Όταν η Βρετανία προχώρησε σε έκτακτα μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού, μερικοί ακτιβιστές για τη διάσωση αιωνόβιων δέντρων αποφάσισαν αντί να μείνουν σπίτι να περάσουν την καραντίνα πάνω σε εκείνα που απειλούνταν.

 

Δεκάδες από αυτούς, τηρώντας τα μέτρα, αποφάσισαν να αυτοαπομονωθούν σε αρχαία δάση που απειλούνται από τα σχέδια επέκτασης του σιδηροδρόμου HS2 (High Speed 2).

 

Η κατασκήνωση στο Crackley Woods, κοντά στο Kenilworth, Warwickshire, αποτελείται από μια κατοικία χτισμένη από δέματα σανού και καλυμμένη με μουσαμά, όπου υπάρχει κουζίνα, περίπου 20 μικρές σκηνές και ελάχιστα φορτηγά.

 

Οι ιδιοκτήτες του οικοπέδου έδωσαν στους διαδηλωτές άδεια να εγκατασταθούν εκεί πριν από την επιβολή των μέτρων και τις τελευταίες έξι εβδομάδες παραμένουν στο σημείο.

 

Αρχικά η ομάδα των διαδηλωτών αποτελούνταν από ντόπιους που αντιτίθενται στο σχέδιο της κυβέρνησης να κόψει τα «αρχαία δέντρα» προκειμένου να περάσουν σιδηροδρομικές γραμμές για τρένα ταχείας κυκλοφορίας.

 

Βρετανία: Έξι εβδομάδες καραντίνα πάνω σε αιωνόβια δέντρα - Για να μην τα κόψουν

 

Ωστόσο, στην δράση τους πλέον έχουν προστεθεί και άλλες οργανώσεις.

 

Ένας από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές, γνωστός ως Quercus, το λατινικό όνομα για τη βελανιδιά, περνά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας σε ένα δεντρόσπιτο που βρίσκεται σε 10 μέτρα ύψος.

 

Μιλώντας στο BBC είπε πως όταν είδε να κόβουν τα δέντρα τον «διαπέρασε μία απέραντη θλίψη» και ήταν πρόθυμος ακόμα και να συλληφθεί, προκειμένου να σταματήσουν να τα κόβουν.

 

 

«Ακόμη και πριν την πανδημία και τα έκτακτα μέτρα, υπήρχε μια τεράστια μειονότητα ανθρώπων που ήταν σε θέση να βγουν και να κάνουν ανάλογες διαμαρτυρίες. Σίγουρα όμως τώρα είμαστε λιγότεροι» λέει.

 

«Το δημοκρατικό δικαίωμα του λαού να διαμαρτυρηθεί και να έχει έχει λόγο έχει αφαιρεθεί αυτή τη στιγμή» προσθέτει.

 

Πολλά ακτιβιστικά camp έχουν δημιουργηθεί σε δάση κατά μήκος της προγραμματισμένης γραμμής HS2 τον τελευταίο καιρό.

 

Οι υπεύθυνοι της περιβαλλοντικής εκστρατείας ισχυρίζονται ότι απειλούνταν 108 αρχαία δάση κατά μήκος της διαδρομής. Η απάντηση από την HS2 είναι ότι πρόκειται για υπερβολές.

 

Ο Paul Faulkner, διευθύνων σύμβουλος των εμπορικών επιμελητηρίων του Μπέρμιγχαμ, είναι μεγάλος υποστηρικτής του έργου. Πιστεύει ότι έχει πολύ ισχυρά διαπιστευτήρια και ισχυρίζεται ότι θα κοπεί μόνο ένα μικρό ποσοστό της αρχαίας δασικής έκτασης της χώρας.

 

«Η HS2 στοχεύει στο να είναι ο πιο βιώσιμος σιδηρόδρομος ταχείας κυκλοφορίας στον κόσμο. Έχει μια σειρά από περιβαλλοντολογικά μέτρα που εισάγει και αυτό πριν προχωρήσουμε στα τεράστια οικονομικά οφέλη που θα αποφέρει η HS2».

 

Ο διευθύνων σύμβουλος της HS2 Mark Thurston είπε ότι 11.000 άτομα από 2.000 εταιρείες εργάζονταν ήδη στο έργο και αναμένεται ο αριθμός αυτός να διπλασιαστεί τα επόμενα δύο χρόνια.

 

«Βλέπουμε το HS2 να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ανάκαμψη της οικονομίας» υποστήριξε.

 

Το υπουργείο Μεταφορών ανέφερε σε δήλωσή του πως «Ενώ κορυφαία προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η ορθή καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού, δεν πρέπει να καθυστερούμε τις εργασίες για το μακροπρόθεσμο σχέδιο της αναβάθμισης της χώρας».

 

Βρετανία: Έξι εβδομάδες καραντίνα πάνω σε αιωνόβια δέντρα - Για να μην τα κόψουν

 

Ο Matt Bishop, μεγάλωσε στην περιοχή και επισκέφτηκε το Crackley Woods όταν ήταν παιδί. Πλέον, έχει γίνει ένας από τους ηγέτες της προστασίας των αρχαίων δέντρων και ελπίζει ακόμα ότι το έργο, το οποίο έχει εγκριθεί από την κυβέρνηση, μπορεί να σταματήσει.

 

«Πρέπει να δείξουμε στην κυβέρνηση ότι δεν μπορεί απλώς να σχεδιάζει μια γραμμή στη μέση της υπαίθρου. Αυτό απλά δεν είναι αποδεκτό», είπε.

 

Το πρώτο τρένο υπολογίζεται ότι θα φτάσει στον νέο σταθμό Birmingham Curzon Street μέχρι το 2029.

 

Με πληροφορίες από το BBC