Ζάφος Ξαγοράρης

Ζάφος Ξαγοράρης Facebook Twitter
ΕΝΤΟΣ ΟΡΙΩΝ Δράση του Ζάφου Ξαγοράρη στο Μέτσοβο. Ο καλλιτέχνης βρίσκεται στο κέντρο ενός πεδίου που ορίζεται από τα βέλη που έχει τοποθετήσει στο χώρο.
0


ΤΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ μια περιοχή συνολικά αντιφατική. Από τη μια μπορεί να είναι μια τέχνη που εμφανίζεται στο δημόσιο χώρο -όπως στη δική μου δουλειά- από την άλλη μπορεί να είναι δυσπρόσιτη, επειδή περνά από πολλά στάδια ανάλυσης και σκέψης. Έτσι γίνεται απόμακρη. Δεν έχει ως στόχο κατευθείαν το κοινό, όπως έχουν άλλες μορφές που βρίσκονται κοντά στις εικαστικές τέχνες, για παράδειγμα η διαφήμιση.

Αν βάλεις δίπλα τη video art και το ΜΤV, θα διαπιστώσεις ότι έχουν πολλά κοινά. Αλλά ο στόχος των δυο μέσων είναι διαφορετικός. Τα εικαστικά κρατάνε ένα προνόμιο πειραματισμού ακριβώς επειδή παραμένουν στο περιθώριο.

Στα έργα μου με απασχολεί η συνάντηση του δημόσιου με το ιδιωτικό. Υπάρχουν θέματα εισβολής του δημόσιου στο ιδιωτικό και αντίστοιχα έχουμε την επιβολή της μοναξιάς στον υπαίθριο χώρο. Όταν μιλάμε για δημόσια σφαίρα δεν εννοούμε μόνο μια κατάσταση που περπατάς στους δρόμους της πόλης, αλλά και για την τηλεόραση, για θέματα κοινής λήψης δηλαδή.

«Το στοιχείο της συμμετοχικότητας υπήρχε παλαιότερα στα πανηγύρια και στις γιορτές, μόνο που δεν το λέγαμε "τέχνη". Τώρα ο καλλιτέχνης συχνά κάνει μια μικρή παρέμβαση, αφήνει το ίχνος του και αφήνει τους περαστικούς να δημιουργήσουν το τελικό αποτέλεσμα».

Με ενδιαφέρει όχι μόνο να απεικονίσω αυτήν τη σχέση, αλλά και να παρέμβω, να τη μεταμορφώσω. Το στοιχείο της συμμετοχικότητας υπήρχε παλαιότερα στα πανηγύρια και στις γιορτές, μόνο που δεν το λέγαμε «τέχνη». Τώρα ο καλλιτέχνης συχνά κάνει μια μικρή παρέμβαση, αφήνει το ίχνος του και αφήνει τους περαστικούς να δημιουργήσουν το τελικό αποτέλεσμα.

Δεν κάνω μνημειακά έργα. Θέλω να ενσωματώνονται στην πόλη, να γίνονται κατανοητά από το κοινό, να μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Έχω κάνει πολλά έργα με ήχο: σε έρημα χωριά της Κύπρου όπου πήρα το θρόισμα του αέρα και το μεγέθυνα, το μετέτρεψα σε δυνατό ήχο, στο Σάο Πάολο, και το τελευταίο στο Ροβερέτo στη Manifesta. Πηγαίνω συνήθως σε μέρη απομακρυσμένα, εγκαταλελειμμένα, σε μεταβατική κατάσταση, και μεταφέρω τους ήχους τους.

Στο Σάο Πάολο έβαλα απλά ηχεία με σημαιούλες σε έναν πολυσύχναστο δρόμο - τύπου «Αθηνάς». Πήγα στην Άκρη, μια απομακρυσμένη περιοχή του Αμαζονίου, και έκανα ηχογραφήσεις. Για τους Βραζιλιάνους η περιοχή είναι εξαιρετικά σημαντική γιατί εκεί ήταν ο Τσίκο Μέντες, ένα πρόσωπο ηρωικό, αν και τώρα είναι μια περιοχή κάπως εγκαταλελειμμένη. Προσπάθησα να μεγαλώσω την ένταση αυτού του τόπου και ένας τρόπος που σκέφτηκα για να το κάνω ήταν να πάρω ήχους από την περιοχή αλλά και από ραδιοφωνικούς σταθμούς (ως σύμβολο της Άκρης) και να τους μεταφέρω στην καρδιά του Σάο Πάολο.

Δεν είναι πολιτικοποιημένα τα έργα μου με την έννοια μιας πολιτικής στάσης που ακολουθώ κατά γράμμα και την εικονογραφώ με τα έργα μου. Περισσότερο βάζω ερωτήματα, από τη στιγμή που και εγώ δεν έχω έτοιμες απαντήσεις.

Ελπίζω να είναι και το αίσθημα αυτό που με οδηγεί στα έργα μου. Στην περίπτωση της Κύπρου, σίγουρα υπήρχε. Μου φαίνεται συγκινητικό να ακούς ένα δυνατό ήχο σε ένα άδειο χωριό. Ήταν ένας τρόπος να εμψυχώσω το χωριό.

Τα έργα που κάνω τώρα με τους ήχους είναι απλά στη σύλληψη και στην κατασκευή τους, έτσι ώστε να μπαίνουν μέσα στο αστικό τοπίο, να ενσωματώνονται σε αυτό. Θέλω να περνάνε λίγο απαρατήρητα, να μην έχει ο άλλος την αίσθηση ότι ο καλλιτέχνης πάει να επιβληθεί στο μέρος.

Με ενδιαφέρει η αντίθεση. Το δημόσιο με το ιδιωτικό, ο θόρυβος μέσα στην απόλυτη ερημιά. Είναι όπως στη ζωγραφική που θες να κάνεις κοντράστο με το χρώμα - αυτό κάνω με τον ήχο.

Το διδακτορικό μου αφορούσε την κατασκευή του θαύματος από τον Ήρωνα Αλεξανδρέα. Συγκεκριμένα, τους μηχανισμούς που περιέγραψε ο Ήρωνας και είναι είτε παιχνίδια που υπάρχουν μέσα στην πόλη είτε μηχανισμοί με καθρέφτες, σαν μικρά θαύματα. Τα συνόδευε όμως με κείμενα στα οποία εξηγούσε πώς γίνονταν. Ουσιαστικά, με αυτά τα κείμενα αναιρούσε τη μαγεία, το ανεξήγητο του θαύματος και το μετέτρεπε σε ένα είδος έκπληξης. Αναιρούσε την ίδια τη λογική του θαύματος και αυτό είναι σαφώς μια καλλιτεχνική πρακτική.

Όταν το έργο προσπαθεί να ενσωματωθεί στο αστικό περιβάλλον, το στοιχείο της παραίσθησης λειτουργεί καλύτερα γιατί το κοινό μπερδεύεται περισσότερο. Με ένα μεγάλο ηχείο θα καταλάβαινε ότι είναι κάτι το εργώδες και δεν θα είχε το στοιχείο της έκπληξης που οδηγεί και στη συγκίνηση.

Σίγουρα με ενδιαφέρει το κοινό, και μάλιστα όσο μεγαλώνω και γίνομαι περισσότερο έμπειρος, το υπολογίζω. Μπορώ να το σταθμίσω. Μπορεί να μου φαίνεται σημαντικό να συγκινηθεί από τους ήχους που ακούει -να είναι στην πόλη και να ακούει ήχους ζώου από το Αμαζόνιο- αλλά μου φαίνεται εξίσου σημαντικό το να σκεφθεί γιατί γίνεται αυτό, πώς σκέφτηκα και γιατί το έκανα.

Η πόλη είναι από τα πεδία που επιλέγω, αλλά σε σχέση με το πώς μπορεί να υπάρχει μια κατοίκηση των εξωτερικών χώρων της. Μια ιδιωτικοποίηση των χώρων αυτών. Στην Ελλάδα δεν είναι σαφείς οι κανονισμοί των δημόσιων χώρων, υπάρχει μια παραβατικότητα. Ειδικά στους άδειους, κενούς χώρους υπάρχει και κάτι που θα έλεγα «κενό εξουσίας». Μπορεί κανείς να σκεφθεί ότι η πόλη είναι ζωντανή ακριβώς επειδή δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι χρήσης και ζωής σε αυτές τις περιοχές.

Η κοινή ζωή των μεταναστών σε μια πόλη δημιουργεί και πάλι ένα έρημο μέρος. Η συνύπαρξη των διαφορετικών εθνοτήτων δημιουργεί κενά γιατί υπάρχει μια άγνοια καταγωγής και κουλτούρας του ενός για τον άλλο.

Μου αρέσουν οι δρόμοι να περπατώ, οι ταράτσες να κάθομαι, οι παραλίες το βράδυ. Όλα τα ανοιχτά μέρη, τα εποπτικά σημεία της πόλης που σου προσφέρουν μεγάλη δυνατότητα θέασης..

Τα πρώτα έργα τέχνης που θυμάμαι είναι των γονιών μου. Θυμάμαι κάτι έργα που έφτιαχνε ο πατέρας μου, για τα οποία έψηνε πλεξιγκλάς στο φούρνο. Κάτι τοξικό οπωσδήποτε. Αλλά αυτά είναι θέματα προσωπικά...

Οι Αθηναίοι
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μπία Ντάβου, μια Ελληνίδα πρωτοπόρος των εικαστικών τεχνών

Εικαστικά / Μπία Ντάβου, μια Ελληνίδα πρωτοπόρος των εικαστικών τεχνών

Γνωριμία με μια καλλιτέχνιδα που κινήθηκε στα όρια της ζωγραφικής και της γλυπτικής, της χειρωναξίας και του αυτοματισμού, χρησιμοποιώντας πρωτοποριακά την τεχνολογία με έναν μετα-ψηφιακό τρόπο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στην καρδιά του ταύρου - στην κοιλιά του καλλιτέχνη

Οθόνες / «Η καρδιά του ταύρου»: Ένα ντοκιμαντέρ για την πίστη στην ψευδαίσθηση

Σε παραγωγή Onassis Culture, η Εύα Στεφανή επιχειρεί μια κατάδυση στον σαγηνευτικό κόσμο του Δημήτρη Παπαϊωάννου και της προετοιμασίας της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός».
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά ή την ανακούφιση στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εμμανουήλ Καραλής: Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, στο χειροκρότημα και στη λάμψη, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν

Οι Αθηναίοι / Manolo: «Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν»

Έχει μάθει να περνά τον πήχη, να ξεπερνά τους φόβους και να καταρρίπτει στερεότυπα. Θεωρεί ότι η ζωή του αθλητή μοιάζει πολύ με τη ζωή του μοναχού. Ο πρωταθλητής στο άλμα επί κοντώ αφηγείται τη ζωή του και μιλά για τα παιδικά του χρόνια, τις όμορφες και δύσκολες στιγμές, την ψυχική του υγεία, τον έρωτα, την πίστη και την αγάπη που τον κρατούν όρθιο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Οι Αθηναίοι / O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Ο 81χρονος δημοσιογράφος και συγγραφέας που για δεκαετίες διηύθηνε τις πολιτιστικές σελίδες της Ελευθεροτυπίας, αφηγείται τη συναρπαστική καριέρα του στη LiFO
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT