Γυναίκες στα Όσκαρ: Μια πολυετής αδικία που σταδιακά αποκαθίσταται

Γυναίκες στα Όσκαρ: Μια πολυετής αδικία που σταδιακά αποκαθίσταται Facebook Twitter
3

Ακούγεται σοκαριστικό, αλλά πριν από τη Ρέιτσελ Μόρισον καμία γυναίκα δεν είχε συμπεριληφθεί στην πεντάδα της υποψηφιότητας για Καλύτερη Φωτογραφία στην 90χρονη ιστορία των Όσκαρ!

«Ρίξτε μια ματιά στις ενδιαφέρουσες εικόνες που έχουν συνθέσει για το σινεμά η Σάντι Σισέλ, η Έλεν Κιουράς και η Ρέιτσελ Μόρισον» δήλωσε χαρούμενη η σκηνοθέτις του Mudbound Ντι Ρις, η οποία ωστόσο δεν κατάφερε να μπει στην πεντάδα των σκηνοθετών, μια κλασικά ανδροκρατούμενη κατηγορία που φέτος άλωσε η Γκρέτα Γκέργουιγκ με το Lady Bird.

Η ηθοποιός που έγινε auteur, έχοντας υπογράψει και το υποψήφιο για Όσκαρ σενάριο της ταινίας με πρωταγωνίστρια τη Σέρσα Ρόουναν, γίνεται έτσι η πέμπτη γυναίκα που διεκδικεί Όσκαρ Σκηνοθεσίας μετά την Ιταλίδα Λίνα Βερτμίλερ που έσπασε το ρόδι το 1976 με τον Πασκουαλίνο και τις 7 Καλλονές κι έχασε από το Ρόκι (!), τη Νεοζηλανδή Τζέιν Κάμπιον για τα Μαθήματα Πιάνου, που έπεσε πάνω στη Λίστα του Σίντλερ, τη Σοφία Κόπολα, η οποία αρκέστηκε στο Όσκαρ Σεναρίου για το Χαμένοι στη μετάφραση εκείνη τη χρονιά, και την Κάθριν Μπίγκελοου, που χρειάστηκε να ξεπεράσει το τεράστιο εμπόδιο του Άβαταρ και τον Τζέιμς Κάμερον. 

Το Όσκαρ τής παρέδωσε γεμάτη υπερηφάνεια η Μπάρμπαρα Στράιζαντ, η οποία είχε εκφράσει δημόσια τον θυμό της όταν τα μέλη της Ακαδημίας την είχαν σνομπάρει για το Γιεντλ και τον Πρίγκιπα της Παλίρροιας, χρόνια πριν.


Η Στράιζαντ παραμένει η μοναδική γυναίκα με δύο Όσκαρ, για την ερμηνεία της στο Αστείο Κορίτσι και τη μουσική του μουσικού θέματος από το Ένα αστέρι γεννιέται.

Για παρόμοιες κατηγορίες, με το επιπρόσθετο bonus ότι το καταφέρνει την ίδια χρονιά, έχει προταθεί φέτος η νικήτρια 9 βραβείων Grammy, Mary J. Blige: για την ερμηνεία της και το τραγούδι από την ταινία Mudbound. Οι πιθανότητές για νίκη είναι μάλλον μικρές.

Με τις γυναίκες να καταλαμβάνουν ένα ποσοστό της τάξης του 19% στις υποψηφιότητες των Όσκαρ από καταβολής του θεσμού, με εξαίρεση φυσικά τις κατηγορίες των ηθοποιών, οι μόνες που πλησιάζουν το θετικό πρόσημο έναντι των ανδρών συναδέλφων τους είναι οι μοντέζ.

Στη μεγάλη κατηγορία, της καλύτερης ταινίας, τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην από την εποχή που μόνο τα ονόματα των στούντιο φιγουράριζαν στα credits των υποψηφίων, ώσπου να προσωποποιηθούν οι διεκδικητές και το ανδρικό κατεστημένο των φημισμένων παραγωγών, όπως ο Σαμ Σπίγκελ ή ο Σέσιλ ντε Μιλ, να σπάσει η Τζούλια Φίλιπς με το Κεντρί, το 1973.

Έκτοτε, αρκετές γυναίκες, από τη Λίλι Ζάνουκ και την Ντόνα Τζιλιότι ως την Μπίγκελοου, έχουν κερδίσει Όσκαρ, με την Ντίντι Γκάρντνερ να είναι η μόνη που τα έχει ντουμπλάρει, με το 12 Χρόνια Σκλάβος και πέρσι με το Moonlight.

Φέτος μετράμε 6 υποψήφιες στις 9 ταινίες που έχουν πλασαριστεί στην υποτιθέμενη δεκάδα που δεν ολοκληρώνεται ποτέ, ανάμεσά τους τις δύο δυναμικές κυρίες εκτός του ανεξάρτητου κυκλώματος, την Έιμι Πασκάλ για το Post και, για τρίτη φορά την τελευταία πενταετία, τη Μέγκαν Έλισον για την Αόρατη Κλωστή.

Αν ωστόσο κάνουμε μια διαφορετική ανάγνωση των δεδομένων, το Lady Bird παραμένει το μοναδικό φιλμ απ' όσα βρίσκονται στην 9άδα των υποψηφίων για φέτος που σκηνοθετήθηκε από γυναίκα και, όπως μας πληροφορεί η στατιστική υπηρεσία της Ακαδημίας, είναι μόλις η 13η ταινία που το καταφέρνει.

Με τις γυναίκες να καταλαμβάνουν ένα ποσοστό της τάξης του 19% στις υποψηφιότητες των Όσκαρ από καταβολής του θεσμού, με εξαίρεση φυσικά τις κατηγορίες των ηθοποιών (που μεταξύ αστείου και σοβαρού, ο Κρις Ροκ είχε προτείνει να καταργηθούν, για χάρη της ισότητας), οι μόνες που πλησιάζουν το θετικό πρόσημο έναντι των ανδρών συναδέλφων τους είναι οι μοντέζ.

Ήδη από την πρώτη χρονιά που δημιουργήθηκε η κατηγορία, το 1935, υποψήφια ήταν η Αν Μπάουενς, την οποία η Μάργκαρετ Μπουθ είχε χαρακτηρίσει κακή στη δουλειά της όχι με δική της ευθύνη αλλά επειδή αναγκαζόταν να κόβει τις κακές ταινίες του μόνιμου σκηνοθέτη της Σέσιλ ντε Μιλ.

Από την επόμενη χρονιά άρχισε να αποσπά υποψηφιότητες η Μπάρμπαρα Μακλίν σχεδόν σε ετήσιο ρυθμό, για να φτάσει συνολικά τις 7, ρεκόρ που έσπασε δεκαετίες αργότερα ο Μάικλ Καν, σταθερός συνεργάτης του Στίβεν Σπίλμπεργκ – αν και το καλύτερο μοντάζ σε ταινία του έκανε η Βέρνα Φιλντς για τα Σαγόνια του Καρχαρία, και δικαίως πήρε το Όσκαρ το 1975.

Τελικά, το πρώτο Όσκαρ που κέρδισε γυναίκα στο μοντάζ ήρθε το 1940 από την Μπάουενς για το τελείως άγνωστο North West Mounted Police που ξεπέρασε σε ψήφους, αν είναι δυνατόν, τη Ρεβέκκα, τα Σταφύλια της Οργής και το Γράμμα του Γουίλιαμ Γουάιλερ σε μια σπάνια έκφραση αντίστροφου σεξισμού.

Με την εξαίρεση της πρωτοποριακής στις τεχνικές της Ντίντι Άλεν, η οποία ήταν υποψήφια μόνο για τη Σκυλίσια Μέρα και όχι για το εμβληματικό Μπόνι και Κλάιντ, όλες οι σπουδαίες μοντέζ έχουν μπει κάποια στιγμή σε πεντάδες των Όσκαρ, με πολυνίκη τη Θέλμα Σκουνμέικερ, με τρία αγαλματίδια για ισάριθμες ταινίες του Μάρτιν Σκορσέζ, το Οργισμένο Είδωλο, τον Ιπτάμενο Κροίσο και τον Πληροφοριοδότη.

Νικήτρια και η Αν Κόουτς για το αξέχαστο μοντάζ του Λόρενς της Αραβίας το 1962. Φέτος το διεκδικεί η Τατιάνα Ρίγκελ για το Εγώ, η Τόνια.

Απολαύστε τη μαγεία των Όσκαρ αποκλειστικά στην COSMOTE TV!

Ζήστε τη λαμπερή 90ή τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ και όλο το μεγαλείο του Χόλιγουντ σε απευθείας μετάδοση την Κυριακή 4 Μαρτίου στα κανάλια COSMOTE CINEMA.

 

Η μετάδοση θα ξεκινήσει με τις εντυπωσιακές αφίξεις στο κόκκινο χαλί, τις αποκλειστικές δηλώσεις και τις εμφανίσεις των σταρ (στις 23:30).

 

Θα ακολουθήσει το pre-show (01:30) και στις 03:00 η 90ή Τελετή Απονομής των Βραβείων Όσκαρ με οικοδεσπότη τον Τζίμι Κίμελ, που θα μεταδοθεί με ελληνικό σχολιασμό από τον Γιώργο Σατσίδη και τη Χριστίνα Μπίθα στο COSMOTE CINEMA 2HD και με τον πρωτότυπο αγγλικό ήχο στο COSMOTE CINEMA1HD.

 

Παράλληλα, απολαύστε έως τις 4 Μαρτίου 3 οσκαρικά αριστουργήματα καθημερινά από τις 18:30 στο αποκλειστικό κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS HD.

Οθόνες
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

H Barbra Streisand (ξανά) στο σινεμά με ένα περίεργο, τολμηρό στοίχημα

Οθόνες / H Barbra Streisand (ξανά) στο σινεμά με ένα περίεργο, τολμηρό στοίχημα

Κλείνοντας τα 75 της χρόνια, το αιωνίως αλλόκοτο "Αστείο Κορίτσι" αν και δεν έχει τίποτα να αποδείξει, δείχνει να ενδιαφέρεται για το μεγάλο coup μιας πλούσιας καριέρας: τη ζωή της Τσαρίνας Αικατερίνης
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όσκαρ 1968: Η απονομή και οι ταινίες που άλλαξαν το Χόλιγουντ

Οθόνες / Όσκαρ 1968: Η απονομή και οι ταινίες που άλλαξαν το Χόλιγουντ

Μισό αιώνα πριν, στις 20 Φεβρουαρίου του 1968, οι 5 υποψήφιες ταινίες στη μεγάλη κατηγορία κατέδειξαν το νέο σινεμά που έμπαινε ορμητικά στον θεσμό των Όσκαρ με σαφή πρόθεση να δυναμιτίσει ανεπιστρεπτί τα λιγοστά, αλλά ανθεκτικά απομεινάρια του παλιού χολιγουντιανού συστήματος
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Οθόνες / Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Διάσημος ανά τον πλανήτη από το «Σογκούν» και «Τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας», ο Αμερικανός ηθοποιός αποφάσισε πριν από είκοσι χρόνια να αποκαλύψει την σεξουαλική του ταυτότητα και να κερδίσει την ελευθερία του
THE LIFO TEAM
Η αποδόμηση του greek dream στις ταινίες του Νίκου Παπατάκη

Οθόνες / Η αποδόμηση του greek dream στις ταινίες του Νίκου Παπατάκη

Ο εμιγκρές που κατάφερε να δει διεισδυτικά και βαθιά στην ελληνική ψυχή, ο «μοναχικός αναρχικός» με την πολύ μικρή σε μέγεθος φιλμογραφία αλλά την τεράστια σε καλλιτεχνική αξία. Από τον Παπατάκη μέχρι τον Λάνθιμο, η απόσταση είναι μικρότερη απ' όσο φανταζόμαστε.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
10 σπουδαίες κινηματογραφικές ερμηνείες του Κίλιαν Μέρφι

Οθόνες / Από τα ζόμπι του Ντάνι Μπόιλ ως τον Κεν Λόουτς: Δέκα σπουδαίες ερμηνείες του Κίλιαν Μέρφι

Ο φετινός νικητής του Όσκαρ α' ανδρικού ρόλου είναι ένας αυθεντικός καρατερίστας, αλλιώτικος και απόκοσμος, συγκινητικός στα όρια της συντριβής. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Οθόνες / Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Ο τεχνολογικός γίγαντας έχει την πολυτέλεια να ξοδεύει μυθικά ποσά για περιεχόμενο υψηλού κύρους αλλά χαμηλής ανταπόκρισης. Είναι αυτό μέρος μιας στρατηγικής ή απλά έχει λεφτά για πέταμα;
THE LIFO TEAM
Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ

Οθόνες / Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ

Ένα πικρό φινάλε σε μια λαμπερή ζωή, με ιστορίες μίσους μεταξύ των παιδιών του, μια περιουσία που έχει διανεμηθεί «άδικα» και κατηγορίες για χειραγώγηση και κακοποίηση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Tα «Αδέσποτα Κορμιά» δεν είναι μόνο η πολυσυζητημένη αφίσα τους

The Review / Tα «Αδέσποτα Κορμιά» δεν είναι μόνο η πολυσυζητημένη αφίσα τους

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Τίνα Μανδηλαρά αναλύουν την ταινία που συζητήθηκε περισσότερο από όλες στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τα «Αδέσποτα Κορμιά» της Ελίνας Ψύκου, με αφορμή την κυκλοφορία της στις αίθουσες από 28 Μαρτίου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κέιτ Μπλάνσετ: «Οι κοινωνίες σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί»

Αποκλειστική συνέντευξη / Κέιτ Μπλάνσετ: «Οι κοινωνίες σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί»

Με αφορμή το «Νέο Αγόρι», μια ταινία του συμπατριώτη της Γουόρικ Θόρντον στην οποία ανέλαβε την παραγωγή και πρωταγωνιστεί, η σπουδαία ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο. Αποκαλύπτει ένα δύσκολο παιδικό βίωμα, μιλά για τις έννοιες του θαύματος και του σωτήρα, θυμάται πώς γνώρισε τον Χρήστο Νίκου και τι την έλκει στο σινεμά που αυτός οραματίζεται. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Daily / Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Το ντοκιμαντέρ «In Restless Dreams: The Music of Paul Simon» αποτελεί μια συναρπαστική αναδρομή στη μακρά πορεία του σπουδαίου δημιουργού, από τους Simon and Garfunkel μέχρι σήμερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Οθόνες / Έρωτας και μνήμη: Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Η δημοφιλής ρομαντική ταινία με τον Τζιμ Κάρεϊ και την Κέιτ Γουίνσλετ συμπλήρωσε μια εικοσαετία από την αμερικανική της πρεμιέρα. Με αφορμή αυτή την επέτειο, την επισκεπτόμαστε ξανά και εξετάζουμε γιατί παραμένει αγαπητή μέχρι σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τρία ελληνικά ντοκιμαντέρ του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που πρέπει να δείτε οπωσδήποτε

Οθόνες / Γιατί τα ελληνικά ντοκιμαντέρ είναι στο σύνολό τους καλύτερα από τις ταινίες μυθοπλασίας - Τρία παραδείγματα

Τα πολυσυζητημένα «Αδέσποτα Κορμιά», ένα ερωτικό προσκύνημα στη Σαπφώ και ένα στοιχειωμένο σκακιστικό καφενείο στην καρδιά του αθηναϊκού κέντρου: Τρεις ταινίες που ξεχώρισαν στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

The Review / Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Ναταλία Πετρίτη συζητούν για τα συν και τα πλην της παραγωγής του Netflix, για τους λόγους που δέθηκαν οι θεατές μαζί της και για άλλες πρόσφατες παραγωγές που θα έκαναν ακόμα και μια πέτρα να κλάψει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάθη, μίση, ανταλλαγή εραστών και ατέλειωτοι καβγάδες: Το μυστικό παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Οθόνες / Πάθη, μίση, ατέλειωτοι καβγάδες: Το παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Ένα νέο ντοκιμαντέρ για το ντουέτο του παραγωγού Ισμαήλ Μέρτσαντ και του σκηνοθέτη Τζέιμς Άιβορι καθιστά σαφές ότι τα υποβόσκοντα πάθη στις ταινίες τους δεν ήταν τίποτα σε σύγκριση με ό,τι συνέβαινε πίσω από την κάμερα.
THE LIFO TEAM
Lee Grant: «Η εξορία μου από το Χόλιγουντ ήταν η καλύτερη εκπαίδευση που θα μπορούσα να φανταστώ»

Οθόνες / Λι Γκραντ: Μια «ακυρωμένη» ηθοποιός, μια ακόμα ενεργή και αξιόλογη σκηνοθέτιδα

To τρομερό ταλέντο που έκανε μπαμ από μακριά και το Χόλιγουντ κατέστρεψε χωρίς αιτία βρίσκεται πια στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους (σε ηλικία) εν ζωή σκηνοθέτες. Η ιστορία της ζωής και της καριέρας του κοριτσιού με την κλεμμένη νεότητα είναι συγκλονιστική.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Αμαν πια!!! Μήπως θα πρέπει να έχουμε ίση ποσόστωση ανά φύλο και στα Όσκαρ; Αυτό μειώνει και τις γυναίκες δημιουργούς και όσους άντρες κυριεύονται από τόσο στείρο φεμινιστικό ζήλο... Ας παει και το 50% των νηπιαγωγών, και των μαιών σε άντρες τότε...Αλλά και το 50% των στρατευμένων σε γυναίκες...!Ε, πια!!!
Gender εκδημοκρατισμός;;;Το να αναφέρετε ότι οι γυναίκες δημιουργοί βρίσκονται στην τελική φάση του διαγωνισμού για λόγους gender εκδημοκρατισμού υποτιμά την αξία τους ως δημιουργούς.Ούτε αυτές νομίζω ότι θα το ήθελαν αυτό.Κριτήριο επιλογής του νικητή θα πρέπει να είναι το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα και όχι το φύλο IMHO....
Αγαπητε, θεωριτικα εχετε δικιο αλλα τι γινεται όταν η διαδεδομενη ακτιβιστικη ρητορία είναι επι της ουσιας "βαλτε γυναίκες επειδη εχουν αδικηθει ως φυλο" αν ακουγετε σαν "χαρη" είναι γιατί πολλες φορες είναι και αυτο όμως γινεται με την ανοχη ακομα και τον ίδιων των ακτιβιστων. Θυμαμαι τον τιτλο ενος παλιου αρθρου του κ. Δημοκιδης "χρειαζονται περισσότεροι λοατ ρολοι;"(καπως ετσι), και η απαντηση είναι όχι, δεν χρειάζεται να κανουμε την "χαρη" να δημιουργηθουν περισσότεροι ρόλοι, απλα χρειάζονται καλυτερες ιστορίες που εαν οι ρόλοι είναι παρεπιπτωντως λοατ εχει καλως αλλα και να μην είναι παλι εχει καλως, δεν χρειαζεται ενας λοατ που τυγχανει να είναι κυνηγων μαγισων αλλα ενας κυνηγος μαγισων που τυγχνανει να είναι λοατ ή όχι δεν εχει σημασία, το ίδιο και με τους γυναικείους ρόλους. Στις fantasy action ταινίες παντα υπηρχαν καρα πρωταγωνίστριες γυναίκες αλλα ποτε εγινε "ασχημο"; τα τελευταία χρόνια που ξεσπασε "χρειαζομαστε περισσότερες γυναίκες πρωταγωνίστριες και αυτη η "χαριστικη" αξιωση επιρρεαζει το αποτελεσμα της δημιουργίας. Η Ουρσουλα Λεν Γκουιν ηταν απο τους σπουδαιότερους συγγραφεις του είδους και κανεις δεν αμφιβαλει για την αξία της, γιατί; γιατί δεν ζητησε ως γυναικα τιποτα, απλα μας εδωσε τις δημιουργίες της και μας επεσε το σαγόνι. Καθε φορα που βαζεις περισσότερο αγχος στον ακτιβισμο αντι του εργου αυτου καθ'αυτου ζητας χαρη. Θελουμε ιστορίες όπως τις οραματιστικαν οι δημιουργοι και όχι με αγχος να είναι ακτιβιστικα σωστες. Αν είναι μια χρονια 7 στους 9 νικητες να είναι αντρες εχει καλως αν στην επομενη 7 στους 9 νικητες είναι γυναίκες παλι εχει καλως...αρκει να μην μπολιαστει με "να κερδισει επιτελους και μια γυναίκα!" το οποίο είναι τελειως διαφορετικο απο το "κερδισε επιτελους μια γυναίκα", το ενα διεκδικει σε μελλοντικο χρόνο με γνωμωνα το φυλο το αλλο αναγνωρίζει μια παρελθοντικη νικη προσθετοντας και μια επιπλεον πληροφορία που όμως δεν επαιξε ρόλο στην νικη ...είναι η νυχτα με την μερα η διαφορα. Παρε παραδειγμα την ωραιότερη ασχημη της ηθοποιιας της Ελλάδας, δεν υπάρχει ουτε ενας που να μην αναγνωρίζει ότι εμεινε στην ιστορία με το σπαθί της και όχι της "χαριστικε" επειδη ήταν ειτε γυναίκα είτε ασχημη.Παντα αναγνωρίζεται καποιος συμφωνα με τον τρόπο που διεκδικει να αναγνωριστει. Η Κιουρη επελεξε να είναι επιστημονας και ετσι αναγνωρίστικε και κανεις δεν αμφιβάλει "της κανανε χαρη γιατί ήταν γυναίκα", αμα εβγαινε και ελεγε "ειμαι γυναίκα επιστημονας και δεν με αναγνωρίζουν καντε κατι επιτελους" θα δημιουργουντουσαν αμφιβολίες γιατί η ίδια επι της ουσίας θα ζήταγε να κανουμε κατι με επιχειρημα το φυλο της και όχι την επιστημονικη της αξια, αυτος είναι και ο λογος που λεμε για την Κιουρη ότι περαν της επιστημονικης της αξια ήταν αποδειξη ότι μια γυναίκα μπορει να είναι σπουδαία επιστημονα και θα πρεπει να δωθουν ευκαιρίες στις συγχρονες γυναίκες. Στο Χολλυγουντ εχουν επιλεξει οι ίδιες ρητορικη επιχειρηματολογία που απο μονη της δυστυχως δημιουργει αμφιβολίες για "χαρη".Κανονικα σε ότι δεν τεκμενεται βιολογικη διαφορα θα πρεπει να διαγωνίζονται unisex, στον κλασσικο αθλητισμο εμφυλα , στην ηθοποιία κτλ προφανως όχι.Τωρα θυμηθηκα τις πιο γοερες ακτιβιστριες στον χωρο του gaming που ενω οι διαγωνισμοι παιχνιδιων ηταν ανεκαθεν unisex ήρθαν και φτιαξαν "girlz gamers διαγωνισμους" για φεμινιστικους λογους και το τρολλαρισμα που δεχονται (δικαιως) δεν λεγεται...μονες τους αυτο αποκληστηκανε και μετα δηλωναμε ότι αισθανονται αποκλεισμενες... Δεν υπάρχει "gamer boy" αλλα υπαρχει "gamer girl" και στην δευτερη κατηγορία δεν ανηκουν ολες οι γυναίκες παιχτριες. Αυτα είναι αποτελεσματα συνειδητα επιλεγμενης επιχειρημοτολογικης ρητορικης. Οταν καποια μου ζητησει να της φερθω "ειδικα" επειδη είναι γυναίκα περαν της κρινομενης ιδιότητας της προφανως και μου ζητα χαρη, όταν με το σπαθι της μου κανει corpse camp τοτε δικαιως θα την καταραστω γιατί θα εχει κερδισει τις καταρες μου με την αξία της και κερδισε την ισότητα της, γιατί τότε και μονο τότε με νικησε χωρις να την αφησω να με νικησει.Η επιλογη των ρητορικων επιχειρηματων δυστυχως επιρρεαζουν και τα αποτελεσματα.Οταν ακουγονται επιχειρηματα "δεν υπάρχει αντικειμενικη ποσοστωση αντρεων/γυναικων και θα πρεπει να διορθωθει με το να βαλουμε περισσότερες γυναίκες" ακριβως αυτο που διαμαρτυρεσαι επιθυμουν, gender εκδημοκρατιση που υποτιμα την αξία τους στο όνομα της αξίας τους(το ότι είναι οξυμωρο είναι και το θεμα).Τις περισσότερες φορες ο τροπος σκαβει τον λακκο του σκοπου.Οταν ο σκοπος είναι η ποσοστιαια αναλογια θα πρεπει να την εκβιάσεις και μαλιστα κανοντας χαρη.Το προβλημα δηλαδη είναι τι επιθυμουμε, ισοτητα ευκαιριων (και αρα με το σπαθι τους) ή ισοτητα αποτελεσματος (αρα μια μεριδα θα τους χαριστει). Τα τελευταία χρονια παρα πολλοι επελεξαν το ευηχο, πιο γρηγορο και πιο μαχητικα τονοτικο δευτερο που όμως είναι υποτιμητικο επι της ουσίας για το γεγονος ότι οι γυναίκες μπορουν με το σπαθι τους να κερδιζουν, δεν χρειαζονται χαρες, ευκαιρίες να αποδειξουν χρειάζεται. Αν με κερδίσει γυναίκα επειδη δεν εχουν κερδισει αρκετες γυναίκες προφανως και θα θεωρήσω ότι χαριστικα της δωθηκε η νικη, προσοχη της δωθηκε, όχι νικησε. Αντιστοιχως εαν είναι να δωθουν βραβεια σε γυναίκες γιατί δεν εχουν παρει αρκετες τότε χαρη τους κανεις, ζημιωνοντας όλες αυτες τις δημιουργους που δεν χρειάζονται χαρες αλλα ευκαιρίες.Το σχολιό σας είναι περα για περα δοκιμο απλα στρεφεται κατα αθώου και όχι των ενοχων (που δεν είναι οι συνηθεις υποπτοι).