσιμες φάσεις της ανακριτικής διαδικασίας, αφήνοντας πλήθος αναπάντητων ερωτημάτων.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ