Sweet Tooth: Το τέλος του κόσμου και η αρχή της φαντασίας

sweet tooth Facebook Twitter
Ίσως η ιδανική ηλικία θεατή της σειράς να είναι αυτή του προέφηβου Γκας, το γεμάτο δέος, θαυμασμό αλλά και πληγές βλέμμα του οποίου δανείζεται συχνά η κάμερα.  
0

«Τι εμφανίστηκε πρώτα; Ο ιός ή τα υβρίδια;», ακούγεται να αναρωτιέται (χωρίς να μπορεί να προσφέρει απάντηση) η φωνή του αφηγητή, που ανήκει στον Τζέιμς Μπρόλιν (πατέρα του Τζος Μπρόλιν και σύζυγο της Μπάρμπρα Στρέιζαντ) και θυμίζει μεταξύ άλλων με την θυμόσοφη, «γνωστική» χροιά της την αντίστοιχη του Σαμ Έλιοτ στον «Μεγάλο Λεμπόφσκι».

Ο ιός σ’ αυτή την τηλεοπτική μεταφορά της ομώνυμης σειράς κόμικ του Jeff Lemiere μοιάζει πολύ με αυτόν που μας απειλεί, μας κυνηγά και μας στοχιεώνει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, είναι όμως ακόμα πιο ισχυρός και φονικός, προκαλώντας εκτός από αμέτρητους θανάτους, μαζικό πανικό και συνθήκες απόλυτου χάους και Αποκάλυψης, ακόμα και μετά την υποχώρησή του. 

Όσο για τα «υβρίδια», πρόκειται για «μεταλλαγμένα ημίαιμα πλάσματα», δηλαδή για παιδάκια που άρχισαν να γεννιούνται κατά (ή μήπως πριν;) την εξάπλωση της πανδημίας και μοιάζουν με κανονικά (και χαριτωμένα) ανθρώπινα παιδάκια, με την λεπτομέρεια όμως ότι μπορεί να έχουν κερατάκια, μυτερά αυτάκια και ουρίτσες.

Ένα από αυτά τα παιδάκια είναι και ο Γκας, που τον πήρε ως νεογέννητο ο πατέρας του μακριά από τα φλεγόμενα αστικά κέντρα, όταν η κατάσταση είχε τεθεί ανεπιστρεπτί εκτός ελέγχου – όταν ξεκίνησε η «Μεγάλη Κατάρρευση», όπως αποκαλείται στη σειρά το τέλος του πολιτισμού που πυροδότησε η πανδημία –  και τον μεγάλωσε στην ερημιά της βαθιάς υπαίθρου, κρατώντας τον μακριά από κάθε ανθρώπινη επαφή. Και τώρα ο μικρός με το παρατσούκλι «γλυκατζής» (εξ ου και ο τίτλος “Sweet Tooth”) είναι πια δέκα χρονών και έχει πολλές απορίες. 

Το “Sweet Tooth” δεν προκαλεί συγκρίσεις με άλλες σειρές ή ταινίες, έχοντας κατακτήσει ένα πολύ ιδιαίτερο και δικό του σύμπαν που στέκεται ακόμα κι όταν δεν λειτουργούν εξίσου όλα του τα μαγικά τρικ.       

«Το τέλος του κόσμου έχει τον περίεργη ιδιότητα να δημιουργεί συνδέσεις», όπως επίσης μας πληροφορεί ο αφηγητής. Μια τέτοια είναι η σχέση που αποκτά ο μικρός όταν αποφασίζει να αναζητήσει την μητέρα του, με έναν μεγαλόσωμο πρώην μισθοφόρο της Αποκάλυψης.

Συγχρόνως, ένας γιατρός προσπαθεί να προστατεύσει από την απελπισία και την οργή του (εναπομείναντος) όχλου την άρρωστη γυναίκα του, ενώ μια νεαρή γυναίκα αποφασίζει να βρει καταφύγιο στον ρημαγμένο ζωολογικό κήπο, τον οποίο σταδιακά μετουσιώνει σε κέντρο προστασίας «υβριδικών» και πάσης φύσεως κατατρεγμένων πλασμάτων. 

sweet tooth baby Facebook Twitter
«Mεταλλαγμένα ημίαιμα πλάσματα», δηλαδή παιδάκια που άρχισαν να γεννιούνται κατά (ή μήπως πριν;) την εξάπλωση της πανδημίας και μοιάζουν με κανονικά (και χαριτωμένα) ανθρώπινα παιδάκια, με την λεπτομέρεια όμως ότι μπορεί να έχουν κερατάκια, μυτερά αυτάκια και ουρίτσες.

Αυτοί είναι κάποιοι από τους κεντρικούς χαρακτήρες της εξαιρετικά όμορφης (η χρωματική παλέτα και η παραμυθένια, παραισθητική φωτογραφία εντυπωσιάζουν, όπως και τα πανοραμικά πλάνα στην απεραντοσύνη του φυσικού τοπίου της Νέας Ζηλανδίας όπου γυρίστηκε η σειρά λίγο πριν αλλά και κατά την διάρκεια του lockdown) φανταστικής αυτής περιπέτειας που απλώνει τον πρώτο κύκλο της σε οχτώ επεισόδια.

Επίσημα το Netflix έχει θέσει ως ηλικιακό όριο παρακολούθησης της σειράς τα 13 χρόνια. Λογικό, εν μέρει, από την στιγμή που υπάρχουν σκηνές και εικόνες όχι ακριβώς άγριες και αποτρόπαιες, μη ενδεδειγμένες όμως για μικρά παιδιά. Από την άλλη όμως, ίσως η ιδανική ηλικία θεατή της σειράς να είναι αυτή του προέφηβου Γκας, το γεμάτο δέος, θαυμασμό αλλά και πληγές βλέμμα του οποίου δανείζεται συχνά η κάμερα.  

Ή μάλλον, θα μπορούσαμε να πούμε ότι, εκτός των άλλων θετικών και συναρπαστικών στοιχείων της (και είναι πολλά), η σειρά ανακαλεί για λογαριασμό του ενήλικου θεατή τον δεκάχρονο εαυτό του, θυμίζοντάς του πώς είναι να αντιλαμβάνεσαι τον κόσμο μέσα από την ματιά και την φαντασία ενός παιδιού που έχει ζήσει μια ζωή ερμητική αλλά γεμάτη φυσικά ερεθίσματα. Και τώρα βλέπει για πρώτη φορά, μαζί του κι εμείς, πώς είναι ένας κόσμος που έχει μεταμορφωθεί και διαβρωθεί από την αρρώστια, τον πόνο, την καταστροφή. 

Αν κανείς θέλει να αναζητήσει σώνει και καλά αναφορές και αναλογίες σε άλλες σειρές ή ταινίες, η λίστα μπορεί να γίνει ατέλειωτη περιλαμβάνοντας τα πάντα από τη Hanna, τον Δρόμο (The Road), το Mad Max, το Willow και το Contagion μέχρι τον Μάγο του Οζ και τον Πίτερ Παν, και επίσης τους «σπιλμπεργκιανούς» / νοσταλγικούς τόνους του Stranger Things, μιας από τις πιο δημοφιλείς παραγωγές της ίδιας πλατφόρμας.

Το “Sweet Tooth” όμως δεν προκαλεί τέτοιες συγκρίσεις, έχοντας κατακτήσει ένα πολύ ιδιαίτερο και δικό του σύμπαν που στέκεται ακόμα κι όταν δεν λειτουργούν εξίσου όλα του τα μαγικά τρικ.       

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Bo Burnham – Inside: Μια υπερβατική φαντασμαγορία στο Netflix φτάνει την stand up κωμωδία στα αισθητικά της όρια

Daily / Bo Burnham – Inside: Μια υπερβατική φαντασμαγορία στο Netflix φτάνει την stand up κωμωδία στα αισθητικά της όρια

Ο νεαρός και πολυτάλαντος performer, ηθοποιός, μουσικός και σκηνοθέτης γύρισε μόνος του στη διάρκεια του lockdown ένα δημιουργικό παραλήρημα που πρέπει να το δει κανείς για να το πιστέψει
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Daily / Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Η νέα έρευνα του Σημείου για τη Μελέτη και την Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς επικυρώνει αυτό που πλέον διαπιστώνει κανείς καθημερινά, εντός και εκτός διαδικτύου, στο δρόμο, στις συναναστροφές, στην ατμόσφαιρα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Daily / Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Κάπου ανάμεσα σε ελεγεία και σε ύμνο, η ταινία που προσγειώθηκε προ μερικών ημερών στην πλατφόρμα, είναι ένα λεπτό, ατμοσφαιρικό και συγκινητικό δράμα με αξέχαστες εικόνες και εξαιρετικές ερμηνείες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κακό υπάρχει παντού αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Daily / Το κακό υπάρχει παντού, αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Μέσα στην πληθώρα δραματικών θρίλερ «πολυτελείας» που έχουν κατακλύσει εσχάτως το τοπίο των σειρών, το «Beast in me» («Το τέρας μέσα μου») του Netflix είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι πιτσιρικάδες με τα μαχαίρια και με τα μυαλά στα κάγκελα

Daily / Οι πιτσιρικάδες με τα μαχαίρια και με τα μυαλά στα κάγκελα

Ο 20χρονος νεκρός της οπαδικής συμπλοκής στη Χαλκίδα θα γίνει κι αυτός άλλος ένας μάρτυρας, άλλο ένα εικόνισμα σαν αυτά που βλέπουμε στα πέταλα των «οργανωμένων», πλάι σε πανό που γράφουν «λευτεριά στα αδέρφια μας».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τέσσερις σκέψεις για μια κηδεία

Daily / Τέσσερις σκέψεις για μια κηδεία

Η επιδεικτική απουσία της «προοδευτικής» αντιπολίτευσης από την κηδεία του Διονύση Σαββόπουλου έμοιαζε με σιωπηλό ξέσπασμα βρέφους που δεν γίνεται το δικό του, ασχέτως της αλγεινής εντύπωσης που προκάλεσε σε πολύ κόσμο η μερική μετάλλαξη της τελετής σε high-end κυβερνητικό σουαρέ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ