Χρωματιστή πριονοκορδέλα

Χρωματιστή πριονοκορδέλα Facebook Twitter
«Η γυνή να φοβήται τον άνδρα», το πρώτο μεγάλο θύμα αυτής της θλιβερής ιστορίας, που μάλιστα προβλήθηκε και σε κινηματογράφους στη νέα «μπεζ» εκδοχή του.
0



ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΣΤΙΓΜΕΣ
 κατά την άχαρη και συνήθως μάταιη διαδικασία του ζάπινγκ στην έρημο των τηλεοπτικών καναλιών που μοιάζει με όαση για το μάτι μια παλιά ασπρόμαυρη ελληνική ταινία που εμφανίζεται ξαφνικά. Ειδικά αν είναι από τις καλές του λεγόμενου εμπορικού / βιομηχανικού σινεμά. Δυστυχώς όμως, όλο και πιο συχνά πλέον κινδυνεύει ο ταλαίπωρος τηλεθεατής να πέσει πάνω σε μια από τις «επιχρωματισμένες» βερσιόν που λυμαίνονται με τις θανατερές παστέλ αποχρώσεις τους το τηλεοπτικό τοπίο εδώ και μια τετραετία περίπου όταν και ξεκίνησε επίσημα αυτό το κακό. Μόνο κάτι σινεφίλ σπασίκλες είχαν γκρινιάξει τότε, ενώ η κρατούσα άποψη φαινόταν να αντιμετωπίζει ως «καλοδεχούμενη», «επαγγελματική» και «καλαίσθητη» αυτή την εκτρωματική και εντελώς αχρείαστη εξέλιξη. Λες και είμαστε στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και χαρίζουμε στον κόσμο έγχρωμες τηλεοράσεις για ν’ ανοίξει το μάτι του.  

Ώρες-ώρες τρέμω την στιγμή που θα εμφανιστεί ξαφνικά στην οθόνη έγχρωμη και παρδαλή η «Δεσποινίς Διευθυντής» ή ο Δημήτρης Χορν στο «Αλίμονο στους νέους» ντυμένος στα πράσινα να χοροπηδά σαν Ιρλανδός καλικάντζαρος στα στενά της Πλάκας, θα πάθω αποπληξία και δεν θα βρίσκεται κανείς κοντά για να με συνεφέρει.

Και καλά πες, δεν θα πεθάνουμε κιόλας για περιπτώσεις όπως «Ο άνθρωπος της καρπαζιάς» (αυτή η χαζομάρα με τον Βουτσά και την σουπερμαντολίνη) που πετυχαίνω διαρκώς τελευταία σε όλο το νέο χρωματιστό της μεγαλείο. Όταν πρόκειται όμως για ταινίες βαθιά αγαπημένες και ποικιλοτρόπως άξιες όπως «Η γυνή να φοβήται τον άνδρα» (το πρώτο μεγάλο θύμα αυτής της θλιβερής ιστορίας, που μάλιστα προβλήθηκε και σε κινηματογράφους στη νέα «μπεζ» εκδοχή του) ή ο «Μπακαλόγατος» («Της κακομοίρας») , το αποτέλεσμα είναι τραγικό και πονάει (το βλέμμα, το μυαλό και την ψυχή). Το ίδιο ισχύει ακόμα και για λιγότερο σημαίνουσες πλην όμως στιλάτες και καλοφτιαγμένες (στην αρχική εκδοχή τους) περιπτώσεις όπως «Το κοροϊδάκι της δεσποινίδας» ή το «Διακοπές στην Κέρκυρα» που είδα με απόγνωση (όσο άντεξα) πλημμυρισμένο με αφύσικα χρώματα πριν από μερικές μέρες και δυστυχώς δεν μπορώ να ξε-δώ.   

Ώρες-ώρες τρέμω την στιγμή που θα εμφανιστεί ξαφνικά στην οθόνη έγχρωμη και παρδαλή η «Δεσποινίς Διευθυντής» ή ο Δημήτρης Χορν στο «Αλίμονο στους νέους» ντυμένος στα πράσινα να χοροπηδά σαν Ιρλανδός καλικάντζαρος στα στενά της Πλάκας, θα πάθω αποπληξία και δεν θα βρίσκεται κανείς κοντά για να με συνεφέρει.

Ακόμα κι αν καταπίναμε όμως αυτές τις «επιχρωματισμένες» εκδοχές δημοφιλών ασπρόμαυρων ταινιών (υποθετικά μιλάμε, στην πραγματικότητα δεν χωνεύονται με τίποτα), δεν παύουν να παραμένουν εξοργιστικές οι διάφορες άλλες χειρουργικές παρεμβάσεις που βλέπει εδώ και χρόνια με τρόμο ο θεατής στις «ανανεωμένες» κόπιες πολλών άλλων ταινιών που έχει επιμεληθεί ειδικά για την τηλεόραση η ίδια εταιρεία (Καραγιάννης – Καρατζόπουλος): Εμβόλιμο υλικό (συχνά μεταγενέστερο), «εγκάθετοι» τίτλοι αρχής και τέλους, σφαγείο αρχικών και τελικών σεκάνς, χασάπικο μετα-μοντάζ, πετσόκομμα σκηνών, ρυθμού και αφήγησης, φριχτές γραμματοσειρές και άλλα θλιβερά και απαράδεκτα.  

Απεχθάνομαι να χρησιμοποιώ το συλλογικό / εθνικό πρώτο πληθυντικό («δεν είμαστε λαός» κλπ), εν προκειμένω όμως γίνεται για άλλη μια φορά φανερό το πόσο μας λείπει ακόμα και μια βασική  αντίληψη περί προστασίας πολιτισμικής κληρονομιάς και πολύτιμου αρχειακού υλικού κάθε είδους. Δεν θα έπρεπε να έχουν γίνει καταγγελίες από τους υπεύθυνους φορείς και τα διάφορα σωματεία του κινηματογραφικού χώρου με τα πενταψήφια αρχικά (αν έχουν γίνει και δεν το γνωρίζω, ζητώ συγνώμη) ενάντια στην κακοποίηση αυτών των ταινιών, ακόμα και των πιο ταπεινών και καταφρονεμένων εξ αυτών; 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

κακογιάννης

Ημερολόγιο / Κύριε Κακογιάννη, μού είπαν ότι είστε μόνος. Αληθινά μόνος.

Αυτή η συνέντευξη δημοσιεύτηκε τον Οκτώβριο του 1986 στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία. Είχα συναντήσει τον Κακογιάννη στο σπίτι του, στου Φιλοπάππου. Ψηφιοποιείται πρώτη φορά. 
ΣΤΑΘΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟΣ
O ελληνικός κινηματογράφος την εποχή του κορωνοϊού: Πώς θα γυριστούν νέες ταινίες;

Οθόνες / O ελληνικός κινηματογράφος την εποχή του κορωνοϊού: Πώς θα γυριστούν νέες ταινίες;

Αναβολές, ακυρώσεις, προσαρμοσμένα σενάρια, οργουελικές συνθήκες και πρωτόκολλα γυρισμάτων και η ανάγκη προσέλκυσης ξένων παραγωγών στην Ελλάδα συνθέτουν αυτήν τη στιγμή τον εγχώριο κινηματογραφικό χάρτη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Σταμάτης Γαρδέλης και η κατάρα των «ριάλιτι με διάσημους»

Daily / Ο Σταμάτης Γαρδέλης και η κατάρα των «ριάλιτι με διάσημους»

Το σύμπαν των τηλεοπτικών ριάλιτι έχει τους κανόνες του και τα τιμήματά του, ακόμα πιο περίεργη είναι όμως η συνθήκη των ριάλιτι με πάσης φύσεως διασημότητες, νυν και πρώην, ανερχόμενες ή ξεθωριασμένες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Υποστηρίζεις την εκεχειρία και τους Παλαιστίνιους; Απολύεσαι!

Daily / Υποστηρίζεις την εκεχειρία και τους Παλαιστίνιους; Απολύεσαι!

Σε «κρίση του ελεύθερου λόγου» που έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις εξελίσσεται στις ΗΠΑ και αλλού το κύμα απολύσεων και κυρώσεων εις βάρος όσων επικρίνουν δημόσια τη συνέχιση της σφαγής στη Γάζα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Άλλο το Πολυτεχνείο κι άλλο «η γενιά του Πολυτεχνείου»

Daily / Άλλο το Πολυτεχνείο κι άλλο «η γενιά του Πολυτεχνείου»

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου ως πολύτιμος συμβολισμός και ως μια σπάνια υπερβατική στιγμή αντέχει ακόμα γερά, κι ας παρακολουθούμε κάθε χρόνο να βγαίνουν από τις τρύπες τους όλο και περισσότεροι αρνητές της σημασίας και της υπόστασής της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ντάρμα, Αντάρμα και ΣΥΡΙΖΑ

Daily / Ντάρμα, Αντάρμα και ΣΥΡΙΖΑ

Θα πρέπει να είμαστε ευγνώμονες στον Ευκλείδη Τσακαλώτο, ο οποίος εισήγαγε στη δημόσια συζήτηση την έννοια του «ντάρμα», αλλά και στον Στέφανο Κασσελάκη που με τις «ανίερες» τακτικές του προκάλεσε μια τέτοια επίκληση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Milli Vanilli: H ιστορία του διαβόητου ντουέτου ως φάρσα και ως τραγωδία 

Daily / Milli Vanilli: H ιστορία του διαβόητου ντουέτου ως φάρσα και ως τραγωδία 

Από τον αφρό της διασημότητας βρέθηκαν ξαφνικά στο περιθώριο και παραδόθηκαν στη χλεύη όταν αποκαλύφθηκε ότι δεν τραγουδούσαν οι ίδιοι στους δίσκους τους. Ένα νέο ντοκιμαντέρ διαχωρίζει με συγκινητικό τρόπο την αλήθεια από το ψέμα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Get Gotti: Η άνοδος και η πτώση του τελευταίου διάσημου αρχιμαφιόζου 

Daily / Get Gotti: Η άνοδος και η πτώση του τελευταίου διάσημου αρχιμαφιόζου 

Το ντοκιμαντέρ του Netflix αποτελεί ένα χρονικό της επίπονης προσπάθειας των διωκτικών αρχών να στείλουν τον διαβόητο Τζον Γκότι για πάντα πίσω από τα κάγκελα, με φόντο τη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ‘80
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολύ δραματικοί αυτοί οι Παλαιστίνιοι»: Όταν ο σαρκασμός είναι πιο αποτελεσματικός από τις αναλύσεις

Daily / «Πολύ δραματικοί αυτοί οι Παλαιστίνιοι»: Όταν ο σαρκασμός είναι πιο αποτελεσματικός από τις αναλύσεις

Viral απ’ άκρη σ’ άκρη στον πλανήτη έγινε η συνέντευξη του Αιγύπτιου κωμικού (και όχι μόνο) Μπάσεμ Γιουσέφ στον Πιρς Μόργκαν, αποδεικνύοντας ότι κάποιες φορές η πικρή σάτιρα μπορεί να μεταδώσει την ουσία πολύ πιο αποτελεσματικά από τους πιο επιφανείς αναλυτές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ένα προφητικό «κόμικ» για την Παλαιστίνη, τρεις δεκαετίες πριν

Daily / Ένα προφητικό «κόμικ» για την Παλαιστίνη, τρεις δεκαετίες πριν

Από το «Palestine» του Joe Sacco καταλάβαμε, πολλοί από εμάς που θεωρούσαμε το «Μεσανατολικό» πέρα από τα ενδιαφέροντά μας, πώς μπορεί να είναι η καθημερινότητα στη Γάζα και στη Δυτική Όχθη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
γησης παπαγεωργιου

Daily / Ο πλοίαρχος που αγαπούσε τα σκίτσα, τους φάρους και τις παραδοσιακές φορεσιές

Έφυγε από την ζωή ο Γήσης Παπαγεωργίου, εξαίρετος γελοιογράφος, εικονογράφος, συγγραφέας, μελετητής των φάρων και των παραδοσιακών φορεσιών, απόστρατος του πολεμικού ναυτικού και τζέντλεμαν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο Μπέος είναι το δέντρο, όχι το δάσος

Daily / Ο Μπέος είναι το δέντρο, όχι το δάσος

Αυτό που εκπροσωπεί ο δήμαρχος του Βόλου δεν ευδοκιμεί μόνο σε συγκεκριμένες γεωγραφικές και κλιματικές συνθήκες. Είναι ένα εγχώριο alt-right μοντέλο που μοιάζει να επικρατεί, αποθρασυμένο και αποενοχοποιημένο πλέον, παντού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ