Εγκαινιάστηκε η έκθεση «Michael Jackson: On the Wall» στην Φινλανδία παρά τις αντιδράσεις στον απόηχο της προβολής του ντοκιμαντέρ «Leaving Neverland».


Ειδικότερα, εκθεση έργων τέχνης εμπνευσμένη από τον Μάικλ Τζάκσον εγκαινιάστηκε στο Ελσίνκι και οι διοργανωτές διαβεβαιώνουν ότι στόχος της δεν είναι να «εξυμνήσει» τον τραγουδιστή, ο οποίος δέκα χρόνια μετά τον θάνατό του συνεχίζει να βαρύνεται με κατηγορίες για σεξουαλικές κακοποιήσεις. Η έκθεση «Michael Jackson: On the Wall» συγκεντρώνει παλιά και άγνωστα έργα τέχνης που παρουσιάζουν τον βασιλιά της ποπ και την επιρροή του στην ποπ κουλτούρα, φιλοτεχνημένα από καλλιτέχνες όπως ο 'Αντι Γουόρχολ, ο αμερικανός φωτογράφος Ντέιβιντ ΛαΣαπέλ και ο βρετανός κεραμοποιός Γκρέισον Πέρι.

 

 

 

Η έκθεση με τα 90 έργα παρουσιάστηκε αρχικά το 2018 στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, όπου απέσπασε πολύ καλές κριτικές. Στη συνέχεια ταξίδεψε στο Παρίσι, στη Βόνη και τώρα στο Ελσίνκι.

 

 

 

Οι εκθέσεις στη Γερμανία και στη Φινλανδία πραγματοποιήθηκαν έπειτα από μια νέα σειρά κατηγοριών σε βάρος του Τζάκσον. Στο σοκαριστικό ντοκιμαντέρ «Leaving Neverland», που μεταδόθηκε στις αρχές της χρονιάς από το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο HBO, δύο άνδρες λένε πως όταν ήταν παιδιά υπέστησαν επανειλημμένα σεξουαλικές επιθέσεις από τον σταρ μέσα στη φαντασμαγορική του ιδιοκτησία που απέχει μερικές ώρες από το Λος 'Αντζελες.

 

 

 

Οι διοργανωτές της έκθεσης δήλωσαν πάντως ότι η έκθεση θα παρουσιαζόταν στη φινλανδική πρωτεύουσα «όπως είχε προβλεφθεί» και ότι ένα κείμενο θα εξηγούσε ότι «συζητήσεις που είναι σε εξέλιξη μπορεί να άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο έκθεση μπορεί να γίνει ερμηνευτεί».«Δεν μπορούμε να αποφύγουμε αυτά τα δύσκολα θέματα και βέβαια καταδικάζουμε κάθε μορφή σεξουαλικής κακοποίησης», δήλωσε η έφορος του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης του 'Εσποο, 'Αργια Μίλερ. «Αλλά θέλουμε να προσφέρουμε έναν χώρο ελεύθερης συζήτησης, όπου οι καλλιτέχνες θα μπορούν να εκφράζονται. Αυτή η έκθεση και αυτοί οι καλλιτέχνες δεν εξυμνούν τον Τζάκσον αλλά αναλύουν την επιρροή του στην κουλτούρα μας». Σύμφωνα με την Μίλερ, ορισμένοι οργανισμοί ανησύχησαν από τις αντιπαραθέσεις αυτές και αρνήθηκαν να γίνουν χορηγοί της έκθεσης, χωρίς καν να την δουν. «Είμαι πεπεισμένη ότι αν είχαν δει την έκθεση και την ποικιλία των έργων της, θα είχαν δεχτεί να γίνουν χορηγοί μας».

 

 

 

Αρκετά έργα εμπνευσμένα από τον Τζάκσον είναι από φανταχτερά έως γκροτέσκα, όπως το γιγάντιο επίχρυσο άγαλμα του σούπερσταρ μαζί με τον κατοικίδιο χιμπατζή του Bubbles, έργο του Πολ ΜακΚάρθι, και το πορτραίτο σε πραγματικό μέγεθος που παρήγγειλε ο Τζάκσον στον λίγο πριν πεθάνει το 2009, που τον δείχνει ενδεδυμένο την αστραφτερή πανοπλία του, να ιππεύει και να περιβάλλεται από αγγελούδια.

 

 

 

Για τον Ρουμάνο Νταν Μιχαλτιάνου, καλλιτέχνη που διερευνά την επιρροή του τραγουδιστή στο μετα-κομμουνιστικό Βουκουρέστι, ο Τζάκσον «θα μείνει ένα ίνδαλμα, είναι αδύνατο να εξαφανιστεί. Δέκα χρόνια μετά τον θάνατό του, εξετάζουμε την ιστορία του με ένα άλλον τρόπο». 


ΑΠΕ-ΜΠΕ-AFP