ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Ο Dior, η Chanel και τα φαντάσματα της Κατοχής

The New Look: Ο Dior, η Chanel και τα φαντάσματα της Κατοχής Facebook Twitter
Αξίζει πάντως να ακολουθήσει κανείς τη διαδρομή της σειράς, έστω και με μέτριο ενθουσιασμό, για την ερμηνεία της Μπινός.
0

Η ΑΦΗΓΗΣΗ ΞΕΚΙΝΑ ΤΟ 1955 με την επιστροφή της Κοκό Σανέλ στο Παρίσι μετά από χρόνια παραμονής στην Ελβετία, προκειμένου να διεκδικήσει εκ νέου τον θρόνο της στην υψηλή ραπτική.

Την ίδια στιγμή, σ’ ένα κατάμεστο αμφιθέατρο στη Σορβόνη, ο Κριστιάν Ντιορ αποθεώνεται από ένα ενθουσιώδες κοινό. Κάποια στιγμή, μια νεαρή φοιτήτρια παίρνει τον λόγο και τον ρωτά για την Κατοχή, όταν η Σανέλ είχε αναγκαστεί να κλείσει τον διάσημο ήδη Οίκο της ενώ εκείνος, άσημος ακόμα, δούλευε για τον μόδιστρο Λισιέν Λελόνγκ, φτιάχνοντας τουαλέτες για τις συζύγους και τις ερωμένες των Ναζί. Ο Ντιορ (με τη μορφή του πάντα εξαίρετου Μπεν Μέντελσον) κάτι ψελλίζει περί επιβίωσης σε τρομακτικές περιστάσεις και μ’ αυτή την αφορμή, η σειρά μάς γυρίζει πίσω, στο 1943, για να μας δείξει με δραματικό τρόπο πώς πραγματικά κύλησε η ζωή στην Κατοχή για τα δύο αυτά τεράστια ονόματα της μόδας, που εδώ ελάχιστα συναντιούνται.  

Παρά τους δύο ογκόλιθους της υψηλής ραπτικής που αποτελούν τις κεντρικές φιγούρες της σειράς, λίγο έχει να κάνει η αργόσυρτη ομολογουμένως αφήγηση με τη μόδα ή με τη δημιουργική διαδικασία εν γένει, και πολύ περισσότερο με τα τραύματα, τις ενοχές και τις επιλογές που βαραίνουν την συνείδηση.

Ο Ντιόρ δούλευε στην Κατοχή για να επιβιώσει αλλά και για να στηρίξει την αδελφή του Κατρίν, που συμμετείχε ενεργά στην Αντίσταση και συνελήφθη λίγες μέρες πριν από την αποχώρηση των Γερμανών (η τρομακτική της οδύσσεια στα στρατόπεδα συγκέντρωσης αποτελεί έναν από τους κεντρικούς αφηγηματικούς άξονες της σειράς). Τον βλέπουμε, μελαγχολικό και καταβεβλημένο, να τα πίνει σ’ ένα μπιστρό για να βγει «άλλη μια νύχτα κατοχικής μιζέριας», όπως λέει ο συνάδελφος και φίλος του Κριστόμπαλ Μπαλενσιάγκα, που κάθεται πλάι του και του υπενθυμίζει ότι «οι επιλογές μας έχουν σημασία, πίστεψέ με».

The New Look: Ο Dior, η Chanel και τα φαντάσματα της Κατοχής Facebook Twitter
Τον Ντιόρ υποδύεται ο πάντα εξαίρετος Μπεν Μέντελσον.

Την ίδια στιγμή, η Σανέλ (με τη μορφή της Ζιλιέτ Μπινός, κλονισμένη και αδίστακτη συγχρόνως) διέμενε σε πολυτελή σουίτα του ξενοδοχείου Ritz και ξάπλωνε (κυριολεκτικά και μεταφορικά) με τους Ναζί, ελπίζοντας να τη βοηθήσουν να πάρει πίσω τα κεφάλαια που της είχαν αφαιρέσει οι Εβραίοι πρώην συνεργάτες της.

Παρά τους δύο ογκόλιθους της υψηλής ραπτικής που αποτελούν τις κεντρικές φιγούρες της σειράς (η οποία παίρνει τον τίτλο της από την ατάκα «η μόδα χρειάζεται ένα νέο look», που εκστομίζει λίγο μετά τον πόλεμο η διευθύντρια του Harper’s Bazaar Κάρμελ Σνόου, που την υποδύεται η Γκλεν Κλόουζ), λίγο έχει να κάνει η αργόσυρτη ομολογουμένως αφήγηση με τη μόδα ή με τη δημιουργική διαδικασία εν γένει, και πολύ περισσότερο με τα τραύματα, τις ενοχές και τις επιλογές που βαραίνουν την συνείδηση.

Αξίζει πάντως να ακολουθήσει κανείς τη διαδρομή της σειράς, έστω και με μέτριο ενθουσιασμό, για την ερμηνεία της Μπινός, η Σανέλ της οποίας δεν είναι ούτε τέρας ούτε θύμα των περιστάσεων, αλλά κάτι περίεργο ανάμεσα, και ταυτόχρονα ανησυχητικά αναγνωρίσιμο.  

The New Look — Official Trailer | Apple TV+

Daily
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Daily / Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Η σειρά των σπαρταριστών περιηγήσεων ανά τον πλανήτη του διάσημου κωμικού, νυν podcaster και πρώην βασιλιά των νυχτερινών talk show, ξεφεύγει με ξεκαρδιστικό τρόπο από τα αβάσταχτα κλισέ των ταξιδιωτικών ντοκιμαντέρ.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Daily / Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Ο νεαρός, πολυσχιδής και εξαιρετικά ταλαντούχος ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης που πολλοί πρωτογνώρισαν στο Poor Things, λέει τα πράγματα με το όνομα τους στο “More Feelings”, το δεύτερο stand up comedy special που γύρισε για λογαριασμό του ΗΒΟ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Daily / Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Το κωμικό δημιούργημα του Λάρι Ντέιβιντ μας συντρόφεψε εδώ κι ένα τέταρτο του αιώνα, εκδηλώνοντας ό,τι πιο ανάρμοστο μπορεί να φανταστεί κανείς, με σπαρταριστά –και απελευθερωτικά για εμάς τους θεατές– αποτελέσματα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Daily / Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Το διάσημο μυθιστόρημα της Πατρίτσια Χάισμιθ «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» απλώνεται αργά και υποβλητικά στην πιο κινηματογραφικά φιλόδοξη ίσως τηλεοπτική σειρά που έχει παρουσιάσει ποτέ το Netflix.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Daily / Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Η νέα φιλόδοξη σειρά του Apple TV+ αποτελεί ένα ιδιαιτέρως ελκυστικό στο μάτι αμάλγαμα δραματικής σαπουνόπερας και σατιρικής φάρσας, που στα καλύτερά του λειτουργεί σε πολλά επίπεδα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ