Το Facebook φέρεται να προσπαθεί να εμποδίσει το έργο ερευνητών του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης που αφορά στις πρακτικές της εταιρείας σχετικά με τις προεκλογικές διαφημίσεις.

 

Οι ερευνητές συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με το είδος των πολιτικών διαφημίσεων που βλέπουν οι Αμερικανοί ψηφοφόροι στην πλατφόρμα.


Σε επιστολή της 16ης Οκτωβρίου προς τους ερευνητές, ένα στέλεχος του Facebook ζήτησε να απενεργοποιήσουν μια ειδική προσθήκη για προγράμματα περιήγησης Chrome και Firefox που έχουν διανείμει σε χιλιάδες εθελοντές σε όλες τις ΗΠΑ – και να διαγράψουν τα ληφθέντα δεδομένα.

 

Η προσθήκη επιτρέπει στους ερευνητές να δουν ποιες διαφημίσεις εμφανίζονται σε κάθε εθελοντή. Το Facebook επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να προσαρμόζουν διαφημίσεις βάσει συγκεκριμένων δημογραφικών στοιχείων που υπερβαίνουν κατά πολύ τη φυλή, την ηλικία, το φύλο και τις πολιτικές προτιμήσεις.

 

Ως διοικητικό στέλεχος, η Allison Hendrix, είπε ότι το εργαλείο παραβιάζει τους κανόνες του Facebook που απαγορεύουν την αυτοματοποιημένη μαζική συλλογή δεδομένων από τον ιστότοπο.

 

Η επιστολή της μιλούσε για «πρόσθετη δράση επιβολής» εάν η κατάργηση δεν είχε πραγματοποιηθεί έως τις 30 Νοεμβρίου. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας Joe Osborne δήλωσε σε ηλεκτρονική δήλωση το Σάββατο ότι το Facebook «ενημέρωσε τη Νέα Υόρκη πριν από μήνες ότι η προώθηση ενός έργου για την απόσυρση των πληροφοριών του Facebook θα παραβίαζε τους όρους μας».

 

Η εταιρεία ισχυρίζεται από καιρό ότι η προστασία του απορρήτου των χρηστών είναι το κύριο μέλημά της, αν και οι ερευνητές της NYU λένε ότι το εργαλείο τους έχει προγραμματιστεί, έτσι ώστε τα δεδομένα που συλλέγονται από τους συμμετέχοντες εθελοντές να είναι ανώνυμα.

 

Το εργαλείο είναι μια βασική πηγή δεδομένων σχετικά με τις παρεμβάσεις και τη χειραγώγηση των εκλογών, διότι επιτρέπει στους ερευνητές να δουν πώς ορισμένοι διαφημιζόμενοι στο Facebook χρησιμοποιούν τα δεδομένα που συλλέγει η εταιρεία για το προφίλ πολιτών «και τους στέλνουν μηνύματα παραπληροφόρησης σχετικά με τους υποψηφίους και τις πολιτικές που έχουν σχεδιαστεί για να επηρεάζουν ή ακόμη και να καταστέλλουν την ψήφο τους» δήλωσε ο Damon McCoy, καθηγητής της Νέας Υόρκης που συμμετείχε στο έργο.

 

Η εταιρεία δημιούργησε ένα αρχείο διαφημίσεων που περιλαμβάνει λεπτομέρειες όπως ποιος πληρώνει για μια διαφήμιση και πότε αυτή έτρεξε. Ωστόσο, το Facebook δεν κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με το ποιος λαμβάνει τη διαφήμιση και έχει αντισταθεί στο να επιτρέψει στους ερευνητές να έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα.

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr