Ο ιαπωνικός γίγαντας της Toshiba πούλησε και το τελευταίο μερίδιο των μετοχών του στον κατασκευαστή προσωπικών υπολογιστών Dynabook.

 

Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία δεν έχει πλέον καμία σχέση με την κατασκευή υπολογιστών ή laptop.

 

Η Sharp, το 2018 αγόρασε το 80% της Toshiba έναντι 36 εκατομμυρίων δολαρίων και τώρα αγόρασε τις υπόλοιπες μετοχές της, σύμφωνα με ανακοίνωση της Toshiba.

 

Πρόκειται βέβαια, για μία ιστορία 35 χρόνων στην κατασκευή υπολογιστών. Ο πρώτος φορητός υπολογιστής της Toshiba, ο T1100, κυκλοφόρησε το 1985. Ζύγιζε 4 κιλά και λειτουργούσε με δισκέτες 3,5 ιντσών.

 

Ο πρώτος φορητός υπολογιστής της Toshiba, ο T1100, κυκλοφόρησε το 1985.
Ο πρώτος φορητός υπολογιστής της Toshiba, ο T1100, κυκλοφόρησε το 1985.

 

Η εταιρεία ξεκίνησε αρχικά μόνο στην Ευρώπη με ετήσιο στόχο τις πωλήσεις 10.000 μονάδων, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Μουσείου Επιστημών της Toshiba.

 

Το 2011 η Toshiba πούλησε περισσότερους από 17 εκατομμύρια υπολογιστές, αλλά μέχρι το 2017 ο αριθμός αυτός είχε μειωθεί στα 1,9 εκατομμύρια, όπως ανέφερε το Reuters εκείνη την εποχή.

 

Το 2016, σταμάτησε να κατασκευάζει φορητούς υπολογιστές για την ευρωπαϊκή αγορά, εστιάζοντας μόνο σε υλικό για επιχειρήσεις.

 

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια ήταν δύσκολα για τον όμιλο. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το 2015, η εταιρεία σημείωσε απώλεια 318 εκατομμυρίων δολαρίων σε ένα ολόκληρο έτος.

 

Την ίδια χρονιά, ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος παραιτήθηκαν αφού μια ανεξάρτητη επιτροπή διαπίστωσε ότι η εταιρεία είχε «υπερεκτιμήσει» τα κέρδη της για τα προηγούμενα έξι χρόνια.

 

Μόλις, το 2019, η εταιρεία τερμάτισε την πυρηνική της επιχείρηση NuGen στο Ηνωμένο Βασίλειο αφού δεν κατάφερε να βρει αγοραστή.

 

Η ζήτηση των καταναλωτών για φορητούς υπολογιστές έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού αλλά συνολικά, η αγορά προσωπικών υπολογιστών ήταν δύσκολη εδώ και αρκετό καιρό, δήλωσε η αναλυτής Marina Koytcheva από την εταιρεία CCS Insight.

 

«Μόνο εκείνοι που κατάφεραν να διατηρήσουν την κλίμακα και την τιμή (όπως η Lenovo), ή έχουν μια κορυφαία μάρκα (όπως η Apple), πέτυχαν στην αγορά των υπολογιστών που δεν συγχωρεί, όπου οι όγκοι μειώνονται εδώ και χρόνια» πρόσθεσε η ειδικός.

 

Με πληροφορίες του BBC