Συνέντευξη με τους Γυμνούς της Θεσσαλονίκης: Ακτιβισμός, ή διάσημοι με το ζόρι;

Συνέντευξη με τους Γυμνούς της Θεσσαλονίκης: Ακτιβισμός, ή διάσημοι με το ζόρι; Facebook Twitter
32

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

Απ' ότι φαίνεται, οι Γυμνοί της Θεσσαλονίκης είναι το νέο spam της νωθρής, καλοκαιρινής μας επικαιρότητας...

Τελικά ο Μιχάλης και ο John Mask είναι..ακτιβιστές, επιδειξιομανείς, ή απλώς δύο ακόμα νάρκισσοι που έχουν βαλθεί να γίνουν γνωστοί με το στανιό;

Και τι είναι, τελοσπάντων, αυτός ο περιβόητος 'Αστικός Γυμνισμός';

Τους πήραμε συνέντευξη, και τα μάθαμε- περίπου- όλα...

Συνέντευξη με τους Γυμνούς της Θεσσαλονίκης: Ακτιβισμός, ή διάσημοι με το ζόρι; Facebook Twitter

- Παιδιά καλησπέρα!

Καταρχήν εξηγήστε μου: Τι είναι ο "Αστικός Γυμνισμός";

Είναι δική σας επινόηση, ή κάποιο ήδη υπάρχον κίνημα;

- Δεν είναι ακριβώς κίνημα.

Είναι πιο πολύ μια έννοια (urban nudism), που έχει να κάνει με τον γυμνισμό στον αστικό χώρο, και τις προεκτάσεις που έχει. Για μας, αστικός γυμνισμός μπορεί να είναι η επιλογή ενός υποκειμένου να περνά την καθημερινότητα του χωρίς ρούχα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο παραδείγματα αστικού γυμνισμού είναι η διεθνής γυμνή ποδηλατοδρομία, κάποιο καλλιτεχνικό δρώμενο που έχει να κάνει με το γυμνό σώμα και το δημόσιο χώρο (σας αναφέρω δυο καλλιτέχνες τους Andy Golub, Spencer Tunick), αλλά και ακτιβιστικές δράσεις (FEMEN).

Όλα έχουν να κάνουν με την αντίληψη αλλά και την αναπαράσταση του σώματος (είτε είναι ντυμένο είτε όχι), στον δημόσιο αστικό χώρο (που δεν είναι ποτέ αμιγώς δημόσιος).

- Και πώς γίνεται όλο αυτό που κάνετε; Πώς ξεκινάτε την 'γυμνή βόλτα'; Έχετε κάπου τα ρούχα σας, ή γυρνάτε σπίτι γυμνοί μετά την «βόλτα»;

- Η διαδικασία είναι απλή, βγάζουμε τα ρούχα μας, κάποιος που δεν είναι γυμνός τα κρατεί, κάνουμε την βόλτα και τα ξαναβάζουμε.

Το ιδανικό θα ήταν βέβαια να μπορούσαμε να ξεκινήσουμε και να καταλήξουμε γυμνοί.

Συνέντευξη με τους Γυμνούς της Θεσσαλονίκης: Ακτιβισμός, ή διάσημοι με το ζόρι; Facebook Twitter

- Με τι άλλο ασχολείστε; Σπουδάζετε, δουλεύετε;

Αλήθεια, πόσο χρονών είστε;

- Γιάννης: Είμαι 24 και μόλις τέλειωσα τις σπουδές μου πάνω στην αρχιτεκτονική, και βλέπω τι θα κάνω στην συνεχεία.

Μιχάλης: Είμαι 31, τελείωσα προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές στα οικονομικά και τώρα είμαι ιδιωτικός υπάλληλος.

- Από πού ξεκίνησε όλη αυτή η ιδέα;

Τι άλλες δράσεις γυμνισμού έχετε κάνει παλαιότερα;

- Γιάννης: Πραγματικά δε μπορώ να σας πω με ακρίβεια από πού ξεκίνησε η ιδέα. Είναι έτσι και αλλιώς μια διαδικασία (που δεν τελειώνει), για να γνωρίσεις το σώμα σου, τα όρια του, αλλά και να συγκροτήσεις μια εικόνα για τον εαυτό σου, αλλά και πως μπορεί να αντιμετωπίσει μια κοινωνία το διαφορετικό, έστω και εάν βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο.

Παράδειγμα εγώ στα 17 μου κυκλοφορούσα γυμνός στο σπίτι, είδα ότι είμαι άνετα με αυτό και είπα να πειραματιστώ και στον δημόσιο χώρο.

Άλλες δράσεις έκτος από την γυμνή ποδηλατοδρομία και τις βόλτες δεν έχω κάνει. Έτσι και αλλιώς στην Ελλάδα δεν γίνονται οργανωμένες δράσεις προώθησης του γυμνισμού.

Μιχάλης: Εγώ γυμνός στο σπίτι άρχισα να κυκλοφορώ από πολύ νωρίς όταν έμενα μόνος., από τα 12 τουλάχιστον.

Την πρώτη εμφάνιση σε παραλία γυμνός την έκανα με φίλους στα 15.

Η ιδέα του να βγω γυμνός στο δρόμο ξεκίνησε από αντίστοιχα βιντεάκια που είδα ότι γίνονται στο εξωτερικό και απ' το γεγονός ότι η αντίδραση του κόσμου στις περισσότερες περιπτώσεις είναι απόλυτα φυσιολογική.

Και είχα πάντα τη διάθεση και την περιέργεια να το επιχειρήσω ώστε να δω ποια θα είναι η αντίδραση στην Ελλάδα.

Συνέντευξη με τους Γυμνούς της Θεσσαλονίκης: Ακτιβισμός, ή διάσημοι με το ζόρι; Facebook Twitter

  

- Είστε ενεργά μέλη της κοινότητας γυμνιστών; Εγγεγραμμένοι σε κάποιο σύλλογο;

Γιάννης: Εγώ δεν είμαι, μονό ό,τι υπάρχει μέσω διαδικτύου (και όχι σε όλα).

Μιχάλης: Το ίδιο ισχύει και για μένα

Συνέντευξη με τους Γυμνούς της Θεσσαλονίκης: Ακτιβισμός, ή διάσημοι με το ζόρι; Facebook Twitter

- Έχετε κάποια σχέση, είστε μέλη, της Διεθνούς Ομοσπονδίας Γυμνιστών (INF/FNI) ή κάποιου άλλου συλλόγου γυμνιστών -φυσιολατρών της χώρας μας (Σύλλογος Γυμνοκρατία κτλ..) ;

- Γιάννης: Μπορεί να σας φανεί παράξενο, αλλά ούτε σε αυτά είμαι μέλος.

Μιχάλης: Είναι στα σχέδιά μου να ενταχθώ σε κάτι τέτοιο, αν και προς το παρόν οι όποιες επαφές περιορίζονται στο επίπεδο της διαδικτυακής επικοινωνίας.

- Το να κυκλοφορούμε ντυμένοι και όχι γυμνοί δημοσίως είναι μία κοινωνική σύμβαση.

Τι άλλες κοινωνικές συμβάσεις θα λέγατε  ότι έχετε αποτινάξει ως τώρα με τον τρόπο ζωής σας;

- Γιάννης: Ίσως να μην έχω αποτινάξει άλλη κοινωνική σύμβαση αλλά αυτό που προσπαθώ γενικότερα είναι να μην ακολουθώ αυτή τη σχεδόν παθολογική στάση του Μαύρου / Άσπρου που επικρατεί από κάποιους στην Ελλάδα.

Υπάρχουν καταπληκτικές γκρίζες ζώνες μίξεων στο ενδιάμεσο που θα πρέπει να τις ανακαλύψουμε.

Ίσως να έχει πιο πολλά θετικά αποτελέσματα στην κοινωνική πλέον κρίση.

Μιχάλης: Προς το παρόν το θέμα του γυμνού είναι που μας κέντρισε το ενδιαφέρον και με αυτό ασχοληθήκαμε.

Απλώς θέλουμε να καταδείξουμε ότι ένα σώμα γυμνό ή ελάχιστα ενδεδυμένο δεν μπορεί κάπου να θεωρείται πρόστυχο και κάπου αλλού όχι. Η στάση του σώματος είναι αυτή που προκαλεί ή όχι και όχι το ρούχο.

Συνέντευξη με τους Γυμνούς της Θεσσαλονίκης: Ακτιβισμός, ή διάσημοι με το ζόρι; Facebook Twitter

 

- Και γιατί επιλέγετε να εμφανίζεστε μόνο στα πολυσύχναστα στέκια της Θεσσαλονίκης, και μόνο τα Σάββατα;

Αναμφίβολα επιζητάτε όσα περισσότερα βλέμματα γίνεται πάνω σας, αλλά πέρα από αυτό υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες ιδέες που θέλετε να επικοινωνήσετε με αυτό τον τρόπο;

- Πρώτον γιατί με πιο πολύ κόσμο αισθάνεσαι πιο ασφαλής. Είναι αρκετά δυσκολότερο να προκληθεί επεισόδιο σε δρόμο με αρκετό κόσμο δεδομένου ότι οι παρέες είναι συνήθως αρκετά ετερόκλητες μεταξύ τους.

Όμως, η παρουσία του θεατή είναι δομικό στοιχείο μιας τέτοιας δράσης. Υπάρχουν βίντεο που περπατάμε σε έρημο δρόμο και πάρκα, και προφανώς το ύφος και το μήνυμα είναι διαφορετικά.

Η κεντρική ιδέα είναι ότι το γυμνό δεν πρέπει απαραίτητα να συνδέεται με την σεξουαλικοποίηση του σώματος.

Το μη ντυμένο είναι μια σωματική κατάσταση που έχει και αυτή κοινωνικές προεκτάσεις (όπως και το ντυμένο), και θα μπορούσαμε να το εκλάβουμε ως μια ακόμα επιλογή ενδυμασίας. Η όποια ενδυμασία σεξουαλικοποιείται όπως και ένα ρούχο, εάν τα υποκείμενα (θεατής αλλά και αυτός που είναι γυμνός) έχουν αυτήν την πρόθεση.

Το ίδιο δεν συμβαίνει άλλωστε και με ρούχα;

Τώρα, η παρουσία τρίτων και μάλιστα ντυμένων είναι καταλυτική. Το γυμνό προσδιορίζεται από το ντυμένο και το αντίθετο. Η μίξη των δυο αυτών καταστάσεων (και όλων των ενδιάμεσων πχ ημίγυμνο) είναι που μπορεί να δώσει συμπεράσματα.

Για παράδειγμα η γκετοποίηση των γυμνιστών (σε απόμερες παραλίες, σε ξενοδοχεία σχεδιασμένα μόνο γι αυτό τον λόγο) μου θυμίζει άλλες εποχές, και άλλες νοοτροπίες.

Επίσης, ποτέ δε χρησιμοποιήσαμε τη μέρα Σάββατο. Η συνηθέστερη είναι η Παρασκευή λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων την επόμενη μέρα (Μιχάλης). Αν και το τελευταίο διάστημα έχουν επιλεγεί και άλλες μέρες όπως Κυριακή βράδυ και Πέμπτη.

- Παρατηρώ, επίσης, πόσο πολύ επιδιώκετε την προβολή σας στα μέσα της πόλης: πολλές  συνεντεύξεις σε free press, site ενημέρωσης κτλ,  όπως κάνατε κι εδώ, στο Lifo,gr.

Γιατί θέλετε τόσο πολύ να γίνετε γνωστοί, και ποιο είναι τελικά το μήνυμα που θέλετε να διαδώσετε;

- Μα εάν δεν γίνει γνώστη μια τέτοια δράση, τότε ποιος ο λόγος να γίνει, σύμφωνα με ότι έχω πει παραπάνω.

Η δράση υπάρχει επειδή την γνωρίζει κόσμος, και είναι καλό που υπάρχει αρκετό υλικό από κείμενα και συνεντεύξεις για να μπορέσει άμα θέλει κάποιος να αντιδράσει, είτε θετικά είτε αρνητικά.

Ως προς το πόσο γνωστοί γινόμαστε, δεν είναι στόχος μας να μάθουν ότι είμαστε ο τάδε και ο τάδε αλλά να μαθευτεί το τι κάνουμε.

Δε θα χαμε πρόβλημα να μη μαθευτούμε καθόλου. Γι΄ αυτό και στην αρχή ξεκινήσαμε ποιο δειλά και με μάσκα κλπ κλπ

- Είναι η δράση σας ανοιχτή προς άλλους ενδιαφερομένους, ή αποτελεί προσωπική υπόθεση;

- Είναι ανοιχτή σε όλους, και νομίζω ότι το νέο βίντεο σάς πρόλαβε σε αυτήν την ερώτηση, χεχε.

Ίσα ίσα θα θέλαμε να επιζητήσουμε μεγαλύτερη συμμετοχή αλλά δεν ξέρουμε πόσο εύκολο είναι να αποφασίσει κάποιος να συμμετάσχει.

Συνέντευξη με τους Γυμνούς της Θεσσαλονίκης: Ακτιβισμός, ή διάσημοι με το ζόρι; Facebook Twitter

- Πολλοί σας λένε ψώνια, ότι απλώς αποζητάτε την προβολή, το να δημιουργήσετε δηλαδή «σούσουρο».

Τι απαντάτε;

- Εάν θέλαμε το σούσουρο θα βγαίναμε και μέρα πιθανόν, και ίσως σε πιο πολυσύχναστα μέρη.

Αντιθέτως, η μεγαλύτερη δράση – αντίδραση του γεγονότος γίνεται μέσω διαδικτύου όπου ο θεατής δεν είναι άμεσος παρατηρητής της πράξης αλλά μέσω οθόνης υπολογιστή (όπου εκεί πλέον συνειδητά αποφασίζει να συμμετάσχει και να δει το συγκεκριμένο περιστατικό οπότε δεν υπάρχει και κανένα θέμα προσβολής ή πρόκλησης.)

Τώρα στο θέμα της επιδειξιομανίας, τα πράγματα είναι περίπλοκα. Μάλλον εννοείτε την επιδειξιμανία με την ευρύτερη σημασία της λέξης και όχι αυτήν που δίνουν οι ψυχαναλυτές.

Το ότι η λέξη έχει αρνητική χροιά είναι απόρροια πολλών διεργασιών. Όμως η επιδειξιμανία υπάρχει άσχετα με το εάν δείχνεις γυμνό σώμα.

Όλοι μας επιδεικνύουμε χαρακτηριστικά του εαυτού μας και μπορώ να σκεφτώ παρά πολλούς ανθρώπους που επιδεικνύουν την οικονομική και κοινωνική τους κατάσταση, πιο έκδηλα και πιο χυδαία (εάν μου επιτρέπεται η έκφραση) Πχ. το να παρκάρεις το ακριβό (η και όχι) αυτοκίνητο σου πάνω στα πεζοδρόμια.

Προφανώς και υπάρχει και η επιδειξιμανία που σχετίζεται με σεξουαλικές πράξεις αλλά θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι το (γυμνό) σώμα δεν είναι μόνο βιολογία είναι και κοινωνική κατασκευή, και έως συνδυασμό των δυο θα πρέπει να το αντιμετωπίζουμε.

Ως προς τη σεξουαλική διάσταση του θέματος του επιδειξία, επιδειξίας είναι αυτός όπου αντλεί σεξουαλική διάσταση από την εν λόγω πράξη (εμείς για παράδειγμα δεν ήμασταν ποτέ σε στύση κατά τη διάρκεια της βόλτας) και επιπλέον στοχεύει σε συγκεκριμένα άτομα. Δηλαδή εντοπίζει μια κοπέλα και πηγαίνει κατευθείαν σ αυτή. Σ εμάς αντίθετα η επιλογή του κοινού είναι τυχαία.

Συνέντευξη με τους Γυμνούς της Θεσσαλονίκης: Ακτιβισμός, ή διάσημοι με το ζόρι; Facebook Twitter

- Μάλιστα.

Αλήθεια όμως, είμαι κι εγώ μπερδεμένη: Ποια είπαμε πως είναι ακριβώς η συνεισφορά της  γυμνής σας βόλτας;

- Το μπέρδεμα (ας το πούμε η μη παγιωμένη άποψη για ένα ζήτημα) είναι θετικό σε μια δράση που μπορεί να θεωρηθεί και πείραμα.

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει κάποιο άμεσα εξαγόμενο αποτέλεσμα από την πραγματοποίηση της γυμνής βόλτας. Η συνεισφορά η έμμεση είναι ότι την πρώτη φορά που το επιχειρήσαμε είχαμε κυρίως αρνητικά σχόλια, ενώ την τελευταία φορά υπήρχαν άτομα που μας ευχήθηκαν καλό καλοκαίρι ενώ περπατούσαμε.

Αυτό που είπαμε παραπάνω είναι ότι θέλουμε να δείξουμε ότι το γυμνό μπορεί να είναι ακόμα μια επιλογή ενδυμασίας. Άρα ο πιο εύκολος τρόπος να το δείξουμε είναι να κάνουμε καθημερινές ασχολίες αλλά χωρίς ρούχα, Αυτό έχει να κάνει και με την απενοχοποίηση του γυμνού, διότι όσο το ενοχοποιούμε, τόσο πιο ιδιωτικό και προσωπικό γίνεται, ενώ θα μπορούσε να είναι δημόσιο άρα να υπάρχει και η μίξη που είναι απαραίτητη και την αποδοχή της διαφορετικότητας (πχ. διάφοροι σωματότυποι κλπ).

Ακόμα είναι μια βόλτα, αλλά σίγουρα θα το εξελίξουμε, απλά θέλει χρόνο και για μας να μπορέσουμε να βρούμε τα δικά μας όρια. Επίσης για να εξελιχθεί χρειαζόμαστε την υποστήριξη τρίτων όπως να μας ακολουθήσει κάποιος σε μια καθημερινή γυμνή ασχολία, όπως έγινε με την τελευταία βόλτα που συμμετείχε μαζί μας μια γυναίκα.

Συνέντευξη με τους Γυμνούς της Θεσσαλονίκης: Ακτιβισμός, ή διάσημοι με το ζόρι; Facebook Twitter

- Αν δεν κάνω λάθος, παλαιότερα εμφανιζόσασταν φορώντας και μία άσπρη μάσκα στο πρόσωπο.

Η εικόνα ενός γυμνού ενήλικα άντρα στο κέντρο της πόλης με μία μάσκα στο πρόσωπο μπορεί να δημιουργήσει αμηχανία σε κάποιον, ακόμα και ένα αίσθημα σεξουαλικής διαστροφής από μέρους σας..

- Η μάσκα ήταν κυρίως δική μου ιδέα (ο Μιχάλης δεν είχε πρόβλημα).

Δυστυχώς ήταν ένα από τα πολύ βασικά μας λάθη. Δεν είχαμε σκεφτεί ότι η μάσκα μπορεί να συνδεθεί είτε με ερωτικά φετίχ είτε συνδέεται πολλές φόρες με εγκληματικές πράξεις, τουλάχιστον στο μυαλό της αστυνομίας και της νομοθεσίας).

Ο λόγος ήταν κυρίως η διατήρηση της προσωπικής ανωνυμίας και η έμφαση στην πράξη και όχι στο υποκείμενο της πράξης.  Γι αυτό άλλωστε και έβγαλα την μάσκα, είδα τα σχόλια των βίντεο όταν κυκλοφορούσα με μάσκα, και κατανόησα ότι το ενοχοποιώ με αυτόν τον τρόπο.

Το ότι υπάρχει αυτή η εξέλιξη είναι κάτι πολύ σημαντικό, βλέπουμε την διαδικασία, δηλαδή για ποιο λόγο έβγαλα την μάσκα και όχι γιατί φορούσα μάσκα.

- Έχουμε συνηθίσει τέτοιου είδους δράσεις (όπως π.χ η γυμνή ποδηλατοδρομία) να γίνονται συλλογικά, από ομάδες και ανάλογες οργανώσεις..

Αλήθεια, πού αρχίζει η προσωπική ματαιοδοξία και πού ο ακτιβισμός;

- Νομίζουμε πουθενά δεν αρχίζει το ένα και πουθενά δεν τελειώνει το άλλο.

Είμαστε υποκείμενα που ζούμε σε κοινωνίες, αλίμονο εάν υπήρχε ξεκάθαρος διαχωρισμός ανάμεσα σε αυτά τα δύο.

Η ματαιοδοξία ξεκινάει γενικά όταν αυτοσκοπός γίνεται  η προσωπική προβολή και μόνο. Χωρίς η πράξη να έχει να επικοινωνήσει απολύτως τίποτα.

- Και δεν φοβάστε το γιουχάρισμα, ή ακόμα και άλλου είδους επιθέσεις εναντίον σας;

- Ναι αλλά είναι και το ρίσκο που πρέπει να πάρουμε όταν κάνουμε κάτι που μας εκφράζει και όταν θέλουμε να πούμε κάτι που πιστεύουμε ότι αξίζει να ειπωθεί.

Γι αυτό επιλέγουμε περιοχές με πιο εναλλακτικό και ανεκτικό κόσμο και πιο πολυπληθές κοινό όπου η αντίδραση από κάποιον μεμονωμένα είναι δυσκολότερη.

- Έχετε σκεφτεί ότι μπορεί να έχετε καταντήσει γραφικοί , κουραστικοί, ή έστω μία ακόμα «ατραξιόν»;

- Ίσως και να έχουμε γίνει.

Για αυτό και στην τελευταία βόλτα βγήκαμε με γυναίκα, και οι επόμενες δράσεις δεν θα είναι απλά βόλτες σε δρόμους.

Η "γραφικότητα" έγκειται στην επανάληψη της πράξης, αλλά αυτό γίνεται γιατί προσπαθούμε να προβάλουμε ότι αυτο μπορεί να είναι μέρος της καθημερινότητας ενός ατόμου.

 

- Υπάρχουν επόμενα σχέδια; Τι θα κάνετε όταν πια τα μέσα σταματήσουν να ασχολούνται τόσο πολύ μαζί σας;

Ποιο είναι το επόμενο βήμα του.. 'αστικού γυμνισμού';

- Κοιτάξτε εάν σταματήσουν να ασχολούνται επειδή το συνήθισαν θα είναι καλό γιατί σημαίνει ότι το γυμνό άρχισε να γίνεται αποδεκτό και θα το έχουν συνηθίσει, τουλάχιστον τα media. Γιατί η ανοχή στο γυμνό είναι και θέμα συνήθειας σε αυτό.

Για μένα οι γυμνές βόλτες (Γιάννης) έχουν σταματήσει. Ίσως το επόμενο βήμα να είναι πιο οργανωμένες δράσεις (και πιο μαζικές), που είτε θα χρησιμοποιούν το γυμνό ως μέσο, είτε θα είναι για το γυμνό αυτό καθεαυτό.

- Αν δεν κάνω λάθος υπάρχει κι ένα βίντεο σας σε κάποιο site ερωτικού περιεχόμενου.. Τι παίζει με αυτό; Ποιος το ανέβασε; Είναι ακόμα εκεί;

- Γιάννης: Εδώ ανοίγει ένα τεράστιο θέμα.

Τα πρώτα βίντεο που έχω δει εγώ με αντίστοιχες δράσεις ήταν σε site πορνογραφικού περιεχομένου. Κάποιοι θεωρούν το δημόσιο γυμνισμό σεξουαλική έκφραση, και μπορεί να είναι αφού τα πάντα μπορούν να σεξουαλικοποιηθουν από τα υποκείμενα. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.

Όπως είπα το μέσο με το οποίο αναπαριστάται το γυμνό σώμα παίζει ρόλο στο νόημα που δίνεται σε αυτό. Το ότι ανεβήκαν σε site πορνογραφικού περιεχομένου ίσως να είχε να κάνει και με παλιότερες προσωπικές επιλογές μας, ή με το ότι υπήρχαν και άλλα βίντεο με το ίδιο περιεχόμενο, και ακολουθήσαμε την ίδια τακτική.

Αυτό όμως το τυχαίο γεγονός, δηλαδή το ότι υπάρχουν τα βίντεο σε περισσότερα του ενός συμφραζομένου, μπορεί να φέρει στην επιφάνεια αρκετά θέματα που έχουν να κάνουν με την αντίληψη της αναπαράστασης του γυμνού στην ελληνική κοινωνία και ειδικότερα για το τρόπο συγκρότησης των σωματικών (σεξουαλικών) στερεοτύπων στα κοινωνικά δίκτυα, ειδικά εάν δούμε τα σχόλια των χρηστών.

Επαναλαμβάνοντας, το όλο εγχείρημα κατέληξε να είναι από κάτι πολύ προσωπικό (και ναι για μένα υπήρχε ένας ερωτισμός πίσω από αυτό) σε ένα πείραμα στον αστικό χώρο της πόλης (αλλά και στο cyberspace). Το ότι υποστηρίζω την απενοχοποίηση του γυμνού δε σημαίνει ότι δεν μπορώ ταυτόχρονα να το σεξουαλικοποιω (το ανθρωπινό σώμα δεν είναι μόνο βιολογία είναι και κοινωνική κατασκευή, το οποίο περιπατάει, χειρονομεί, εκφράζεται μέσα σε πολλά συμφραζόμενα, παραπάνω απο ένα την ιδία στιγμή).

Εάν είναι μάταιο όλο αυτό ο χρόνος θα δείξει, αλλά και μάταιο να είναι τουλάχιστον είχα την διάθεση και την όρεξη να ασχοληθώ παραπάνω με κάτι που με εκφράζει, και να δω εάν μπορεί να πει κάτι περά από μια πράξη προσωπικής ευχαρίστησης.

Μιχάλης: Η αλήθεια είναι ότι εγώ ανέβασα τα συγκεκριμένα βίντεο. Αλλά πάλι είναι ακριβώς το ίδιο. Μια γυμνή βόλτα στο δρόμο. Το ότι το ίδιο πράγμα τοποθετείται σε διαφορετικά sites δεν το καθιστά από μόνο του πορνογραφικό ή όχι. Ο λόγος που χρησιμοποιήθηκε το εν λόγω site είναι η ανεκτικότητα που παρέχει σε βίντεο που περιέχουν κανονικό γυμνό. Το dailymotion και το vimeo τα ανακαλύψαμε αργότερα.

Στο youtube υπάρχει απίστευτη λογοκρισία και αρκετές φορές αναρτήσεις με απλό γυμνό χωρίς καμία σεξουαλική διάσταση έχουν κατέβει ως ακατάλληλα. Δε μιλάμε φυσικά για το facebook που κατεβάζει ως ακατάλληλες ακόμη και φωτογραφίες γυμνών αγαλμάτων!

Ελλάδα
32

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
Aν κάποιος με κάποια θέλουν να συνουσιαστούν γυμνοί επιτρέπεταικι αν όχι γιατί;εκεί λαβαίνεται ως προσβολή μόνο το "φυστίκωμα"αφού και η προβολή γ.οργάνων βάση ορισμού θεωρείται προσβολή;
Ούτε κρύο μου κάνει,ούτε ζέστη... εφ' όσον τους εκφράζει, και όσο μένει εκεί χωρίς να προσπαθούν να το επιβάλλουν, είμαι ok. Μοναδική μου ένσταση τα παιδιά, αλλά υποθέτω γι' αυτό κυκλοφορούν βράδυ...ωστόσο, αν κάποιος για κάποιο λόγο βρεθεί με το παιδάκι έξω βράδυ, είναι λίγο εκβιαστικό να τους δει ξαφνικά μπροστά του. Πέραν τούτου όμως, ας γδύνονται.Ειρήνη
Τίποτα δεν με σοκάρει πλέον..Από τη στιγμή που η πράξη/κίνηση/στάση τους δεν είναι επιβλαβής σε τρίτους. Η μόνη μου ένσταση είναι τα μικρόβια βρε παιδιά. Να περπατάτε ξυπόλυτοι στους βρώμικους δρόμους ή να κάθεστε γυμνοί σε πεζούλια..too much! Φορέστε παπούτσια τουλάχιστον.. ;)
Δίνουν στη δράση τους ερμηνείες που στέκονται – για τη φήμη και για επίδειξη μπορεί να το κάνει και ένας λογοτέχνης, το ένα δεν αναιρεί το άλλο, το ό,τι θέλουν και τη φήμη δε σημαίνει πως η δράση τους είναι κούφια, πιστεύω πως όντως απενοχοποιεί το γυμνό σώμα – πάντως εάν όλοι οι άνθρωποι κυκλοφορούσαμε χωρίς ρούχα θα μοιάζαμε με ζώα, τα ρούχα είναι πολιτισμός.
Δεν χρειαζεται καμια δικαιολογια και καμια εξηγηση. Τους αρεσει να κυκλοφορουν γυμνοι και εχουν το θαρρος να το κανουν.Τα σχολια περι αισθητικης, μαλαπερδας κ.λπ. δειχνουν την ενοχικη σχεση που εχει ο ταλαιπωρος Ελληνας με το σωμα. Του προκαλει αμηχανια, συγκρινει την οψη του με το χεσιμο, συνδεει τη γυμνοτητα σε δημοσιο χωρο με ανωμαλια.Και μονο το οτι τα παιδια προκαλουν αυτες τις αντιδρασεις, κανοντας ετσι καποιους να σκεφτουν και να επαναπροσδιορισουν τη σχεση τους με το σωμα, εχουν καποιο θετικο αποτελεσμα.
αν μαζευτούν παραπάνω άτομα που το υποστιρίζουν θα είναι ακόμη πιο ωραίο σαν κίνηση όπως γίνεται με την γυμνή ποδηλατοδρομία ας κανονιστεί λοιπόν και μια γυμνή πεζοπορεία,είναι κάτι το πρωτότυπο για την ελληνική κοινωνία κάτι τέτοιο όχι όμως ακραίο άλλωστε μην ξεχνάτε ότι αυτή η ελευθερία ξεκίνησε από τις παραλίες γυμνιστών..άραγε εκεί γιατί να θεωρείτε cool και στην πόλη όχι?Αλλά σε μία χώρα που επικρατεί ο καθωςπρεπεισμός και η υποκουλτούρα είναι σε έξαψη που τροφή για σκέψη..κυρίως για ένα θέμα όπως το γυμνό..για να μπείς σε διαδικασία να σκεφτείς κάτι ή και ακόμα να το δεχτείς νομίζω πως πρέπει να έχεις ξεριζώσει κάθε είδους προκατάληψη για να συνεχίσεις άλλιως όλα θα σου φαίνονται παράξενα,περίεργα και κάθε λογής σκέψεις θα περνάνε από το σάπιο μυαλό που έχει δημιουργηθεί από μία σάπια κοινωνία!
Μπούρδες! Έχω μιλήσει σίγουρα με τον έναν από τους 2 άπειρες φορές σε τσατ! Επιζητούσε να επιδειχθεί, να κοιτάς το γυμνό του σώμα. Αν δε κάνω λάθος πρώην παχουλός που αδυνάτισε και του έμεινε η πετριά. Κανένα πρόβλημα να τη βρίσκει έτσι (αν θυμάμαι καλά παλιά σε όποιον βιντεοσκοπούσε υπόσχοταν και σεξ) αλλα μη το αναγάγουμε και σε στριτ αρτ. Τζίζους!
ερώτηση : στις φωτογραφίες, τα γεννητικά όργανα γιατί είναι ρετουσαρισμένα? Τελείως αντιφατικό με τον στόχο των δύο, αν προέρχεται από αυτούς, και άναίτια επέμβαση αν το κάνατε εσείς....[ΑΠΑΝΤΗΣΗ LIFO: Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να δημοσιεύσουμε αρετουσάριστες, αν υπάρχουν.]
"..διότι όσο το ενοχοποιούμε, τόσο πιο ιδιωτικό και προσωπικό γίνεται, ενώ θα μπορούσε να είναι δημόσιο άρα να υπάρχει και η μίξη που είναι απαραίτητη και την αποδοχή της διαφορετικότητας (πχ. διάφοροι σωματότυποι κλπ)."Αρα στον απολυτο κοσμος σας οπου ολοι θα ειναι γυμνοι, η μαγεια να δεις μια γυναικα γυμνη οταν αποφαφασισετε να κανετε πρωτη φορα σεξ παει χανεται ε?Κι απο ποτε εχει κοινωνικη κατασκευη? Οχι ειναι καθαρα βιολογικη, ο ρουχισμος ειναι κοινωνικη κατασκευη.Δηλαδη οταν η ανθρωποτητα κανει βηματα πισω, φαινεται οτι κανει βηματα μπροστα?
Για να δούμε τι ιδεολογική μπούρδα θα σκαρφιστούν για να δικαιολογηθούν στη μαμά ή το μπαμπά που πήγε το παιδάκι του βόλτα και βλέπει μαλαπέρδες
ουφα !βρε παιδια, μην ντρεπεστε πειτε οτι ειστε επιδειξιες και αστε τις κοινωνιολογικες μπουρδες κατα μερουςκαι μεις που σας κοιταμε ματακηδες ειμαστε.Αν παλι κανω λαθος και ειστε διαδραστικοι καλλιτεχνεςνα προσλαβετε επαγγελματια καμεραμαν και να αφησετε τις αρπα-κωλες
Well yes, you are right, she seems petty and aggresive and yes she would probably treat differently some guys from the US or another country, just because then she would be able to have in mind the "comforting" thought that this is not happening somewhere close to her. However I personally can justify her reaction in a way. She lives in a country where a single smile is considered a green light for sex, a publicly breast feeding mother is considered an exhibitionist and the view of a topless woman on the beach causes great discomfort to some and even greater erection to others. Although I don't quite unserstand what is the exact reason these guys are doing this or what inner need they are trying to satisfy , I have no choice but to respect their way of living as I don't see it can harm me or others in any way. However I know that Greece is far from being able to accept this and both of the guys know it too. I would be more pro their urban nudism actions if they would be entirely not ashamed of what they are doing and if they would stand up for their way of living with more courage. The quick awkward walk through some crowded tables just shows that them alone don't know exactly what's the point of doing it and that they don't feel entirely comfortable with it although they are trying to convince us that they totally do.
Η ελευθερία του ενός να κουνά το χέρι σταματά εκεί που αρχίζει η μύτη του άλλου. Η ελευθερία σου να κουνάς τη μαλαπέρδα σου σταματά εκεί που φτάνει το βλέμμα μου.