ΑΘΗΝΑ

Ο Ερρίκος Λίτσης αφηγείται τη ζωή του στη LifO Facebook Twitter
Η Αθήνα μ' αρέσει. Εδώ είναι το χωριό μου. Φωτο: Σπύρος Στάβερης / LIFO

Ο Ερρίκος Λίτσης αφηγείται τη ζωή του στη LifO

0

Eίμαι 50 χρονών. Γεννήθηκα στα Πετράλωνα. Στα Άνω Πετράλωνα συγκεκριμένα – έχει διαφορά. Στον «Ζέφυρο» κάθε Κυριακή έβλεπα αγώνες κατς με τον Σουγκλάκο και τον Τρομάρα, και δίπλα είχε μια μάντρα με Καραγκιόζη. Πιο πέρα υπήρχε το σινεμά «Άννα». Έπαιζε ταινίες με τον Μασίστα και τον Γκοτζίλα. Αυτό ήταν εκεί που είναι τώρα ένα σούπερ μάρκετ, αν έχεις προσέξει. Ζούσα στην πρώτη πολυκατοικία των Άνω Πετραλώνων, στο κτήριο του Παυλίδη. Εκεί μεγάλωσα.

Κι όταν έγινα 18 μπήκα στην Ανωτάτη Βιομηχανική, πήρα πτυχίο στη στατιστική, μετά γράφτηκα στο τμήμα διοίκησης επιχειρήσεων – και μετά τα παράτησα. Όλα αυτά τα χρόνια στο πανεπιστήμιο ήταν πολιτικοποιημένα. Όποιον δεν τον ενδιέφερε η πολιτική τότε ήταν ή μαλάκας ή φιλοχουντικός.

• Το 1979 πήγα φαντάρος στην Κομοτηνή. Αρκετοί αξιωματικοί ήταν κρυφοπασοκικοί, που, για τα μέτρα της εποχής, ήταν σαν να λέμε σήμερα αναρχοκομουνιστές. Ξέραμε ότι ο διοικητής ήταν ΠΑΣΟΚ και τον βλέπαμε σαν τον Φιντέλ Κάστρο. Γενικά δεν ήταν ζόρικα.

• Μετά πήγα για διακοπές στο Ισραήλ, κι έκατσα περίπου 3 χρόνια. Στην ευρύτερη περιοχή του Τελ Αβίβ. Δούλευα σερβιτόρος σε ένα ελληνικό καφενείο. Έπαιζα κιθάρα σε πλατείες, ζωγράφιζα ελληνικά τοπία που έβλεπα από καρτ ποστάλ. Γύριζα στην Ελλάδα, μετά ξαναβαριόμουνα και ξανάφευγα.

Πρέπει όλοι να δουλέψουμε πιο σκληρά για να μη χασμουριέται ο κόσμος. Δεν ξέρω τι σημαίνει αυτό που λέω, δεν μπορώ να το ορίσω, αλλά είμαι σίγουρος ότι το ελληνικό σινεμά αυτό θέλει. Ανθρώπους που να δουλεύουν πιο σκληρά.

• Όταν γύρισα στην Ελλάδα μόνιμα άρχισα να κάνω διάφορα. Ασχολήθηκα με το εμπόριο βιντεοκασέτας κι έπαιζα dj σε διάφορα μαγαζιά. Μετά πήγα στην Πάτρα με τον Γιάννη Τσίρο για 6 μήνες, και κάναμε ραδιοφωνικές παραγωγές. Απ' όλα αυτά μόνο το ντιτζεϊλίκι μού 'μεινε. Ακόμα το κάνω. Το γουστάρω πάρα πολύ. Πάρα πολύ.

Μ' αρέσει η μουσική που λένε ροκ. Στο σπίτι ροκ και μπλουζ ακούω, τίποτα άλλο. Όχι ψέματα· και έθνικ. Δεν ακούω ραδιόφωνο γιατί θέλω να επιλέγω εγώ αυτό που θα ακούσω. Τα βράδια πηγαίνω σε συγκεκριμένα μαγαζιά. Στο «Mπάτμαν», ας πούμε. Ο Γιώργος, που το 'χει, είναι παιδικός μου φίλος. Στο σπίτι του γυρίστηκε το Σπιρτόκουτο, για να καταλάβεις. Ή στο «Κinky» του Γιάννη Βουλγαράκη. Ή στο «Μικρό Καφέ» στην Αραχώβης. Τώρα πια δεν είμαι πολύ φίλος με το αλκοόλ. Για καφέ πάω στο Θησείο. Και μαγειρεύω σπίτι μου. Και παίζω και σκάκι σπίτι μου.

Ο Ερρίκος Λίτσης αφηγείται τη ζωή του στη LifO Facebook Twitter
Μ' αρέσει ν' αλλάζω τη μούρη μου. Φωτο: Σπύρος Στάβερης / LIFO

• Η Αθήνα μ' αρέσει. Εδώ είναι το χωριό μου. Μερικές φορές μόνο με θυμώνει λίγο. Και όταν φεύγω από την πόλη, το κάνω για ν' ανέβω στη μηχανή και να οδηγήσω. Αυτό είναι ξεκούραση για μένα. Ή μόνος μου ή με φίλους. Γενικά, τώρα πια ξέρω τι με κάνει να περνάω καλά.

• Και στη δουλειά, είμαι σε μια ηλικία που δεν με ενδιαφέρει να κάνω δουλειές για να μάθουν την φάτσα μου. Ξέρεις, είναι πολύ εύκολο να μάθουν τη φάτσα μου. Το θέμα είναι η φάτσα μου να διηγείται μια ενδιαφέρουσα ιστορία. Κι ο τρόπος που θα τη διηγηθεί. Αυτό είναι ο κινηματογράφος. Μια ιστορία που ο καθένας τη λέει αλλιώς. Όπως ένα ανέκδοτο, που ένας το λέει και σε κάνει να χαμογελάς κι ο άλλος σε κάνει να χασμουριέσαι.

Πρέπει όλοι να δουλέψουμε πιο σκληρά για να μη χασμουριέται ο κόσμος. Δεν ξέρω τι σημαίνει αυτό που λέω, δεν μπορώ να το ορίσω, αλλά είμαι σίγουρος ότι το ελληνικό σινεμά αυτό θέλει. Ανθρώπους που να δουλεύουν πιο σκληρά. Θέλω να πω πως, άμα ξέρεις να κρατάς την κάμερα και να καδράρεις, σκέψου καλά τι θα είναι αυτό που θα δείξεις. Με εκνευρίζει η φράση «καλό για ελληνικό». Τη σιχαίνομαι.

• Το 2000 συναντήθηκα τυχαία με τον Οικονομίδη. Τότε κατάλαβα ότι από 'δώ και πέρα θα είμαι ηθοποιός. Και τίποτα άλλο. Ο Γιάννης έχει έναν περίεργο τρόπο να δουλεύει. Σε κάνει να νιώθεις πάρα πολύ ωραία. Παίρνει κόσμους πολλών ανθρώπων και φτιάχνει έναν δικό του. Η κοινή αισθητική είναι μεγάλη υπόθεση. Φτιάχνει κοινούς στόχους. Φτιάχνει φιλίες. Έχω διάφορους φίλους που δεν τους ξέρω προσωπικά. Θεωρώ τον Frank Zappa και τον Tom Waits φίλους μου. Τους ξέρω καλά πια. Αυτή είναι η μαγεία της τέχνης. Κάθε τέχνης. Μαθαίνεις τους ανθρώπους χωρίς να τους συναντάς.

Ο Ερρίκος Λίτσης αφηγείται τη ζωή του στη LifO Facebook Twitter
Νιώθω ότι έχει περισσότερη αξία όταν γίνονται πολλοί άνθρωποι μάρτυρες της ίδιας σκηνής. Φωτο: Σπύρος Στάβερης / LIFO

• Έχω φίλους. Και κάνω ακόμα. Υπήρχαν άνθρωποι που, όταν είδαν το Σπιρτόκουτο ή το Η Ψυχή στο Στόμα, με λυπήθηκαν. Η αδερφή μου δεν άντεχε να με βλέπει να υποφέρω. Εγώ πέρασα φανταστικά, το φχαριστήθηκα. Κάποιοι είπαν πως η γλώσσα ήταν σκληρή και προκλητική. Άλλοι μάς είπαν υπερβολικούς. Γελάω όταν τ' ακούω αυτό. Κρυφοπουριτανισμός παύλα ψευδοσεμνοτυφία. Είναι αστείο που θέλουν οι άνθρωποι να βλέπουν πράγματα που δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα. Είναι αστείο που σε όλα τα σίριαλ τα σπίτια έχουν μεγάλους καναπέδες και όλοι φοράνε σιδερωμένα ρούχα.

Γιατί κανείς δεν βλέπει το ψέμα; Όταν τρεις άντρες μιλάνε σε ένα συνεργείο, δεν λέει ό ένας στο άλλο «πιάσε ρε μπουμπούνα το μπουζόκλειδο» ή «φέρε την πένσα ρε χαζούλη». Όταν θες να κάνεις μια ρεαλιστική ταινία πρέπει να μιλάς ρεαλιστικά. Και να σ' αρέσει που παίζεις και είσαι κομμάτι της. Έπαιξα στις ταινίες του Οικονομίδη, της Ευαγγελάκου, του Παναγιωτόπουλου, της Μασκλαβάνου, του Νιζήρη – και στο Τσίου. Και στον Γκορίτσα τώρα. Γιατί ήθελα να είμαι κομμάτι τους. Αυτός ήταν ο λόγος. Τίποτα άλλο. Και αυτό θα κάνω στο μέλλον. Μάλλον αυτό θα ήθελα να κάνω.

• Υπάρχουν δυο ειδών ταινίες. Αυτές που σε κάνουν να θες να φας ποπ κορν κι αυτές που σε κάνουν να θες να πιεις δυο τρία ουίσκι. Μ' αρέσει να βλέπω ταινίες με παρέα. Νιώθω ότι έχει περισσότερη αξία όταν γίνονται πολλοί άνθρωποι μάρτυρες της ίδιας σκηνής. Μ' αρέσει που πολλοί άνθρωποι βλέπουν την ίδια εικόνα μπροστά τους.

• Μ' αρέσει να αλλάζω τη μούρη μου. Δεν καταλαβαίνω πώς ένας ηθοποιός μπορεί να παίξει το χρηματιστή και τον νταβατζή χωρίς να αλλάξει τη μούρη του. Στα ρεπό μου παίζω τον Ερρίκο.

Οι Αθηναίοι
0

ΑΘΗΝΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Οι Αθηναίοι / O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Ο 81χρονος δημοσιογράφος και συγγραφέας που για δεκαετίες διηύθηνε τις πολιτιστικές σελίδες της Ελευθεροτυπίας, αφηγείται τη συναρπαστική καριέρα του στη LiFO
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Ελένη Σαράντη

Γεύση / Ελένη Σαράντη: «Κυνήγησα πράγματα που τελικά δεν είχαν σημασία»

Μετά από μια δύσκολη στιγμή, κατάλαβε πως η μόνη επιβράβευση που μετρά δεν είναι τα αστέρια, αλλά το “φάγαμε καταπληκτικά”. Όταν την αποκαλούν σεφ, απαντά απλά: «Εγώ μαγειρεύω». Η υπερήφανη μαγείρισσα που προκαλεί ουρές στην οδό Σαλαμίνος, στον Κεραμεικό, είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Κώστας Σπαθαράκης, εκδότης.

Κώστας Σπαθαράκης / Κώστας Σπαθαράκης: «Δεν έχουμε αφηγήσεις για τις ερωτικές μας σχέσεις, για τα νιάτα μας»

Για τον άνθρωπο πίσω από τις εκδόσεις αντίποδες, το μεγαλύτερο όφελος ήταν ότι, ενώ του άρεσε να είναι χωμένος μέσα στα βιβλία – μια μοναχική και ίσως ναρκισσιστική συνήθεια –, στην πορεία έμαθε να τη μετατρέπει σε εργαλείο κοινωνικότητας και επαφής με τους γύρω του.
M. HULOT
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Οι Αθηναίοι / Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Η εκτέλεση του Μπελογιάννη τον έκανε αριστερό. Η αυτοκτονία του Νίκου Πουλαντζά, μπροστά στα μάτια του, τον καθόρισε. Ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, αφηγείται το προσωπικό του ταξίδι και την πνευματική περιπέτεια μιας ολόκληρης εποχής, από τη διανόηση του Παρισιού μέχρι τους δρόμους της πολιτικής και τις αίθουσες των πανεπιστημίων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γκίκας Ξενάκης

Γκίκας Ξενάκης / «Έχω κάνει λάθη – δούλεψα πολύ με τον εαυτό μου για να τους σέβομαι όλους στην κουζίνα»

Μεγαλώνοντας στη Θήβα, αγάπησε το φρέσκο ψάρι, τα άγρια χόρτα και τις ταπεινές συνταγές. Αν και είχε αρχικά πολύ κακή εικόνα για τους μάγειρες, εξελίχθηκε σε σεφ για τον οποίο –όπως είπε ο Επίκουρος– μπορούσε να καταλάβει κανείς ένα πιάτο του με κλειστά τα μάτια. Ο «τιμονιέρης» της κουζίνας του Aleria, Γκίκας Ξενάκης, είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Για τις Αρχές ήταν «τρομοκράτης» και «αρχηγός» της 17Ν, ενώ για την Αριστερά «προβοκάτορας». Σήμερα δηλώνει αντιστασιακός εκ φύσεως και πιστεύει ότι η «Ελευθεροτυπία» της δικής του εποχής δεν μπορεί να ξαναβγεί. Ο θρυλικός δημοσιογράφος αφηγείται την πολυτάραχη ζωή του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ