Κι αν είμαι τραπ μη με φοβάσαι

Κι αν είμαι τραπ μη με φοβάσαι Facebook Twitter
«Δεν έχω κανένα πρόμπλεμ με τις γυναίκες, τα γουστάρω αυτά τα πλάσματα», δηλώνει ο MJ σε συνέντευξή του.
0


ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ενδιαφέρουσες… τι ξενέρωτος που είναι πάντα αυτός ο προσδιορισμός, σβήστε τον – μια από τις πιο ωραίες και άρτιες ταινίες που μπορεί να δει κανείς από την ελεύθερη πλατφόρμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας είναι οπωσδήποτε η τελευταία ταινία του Γιώργου Φουρτούνη (αξίζει να αναζητήσει κανείς και τις τρεις προηγούμενες). Μια ταινία μικρού μήκους (27’) που, παρά την αυτοτελή της αξία, «κραυγάζει» να γίνει μεγάλου.

Ο τίτλος είναι «MJ», όπως και το «καλλιτεχνικό» όνομα του κεντρικού χαρακτήρα της ταινίας (τον υποδύεται ο Γιώργος Κατσής), ενός εγχώριου σταρ της (τ)ραπ, ο οποίος λεγόταν Μιχάλης Τζανής πριν αποφασίσει να κλέψει τα αρχικά του παιδικού του ειδώλου, του Μάικλ Τζόρνταν και να μετουσιωθεί σε «complete artist», όπως ο ίδιος δηλώνει (στον μάνατζερ του, τον οποίον ερμηνεύει με πλήρη άνεση ο Χρήστος Πασσαλής, αλλά κυρίως στον εαυτό του τον ίδιο).

Πέρα από την τεχνική της πληρότητα, η ταινία διαχειρίζεται ένα «θέμα» που τόσο ηθικό πανικό έχει προκαλέσει τα τελευταία χρόνια στην ελληνική κοινωνία, χωρίς πατρονάρισμα και διδακτισμό και χωρίς την απόσταση ασφαλείας (και ανωτερότητας) που θα πρόσφερε μια σατιρική προσέγγιση.

«Η ζωή είναι πάρα πολύ μικρή για ν’ αφήνεις να παίρνουν τα φράγκα οι φλώροι, οι πουθενάδες» και «δεν έχω κανένα πρόμπλεμ με τις γυναίκες, τα γουστάρω αυτά τα πλάσματα», δηλώνει ο MJ σε συνέντευξή του, εν μέσω γυρισμάτων του νέου του βίντεο-κλιπ σε τυπικά υπερχλιδάτο σκηνικό, βρίσκοντας παράλληλα την ευκαιρία να κλιμακώσει το beef του με ανταγωνιστή, στον οποίο απευθύνεται (εξ αποστάσεως) λέγοντάς του «βρωμάς φτωχίλα» και προ(σ)καλώντας τον να τα βρουν οι δυο τους.

Κι αν είμαι τραπ μη με φοβάσαι Facebook Twitter
«Η ζωή είναι πάρα πολύ μικρή για ν’ αφήνεις να παίρνουν τα φράγκα οι φλώροι, οι πουθενάδες».

Παρότι τέτοιου είδους δημόσιοι τσαμπουκάδες κατά κανόνα υπάγονται στο επιδεικτικό (και συχνά κραυγαλέα ψεύτικο και προμελετημένο) role playing που χαρακτηρίζει το σύμπαν της συγκεκριμένης σκηνής, η πρόσκληση γίνεται αποδεκτή, με αποτέλεσμα ο ευάλωτος, ανασφαλής και κλονισμένος MJ (ο οποίος κρύβει και μερικά χρονάκια από την πραγματική ηλικία του) να βρεθεί ενώπιον ενός εξαιρετικού ζόρικου διλήμματος: «Εσύ ή το μπουρδέλο σου;». Που σημαίνει ότι θα πρέπει να επιλέξει ανάμεσά στον δικό του ξυλοδαρμό και στην καταστροφή του αυτοκινήτου του (μιας κόκκινης Ferrari), που είναι και το πλέον εμβληματικό από τα πολυτελή αξεσουάρ του.

Τελικά επιλέγει το πρώτο με συνέπεια να βρεθεί στο νοσοκομείο, όπου τον επισκέπτεται η (μάλλον νεαρή) μάνα του (Εύη Σαουλίδου), την οποία έχει «μπλοκάρει» στα social. ¨Όταν εκείνη τον πληροφορεί ότι όλοι γελάνε με το πάθημά του, εκείνος ξεσπά: «Ποιος κόσμος [γελάει]; Οι έντεχνοι; Οι φλώροι; Τα ναυάγια της ζωής με τα ιδρωμένα πουκάμισα; Οι πρώην Πασόκοι που έχουν κάνει εικονοστάσι τον Χατζιδάκι κι ακούνε μπουζουκολαϊκά; Δεν έχετε πάρει χαμπάρι ρε, γεράσατε, πεθάνατε. Αφήστε αυτούς που ξέρουνε να βγάλουνε φράγκα…».  

Κι αν είμαι τραπ μη με φοβάσαι Facebook Twitter
Ο τίτλος είναι “MJ”, όπως και το «καλλιτεχνικό» όνομα του κεντρικού χαρακτήρα της ταινίας (τον υποδύεται ο Γιώργος Κατσής).

Πέρα από την τεχνική της πληρότητα, η ταινία διαχειρίζεται ένα «θέμα» που τόσο ηθικό πανικό έχει προκαλέσει τα τελευταία χρόνια στην ελληνική κοινωνία, χωρίς πατρονάρισμα και διδακτισμό και χωρίς την απόσταση ασφαλείας (και ανωτερότητας) που θα πρόσφερε μια σατιρική προσέγγιση. Κατά κάποια σύμπτωση, η ταινία εμφανίζεται λίγες μέρες πριν από την εκδήλωση με τίτλο Stop Misogyny in (t)rap: A Call by Sadahzinia, «μια συναυλία – κάλεσμα ευαισθητοποίησης απέναντι στον μισογυνισμό στη μουσική», που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.  

DISFF47 | MJ [NATIONAL COMPETITION]

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για τα πανηγύρια

Daily / Για τα πανηγύρια

Τα πανηγύρια είναι πλέον αναπόσπαστο μέρος του πακέτου της καλοκαιρινής εμπειρίας. Δεν είναι κακό αυτό. Κι ας απορούμε κάποιοι με την «γιγάντωσή» τους, την οποία δεν θα μπορούσαμε να είχαμε προβλέψει με τίποτα λίγες δεκαετίες πριν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Daily / Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε από το HBO το νέο ‘comedy special’ του πάντα εξαίρετου Μαρκ Μάρον, στη διάρκεια του οποίου το οικουμενικό γίνεται προσωπικό, το προσωπικό πολιτικό και το γέλιο ένα στιγμιαίο αλλά πολύτιμο βάλσαμο για τον πόνο και την σύγχυση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Daily / Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Με μια λύπη παραπάνω πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του Μάλκολμ-Τζαμάλ Γουόρνερ, του «γιου» του Μπιλ Κόσμπι στην πιο διάσημη παγκοσμίως οικογενειακή σειρά της δεκαετίας του ’80, με τον οποίον μεγαλώσαμε συγχρόνως κάποτε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Daily / Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Το βιβλίο είναι ανάγνωσμα, είναι αναψυχή, αλλά μπορεί να είναι και μια προέκταση του κατόχου του, ένα στοιχείο και ένα αξεσουάρ που υποδηλώνει την «ταυτότητα» ή την «φυλή» του ατόμου που το διαβάζει (ή το περιφέρει νωχελικά στις διακοπές).
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ