Η Αυστραλία υποχρεώνει Facebook και Google για πληρώνουν για ειδησεογραφικό περιεχόμενο

Η Αυστραλία υποχρεώνει Facebook και Google για πληρώνουν για ειδησεογραφικό περιεχόμενο Facebook Twitter
Η Αυστραλία υποχρεώνει Facebook και Google για πληρώνουν για ειδησεογραφικό περιεχόμενο (Pixabay)
0

Η Αυστραλία ολοκλήρωσε το νομοσχέδιο της και γίνεται η πρώτη χώρα που επιβάλλει στο Facebook και την Google να πληρώνουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για περιεχόμενο ειδήσεων.

Πρόκειται για παγκόσμια πρώτη κίνηση με στόχο την προστασία της ανεξάρτητης δημοσιογραφίας, κίνηση που έχει αντιταχθεί έντονα από τους κολοσσούς του διαδικτύου.

Σύμφωνα με νόμους που θα εισάγουν προς ψήφιση στο κοινοβούλιο αυτήν την εβδομάδα, οι εταιρείες κολοσσοί πρέπει να διαπραγματευτούν με τοπικούς εκδότες και ραδιοτηλεοπτικούς φορείς το ποσό που θα πληρώνουν για περιεχόμενο που εμφανίζεται στις πλατφόρμες τους.

Εάν δεν μπορούν να επιτύχουν μια συμφωνία, τότε ένας διαμεσολαβητής που διορίζεται από την κυβέρνηση θα αποφασίσει γι  'αυτούς.

«Αυτή είναι μια τεράστια μεταρρύθμιση. Είναι ένας κόσμος πρωτόγνωρος και όλη η υφήλιος παρακολουθεί τι συμβαίνει εδώ στην Αυστραλία», δήλωσε σε δημοσιογράφους o Josh Frydenberg, αρμόδιος ομοσπονδιακός ταμίας.

«Η νομοθεσία μας θα βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι οι κανόνες του ψηφιακού κόσμου αντικατοπτρίζουν τους κανόνες του φυσικού κόσμου και τελικά θα διατηρήσουν το τοπίο των Μέσων μας» πρόσθεσε.

Ο νόμος αντιστοιχεί στον ισχυρότερο έλεγχο της δύναμης της αγοράς των τεχνολογικών κολοσσών παγκοσμίως και μετά από τρία χρόνια έρευνας και διαβούλευσης, τελικά υποβλήθηκε σε δημόσια διαβούλευση τον Αύγουστο, όταν οι αμερικανικές εταιρείες προειδοποίησαν ότι ενδέχεται να σταματήσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην Αυστραλία.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook της Αυστραλίας,  Will Easton, δήλωσε την Τρίτη ότι η εταιρεία θα επανεξετάσει τη νομοθεσία και θα «συμμετάσχει στην επικείμενη κοινοβουλευτική διαδικασία με στόχο την εδραίωση ενός εφαρμόσιμου πλαισίου για την υποστήριξη του συστήματος ειδήσεων της Αυστραλίας».

Εκπρόσωπος της Google, από την άλλη, αρνήθηκε να σχολιάσει, λέγοντας ότι η εταιρεία δεν είχε ακόμη δει την τελική έκδοση του προτεινόμενου νόμου.

Μέχρι πρόσφατα, οι περισσότερες χώρες έχουν παραμείνει αδρανείς καθώς οι διαφημιστές ανακατευθύνουν τις δαπάνες στον μεγαλύτερο ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης και τη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο, την ίδια ώρα που οι αίθουσες των ειδήσεων υποφέρουν οικονομικά από την κύρια πηγή εσόδων τους και οδηγούνται σε εκτεταμμένες διακοπές λειτουργίας και απώλειες θέσεων εργασίας.

Ωστόσο, οι ρυθμιστικές αρχές αρχίζουν να δοκιμάζουν τη δύναμή τους για να συγκρατήσουν τις δύο μεγάλες εταιρείες που παίρνουν περισσότερα από τα 4/5 των αυστραλιανών διαδικτυακών διαφημιστικών δαπανών, σύμφωνα με τον Frydenberg.

Φέτος, ένας Γάλλος ρυθμιστής είπε στην Google να διαπραγματευτεί με εκδότες σχετικά με την πληρωμή του περιεχομένου των ειδήσεων. Το ζήτημα παραμένει στα δικαστήρια.

«Είναι και πολύ φιλόδοξο και πολύ απαραίτητο», δήλωσε ο Denis Muller, επίτιμος συνεργάτης στο Κέντρο Προώθησης της Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης, αναφερόμενος στον αυστραλιανό νόμο.

«Η λήψη του περιεχομένου των ειδήσεών τους χωρίς να το έχουν πληρώσει, σε αντάλλαγμα μιας πολύ αμφισβητήσιμης ανταμοιβής, φαίνεται να είναι μια πολύ άδικη, άνιση και τελικά δημοκρατικά επιζήμια ρύθμιση» τόνισε.

Ο εκτελεστικός πρόεδρος της News Corp Australia, Michael Miller, δήλωσε ότι το νομοσχέδιο αποτελεί «ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, στην εκστρατεία για την επίτευξη δικαιοσύνης στη σχέση μεταξύ των αυστραλιανών εταιριών ειδήσεων και των παγκόσμιων τεχνολογικών κολοσσών».

Τον Μάιο, η News Corp σταμάτησε να εκδίδει περισσότερες από 100 εφημερίδες της Αυστραλίας, επικαλούμενη την οικονομική πτώση των διαφημίσεων.

Η τελική έκδοση του νόμου δεν θα επηρεάσει το περιεχόμενο ειδήσεων που διανέμεται στο Facebook ή στο Youtube της Google. Το Facebook και η Google θα έχουν επίσης τη δυνατότητα να συμπεριλαμβάνουν στις διαπραγματεύσεις την αξία των κλικ, που κατευθύνουν οι πλατφόρμες τους, σε ιστότοπους ειδήσεων.

Ο Frydenberg πρόσθεσε στον κατάλογο των εταιρειών πολυμέσων, με τις οποίες οι τεχνολογικοί κολοσσοί πρέπει να διαπραγματευτούν, ότι θα συμπεριληφθεί ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός, η Australian Broadcasting Corp και ο ειδικός δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός SBS, μαζί με κυρίαρχα Μέσα του ιδιωτικού τομέα όπως η News Corp και η Nine Entertainment Co Holdings Ltd.

Με πληροφορίες του Reuters

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερευνητές ανακάλυψαν κάτι νέο στον τρόπο που μπορεί να ξεκινά ο καρκίνος

Τech & Science / Νέο επιστημονικό εύρημα για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να αναπτύσσεται ο καρκίνος

Νέα μελέτη που παρουσιάστηκε στο συνέδριο της American Society of Hematology, προσφέρει μια νέα οπτική για την κατανόηση και στο μέλλον την αντιμετώπιση των αιματολογικών καρκίνων
LIFO NEWSROOM
ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΠΑΝΤΟΤΙΝΑ ΧΗΜΙΚΑ ΕΡΕΥΝΑ

Τech & Science / Τα δημητριακά η πιο μολυσμένη τροφή με «παντοτινά χημικά» σε όλη την Ευρώπη - Τι έδειξε μελέτη

Η επίδρασή τους στην ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον μόλις τώρα γίνεται σαφής, με νέες μελέτες να εμφανίζονται συχνά σχετικά με τη σύνδεση ορισμένων χημικών ουσιών με ασθένειες όπως ο καρκίνος
LIFO NEWSROOM
Σαμ Άλτμαν ChatGPT

Τech & Science / Ο Σαμ Άλτμαν κηρύσσει «κόκκινο συναγερμό» για το ChatGPT καθώς ο ανταγωνισμός πιέζει την OpenAI

Σύμφωνα με εσωτερικό σημείωμα της Δευτέρας, ο Άλτμαν ανέφερε ότι η OpenAI θα επαναπροσανατολίσει τις προτεραιότητές της, σημειώνοντας πως η συγκυρία είναι «κρίσιμη»
LIFO NEWSROOM
Εάν φέτος τα Χριστούγεννα δεν σταματάτε να φτερνίζεστε, υπάρχει εξήγηση

Τech & Science / Εάν φέτος τα Χριστούγεννα δεν σταματάτε να φτερνίζεστε, υπάρχει εξήγηση

Παρότι οι γιορτές θεωρούνται περίοδος χαλάρωσης και οικογενειακής θαλπωρής, ειδικοί προειδοποιούν ότι η καθημερινότητα μέσα στο σπίτι μπορεί να μας επιφυλάσσει κάτι που συχνά παραβλέπουμε
LIFO NEWSROOM
GLP-1 ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΦΑΡΜΑΚΑ

Τech & Science / GLP-1: Τι είναι τα φάρμακα κατά της παχυσαρκίας που πήραν έγκριση από τον ΠΟΥ - Οι δύο πρώτες οδηγίες

Ο ΠΟΥ θα παρουσιάσει, σύμφωνα με το Reuters, την επόμενη εβδομάδα τις κατευθυντήριες οδηγίες του για την κλινική διαχείριση της παχυσαρκίας σε παιδιά και εφήβους
LIFO NEWSROOM