Ο Αντώνης Καρπετόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LifO Facebook Twitter
Έχω μεγάλες δυσκολίες με τα ταξί. Όποτε μπαίνω, αναγνωρίζουν τη φωνή μου από το ραδιόφωνο. Και πρέπει να αναλύω τα πάντα. Κανονική ανάκριση. Φωτο: Charlie Makkos / LIFO

Ο Αντώνης Καρπετόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LifO

0

Πάντα μου άρεσε το γράψιμο. Επίσης ήμουν αθεράπευτα κουτσομπόλης. Αυτά τα δυο μάλλον με έκαναν να θέλω να γίνω δημοσιογράφος. Δεν το έχω μετανιώσει. Το 1991 σπούδαζα στην Ιταλία Νομικά. Μετά από 3 χρόνια κατάλαβα πως εγώ και τα νομικά συγγράμματα δεν θα γίνουμε ποτέ ένα. Βαριόμουν. Άρχισα να γράφω αθλητικά και έμεινα στο χώρο. Θα μπορούσα να είχα γράψει ένα σενάριο και να είμαι σεναριογράφος σήμερα. Έτυχε.

• Οι γονείς μου ελπίζω να είναι περήφανοι για μένα. Μέχρι να πάω στο «Βήμα», πάντως, έβλεπα μια διστακτικότητα. Ο αθλητικός συντάκτης είναι παρεξηγημένος, ίσως και δικαίως. Με όλα αυτά που συμβαίνουν, με τα λαμόγια, τη βρομιά, τους πυροβολισμούς των παραγόντων. Ο αθλητικός Τύπος νομίζω πως αντανακλά την ποιότητα των αναγνωστών του. Όταν με ρωτάει κάποιος «με τι ασχολείσαι» (κυρίως οι γυναίκες), απαντώ «δουλεύω στην τάδε εφημερίδα». Δεν ξέρω αν είναι συστολή ή ενοχές. Δημοσιογράφος, πάντως, σπάνια δηλώνω.

Δουλεύω ασταμάτητα. Πολλές ώρες τη μέρα. Γράφω ακόμα και στις διακοπές μου. Μπορεί να είμαι στο Χονγκ Κονγκ και να γράφω για τον Ατρόμητο Περιστερίου. Είναι τρέλα, το ξέρω, αλλά νιώθω πως αν τα αφήσω όλα για ένα μήνα μπορεί να επιστρέψω και να μην είναι τίποτα ίδιο.

• Έχω μεγάλες δυσκολίες με τα ταξί. Όποτε μπαίνω, αναγνωρίζουν τη φωνή μου από το ραδιόφωνο. Και πρέπει να αναλύω τα πάντα. Κανονική ανάκριση. Όσοι με γνωρίζουν μέσω της τηλεόρασης θεωρούν πως είμαι ένα φρικιό που τον νοιάζει μόνο η μπάλα. Είναι μάλλον η μοίρα του αθλητικού συντάκτη.

• Δουλεύω ασταμάτητα. Πολλές ώρες τη μέρα. Γράφω ακόμα και στις διακοπές μου. Μπορεί να είμαι στο Χονγκ Κονγκ και να γράφω για τον Ατρόμητο Περιστερίου. Είναι τρέλα, το ξέρω, αλλά νιώθω πως αν τα αφήσω όλα για ένα μήνα μπορεί να επιστρέψω και να μην είναι τίποτα ίδιο. Μερικές φορές κουράζομαι από τις εντάσεις. Και σκέφτομαι να τεμπελιάζω όλη μέρα. Ή να ανοίξω ένα μαγαζί, μια καφετέρια, όπως ο πατέρας μου. Μετά συνεχίζω τη δουλειά σαν να μην υπάρχει αύριο.

• Θέλω κάποια στιγμή να γράψω ένα αστυνομικό μυθιστόρημα. Ελπίζω να το κάνω.

• Ο Χρήστος Βακαλόπουλος έλεγε πως οι πόλεις είναι μια εφεύρεση των αντρών, για να γλιτώνουν από τις γυναίκες. Συμφωνώ. Η Αθήνα είναι ξεμυαλίστρα. Την αγαπώ. Οδηγώ μέσα στο μποτιλιάρισμα και δεν παραπονιέμαι ποτέ. Ξέρω πως στο Λονδίνο το traffic είναι χειρότερο.

Όταν έμενα στη Ρώμη αρχικά είχα μαγευτεί, αλλά τελικά κατάλαβα πως είναι μια μπαρόκ, συντηρητική και την ίδια στιγμή υπέροχη πόλη. Εκεί, όμως, δεν έχει πολλές εκπλήξεις. Μπορείς να δεις μια λακκούβα σε ένα δρόμο και να επιστρέψεις μετά από 6 χρόνια και να είναι εκεί. Δεν μπορώ να τη συγκρίνω με την Αθήνα. Εδώ όλα αλλάζουν διαρκώς.

Ο Αντώνης Καρπετόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LifO Facebook Twitter
Σπουδαίοι άνθρωποι για μένα είναι αυτοί που με απασχολούν. Που με διασκεδάζουν. Που με αναγκάζουν να διαβάζω τα βιβλία τους. Φωτο: Charlie Makkos / LIFO

• Όταν ήρθα στην Αθήνα, έμενα στην Κυψέλη. Είχα μαγευτεί. Στην πολυκατοικία μου, τα 2/3 των γειτόνων μου δεν μιλούσαν ελληνικά. Ένιωθα κοσμοπολίτης. Αλλά οι παλιοί κάτοικοι της Κυψέλης φέρονταν σαν ξεπεσμένοι αριστοκράτες. Σαν να είχαν κάτι φοβερό παλιά και να το έχασαν. Όσο και να μου άρεσε η Φωκίωνος, ο Αϊ-Γιώργης, τα σουβλατζίδικα, έφυγα. Δεν αντέχω τη λαγνεία του παρελθόντος.

• Τώρα με έχουν υιοθετήσει στη Νέα Σμύρνη. Εδώ είναι ένα νησί. Ένα μέρος όπου όλοι γνωρίζονται. Όπου τα προβλήματα της καθημερινότητας μοιάζουν να είναι ο Πανιώνιος, ο δήμος, η πλατεία και το αν οι καρέκλες της τάδε καφετέριας μπήκαν σωστά εκεί που μπήκαν. Υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν το να πάνε στο Σύνταγμα ταξίδι στο εξωτερικό. Το λατρεύω αυτό. Ίσως επειδή μεγάλωσα στην επαρχία.

• Η μάνα μου έλεγε πως είμαι λίγο γυρνοθήρας. Γυρίζω πολύ. Βγαίνω στη Νέα Σμύρνη. Το να πιω καφέ στο κέντρο, στη Βαλαωρίτου, το θεωρώ κάτι σαν δουλειά. Σαν δεύτερο γραφείο. Αποφεύγω Ψυρρή, Γκάζι και πλατεία Κολωνακίου. Τα θεωρώ τουριστικά. Γενικά ψάχνομαι σαν 25χρονος. Δεν είμαι παντρεμένος, ούτε μου αποδίδονται παιδιά.

• Φέτος μου άρεσε πάρα πολύ το Zodiac. Είναι μια ταινία για εμμονές. Και την αγάπησα γιατί έχω κι εγώ πολλές. Από μουσική δεν μπορώ να πω πως ακούω κάτι συγκεκριμένο. Γενικά, προτιμώ τον ελληνικό στίχο. Είναι σαν τις περιγραφές των αγώνων ποδοσφαίρου. Θέλω να καταλαβαίνω τι λένε.

• Αν είμαι περήφανος για κάτι στη ζωή μου, είναι γιατί έχω κρατήσει τους ίδιους φίλους εδώ και 15-20 χρόνια. Σιγά μην την ψωνίσω. Δεν πιστεύω σε καμία υστεροφημία, ξέρω πως δεν κάνουμε κάτι σημαντικό.

Ο Αντώνης Καρπετόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LifO Facebook Twitter
Η Αθήνα είναι ξεμυαλίστρα. Την αγαπώ. Οδηγώ μέσα στο μποτιλιάρισμα και δεν παραπονιέμαι ποτέ. Φωτο: Charlie Makkos / LIFO

• Με τον Αντώνη Πανούτσο γνωρίστηκα στο «Φίλαθλο». Ήμασταν δυο UFO σε έναν χώρο που δεν μας ταίριαζε. Ξεχωρίζαμε. Καλά, αυτός ξεχώριζε πιο πολύ. Κάναμε παρέα και πολλή πλάκα. Και κάπου εκεί ταιριάξαμε και επαγγελματικά. Εγώ δεν μπορώ να διαπραγματευτώ τον εαυτό μου. Με ενδιαφέρει πρώτα να γίνει η δουλειά. Τα λεφτά και ο τρόπος που θα τα πάρω δεν με απασχολούν. Ευτυχώς ασχολείται ο Πανούτσος με τις διαπραγματεύσεις, που είναι δυνατός σε αυτά.

• Ένα από τα μεγαλύτερα ξενερώματα της ζωής μου ήταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Είναι μια διοργάνωση βιτρίνας. Αλλοιώνουν τον πραγματικό χαρακτήρα της πόλης για το χατίρι μιας ηλίθιας και ψευδούς διοργάνωσης.

• Το πιο ανυπόφορο ήταν πως καταλύθηκε κάθε έννοια δημοσιογραφίας, ελέγχου και κριτικής. Σαν να υπάρχει ένας στάβλος ιερών αγελάδων για τον οποίο δεν μπορείς να πεις κουβέντα. Είχα προτάσεις για να γράψω κείμενα 100 λέξεων, υπερκοστολογημένα. Σχεδόν κάθε λέξη θα πληρωνόταν 150 ευρώ. Αρνήθηκα συνειδητά για να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι. Από Γραφείο Τύπου δεν έχω πάρει ποτέ λεφτά. Όχι μόνο για λόγους ιδεολογίας. Πληρώνουν και λίγο.

• Διαβάζω πολλά βιβλία, με περίεργο τρόπο. Κάνω μόνος μου αφιερώματα. Μπορεί να διαβάζω τα άπαντα του Τζέιμς Ελρόι για ένα διάστημα. Ή βιβλία σχετικά με τον κινηματογράφο για μια άλλη περίοδο. Αυτή την εποχή διαβάζω ό,τι έχει γραφτεί σχετικά με την ελληνική Αριστερά. Το τελευταίο ήταν το Χαμογέλα, ρε, τι σου ζητάνε του Χρόνη Μίσσιου, που το είχα παραλείψει στο παρελθόν.

• Σπουδαίοι άνθρωποι για μένα είναι αυτοί που με απασχολούν. Που με διασκεδάζουν. Που με αναγκάζουν να διαβάζω τα βιβλία τους. Θα ήθελα να γνωρίσω τον Πέτρο Μάρκαρη. Μου αρέσει όπως γράφει, όπως σκέφτεται. Ο αστυνόμος Χαρίτος είναι αγαπημένος χαρακτήρας.

Πρόσφατα έφτασα κοντά στο να γράψω το πρώτο βιβλίο μου. Και προτίμησα να μην το γράψω. Καλύτερα να πιστεύουμε πως μια μεγάλη ομάδα, με έναν μεγάλο προπονητή, πήρε την κούπα. Χρειάζονται και οι μύθοι.

• Χρειάζεται απόσταση για να καταλάβεις ποιος είναι σπουδαίος. Σχεδόν κάθε μέρα μιλάω για μπάλα με τον συνταγματολόγο Νίκο Αλιβιζάτο. Το ότι μαλώνουμε για τον Παναθηναϊκό και τον Ολυμπιακό με κάνει να ξεχνάω πως μιλώ με ένα τέρας γνώσεων, που έχει βγάλει τα μάτια του διαβάζοντας, κάτι που εμένα με φόβισε σε έξι μόνο μήνες.

• Φαβορί για το πρωτάθλημα βλέπω τον Ολυμπιακό. Είναι καλύτερος από πέρσι, είναι μια μηχανή κατάκτησης πρωταθλημάτων και ξέρει και να δημιουργεί και να απορροφά τις εντάσεις. Η ΑΕΚ έχει τύχη, σίγουρα, αλλά περιμένω την πρώτη της κρίση. Τον Παναθηναϊκό δεν τον βλέπω...

• Πρόσφατα έφτασα κοντά στο να γράψω το πρώτο βιβλίο μου. Είχα μιλήσει με τις εκδόσεις Λιβάνη για τη συγγραφή ενός βιβλίου σχετικού με το Euro 2004, μαζί με τον Γιώργο Λιάνη. Ψάχνοντας, όμως, βρήκα 25 πράγματα που απομυθοποιούσαν σε οικτρό βαθμό την κατάκτηση του ευρωπαϊκού. Και προτίμησα να μην το γράψω. Καλύτερα να πιστεύουμε πως μια μεγάλη ομάδα, με έναν μεγάλο προπονητή, πήρε την κούπα. Χρειάζονται και οι μύθοι.

Οι Αθηναίοι
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Οι Αθηναίοι / O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Ο 81χρονος δημοσιογράφος και συγγραφέας που για δεκαετίες διηύθηνε τις πολιτιστικές σελίδες της Ελευθεροτυπίας, αφηγείται τη συναρπαστική καριέρα του στη LiFO
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Ελένη Σαράντη

Γεύση / Ελένη Σαράντη: «Κυνήγησα πράγματα που τελικά δεν είχαν σημασία»

Μετά από μια δύσκολη στιγμή, κατάλαβε πως η μόνη επιβράβευση που μετρά δεν είναι τα αστέρια, αλλά το “φάγαμε καταπληκτικά”. Όταν την αποκαλούν σεφ, απαντά απλά: «Εγώ μαγειρεύω». Η υπερήφανη μαγείρισσα που προκαλεί ουρές στην οδό Σαλαμίνος, στον Κεραμεικό, είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Κώστας Σπαθαράκης, εκδότης.

Κώστας Σπαθαράκης / Κώστας Σπαθαράκης: «Δεν έχουμε αφηγήσεις για τις ερωτικές μας σχέσεις, για τα νιάτα μας»

Για τον άνθρωπο πίσω από τις εκδόσεις αντίποδες, το μεγαλύτερο όφελος ήταν ότι, ενώ του άρεσε να είναι χωμένος μέσα στα βιβλία – μια μοναχική και ίσως ναρκισσιστική συνήθεια –, στην πορεία έμαθε να τη μετατρέπει σε εργαλείο κοινωνικότητας και επαφής με τους γύρω του.
M. HULOT
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Οι Αθηναίοι / Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Η εκτέλεση του Μπελογιάννη τον έκανε αριστερό. Η αυτοκτονία του Νίκου Πουλαντζά, μπροστά στα μάτια του, τον καθόρισε. Ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, αφηγείται το προσωπικό του ταξίδι και την πνευματική περιπέτεια μιας ολόκληρης εποχής, από τη διανόηση του Παρισιού μέχρι τους δρόμους της πολιτικής και τις αίθουσες των πανεπιστημίων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γκίκας Ξενάκης

Γκίκας Ξενάκης / «Έχω κάνει λάθη – δούλεψα πολύ με τον εαυτό μου για να τους σέβομαι όλους στην κουζίνα»

Μεγαλώνοντας στη Θήβα, αγάπησε το φρέσκο ψάρι, τα άγρια χόρτα και τις ταπεινές συνταγές. Αν και είχε αρχικά πολύ κακή εικόνα για τους μάγειρες, εξελίχθηκε σε σεφ για τον οποίο –όπως είπε ο Επίκουρος– μπορούσε να καταλάβει κανείς ένα πιάτο του με κλειστά τα μάτια. Ο «τιμονιέρης» της κουζίνας του Aleria, Γκίκας Ξενάκης, είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Για τις Αρχές ήταν «τρομοκράτης» και «αρχηγός» της 17Ν, ενώ για την Αριστερά «προβοκάτορας». Σήμερα δηλώνει αντιστασιακός εκ φύσεως και πιστεύει ότι η «Ελευθεροτυπία» της δικής του εποχής δεν μπορεί να ξαναβγεί. Ο θρυλικός δημοσιογράφος αφηγείται την πολυτάραχη ζωή του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ