ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Ο Αντώνης Καρπετόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LifO Facebook Twitter
Έχω μεγάλες δυσκολίες με τα ταξί. Όποτε μπαίνω, αναγνωρίζουν τη φωνή μου από το ραδιόφωνο. Και πρέπει να αναλύω τα πάντα. Κανονική ανάκριση. Φωτο: Charlie Makkos / LIFO

Ο Αντώνης Καρπετόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LifO

0

Πάντα μου άρεσε το γράψιμο. Επίσης ήμουν αθεράπευτα κουτσομπόλης. Αυτά τα δυο μάλλον με έκαναν να θέλω να γίνω δημοσιογράφος. Δεν το έχω μετανιώσει. Το 1991 σπούδαζα στην Ιταλία Νομικά. Μετά από 3 χρόνια κατάλαβα πως εγώ και τα νομικά συγγράμματα δεν θα γίνουμε ποτέ ένα. Βαριόμουν. Άρχισα να γράφω αθλητικά και έμεινα στο χώρο. Θα μπορούσα να είχα γράψει ένα σενάριο και να είμαι σεναριογράφος σήμερα. Έτυχε.

• Οι γονείς μου ελπίζω να είναι περήφανοι για μένα. Μέχρι να πάω στο «Βήμα», πάντως, έβλεπα μια διστακτικότητα. Ο αθλητικός συντάκτης είναι παρεξηγημένος, ίσως και δικαίως. Με όλα αυτά που συμβαίνουν, με τα λαμόγια, τη βρομιά, τους πυροβολισμούς των παραγόντων. Ο αθλητικός Τύπος νομίζω πως αντανακλά την ποιότητα των αναγνωστών του. Όταν με ρωτάει κάποιος «με τι ασχολείσαι» (κυρίως οι γυναίκες), απαντώ «δουλεύω στην τάδε εφημερίδα». Δεν ξέρω αν είναι συστολή ή ενοχές. Δημοσιογράφος, πάντως, σπάνια δηλώνω.

Δουλεύω ασταμάτητα. Πολλές ώρες τη μέρα. Γράφω ακόμα και στις διακοπές μου. Μπορεί να είμαι στο Χονγκ Κονγκ και να γράφω για τον Ατρόμητο Περιστερίου. Είναι τρέλα, το ξέρω, αλλά νιώθω πως αν τα αφήσω όλα για ένα μήνα μπορεί να επιστρέψω και να μην είναι τίποτα ίδιο.

• Έχω μεγάλες δυσκολίες με τα ταξί. Όποτε μπαίνω, αναγνωρίζουν τη φωνή μου από το ραδιόφωνο. Και πρέπει να αναλύω τα πάντα. Κανονική ανάκριση. Όσοι με γνωρίζουν μέσω της τηλεόρασης θεωρούν πως είμαι ένα φρικιό που τον νοιάζει μόνο η μπάλα. Είναι μάλλον η μοίρα του αθλητικού συντάκτη.

• Δουλεύω ασταμάτητα. Πολλές ώρες τη μέρα. Γράφω ακόμα και στις διακοπές μου. Μπορεί να είμαι στο Χονγκ Κονγκ και να γράφω για τον Ατρόμητο Περιστερίου. Είναι τρέλα, το ξέρω, αλλά νιώθω πως αν τα αφήσω όλα για ένα μήνα μπορεί να επιστρέψω και να μην είναι τίποτα ίδιο. Μερικές φορές κουράζομαι από τις εντάσεις. Και σκέφτομαι να τεμπελιάζω όλη μέρα. Ή να ανοίξω ένα μαγαζί, μια καφετέρια, όπως ο πατέρας μου. Μετά συνεχίζω τη δουλειά σαν να μην υπάρχει αύριο.

• Θέλω κάποια στιγμή να γράψω ένα αστυνομικό μυθιστόρημα. Ελπίζω να το κάνω.

• Ο Χρήστος Βακαλόπουλος έλεγε πως οι πόλεις είναι μια εφεύρεση των αντρών, για να γλιτώνουν από τις γυναίκες. Συμφωνώ. Η Αθήνα είναι ξεμυαλίστρα. Την αγαπώ. Οδηγώ μέσα στο μποτιλιάρισμα και δεν παραπονιέμαι ποτέ. Ξέρω πως στο Λονδίνο το traffic είναι χειρότερο.

Όταν έμενα στη Ρώμη αρχικά είχα μαγευτεί, αλλά τελικά κατάλαβα πως είναι μια μπαρόκ, συντηρητική και την ίδια στιγμή υπέροχη πόλη. Εκεί, όμως, δεν έχει πολλές εκπλήξεις. Μπορείς να δεις μια λακκούβα σε ένα δρόμο και να επιστρέψεις μετά από 6 χρόνια και να είναι εκεί. Δεν μπορώ να τη συγκρίνω με την Αθήνα. Εδώ όλα αλλάζουν διαρκώς.

Ο Αντώνης Καρπετόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LifO Facebook Twitter
Σπουδαίοι άνθρωποι για μένα είναι αυτοί που με απασχολούν. Που με διασκεδάζουν. Που με αναγκάζουν να διαβάζω τα βιβλία τους. Φωτο: Charlie Makkos / LIFO

• Όταν ήρθα στην Αθήνα, έμενα στην Κυψέλη. Είχα μαγευτεί. Στην πολυκατοικία μου, τα 2/3 των γειτόνων μου δεν μιλούσαν ελληνικά. Ένιωθα κοσμοπολίτης. Αλλά οι παλιοί κάτοικοι της Κυψέλης φέρονταν σαν ξεπεσμένοι αριστοκράτες. Σαν να είχαν κάτι φοβερό παλιά και να το έχασαν. Όσο και να μου άρεσε η Φωκίωνος, ο Αϊ-Γιώργης, τα σουβλατζίδικα, έφυγα. Δεν αντέχω τη λαγνεία του παρελθόντος.

• Τώρα με έχουν υιοθετήσει στη Νέα Σμύρνη. Εδώ είναι ένα νησί. Ένα μέρος όπου όλοι γνωρίζονται. Όπου τα προβλήματα της καθημερινότητας μοιάζουν να είναι ο Πανιώνιος, ο δήμος, η πλατεία και το αν οι καρέκλες της τάδε καφετέριας μπήκαν σωστά εκεί που μπήκαν. Υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν το να πάνε στο Σύνταγμα ταξίδι στο εξωτερικό. Το λατρεύω αυτό. Ίσως επειδή μεγάλωσα στην επαρχία.

• Η μάνα μου έλεγε πως είμαι λίγο γυρνοθήρας. Γυρίζω πολύ. Βγαίνω στη Νέα Σμύρνη. Το να πιω καφέ στο κέντρο, στη Βαλαωρίτου, το θεωρώ κάτι σαν δουλειά. Σαν δεύτερο γραφείο. Αποφεύγω Ψυρρή, Γκάζι και πλατεία Κολωνακίου. Τα θεωρώ τουριστικά. Γενικά ψάχνομαι σαν 25χρονος. Δεν είμαι παντρεμένος, ούτε μου αποδίδονται παιδιά.

• Φέτος μου άρεσε πάρα πολύ το Zodiac. Είναι μια ταινία για εμμονές. Και την αγάπησα γιατί έχω κι εγώ πολλές. Από μουσική δεν μπορώ να πω πως ακούω κάτι συγκεκριμένο. Γενικά, προτιμώ τον ελληνικό στίχο. Είναι σαν τις περιγραφές των αγώνων ποδοσφαίρου. Θέλω να καταλαβαίνω τι λένε.

• Αν είμαι περήφανος για κάτι στη ζωή μου, είναι γιατί έχω κρατήσει τους ίδιους φίλους εδώ και 15-20 χρόνια. Σιγά μην την ψωνίσω. Δεν πιστεύω σε καμία υστεροφημία, ξέρω πως δεν κάνουμε κάτι σημαντικό.

Ο Αντώνης Καρπετόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LifO Facebook Twitter
Η Αθήνα είναι ξεμυαλίστρα. Την αγαπώ. Οδηγώ μέσα στο μποτιλιάρισμα και δεν παραπονιέμαι ποτέ. Φωτο: Charlie Makkos / LIFO

• Με τον Αντώνη Πανούτσο γνωρίστηκα στο «Φίλαθλο». Ήμασταν δυο UFO σε έναν χώρο που δεν μας ταίριαζε. Ξεχωρίζαμε. Καλά, αυτός ξεχώριζε πιο πολύ. Κάναμε παρέα και πολλή πλάκα. Και κάπου εκεί ταιριάξαμε και επαγγελματικά. Εγώ δεν μπορώ να διαπραγματευτώ τον εαυτό μου. Με ενδιαφέρει πρώτα να γίνει η δουλειά. Τα λεφτά και ο τρόπος που θα τα πάρω δεν με απασχολούν. Ευτυχώς ασχολείται ο Πανούτσος με τις διαπραγματεύσεις, που είναι δυνατός σε αυτά.

• Ένα από τα μεγαλύτερα ξενερώματα της ζωής μου ήταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Είναι μια διοργάνωση βιτρίνας. Αλλοιώνουν τον πραγματικό χαρακτήρα της πόλης για το χατίρι μιας ηλίθιας και ψευδούς διοργάνωσης.

• Το πιο ανυπόφορο ήταν πως καταλύθηκε κάθε έννοια δημοσιογραφίας, ελέγχου και κριτικής. Σαν να υπάρχει ένας στάβλος ιερών αγελάδων για τον οποίο δεν μπορείς να πεις κουβέντα. Είχα προτάσεις για να γράψω κείμενα 100 λέξεων, υπερκοστολογημένα. Σχεδόν κάθε λέξη θα πληρωνόταν 150 ευρώ. Αρνήθηκα συνειδητά για να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι. Από Γραφείο Τύπου δεν έχω πάρει ποτέ λεφτά. Όχι μόνο για λόγους ιδεολογίας. Πληρώνουν και λίγο.

• Διαβάζω πολλά βιβλία, με περίεργο τρόπο. Κάνω μόνος μου αφιερώματα. Μπορεί να διαβάζω τα άπαντα του Τζέιμς Ελρόι για ένα διάστημα. Ή βιβλία σχετικά με τον κινηματογράφο για μια άλλη περίοδο. Αυτή την εποχή διαβάζω ό,τι έχει γραφτεί σχετικά με την ελληνική Αριστερά. Το τελευταίο ήταν το Χαμογέλα, ρε, τι σου ζητάνε του Χρόνη Μίσσιου, που το είχα παραλείψει στο παρελθόν.

• Σπουδαίοι άνθρωποι για μένα είναι αυτοί που με απασχολούν. Που με διασκεδάζουν. Που με αναγκάζουν να διαβάζω τα βιβλία τους. Θα ήθελα να γνωρίσω τον Πέτρο Μάρκαρη. Μου αρέσει όπως γράφει, όπως σκέφτεται. Ο αστυνόμος Χαρίτος είναι αγαπημένος χαρακτήρας.

Πρόσφατα έφτασα κοντά στο να γράψω το πρώτο βιβλίο μου. Και προτίμησα να μην το γράψω. Καλύτερα να πιστεύουμε πως μια μεγάλη ομάδα, με έναν μεγάλο προπονητή, πήρε την κούπα. Χρειάζονται και οι μύθοι.

• Χρειάζεται απόσταση για να καταλάβεις ποιος είναι σπουδαίος. Σχεδόν κάθε μέρα μιλάω για μπάλα με τον συνταγματολόγο Νίκο Αλιβιζάτο. Το ότι μαλώνουμε για τον Παναθηναϊκό και τον Ολυμπιακό με κάνει να ξεχνάω πως μιλώ με ένα τέρας γνώσεων, που έχει βγάλει τα μάτια του διαβάζοντας, κάτι που εμένα με φόβισε σε έξι μόνο μήνες.

• Φαβορί για το πρωτάθλημα βλέπω τον Ολυμπιακό. Είναι καλύτερος από πέρσι, είναι μια μηχανή κατάκτησης πρωταθλημάτων και ξέρει και να δημιουργεί και να απορροφά τις εντάσεις. Η ΑΕΚ έχει τύχη, σίγουρα, αλλά περιμένω την πρώτη της κρίση. Τον Παναθηναϊκό δεν τον βλέπω...

• Πρόσφατα έφτασα κοντά στο να γράψω το πρώτο βιβλίο μου. Είχα μιλήσει με τις εκδόσεις Λιβάνη για τη συγγραφή ενός βιβλίου σχετικού με το Euro 2004, μαζί με τον Γιώργο Λιάνη. Ψάχνοντας, όμως, βρήκα 25 πράγματα που απομυθοποιούσαν σε οικτρό βαθμό την κατάκτηση του ευρωπαϊκού. Και προτίμησα να μην το γράψω. Καλύτερα να πιστεύουμε πως μια μεγάλη ομάδα, με έναν μεγάλο προπονητή, πήρε την κούπα. Χρειάζονται και οι μύθοι.

Οι Αθηναίοι
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Από το Μπανγκλαντές ως τη Μόρια και την Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Oliveya Myrah

Οι Αθηναίοι / Μπανγκλαντές / Μόρια / Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Ovileya Myrah

«Για πολύ καιρό ο κόσμος μόνο έπαιρνε από μένα. Τώρα προσπαθώ κι εγώ να κερδίσω πράγματα, να νιώσω ότι έχω μια θέση»: Η διερμηνέας και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και σερβιτόρα στο Shamone είναι η Αθηναία της εβδομάδας. (Προσοχή: Το κείμενο περιλαμβάνει περιγραφές σεξουαλικής κακοποίησης και αυτοτραυματισμού.)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μανώλης Παπουτσάκης

Οι Αθηναίοι / Μανώλης Παπουτσάκης: «Νομίζεις ότι το χαίρεται ο εστιάτορας που αγοράζει και πουλάει ακριβά;»

Χαρούπι και Δέκα Τραπέζια στη Θεσσαλονίκη, Pharaoh στην Αθήνα. Ένας σεφ με μεγάλες επιτυχίες στο παλμαρέ του μιλά για το τώρα της γαστρονομίας, εξηγεί γιατί η ελληνική κουζίνα σήμερα δεν έχει σχέση με αυτό που ήταν κάποτε και ανοίγει το θέμα που συζητάνε οι foodies: Το sitting στα εστιατόρια.
M. HULOT
Κ.atou: «Kάποιοι χαλάνε λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Οι Αθηναίοι / Κ.atou: «Kάποιοι ξοδεύουν λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Η DJ που έχει δει στο Ντιτρόιτ να ακούνε το set της δυο κουνέλια έμαθε πρόσφατα τι πάει να πει «τέκνο με κ», ενώ η πόλη που πιστεύει ότι έχει την καλύτερη ηλεκτρονική σκηνή τώρα δεν είναι το Βερολίνο. Έχοντας ταξιδέψει σε τόσα μέρη, είναι χαρούμενη που ζει στην Αθήνα, αλλά δεν μπορεί να μείνει στο κέντρο της.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Cara Hoffman, συγγραφέας, δημοσιογράφος

Οι Αθηναίοι / Cara Hoffman: Από κράχτης σε ξενοδοχείο του Σταθμού Λαρίσης, συγγραφέας best-seller

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, ζει στα Εξάρχεια. Εγκατέλειψε το σχολείο για να γυρίσει τον κόσμο και στα δεκαεννέα έφτασε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας απένταρη, πιστεύοντας ότι θα πιάσει δουλειά σε ελαιώνες. Αυτή η πόλη την έκανε «καπάτσα», «της πιάτσας», της έμαθε πώς να γράψει ένα μυθιστόρημα, τους «Κράχτες» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg.
M. HULOT
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ