6 απονομές των βραβείων Όσκαρ μέσα σε ταινίες

6 απονομές των βραβείων Όσκαρ μέσα σε ταινίες Facebook Twitter
0
6 απονομές των βραβείων Όσκαρ μέσα σε ταινίες Facebook Twitter


Η κορύφωση κάθε κινηματογραφικής χρονιάς, η στιγμή της καταξίωσης για ανθρώπους που βρίσκονται μπροστά και πίσω από την κάμερα αλλά και μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για λίγη διπλωματική υποκριτική, όπως και να χαρακτηρίσει κανείς τα Όσκαρ, θετικά ή αρνητικά, το σίγουρο είναι προσθέτει ένα ακόμη λιθαράκι πάνω στο μύθο τους. Η διοργάνωση που οι μισοί αγαπάνε και οι άλλοι μισοί αγαπάνε να μισούν, επιστρέφει την Κυριακή και γίνεται ξανά αντικείμενο λατρείας και θυμηδίας από κόσμο που περιμένει να οπλίσει τα πληκτρολόγια του.

Περιέργως, ίσως και λόγω υπέρμετρου σεβασμού, όσο μεγάλος είναι ο αντίκτυπος της τελετής στον κινηματογραφικό κόσμο, τόσο μικρή είναι η παρουσία της μέσα στις ταινίες. Σπανίως έχουν αναπαρασταθεί σκηνές από αληθινές απονομές όπως και σπανίως έχουν φτιαχτεί εντελώς fictional απονομές για τις ανάγκες μιας ταινίας. Στις λίγες φορές που έχει συμβεί κάτι τέτοιο, η αιτία είναι συνήθως κάποιο είδος σάτιρας για το χολιγουντιανό σύμπαν και τις λειτουργίες του, χωρίς να εξαιρούνται οι περιπτώσεις όπου η σκηνή της τελετής είναι καθαρά χώρος δράσης και τίποτα άλλο. Έξι χαρακτηριστικές περιπτώσεις ταινιών που χρησιμοποίησαν την βραδιά των Όσκαρ μέσα στην αφήγησή τους παρουσιάζονται παρακάτω.


Πριν από την Δύση (1966)

 

 

Με αυθεντικό τίτλο την ίδια τη λέξη-κλειδί (The Oscar), η ταινία προφανώς δεν περιορίζεται απλά σε σκηνές από μια απονομή. Η τελετή των Όσκαρ, στην οποία ετοιμάζεται να βραβευθεί ο Φρανκ Φέιν (τον υποδύεται ο Στίβεν Μπόιντ), είναι η αφορμή για να δούμε πως ο ήρωας της ταινίας πάτησε επί πτωμάτων μέχρι να φτάσει στην επιτυχία, μια αφήγηση που είχε γίνει (πολύ καλύτερα) και για τον χώρο του θεάτρου στο Όλα για την Εύα του Μάνκιεβιτς, 16 χρόνια νωρίτερα. Η αρχική σκηνή της ταινίας δημιουργήθηκε από αληθινά γενικά πλάνα της απονομής των Όσκαρ του 1965, καθώς και με κοντινότερα που φτιάχτηκαν στο στούντιο, όπου εστιάζουν πλέον πάνω στους ήρωες του φιλμ.

Πρόκειται πάντως για τη μοναδική ταινία που ξεκινά και τελειώνει με τα βραβεία της Ακαδημίας, λαμβάνουν μέρος πολλοί νικητές και υποψήφιοι από όλες τις κατηγορίες, και κατάφερε να αποσπάσει δύο αληθινές υποψηφιότητες, για τα σκηνικά, καθώς και για τα κοστούμια της Ίντιθ Χεντ- μια από τις 34 υποψηφιότητες στην καριέρα της γυναίκας που το κέρδισε 8 φορές. Εκτός αυτών, οι κριτικές ήταν μέτριες προς κακές, και ο Τόνι Μπένετ, αειθαλής τραγουδιστής που έχει σπάσει τα ρεκόρ μακροβιότητας, έφαγε τα μούτρα του σε μια από τις πρώτες εμφανίσεις του, λαμβάνοντας ως ανταμοιβή τη Χρυσή Γαλοπούλα.


Κρυφά Ταλέντα (1988)


 

Στην ξεχασμένη σήμερα ταινία του Μπλέικ Έντουαρντς, ένας ηθοποιός (Μπρους Γουίλις) πρωταγωνιστεί σε μια βωβή ταινία για τον Γουάιατ Ερπ και διαπιστώνει πως στα γυρίσματα βρίσκεται και ο ίδιος ο Ερπ (Τζέιμς Γκάρνερ). Γίνονται φίλοι και προσπαθούν να λύσουν μια υπόθεση δολοφονίας που προκύπτει και φτάνει μέχρι την πρώτη απονομή των βραβείων Όσκαρ το 1929, που τότε θύμιζε ένα μικρό κλειστό πάρτι, και η οποία αναπαρίσταται με μεγάλη προσοχή από τον Έντουαρντς.

 

Ο Σωματοφύλακας (1992)

 

 

Η εμμονή του Κέβιν Κόστνερ για την ασφάλεια της Γουίτνεϊ Χιούστον θα την σώσει τελικά από την απόπειρα δολοφονίας τη στιγμή ακριβώς που αυτή σηκώνεται να παραλάβει το βραβείο Όσκαρ. Δύο τραγούδια από την ταινία έφτασαν μετά από λίγο καιρό και στα αληθινά Όσκαρ, η Χιούστον δε κέρδισε τελικά και καθησυχάστηκαν όσοι πίστευαν πως μπορεί η σκηνή να επαναληφθεί στην πραγματικότητα.

 

Τρελές σφαίρες 33 1/3 (1994)

 




 

Ο Λέσλι Νίλσεν ως μυστικός αστυνομικός κλέβει την πρόσκληση του Αλ Γιάνκοβιτς και μπαίνει στα παρασκήνια της τελετής για να βρει μια βόμβα. Ακολουθεί πανικός. Παρουσιάσεις βραβείων καταστρέφονται, χορευτικά διαλύονται, έχουν προστεθεί δεκάδες νέες κατηγορίες (όπως βραβείο καλύτερης ερμηνείας σε ταινία για τον Κολόμβο) ενώ παρακολουθούμε τρέιλερ που σατιρίζουν τον Σπίλμπεργκ και την Μητέρα Τερέζα. Μακράν η μεγαλύτερη σε διάρκεια απονομή μέσα σε ταινία και αναμφίβολα η πιο σπαρταριστή.

 

In & Out (1997)

 

 

Στην εναρκτήρια σκηνή της κωμωδίας του Φρανκ Οζ, νεαρός ηθοποιός (Ματ Ντίλον) προερχόμενος από επαρχιακή, συντηρητική πόλη των ΗΠΑ βραβεύεται με Όσκαρ ερμηνείας και ετοιμάζεται για τον λόγο του. Όλη η πόλη περιμένει μια αναφορά στο όνομά της αλλά ο Ντίλον δίνει κάτι παραπάνω, μια ίντριγκα, λέγοντας πως ο καθηγητής του στο σχολείο, εξέχον μέλος της τοπικής κοινωνίας και μελλοντικός γαμπρός, είναι ομοφυλόφιλος. Η πόλη βράζει, ο καθηγητής αναρωτιέται, ο ηθοποιός γυρνά για να διορθώσει τα πράγματα.


Τροπική Καταιγίδα (2008)

 

 

 

Στην περίφημη χολιγουντιανή παρωδία του, ο Μπεν Στίλερ ως ηθοποιός – σταρ, παγιδεύεται μαζί με τους φίλους του σε ζούγκλα όπου και προσπαθεί να επιβιώσει. Η δικαίωση έρχεται στο τέλος όπου όχι απλά τα καταφέρνει, αλλά η ιστορία του αυτή φτάνει ως τα Όσκαρ, με τον ίδιο να κερδίζει θριαμβευτικά, ολοκληρώνοντας έτσι έναν εξόχως χιουμοριστικό, αλλά και αρκετά ειρωνικό, κύκλο. Μακριά από τη λάμψη της στιγμής, ο παραγωγός Τομ Κρουζ από την οθόνη του απολαμβάνει μια ακόμη στιγμή επιτυχίας. Λίγο νωρίτερα, ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ δίνει συμβουλές για μελλοντικούς ηθοποιούς.

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ