Εξεταστική για τα Τέμπη: Τι κατέθεσε ο πρώην υπουργός Δημήτρης Ρέππας

Εξεταστική για τα Τέμπη: Τι κατέθεσε ο πρώην υπουργός Δημήτρης Ρέππας Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI
0

Την εκτίμηση ότι ήταν θέμα χρόνου να γίνει ένα δυστύχημα, επειδή δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση και επαρκές προσωπικό, ενώ ο μοιραίος σταθμάρχης ήταν ακατάλληλος, εξέφρασε ο πρώην υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας, καταθέτοντας ως μάρτυρας στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη

«Εάν είχε ολοκληρωθεί η εκτέλεση της σύμβασης 717 θα είχαμε τηλεδιοίκηση, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα» ανέφερε ο κ. Ρέππας, καταθέτοντας στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών». 

«Με την εφαρμογή του συστήματος ECTS (European Traffic Control System), τα τρένα αυτομάτως μειώνουν ταχύτητα, θέλει δεν θέλει ο μηχανοδηγός, ή και ακινητοποιούνται, εφόσον στην ίδια γραμμή κινούνται, και μάλιστα σε διαφορετική κατεύθυνση, περισσότερα του ενός τρένα. Αυτό το σύστημα δεν υπήρχε, δεν είχε ολοκληρωθεί» είπε ο κ. Ρέππας, που διετέλεσε υπουργός Μεταφορών την περίοδο 2009-2011. 

«Δεν υπήρχε το κατάλληλο-επαρκές προσωπικό», επεσήμανε. Με τον νόμο 3891 «είχαμε προβλέψει» στο προσωπικό των υπηρεσιών κυκλοφορίας 860 υπαλλήλους-στελέχη (κλειδούχους, σταθμάρχες κ.ά.), όσους περίπου προέβλεψε και το υπουργείο Μεταφορών το 2022, δηλαδή 828. «Με τη διαφορά ότι οι θέσεις αυτές ήταν κενές, ενώ επί των ημερών μας ήταν πλήρεις», ανέφερε ο πρώην υπουργός. 

Ένα τρίτο στοιχείο, που ίσως διαδραμάτισε κάποιο ρόλο, ήταν ότι δεν υπήρχαν βοηθητικά συστήματα ασφαλείας-δικλείδες, συνέχισε ο κ. Ρέππας. «Κατά την κυβερνητική μας θητεία, σε κάθε μεγάλο σταθμό, όπως αυτός της Λάρισας, υπήρχαν δύο σταθμάρχες και ένας επιθεωρητής και αυτό δεν υπήρχε πλέον στην περίπτωση του δυστυχήματος, σε κάθε αμαξοστοιχία υπήρχε ο προϊστάμενος αμαξοστοιχίας που είχε την ευθύνη της επικοινωνίας με τα άλλα συνεργαζόμενα μέρη, που ούτε αυτό υπήρχε και σταμάτησε να λειτουργεί το Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας που εδρεύει στην οδό Καρόλου», επεσήμανε. 

Σε ό,τι αφορά στον σταθμάρχη της Λάρισας, ο κ. Ρέππας ανέφερε πως «γύρισε 59 ετών, μετά από υπερδεκαετή αποστασιοποίηση του από τον ΟΣΕ, τον Ιούλιο του 2022, ολοκλήρωσε την εκπαίδευση τον Μάιο του 2023, και ανέλαβε καθήκοντα αμέσως, και μετά από ενάμιση-δύο μήνες έγινε το τραγικό δυστύχημα».

Ερωτηθείς από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλη Κόκκαλη τι θα έκανε ο ίδιος για καταγγελίες που αφορούσαν θέματα ασφάλειας, ο κ. Ρέππας είπε ότι «εμείς αυτό που κάναμε είναι να μην αγνοήσουμε, να μην πετάξουμε στο καλάθι των αχρήστων, οποιοδήποτε κείμενο ερχόταν σε μας». «Δεν θα κάναμε αυτό που έγινε πολύ αργότερα, όταν ο αρμόδιος υπουργός δήλωσε ότι αγνοεί ένα χαρτί, που πήγε από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και μάλιστα στο εμπιστευτικό του πρωτόκολλο το 2021. Τα μελετήσαμε όλα. Οι επικεφαλής των οργανισμών ασχολήθηκαν και έδωσαν τις απαντήσεις που μπορούσαν να δώσουν, ενώ τις αναφορές των εργαζομένων πάντα τις συζητήσαμε και παίρναμε υπόψη μας», είπε ο κ. Ρέππας. 

Τέλος, σε ερώτηση του ίδιου βουλευτή για το ποιος είχε την ευθύνη της αποκατάστασης της τηλεδιοίκησης μετά την πυρκαγιά του 2019, ο κ. Ρέππας είπε, ότι την είχε ο οργανισμός και η κυβέρνηση.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μητσοτάκης κατά Ανδρουλάκη στη Βουλή: Πολιτική κόντρα για ΟΠΕΚΕΠΕ και «γαλάζια συμμορία»

Πολιτική / Μητσοτάκης κατά Ανδρουλάκη στη Βουλή: Πολιτική κόντρα για ΟΠΕΚΕΠΕ και «γαλάζια συμμορία»

 Όταν απευθύνεστε σε αυτήν την παράταξη δεν θα χρησιμοποιείτε τον όρο «γαλάζια συμμορία», δεν τη δέχομαι από ένα κόμμα, που έχει στιγματίσει την πολιτική ζωή της χώρας, απάντησε σε υψηλούς τόνους στον Νίκο Ανδρουλάκη ο πρωθυπουργός
LIFO NEWSROOM
Μητσοτάκης: «Κλείνει η δίοδος από Λιβύη προς Ελλάδα» – Τρίμηνη αναστολή ασύλου και δύο κλειστά κέντρα στην Κρήτη

Πολιτική / Μητσοτάκης: «Κλείνει η δίοδος από Λιβύη προς Ελλάδα» – Τρίμηνη αναστολή ασύλου και δύο κλειστά κέντρα στην Κρήτη

Σύλληψη και κράτηση για όσους εισέρχονται παράνομα στη χώρα – Νέα μέτρα υπό τον απόηχο της άρνησης Χάφταρ να δεχθεί την ευρωπαϊκή αποστολή
LIFO NEWSROOM
Γεραπετρίτης για μεταναστευτικό: Αν χρειαστεί, θα υπάρξει αυστηροποίηση των μέτρων

Πολιτική / Γεραπετρίτης για μεταναστευτικό: Αν χρειαστεί, θα υπάρξει αυστηροποίηση των μέτρων

Ο Έλληνας ΥΠΕΞ επισήμανε πως «η Ελλάδα θα μεριμνήσει ώστε να ελεγχθούν οι μεταναστευτικές ροές» και υπογράμμισε ότι η επιτήρηση θα ενταθεί στο πλαίσιο ευρωπαϊκής συνεργασίας
LIFO NEWSROOM
Αυξάνονται οι ροές μεταναστών σε Κρήτη και Γαύδο: Στη Λιβύη Πλεύρης και Ευρωπαίοι για συνομιλίες με Ντμπέιμπα - Χαφτάρ

Πολιτική / Αυξάνονται οι ροές μεταναστών σε Κρήτη και Γαύδο: Στη Λιβύη Πλεύρης και Ευρωπαίοι για συνομιλίες με Ντμπέιμπα - Χαφτάρ

Ευρωπαϊκή αντιπροσωπεία, με τη συμμετοχή των υπουργών Εσωτερικών της Ιταλίας και της Μάλτας, μετέβη στη Λιβύη για διαβουλεύσεις με τις πλευρές των Ντμπέιμπα και Χαφτάρ
LIFO NEWSROOM
Νίκος Χριστοδουλάκης: «Υπάρχει ένα οργανωμένο δίκτυο που αφαιμάζει κοινοτικούς πόρους με πολιτική κάλυψη»

LiFO politics / Νίκος Χριστοδουλάκης: «Ένα οργανωμένο δίκτυο αφαιμάζει κοινοτικούς πόρους με πολιτική κάλυψη»

Ο πρώην υπουργός Οικονομικών και καθηγητής Νίκος Χριστοδουλάκης μιλά στη Βασιλική Σιούτη για το σκάνδαλο στον ΟΠΕΚΕΠΕ, δίνει τη δική του ερμηνεία και εκτιμά ότι η κρίση «δεν μας έκανε σοφότερους, αλλά χειρότερους».
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Πλεύρης: «Άσυλο τέλος για μουσουλμάνους από την Συρία»

Πολιτική / Πλεύρης: «Άσυλο τέλος για μουσουλμάνους από την Συρία»

«Eκδόθηκαν οι πρώτες αρνητικές αποφάσεις για αιτούντες προερχόμενους από τη Συρία, αφού συνεκτιμήθηκε ο λόγος της φυγής τους σε συνδυασμό με τα προσωπικά τους χαρακτηριστικά» δήλωσε ο υπουργός υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου
LIFO NEWSROOM