Τα παιδάκια έως δύο ετών που παίζουν με κινητά και ταμπλέτες αρχίζουν να μιλάνε με καθυστέρηση

Τα παιδάκια έως δύο ετών που παίζουν με κινητά και ταμπλέτες αρχίζουν να μιλάνε με καθυστέρηση Facebook Twitter
0

Όσο περισσότερο χρόνο περνάει ένα παιδί έως δύο ετών μπροστά από μια οθόνη κινητού τηλεφώνου, υπολογιστή-ταμπλέτας ή άλλης φορητής ηλεκτρονικής συσκευής, τόσο πιθανότερο είναι ότι θα αρχίσει να μιλάει με καθυστέρηση, σύμφωνα με μια νέα καναδική επιστημονική έρευνα.

Είναι η πρώτη φορά που μια μελέτη διαπιστώνει κάτι τέτοιο για τις φορητές συσκευές, ενώ προηγούμενες μελέτες είχαν δείξει ότι η πολλή οθόνη τηλέορασης μπορεί να καθυστερήσει το πότε θα μιλήσει ένα παιδί.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Τζούλια Μα του Πανεπιστημίου του Τορόντο, που έκανε τη σχετική ανακοίνωση στο συνέδριο των Παιδιατρικών Ακαδημαϊκών Εταιρειών στο Σαν Φρανσίσκο, μελέτησαν 1.077 παιδιά ηλικίας έξι μηνών έως δύο ετών.

Εωσότου γίνουν 18 μηνών, ένα στα πέντε παιδιά (20%) χρησιμοποιούσε κάποια οθόνη κατά μέσο όρο σχεδόν μισή ώρα καθημερινά, ενώ το 70% των παιδιών έως 18 μηνών δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ φορητή συσκευή.

Για κάθε αύξηση 30 λεπτών στην καθημερινή χρήση κάποιας οθόνης, ο κίνδυνος καθυστέρησης στην έναρξη της ομιλίας αυξανόταν κατά σχεδόν 50%. Η χρήση οθονών δεν φάνηκε να καθυστερεί τις μη λεκτικές μορφές επικοινωνίας του παιδιού, μέσω κινήσεων και χειρονομιών.

Οι ερευνητές προειδοποίησαν ότι καθώς ολοένα περισσότερα παιδάκια καταλήγουν με μια φορητή συσκευή στα χέρια τους πριν καν αρχίσουν να μιλάνε, αυτό μπορεί να έχει συνέπειες. Όπως είπαν, τα νέα ευρήματα συνηγορούν υπέρ του να αποθαρρυνθεί η χρήση κάθε είδους οθονών από παιδιά κάτω του ενάμισι έτους.

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βρετανοί ψυχολόγοι: Οι γονείς είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στον αθλητισμό

Τech & Science / Βρετανοί ψυχολόγοι: Οι γονείς είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στον αθλητισμό

Αθλητικοί ψυχολόγοι στη Βρετανία προειδοποιούν: οι φωνακλάδες και πιεστικοί γονείς είναι η μεγαλύτερη απειλή για τα παιδιά που αθλούνται - Όταν η στήριξη γίνεται πίεση, το παιχνίδι χάνει το νόημά του
LIFO NEWSROOM
Βόρειος Λευκός Ρινόκερος: Το πρότζεκτ για να μην εξαφανιστεί το πιο απειλούμενο ζώο στον πλανήτη

Τech & Science / Βόρειος Λευκός Ρινόκερος: Το πρότζεκτ για να μην εξαφανιστεί το πιο απειλούμενο ζώο στον πλανήτη

Μια διεθνής ομάδα επιστημόνων και η Colossal Biosciences στοχεύουν να φέρουν ξανά στη ζωή τον βόρειο λευκό ρινόκερο μέσα σε τέσσερα χρόνια, χρησιμοποιώντας γονιδιακή επεξεργασία και παρένθετες μητέρες
LIFO NEWSROOM
ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΥΑΛΟ

Τech & Science / Παιχνίδια εγκεφάλου: Νέα μελέτη δείχνει πώς «ξυπνούν» τον νου και καθυστερούν τη γήρανση

Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι συγκεκριμένα brain games, όπως αυτά του BrainHQ, μπορούν να αυξήσουν τη δραστηριότητα της ακετυλοχολίνης στον εγκέφαλο, επιβραδύνοντας τη γνωστική εξασθένηση και ενισχύοντας τη μνήμη και την προσοχή
LIFO NEWSROOM
Νέα μελέτη: Η διακοπή του καπνίσματος μειώνει τον κίνδυνο άνοιας

Τech & Science / Νέα μελέτη: Η διακοπή του καπνίσματος μειώνει τον κίνδυνο άνοιας

Νέα διεθνής μελέτη δείχνει ότι όσοι σταματούν το κάπνισμα στη μέση ηλικία μειώνουν στο μισό τη φθορά του εγκεφάλου και μέσα σε 10 χρόνια έχουν ίδιες πιθανότητες για άνοια με όσους δεν κάπνισαν ποτέ
LIFO NEWSROOM
Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να διαχειριστεί μέχρι 150 φίλους

Τech & Science / Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να διαχειριστεί μέχρι 150 φίλους

Η θεωρία των 150 φίλων του Robin Dunbar δείχνει πώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος περιορίζει τον αριθμό των σταθερών κοινωνικών σχέσεων, ενώ η προσωπική επαφή παραμένει απαραίτητη ακόμη και στην ψηφιακή εποχή
LIFO NEWSROOM