Σπουδαίο πράγμα να είσαι και να φαίνεσαι, όπως συνέβαινε με τον Tom Verlaine

Σπουδαίο πράγμα να είσαι και να φαίνεσαι, όπως συνέβαινε με τον Tom Verlaine Facebook Twitter
Λες και είχε μεταφερθεί με χρονομηχάνη στο Μανχάταν του ’70 κάποιος αρχάγγελος του Ρομαντισμού...
0

ΑΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ ΚΑΤΙ ΠΙΟ cool κι από τους Velvet Underground στην «art rock» ιντελιγκέντσια της νεοϋορκέζικης σκηνής, αυτοί θα ήταν μάλλον οι Television, πολύτιμο μυστικό των βαθιά μυημένων για χρόνια, μέχρι να ανακαλυφθούν από στόμα σε στόμα, από παρέα σε παρέα κι από γενιά σε γενιά.

Ακόμα και χθες, υπό το συναισθηματικό βάρος της απώλειας του Tom Verlaine, «μπροστάρη» και «προσώπου» (και τι προσώπου, λες και είχε μεταφερθεί με χρονομηχανή στο Μανχάταν του ’70 κάποιος αρχάγγελος του Ρομαντισμού) αυτής της αστρονομικά σημαίνουσας και σαγηνευτικής μπάντας, μπορούσε να δει κανείς σχόλια στο YouTube και στα social media από ανθρώπους οι οποίοι «με ντροπή παραδέχονταν» ότι μόλις είχαν ανακαλύψει το κλονισμένο μεγαλείο της κληρονομιάς του εκλιπόντος.

Ακόμα και χθες, υπό το συναισθηματικό βάρος της απώλειας του Tom Verlaine, «μπροστάρη» και «προσώπου» αυτής της αστρονομικά σημαίνουσας και σαγηνευτικής μπάντας, μπορούσε να δει κανείς σχόλια στο YouTube και στα social media από ανθρώπους οι οποίοι «με ντροπή παραδέχονταν» ότι μόλις είχαν ανακαλύψει το κλονισμένο μεγαλείο της κληρονομιάς του εκλιπόντος.

Ακόμα και τις παραγνωρισμένες προσωπικές του δουλειές, που σκιάζονταν πάντα από τη δισκογραφία του συγκροτήματος, και κυρίως από την επιβλητική, μονολιθική, αιώνια ισχύ του «Marquee Moon», ενός από τα πέντε-έξι (εφτά; για τη δεκάδα δεν το συζητάμε, μοιάζει αυτονόητο) πιο σημαντικά και πιο υπέροχα άλμπουμ «όλων των εποχών».

Ασχέτως αν οι Television δεν ήθελαν να έχουν (και δεν είχαν) καμία σχέση με τα κλισέ και τις ορθοδοξίες της ροκ βιομηχανίας και κουλτούρας. Ούτε και με το πανκ στην πραγματικότητα, παρότι θεωρούνται πρόδρομοι του είδους, λόγω κοινής ψυχογεωγραφίας με τους παρεπιδημούντες στα μυθικά στέκια της Μητρόπολης, όπως το CBGB και Max’s Kansas City, εκεί όπου γνώρισε και σχετίστηκε ρομαντικά για λίγο ο Verlaine με την Patti Smith.

Σπουδαίο πράγμα να είσαι και να φαίνεσαι, όπως συνέβαινε με τον Tom Verlaine Facebook Twitter
Television

Όπως έχει γραφτεί κατά καιρούς, οι Television ήταν συγχρόνως πρωτο-πανκ και μετα-πανκ πριν γεννηθεί καν το πανκ, ενώ οι δίδυμες, τηλεπαθητικές, δαιδαλώδεις, ληθαργικές, κρυστάλλινες κιθάρες τους και ο νουάρ ποιητικός λυγμός του Tom Verlaine (όνομα και πράγμα), ο οποίος πέθανε όπως πληροφορηθήκαμε, μετά από «σύντομη και απροσδιόριστη ασθένεια», φράση που ακούμε όλο και πιο συχνά στις αναγγελίες θανάτου και συνήθως αποτελεί ένα είδος ευφημισμού για κάποια μορφή καλπάζοντος καρκίνου.

Είχε γεννηθεί πριν από 73 χρόνια με το όνομα Τόμας Μίλερ αλλά, όπως και ο Ντίλαν πριν από αυτόν, αποφάσισε να οικειοποιηθεί το όνομα ενός ποιητή.

Μετά από τον εαυτό του όμως έπρεπε να δώσει ένα όνομα και στο όραμά του, αρχικά The Neon Boys (ένα απολύτως new wave και '80s όνομα, μια δεκαετία νωρίτερα) και τελικά Television. Ένα τέλειο όνομα. Μπανάλ και ιδιοφυές συγχρόνως.

Ο ίδιος είχε πει κάποτε ότι δεν αναφερόταν καν στο μέσο, αλλά σε μια ηχητική παράφραση του όρου: «Tell a vision». Διηγήσου ένα όραμα. Περί αυτού δεν πρόκειται πάντα άλλωστε;

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Daily / Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Ο νεαρός, πολυσχιδής και εξαιρετικά ταλαντούχος ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης που πολλοί πρωτογνώρισαν στο Poor Things, λέει τα πράγματα με το όνομα τους στο “More Feelings”, το δεύτερο stand up comedy special που γύρισε για λογαριασμό του ΗΒΟ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Daily / Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Το κωμικό δημιούργημα του Λάρι Ντέιβιντ μας συντρόφεψε εδώ κι ένα τέταρτο του αιώνα, εκδηλώνοντας ό,τι πιο ανάρμοστο μπορεί να φανταστεί κανείς, με σπαρταριστά –και απελευθερωτικά για εμάς τους θεατές– αποτελέσματα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Daily / Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Το διάσημο μυθιστόρημα της Πατρίτσια Χάισμιθ «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» απλώνεται αργά και υποβλητικά στην πιο κινηματογραφικά φιλόδοξη ίσως τηλεοπτική σειρά που έχει παρουσιάσει ποτέ το Netflix.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Daily / Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Η νέα φιλόδοξη σειρά του Apple TV+ αποτελεί ένα ιδιαιτέρως ελκυστικό στο μάτι αμάλγαμα δραματικής σαπουνόπερας και σατιρικής φάρσας, που στα καλύτερά του λειτουργεί σε πολλά επίπεδα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο Κέιβ, ο Ίνο, ο Τσόμσκι και το μποϊκοτάζ στο Ισραήλ 

Daily / Ο Κέιβ, ο Ίνο, ο Τσόμσκι και το μποϊκοτάζ στο Ισραήλ 

Η μαζική αποχώρηση δεκάδων συγκροτημάτων από το μεγάλο αμερικανικό φεστιβάλ μουσικής και media South by Southwest λόγω της ύπαρξης χορηγών που ενισχύουν στρατιωτικά το Ισραήλ, επανέφερε το φλέγον ζήτημα του πολιτιστικού μποϊκοτάζ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Daily / Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Το ντοκιμαντέρ «In Restless Dreams: The Music of Paul Simon» αποτελεί μια συναρπαστική αναδρομή στη μακρά πορεία του σπουδαίου δημιουργού, από τους Simon and Garfunkel μέχρι σήμερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ