Χατζηδάκης: Πολλαπλό το κόστος που προκαλεί η Ειδομένη στην ελληνική οικονομία

Χατζηδάκης: Πολλαπλό το κόστος που προκαλεί η Ειδομένη στην ελληνική οικονομία Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΡΩΝΗΣ
0

Με ερώτησή του προς τον προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ επισημαίνει το θέμα του πολυήμερου αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης, καθώς και του πολλαπλού κόστους που προκαλεί στην ελληνική οικονομία, αφού δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στη μεταφορά εμπορευμάτων, αυξάνοντας τον χρόνο και το κόστος μεταφοράς.

Σύμφωνα με την ερώτηση του κ. Χατζηδάκη αυτό έχει ως συνέπεια:

- Να βρίσκεται στον αέρα το εμπορευματικό έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να πλήττεται η ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η αποκρατικοποίησή της.

- Να δίνεται καίριο χτύπημα σε πολλές ελληνικές εξαγωγικές εταιρίες, οι οποίες έχουν υποστεί τον τελευταίο χρόνο απανωτά πλήγματα από τα capital controls και την παρατεταμένη περίοδο αστάθειας.

- Να υπονομεύεται η παρουσία πελατών-κολοσσών όπως η HP και η Sony, οι οποίοι έγινε μεγάλη προσπάθεια για να έρθουν στην Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια.

- Να δημιουργείται ένα περιβάλλον αποτρεπτικό για την προσέλκυση νέων επενδυτών και να πλήττεται περαιτέρω η αξιοπιστία της Ελλάδας, καθώς προβάλλεται διεθνώς η γενικότερη εικόνα μιας αποδιοργανωμένης χώρας, στην οποία δεν λειτουργούν ούτε οι στοιχειώδεις δομές.

Ο κ. Χατζηδάκης σημειώνει ακόμη ότι εξαιτίας του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης, για τις μετακινήσεις εμπορευμάτων επιλέγεται πλέον η οδός μέσω Βουλγαρίας, ενώ άλλες εταιρείες αναγκάζονται να φορτώνουν τα εμπορεύματά τους σε φορτηγά οχήματα. Η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας διαρκεί έως και δύο μέρες παραπάνω, και εκτιμάται πως κοστίζει 5 με 10 χιλιάδες ευρώ περισσότερα ανά συρμό. Είναι ανοιχτό, συνεπώς, το ενδεχόμενο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κληθεί να καταβάλει αποζημιώσεις στους πελάτες της.

Καταλήγοντας ο κ. Χατζηδάκης ρωτά τον υπουργό ποιο είναι τελικά ήταν το κόστος των ζημιών που υπέστη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης στο τέλος του προηγούμενου χρόνου και ποιο εκτιμάται ότι είναι μέχρι στιγμής το κόστος σ' αυτή την 2η περίοδο αποκλεισμού.

Επίσης, ρωτάει την κυβέρνηση αν διαθέτει κάποιο σχέδιο για την άμεση αποκατάσταση της λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης και για την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της στο μέλλον.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μητσοτάκης στην παρουσίαση του βιβλίου του Αλέξη Πατέλη: Όπως το 2023 έτσι και τώρα έχω εμπιστοσύνη στην κρίση του λαού

Πολιτική / Μητσοτάκης στην παρουσίαση του βιβλίου του Αλέξη Πατέλη: Όπως το 2023 έτσι και τώρα έχω εμπιστοσύνη στην κρίση του λαού

Ο πρωθυπουργός έδωσε το παρών στην παρουσίαση του βιβλίου του Αλέξη Πατέλη «Η Μεγάλη Επιστροφή: Ο δρόμος για την αξιοπιστία της Ελλάδας», στην Εθνική Πινακοθήκη
LIFO NEWSROOM
H χειραψία Μητσοτάκη-Καραμανλή και η απουσία Σαμαρά από την παρουσίαση του βιβλίου του Ευρυπίδη Στυλιανίδη

Πολιτική / H χειραψία Μητσοτάκη-Καραμανλή και η απουσία Σαμαρά από την παρουσίαση του βιβλίου του Ευρυπίδη Στυλιανίδη

Στο Ωδείο Αθηνών παρουσιάστηκε το βιβλίο «Τεχνητή Νοημοσύνη: Ανθρώπινα Δικαιώματα, Δημοκρατία & Κράτος Δικαίου» του Ευριπίδη Στυλιανίδη. Παρόντες ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Κώστας Καραμανλής, απών ο Αντώνης Σαμαράς
LIFO NEWSROOM
Εξεταστική για ΟΠΕΚΕΠΕ: Αντιφατική κατάθεση Βάρρα για Βορίδη – Άρνηση απαντήσεων και ένταση στη Βουλή

Πολιτική / Εξεταστική για ΟΠΕΚΕΠΕ: Αντιφατική κατάθεση Βάρρα για Βορίδη – Άρνηση απαντήσεων και ένταση στη Βουλή

Ο κ. Βάρρας, που παραμένει σύμβουλος του πρωθυπουργού για αγροτικά ζητήματα, υποστήριξε ότι έχει δεχθεί «δολοφονία χαρακτήρα» και έχει ήδη απευθυνθεί δύο φορές στους Ευρωπαίους Εισαγγελείς
LIFO NEWSROOM
Αλέκος Αλαβάνος για Αλέξη Τσίπρα: «Πρέπει να γονατίσει σε δεσπότη και να ζητήσει συγγνώμη για όσα έκανε στη χώρα»

Πολιτική / Αλέκος Αλαβάνος για Αλέξη Τσίπρα: «Πρέπει να γονατίσει σε δεσπότη και να ζητήσει συγγνώμη για όσα έκανε στη χώρα»

Οξύς υπήρξε και απέναντι στη σημερινή ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας πως η παρουσία του Σωκράτη Φάμελλου «δεν προσφέρει κάτι ουσιαστικά διαφορετικό» και πως το κόμμα παραμένει χωρίς σαφή πολιτική πρόταση
LIFO NEWSROOM
Μαρινάκης για Τσίπρα: «Την τελευταία φορά που είχε μιλήσει για λιμάνια, θάλασσες και φουρτούνες, ψάχναμε σωσίβιο»

Πολιτική / Μαρινάκης για Τσίπρα: «Την τελευταία φορά που είχε μιλήσει για λιμάνια, θάλασσες και φουρτούνες, ψάχναμε σωσίβιο»

«Θυμίζω ότι ακολούθησαν τα capital controls, οι κλειστές τράπεζες, το διχαστικό δημοψήφισμα και χρεώθηκε η χώρα μας πάνω από 100 αχρείαστα δισεκατομμύρια», είπε ο Παύλος Μαρινάκης.
LIFO NEWSROOM