Πώς το Tipping Point φέρνει σε επαφή μαθητές απoμακρυσμένων περιοχών με «μέντορες» από όλο τον κόσμο

Πώς το Tipping Point φέρνει σε επαφή μαθητές απoμακρυσμένων περιοχών με «μέντορες» από όλο τον κόσμο Facebook Twitter
0

— Τι είναι το Τipping Ρoint;

Το Tipping Point (TTP) βοηθάει μαθητές και φοιτητές που βρίσκονται μέχρι και στο πιο απομακρυσμένο χωριό της Ελλάδας να συναντήσουν μέσω live video ανθρώπους-πρότυπα (μέντορες) από όλο τον κόσμο, που διαφορετικά δεν θα είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν, μέσα από την άνεση της τάξης τους. Στόχος της δράσης αυτής είναι να συμβάλει στη λήψη πιο συνειδητοποιημένων αποφάσεων των νέων σε ό,τι αφορά την επαγγελματική ή ακαδημαϊκή τους πορεία και να τους επιτρέψει να ανοιχτούν σε νέους ορίζοντες πέρα από τα στερεότυπα του κοινωνικού τους περιβάλλοντος.

— Σε ποιους απευθύνεστε;

Απευθυνόμαστε σε αυτούς που αποκαλούμε «Innovators» και «Early Adopters», είτε πρόκειται για μαθητές και φοιτητές είτε για εκπαιδευτικούς και γονείς. Πρόκειται γι' αυτούς που θέλουν να φέρουν την αλλαγή στην παιδεία μέσα από καινοτόμες και παραγωγικές διαδικασίες στην μικροκοινότητά τους, στην τάξη ή στο σχολείο τους για αρχή. Πιο συγκεκριμένα, απευθυνόμαστε σε εκπαιδευτικούς που παθιάζονται με την τεχνολογία, τεχνολόγους που παθιάζονται με την εκπαίδευση και σε γονείς που έχουν αυθεντικό ενδιαφέρον για τη διαδικασία της μάθησης. Κυρίως απευθυνόμαστε στους ίδιους τους μαθητές και φοιτητές (ηλικίας 13-27 ετών) που θέλουν να φέρουν τον «κόσμο» στην τάξη τους!

Πώς το Tipping Point φέρνει σε επαφή μαθητές απoμακρυσμένων περιοχών με «μέντορες» από όλο τον κόσμο Facebook Twitter
Σχολείο στην Κρήτη συνδέεται με μέντορες από όλο τον κόσμο

Δεν υπάρχουν συνταγές επιτυχίας, υπάρχουν διαφορετικοί ορίζοντες νοήματος που επιλέγει να ακολουθήσει καθένας. Εμείς απλώς επιτρέπουμε αυτό να γίνει πολύ νωρίς και με ασφάλεια, στις ηλικίες κατά τις οποίες διαμορφώνουμε τις επιλογές και τον χαρακτήρα μας.

— Πώς σας ήρθε η ιδέα;

Στο Τipping Point θεωρούμε ότι η κρίση είναι αποτέλεσμα της κρίσης στην παιδεία και όχι αποτέλεσμα της γενικότερης οικονομικής. Η παιδεία μας δεν πάσχει τόσο λόγω έλλειψης οικονομικών πόρων όσο λόγω έλλειψης υγιών προτύπων. Εμείς οι ίδιοι στην ομάδα του Tipping Point, κοιτάζοντας τη δική μας πορεία, διαπιστώσαμε ότι τις πιο κρίσιμες αποφάσεις στη ζωή μας τις λάβαμε πολύ τυχαία, μέσα από τη συναναστροφή μας με 2-3 λαμπρούς ανθρώπους-πρότυπα που θαυμάσαμε ενώ μεγαλώναμε. Στο Tipping Point μειώνουμε αυτή την τυχαιότητα, επιτρέποντας στον νέο να «συναντήσει» μέσω live video πάνω από 30-50 τέτοιους ανθρώπους σε ένα ακαδημαϊκό έτος, οι οποίοι απαντούν μία-μία τις βασικές του ερωτήσεις σε ένα δομημένο περιβάλλον. Δεν υπάρχουν συνταγές επιτυχίας, υπάρχουν διαφορετικοί ορίζοντες νοήματος που επιλέγει να ακολουθήσει καθένας. Εμείς απλώς επιτρέπουμε αυτό να γίνει πολύ νωρίς και με ασφάλεια, στις ηλικίες κατά τις οποίες διαμορφώνουμε τις επιλογές και τον χαρακτήρα μας.

— Πώς υλοποιείται όλο αυτό τελικά;

Μας ενδιαφέρει η ενεργή συμμετοχή («engagement») των μαθητών στον σχεδιασμό του μέλλοντός τους, όχι απλώς η επικοινωνία, που θα μπορούσε να καλυφθεί με λύσεις όπως το Skype και το Google Hangouts. Οι μαθητές στα νησιά, στα χωριά της περιφέρειας και στα προάστια των μεγάλων πόλεων, ανεξαρτήτως γεωγραφικής περιοχής και οικονομικής ή κοινωνικής κατάστασης, μπορούν, μέσω της τεχνολογίας που προσφέρει το Tipping Point, να λαμβάνουν απαντήσεις στις δικές τους ερωτήσεις από γιατρούς και αγρότες του διπλανού νησιού μέχρι μηχανικούς της NASA, ώστε να παίρνουν αποφάσεις πιο συνειδητοποιημένα.

Η δράση του οργανισμού βασίζεται σε ομαδικές συνεδρίες σε επίπεδο τάξης, όπου, μέσω της πλατφόρμας, οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν πεδία ενδιαφερόντων (για παράδειγμα, Φυσική, Aρχιτεκτονική, Tουρισμός κ.λπ.) και ανάλογα με το πεδίο να επιλέξουν και τον αντίστοιχο «μέντορα» που θα εκπροσωπήσει τον κλάδο. Επιπλέον, πριν από κάθε συνεδρία δημιουργούν την ατζέντα της συζήτησης, θέτοντάς του τις ερωτήσεις τους με βάση τα ενδιαφέροντά τους. Κατά τη διάρκεια της online video συνεδρίας της πλατφόρμας, ο «μέντορας» παρουσιάζει τον εαυτό του, την ακαδημαϊκή και επαγγελματική του πορεία, απαντάει στις ερωτήσεις που έχουν θέσει οι μαθητές εκ των προτέρων αλλά και σε αυτές που θέτουν εκείνη τη στιγμή. Ταυτόχρονα, η συνεδρία καταγράφεται σε βίντεο και με αυτό τον τρόπο δημιουργείται μια «βιντεο-βιβλιοθήκη» για κάθε σχολείο ξεχωριστά. Η ύπαρξη της βιβλιοθήκης αυτής δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να ξαναδούν οποιαδήποτε στιγμή θελήσουν τις συνεδρίες τους. Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω ότι φροντίζουμε πάντα η γκάμα επιλογών όσον αφορά τους «μέντορες» να είναι μεγάλη και γειωμένη στα δεδομένα της τοπικής οικονομίας. Η υλοποίηση του προγράμματος έχει τα εξής βασικά στάδια: α) παρουσιάζουμε το πρόγραμμα στο εκάστοτε σχολείο, β) εκπαιδεύουμε τον υπεύθυνο που θα ορίσει το σχολείο ως διαχειριστή της πλατφόρμας, γ) πραγματοποιούμε την πρώτη ομαδική συνεδρία και έπειτα κάθε σχολείο αυτονομείται και η ομάδα υλοποίησης του TTP λειτουργεί πλέον υποστηρικτικά.

— Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Το πρόγραμμα έχει ξεκινήσει ήδη να εφαρμόζεται πιλοτικά σε σχολεία της Κρήτης, όπου καθημερινά πραγματοποιούνται μικρές επαναστάσεις στη βιωματική εμπειρία των μαθητών. Τα επόμενα βήματα είναι η υλοποίηση του προγράμματος με την έναρξη του νέου ακαδημαϊκού έτους σε σχολεία των περιφερειών Κρήτης και Στερεάς Ελλάδας, με τις οποίες έχουμε συνάψει συνεργασία, και φυσικά η επέκτασή του σε περισσότερα σχολεία ανά την Ελλάδα και κυρίως σε περιοχές με μεγάλη ανεργία, brain drain προς το εξωτερικό ή στα μεγάλα αστικά κέντρα και εκεί όπου οι μαθητές και οι νέοι έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε νέες ιδέες και μεγαλύτερη ανάγκη για «ανοίγματα».

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι ασθένειες που θέρισαν τον στρατό του Ναπολέοντα στη Ρωσία: Νέα επιστημονική ανακάλυψη

Τech & Science / Οι ασθένειες που θέρισαν τον στρατό του Ναπολέοντα στη Ρωσία: Νέα επιστημονική ανακάλυψη

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι οι στρατιώτες του Ναπολέοντα, που πέθαναν κατά την υποχώρηση από τη Ρωσία το 1812, έπασχαν από παρατυφοειδή και υποτροπιάζοντα πυρετό — δίνοντας νέα διάσταση στην ιστορική καταστροφή
LIFO NEWSROOM
Πιο κοντά από ποτέ τα «ζωντανά» δόντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο

Τech & Science / Πιο κοντά από ποτέ τα «ζωντανά» δόντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο

Επιστήμονες του King’s College στο Λονδίνο σημειώνουν σημαντική πρόοδο στην αναγεννητική οδοντιατρική, ανοίγοντας τον δρόμο για δόντια που αναπτύσσονται από τα ίδια τα κύτταρα του ασθενούς
LIFO NEWSROOM
Νέα μελέτη: Οι δεινόσαυροι δεν θα εξαφανίζονταν αν δεν χτυπούσε ο αστεροειδής

Τech & Science / Οι δεινόσαυροι δεν θα εξαφανίζονταν αν δεν χτυπούσε ο αστεροειδής

Νέα μελέτη από το Νέο Μεξικό δείχνει ότι οι δεινόσαυροι δεν βρίσκονταν σε παρακμή πριν από την καταστροφική πρόσκρουση αστεροειδούς, αποκαλύπτοντας πλούσια και διαφορετική πανίδα λίγο πριν την εξαφάνιση
LIFO NEWSROOM
Ο εγκέφαλος του άνδρα συρρικνώνεται πιο γρήγορα από αυτόμ της γυναίκας

Τech & Science / Ο εγκέφαλος του άνδρα συρρικνώνεται πιο γρήγορα από αυτόν της γυναίκας

Αναλύοντας πάνω από 12.000 απεικονίσεις εγκεφάλου, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο εγκέφαλος των ανδρών παρουσιάζει πιο απότομη μείωση όγκου σε διάφορες περιοχές με την πάροδο του χρόνου
LIFO NEWSROOM
Αντικαταθλιπτικά: Ποια φάρμακα επηρεάζουν περισσότερο βάρος, πίεση και παλμούς

Τech & Science / Αντικαταθλιπτικά: Ποια φάρμακα επηρεάζουν περισσότερο βάρος, πίεση και παλμούς

Για πρώτη φορά, οι παρενέργειες των διαφορετικών αντικαταθλιπτικών φαρμάκων ταξινομούνται και συγκρίνονται μεταξύ τους, αποκαλύπτοντας τεράστιες διαφορές από σκεύασμα σε σκεύασμα
LIFO NEWSROOM
Βρετανία: Γυναίκα έπαιξε κλαρινέτο κατά τη διάρκεια χειρουργείου για τη νόσο Πάρκινσον

Τech & Science / Βρετανία: Γυναίκα έπαιξε κλαρινέτο κατά τη διάρκεια χειρουργείου για τη νόσο Πάρκινσον - Τα αποτελέσματα

Η 65χρονη ασθενής υποβλήθηκε σε βαθιά εγκεφαλική διέγερση (DBS) για να αντιμετωπίσει τα συμπτώματα του Πάρκινσον, όπως βραδυκινησία και μυϊκή ακαμψία
LIFO NEWSROOM