Το Κέντρο Ψυχολογικών Ερευνών της Σενγιάνγκ στην Κίνα συνεργάστηκε με το Oglivy σε μία καμπάνια κατά της υπερβολικής χρήσης smartphone που οδηγεί στον αντικοινωνικό εθισμό.

 

Με σύνθημα «όσο περισσότερο συνδέεσαι, τόσο περισσότερο αποσυνδέεσαι», η καμπάνια καλεί τους χρήστες smartphone να κάνουν προτεραιότητά τους τους ανθρώπους και όχι τις εφαρμογές. «Οι ειδικοί τώρα αρχίζουν να διερευνούν το πρόβλημα, δεν ξέρουμε την έκτασή του», εξηγεί ο δρ. Άκλιβ Ντάνιουνάιτ, ψυχολόγος και ψυχοθεραπευτής, επισημαίνοντας πως το 28% του παγκόσμιου πληθυσμού ενδέχεται να είναι εθισμένο σε εφαρμογές και παιχνίδια, γεγονός που οδηγεί σε προβληματική χρήση κινητών τηλεφώνων και τάμπλετ.

 

 

 

«Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε ότι αλληλεπιδρούμε με τα παιχνίδια, τα βίντεο αλλά και άλλο υλικό με ένα τρόπο που ενεργοποιεί τη ντοπαμίνη στον οργανισμό μας και νιώθουμε το αίσθημα της επιβράβευσης με μικρή προσπάθεια - όπως ακριβώς θα νιώθαμε αν κάναμε χρήση ορισμένων ναρκωτικών ουσιών», συνεχίζει. «Όσο περισσότερο παίρνουμε , τόσο περισσότερο χρειαζόμαστε για να ενεργοποιήσουμε τα κέντρα στον εγκέφαλό μας και έτσι το πρόβλημα διογκώνεται».

 

Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, τα γκάτζετ από μόνα τους δεν είναι το ζήτημα και το πρόβλημα δημιουργείται με συγκεκριμένο είδος περιεχομένου που εγκλωβίζει τους χρήστες σε αυτόν τον φαύλο κύκλο επιβράβευσης και ανάγκης για επιβράβευση. Στην καμπάνια, τα κινητά τηλέφωνα εμφανίζονται σαν τεράστιοι τοίχοι που χωρίζουν γονείς από παιδιά και ζευγάρια μέσα στο ίδιο τους το σπίτι.