Ολοκληρώθηκε η επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με την Νίκη Κεραμέως να διαμηνύει πως η ρύθμιση για την κατάργηση του ασύλου θα είναι στο πρώτο νομοσχέδιο της κυβέρνησης. 

 

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν το εξεταστικό σύστημα δεν πρόκειται να αλλάξει. Θα δοθεί παράταση στην υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων και δεν θα ιδρυθεί η 4η Νομική στην Πάτρα. «Πολιτική προτεραιότητα η παιδεία, στόχος μας το αποτέλεσμα», είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

 

«Θα προχωρήσουμε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή του σχεδίου μας, είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Έχουμε θέσει ως πρωθυπουργικό γραφείο συγκεκριμένους στόχους», είπε εκφράζοντας την απόλυτη υποστήριξή του στους εκπαιδευτικούς. Όπως είπε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως το εξεταστικό σύστημα δεν θα αλλάξει και θα μείνει ως έχει αλλά απλώς θα γίνουν βελτιωτικές κινήσεις σε στρεβλώσεις που πιθανόν να υπάρχουν. Είπε ακόμα ότι θα δοθεί παράταση στην υποβολή των Μηχανογραφικών και πως δεν θα ιδρυθεί η 4η Νομική στην Πάτρα.

 

«Δεν θα αλλάξει το εξεταστικό σύστημα στους βασικούς του άξονες, θα εξεταστούν αυτοί που θα δώσουν του χρόνου πανελλήνιες με το ίδιο σύστημα. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα υπάρχει ρύθμιση για την κατάργηση του ασύλου. Θα είναι στο πρώτο νομοσχέδιο της κυβέρνησης, στις 23 Ιουλίου», ανέφερε συγκεκριμένα η υπουργός.

 

Η ίδια διαβεβαίωσε ότι «προχωράνε κανονικά οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής». Παράλληλα συζήτησε με τον πρωθυπουργό ο ζήτημα της δίχρονης προσχολικής αγωγής. «Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι υπάρχει όλο το δυναμικό. Γνώμονας μας να μην μείνει κανένα παιδί εκτός», ανέφερε. «Συζητήσαμε για ένα νέο θεσμικό πλαίσιο με γενική κατεύθυνση να δώσουμε μεγαλύτερη αυτονομία στα σχολεία και στα πανεπιστήμια», είπε η κυρίας Κεραμέως.

 

Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός ευχήθηκε καλή επιτυχία στη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. «Θα προχωρήσουμε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή του σχεδίου μας, είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Έχουμε θέσει ως πρωθυπουργικό γραφείο συγκεκριμένους στόχους», είπε και εξέφρασε την απόλυτη υποστήριξή του στους εκπαιδευτικούς.

 

«Είναι μεγάλη χαρά που ξεκινώ τον κύκλο των επισκέψεων από το υπουργείο Παιδείας, θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία και καλή δύναμη στη νέα ηγεσία του υπουργείου. Δεν έχω κρύψει ποτέ ότι η Παιδεία αποτελεί για μένα απόλυτη πολιτική προτεραιότητα, θα προχωρήσουμε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή του σχεδίου μας για ποιοτική δημόσια παιδεία και διασύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

 

«Έμφαση μας πάντα είναι το αποτέλεσμα και όχι η επικοινωνία, το αποτέλεσμα για το πώς θα κάνουμε καλύτερη τη ζωή για την Ελληνίδα και τον Έλληνα με έμφαση πάντα στα παιδιά μας», πρόσθεσε στη συνέχεια.

 

Ο πρωθυπουργός έφτασε στο υπουργείο στις 9 το πρωί ακριβώς όπως ήταν προγραμματισμένο, κάτι το οποίο επισήμανε και ο ίδιος, λέγοντας ότι «όταν λέμε εννέα εννοούμε εννέα».

 

Στο υπουργείο τον πρωθυπουργό υποδέχτηκε η υπουργός Νίκη Κεραμέως. Μαζί κατευθύνθηκαν προς το γραφείο της υπουργού όπου πραγματοποιείται η σύσκεψη για τις προτεραιότητες που έχει θέσει η κυβέρνηση για την Παιδεία, με τη συμμετοχή της υπουργού κ. Κεραμέως, της υφυπουργού για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής Σοφίας Ζαχαράκη και του υφυπουργού για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης Βασίλη Διγαλάκη, καθώς επίσης και του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη ο οποίος συνοδεύει τον πρωθυπουργό στην επίσκεψή του.

 

Κατά την υποδοχή ήταν και ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος όμως στη συνέχεια αποχώρησε. Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη επίσκεψη του πρωθυπουργού σε υπουργείο, με ιδιαίτερο συμβολισμό για την προτεραιότητα των ζητημάτων της Εκπαίδευσης για την κυβέρνηση.

 

Όσον αφορά το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι βασικές στρατηγικές επιλογές, οι στόχοι και οι άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης διαμορφώνονται ως εξής:

-Ανάδειξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης από λύση ανάγκης για λίγους, σε συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.

-Απελευθέρωση του σχολείου από τον έλεγχο του Υπουργείου 

-Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και τον διευθυντή

-Έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων και απόκτηση πιστοποιημένων γνώσεων πληροφορικής και ξένων γλωσσών

-Ουσιαστικός σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από το Γυμνάσιο

-Ενίσχυση του θεσμού των προτύπων και των πειραματικών σχολείων

-Ανασχεδιασμός της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

-Ενίσχυση ειδικής αγωγής

-Ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων

-Κατάργηση του Ασύλου ανομίας και πραγματική προστασία της ελεύθερης διακίνησης ιδεών